Genijalno.
@tibeteagle
Na žalost, ne može da se primeni na avione, osim ako avion nije usidren za zemlju ili neko vozilo na površini, pa da kroz kabl šalje energiju do tog vozila .
Na padinskom jedrenju ili kod termičkih stubova bi mogao da se upotrebi ovaj princip, jer sile više nisu čisto horizontalne pa kao "sidro" može da se upotrebi gravitacija, ali kada ima vertikalnih struja odlično lete i postojeće letilice.
Kao što je Gatoza rekao, jedrilice (za vodu) sa bočnim i čeonim vetrom (do izvesnog ugla) lako mogu da jedre brže od vetra, To nije ništa novo. Jedrilica mora da ima kobilicu koja je sprečava da snagu vetra pretvara u bočno kretanje taoi svu energiju usmerava u željenom pravcu, pošto nema bočnog proklizavanja snaga vetra ne slabi toliko povećanjem brzine kao kod direktnog jedrenja niz vetar, čak raste ako se jedri uz vetar jer se i prividna brzina vetra povećava.
Slično kao kod vetrenjača, vrh vetrenjače može da se kreće daleko većom brzinom od samog vetra koji je pokreće.
Na ovoj strani ima objašnjen ovaj novi princip:
http://www.boatdesign.net/forums/propulsion/ddwfttw-directly-downwind-faster-than-wind-25527.html