Author Topic: Sickle F3A 2x2  (Read 32446 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #15 on: September 08, 2011, 11:38:29 PM »
Bice slika iz laboratorije svakako. Dali ce poleteti do kraja ove sezone ili za sledecu vise zavisi od vremenske prognoze jer verujem da ce biti gotov do kraja oktobra.Da budem iskren ne zuri mi se jer je Wind 110 dobio prakticno kompletno nov setup i servoe, o cemu ce biti reci u odvojenoj temi, i hteo bih stvarno da se sada samo njemu posvetim i malo duzi vremenski perion letim samo njega.

poz

Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #16 on: March 27, 2012, 07:32:10 PM »
Pre nego li budem iskritikovan da ni ja nisam nista bolji po pitanju kacenja slika da malo pokazemo da se na modelu radi i da ce sigurno poleteti u narednih mesec dana. U medjuvremenu su nabavljene i elise, drvena XOAR 19x15 i karbonska PT Model 20x13. Ono sto sam citao je da ovaj model voli da leti brzo tako da ne iskljucujem da ce na njemu ostati 19x15 a da 20x13 zavrsi na Pilatusu, no otom po tom.

Prvo je uradjen dekl za servo rudera. Na njemu ce jos stajati i prijemnik, prijemnicke baterije i Powerbox prekidac/UBEC. Odustao sam od karbona iz 2 razloga, prvi i osnovni je da svaki karbon ometa prijem pa posto su na Spektrum prijemniku koji cu koristiti 2 antene na samom prijemniku sigurno bi mu to smetalo. U pitanju je AR9000 na koji cu u svakom slucaju zakaciti jos 2 satelita tako da barem po tom pitanju ne bi trebalo da bude problema. Drugi razlog je sto uopste nisam opterecen tezinom modela, tj. da li ce biti bas ispod 5kg. Tezina ionako moze da bude +2% po pravilima a i ona se meri samo na Evropskom i Svetskom prvenstvu, na koja ja sigurno necu otici kao takmicar  :hehe, a ako neko to i bude hteo sa ovim modelom onda se uzmu lakse baterije i nema brige.




E onda je sledila montaza motora i podosta mozganja na tu temu. Prvo su provereni uglovi i tu je sve kako treba






potom su odradjeni bocni otvori za hladjenje






Posto vazduh svakako ne moze da prodje od napred jer cu staviti klasican a ne neki turbo spiner sa otvorima, odluceno je da se ide na frontmount, tj. direktno kacenje za firewall jer je isti uradjen izuzetno jako




Odluceno da se napravi otvor dovoljan da kroz njega prodje samo nosac elise i spinera. Deo gde su upusteni srafovi je oblozen staklom da se vremenom ne bi razglavili.




da bi se spiner nasao na tacnom rastojanju od firewall-a napravljena plocica od 3mm koja je oblozena staklom sa obe strane pa potom zalepljena za firewall iznutra




i evo ga krajnji rezultat





fali jos samo donji otvor za hladjenje.


Trenutno je i fazi izrade dekl za baterije ciji ce se prednji deo zalepiti pod uglom od 45 stepeni za trup tako da vazduh od donjeg otvora usmerava na motor i poboljsa hladjenje




Za sada toliko.

poz
« Last Edit: March 27, 2012, 11:09:34 PM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #17 on: April 02, 2012, 08:13:57 PM »
Kako nam se Saburo vratio mogao bi i on da se malo ukljuci sa opisima  ;namig jer sve radove na modelu izvodi on. Ja sam tu samo da zanovetam  :big smile. Salim se naravno.

I naravno da podsetimo da kada radite sa karbonom obavezno se koristi i zastitna maska jer se karbonska prasina trajno talozi u plucima!




Zadnji stabilizatori su napravljeni tako da mogu da budu i demontazni, za svaki slucaj, mada ja nemam nameru da ih redovno skidam. Naravno imaju i svoj karbonski bajonet.

Montaza servoa je predvidjena iznutra.




Meni se nisu svideli ball linkovi koji su stigli uz model pa sam za sve povrsine kupio nove koji su mnogo bolji i finiji




Hornovi su bili OK i njih sam zadrzao, naravno pre montaze i lepljenja ih treba ismirglati







Sarkice su plasticne, mogle bi i neke bolje, ali ovaj tip su klasika za Sebart modele i trebalo bi da izdrze 2-3000 letova, sto ce u mom slucaju biti dovoljno za 2 zivota  :hehe. Lepe se sa retkim cijanom




Servoi su Futaba BLS 651, brushless verzija Futabe 9650, koji su klasika za ovu komandu na F3A avionima i njih koristi verovatno 95% ljudi u svetu. Interesantno je da su kod Futabe oznaceni kao Car Servo i zato dolaze sa dodatnim uskama, koje naravno treba odseci






Ono sto je interesantno je da je predvidjena i mogucnost stelovanja ugla repa pa je i to odradjeno za obe strane





I kako to sve na kraju izgleda



poz
« Last Edit: April 02, 2012, 08:35:38 PM by magic »
Veljko

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #18 on: April 02, 2012, 08:51:17 PM »
ja sam sada u sličnoj fazi sa sklapanjem aviona, pa me zanima koji vam je ovo lepak na hornu? dobio sam iste ovakve šarke, znači smatraš da su dobre? čiji CA ste koristili, kog proizvođača?

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #19 on: April 02, 2012, 11:07:06 PM »
Za horne moze da se koristi srednji cijan ili 30 minutni epoksi. Mislim da je Nikola konkretno ovde koristio epoksi. Cijan koji se koristi je onaj sa HK u velikom belom pakovanju, tamo su oznaceni kao Thin, Medium i Thick.

poz
« Last Edit: April 02, 2012, 11:53:13 PM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #20 on: April 08, 2012, 11:30:11 AM »
Sarkice na krilima su isto najlonske, znaci metoda ulepljivanja kao na repu





Hornovi su osmirglani pa ulepljeni sa 30 min epoksijem





Servo na eleronu je Futaba BLS 551, opet brushless varijanta od S9551 jednog od najcesce  koriscenih servoa na eleronima za F3A.

Jako je bitno da se odabere polozaj rucice od servoa koja je u nultom polozaju pod 90 stepeni u odnosu na komandnu povrsinu, samo tako se dobijaju identicni otkloni u oba smera.



poz

« Last Edit: April 08, 2012, 11:36:58 AM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #21 on: April 16, 2012, 10:56:34 AM »
Zaboravio sam da spomenem kako se zadnji stabilizatori drze za trup. Zadnji bajonet ima popunu od nekog tipa tvrdje balze kroz koju ide sraf





Veza izmedju produznih kablova je obezbedjena vezicom






Izrada kabine je bila bogami izazov. Uz model ne dolazi nikakvo uputstvo, valjda podrazumevaju da ko kupi nesto ovako ima poprilicno iskustva, i trebalo je stvarno vremena da se ukapira sta raditi sa hrpom sitnih delova koji su svi uredno bili spakovani u kesici. Nakon malo vise mozganja i vecanja provalili smo sta i kako treba  :big smile

Prvo su ulepljenje vodzice koje idu na samu kabinu, kao i ojacanja u zadnjem delu






onda su izbusene rupe na trupu








zatim ulepljena ojacana za trup u koje ce nalegati klinovi






i konacno postavljen zadnji mehanizam








Ovako je kabina obezbedjena na 8 tacaka, tako da tu stvarno ne bi trebalo da bude problema.




I finalni prednji otvor







poz
« Last Edit: April 16, 2012, 11:27:24 AM by magic »
Veljko

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1118
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #22 on: April 16, 2012, 11:27:30 AM »
Veljko super to izgleda medjutim imamo mi one "plastikice" koje su fabricki predvidjene da drze dzekove a ne ovako vezicom!!!.

Ne znam znas li na sta mislim ali samo da ih nadjem i donecu ti par komada u Suboticu.

 ()-()
\\\" Sve što leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294

Offline djbojan

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 644
    • Skycam
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #24 on: April 16, 2012, 01:21:35 PM »
Da da, te plastike su extra resenje, ja sam kupio, nema da mislis nista, i ostaje ti uvek tu i lako se skida, a pvc vezice moras uvek seci,


  A za Magica, super je model, samo napred !

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #25 on: April 16, 2012, 06:09:00 PM »
Hvala na informaciji za plastikice, cim se pojave na stanju u HK porucicu ih.

Sledeci na redu je bio dek za baterije. Ovde se i moglo komplikovati sa nekim karbonom ili sta vec ali ja sam ostao dosledan ideji da sve bude od drveta pa je tako i bilo. Opet sper ali ovaj put ojacan staklom jer su baterije teske 1,3kg i treba stvarno voditi racuna o inerciji baterija kada se radi neki snap roll sa pozitivnim tj. negativnim optrerecenjem.

Zbog mogucnosti promene motora u buducnosti kao i mogucnosti promene tipa baterija ili cega vec odluceno je da dek bude celom duzinom kako bi se dobilo sto vise mesta za pravilno pozicioniranje baterija. Ponavljam jos jednom da isterivanje minimalne tezine od 5.100g nije bio prioritet vec robustnost i upotrebljivost modela u nasim uslovima. No to ne znaci da tamo gde moze da se skine koji gram to i nije uradjeno.







Onda je usledilo presvalacenje staklom







i gotov deo





Radi poboljsanja hladjenja motora napravljenja je rampa koja vazduh sa donjeg otvora usmerava vazduh ka motoru








Sledeci je na redu pull/pull za vertikalac. No, o tome sutra :).

poz
Veljko

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #26 on: April 16, 2012, 08:40:42 PM »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #27 on: April 18, 2012, 09:42:27 PM »
Nastavljamo sa opisom ugradnje pull-pull sistema za vertikalac

Ni ovde nisu korisceni ball linkovi koji su stigli uz model nego drugi kao i na ostalim povrsinama. Ostalo sto je stiglo uz model je OK






Samo da se vidi kada Nikola radi i solja mora da je u tonu :)



Odredjeno je gde treba izbisuti rupe na zadnjem delu trupa gde sajla izlazi. Konac je zakacen za hornu od servoa i vertikalca i izdignut iznad trupa. Drugi viseci konac sa tegicem koji moze da kliza po prvom  je odredio mesto za busenje.





mesto obelezeno i izbuseno





sajla provucena i dobro ustinuta pozadi



isto tako i napred





E evo kako to izgleda kada je gotovo





Servo koji je koriscen za ovu komandu je Futaba BLS 352 od citavih 18kg. Na vertikalcu, za razliku od elerona i elevatora, je mnogo vece sarenilo servoa koji se koriste i idu od 9kg pa do 18kg jacine. Ja sam se opredelio za ovaj zato sto njega koristi Andrew Jesky i koji kaze da kod snap rola sa njim dobija najbolje rezultate jer onda ne kasni u odnosu na ostale komande i zato sto je razlika u ceni izmedju kvalitetnog servoa od 9kg i ovog od 18kg oko 20Eur sto mozda nekome zvuci puno, ali u procentima to je samo 15% pa vi izracunajte sami koliko kosta BLS 352  oo))



i pogled iznutra koji pokazuje da su sajle ukrstene





Verovatno ste primetili da ball linkovi na servou od rudera nisu pod 180 stepeni nego su nesto uze postavljeni, konkretno na 135 stepeni. Kazu da se tako dobija najpravilnija geometrija povlacenja vertikalca. A ko to kaze? Pa pre par meseci mi je stigao DVD na kom Andrew Jasky objasnjava sve otklone, velicinu poluge na hornama kao i na servoima, expo, dual rate za 3 moda letenja kao i servoe koje on koristi na svom F3A modelu, pa ako je to tako dobro za njega bice i za mene  :big smile  :hehe.

Sledece je busenje uzduvne rupe na trupu.

poz
« Last Edit: April 18, 2012, 10:17:52 PM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #28 on: April 28, 2012, 01:35:04 PM »
Jako je bitno da odnos usis:izduv bude u barem 1:3 da bi se dobio adekvatan protok vazduha. Imajuci to u vidu i posle pregleda kako su to neki drugi ljudi odradili odabrana je sema za izduv



Onda je to zalepljeno na trup



prvo se sa malom burgijom prakticno uradi otvor pa onda fina obrada








I slika iznutra




Nije ostalo jos puno, da se ubaci elektronika, nasteluje stanica i odradi teziste.

poz

« Last Edit: April 28, 2012, 01:38:32 PM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sickle F3A 2x2
« Reply #29 on: May 10, 2012, 07:22:44 PM »
Danas popodne sam iskoristio da (napokon) zavrsim Sickla.

U medjuvremenu su stigle vodjice za kablove i moram da priznam da mi se jako svidja kako je to sve ispalo. Ja volim da su kablovi uredni iz vise razloga a glavni je da tako ne landaraju po modelu cime se povecava mogucnost da se raskace. Morao sam da vodim racuna da antene od prijemnika i satelita ne budu zaklonjene carbonom koji je u trupu i da su sve pod 90 stepeni u 3 ravni. Naravno na livadi ce biti odradjen range check vrlo detaljno a imam i Spektrum loger koji na kraju leta belezi kako se svaka pojedinacna antena u letu ponasala. Prijemnicka baterija je Rhino 2S 610mAh.



Prethodno je odradjeno teziste i pozicija za baterije. Programiran je kontroler manuelno, ako nekog zanima koje vrednosti su konkretno koriscene neka pita.




Programiranje stanice je proslo glatko posto se identicno programira kao za Wind 110. Ovom prilikom cu dati i sve vrednosti otklona, za sva 3 moda letenja, koje koristi Andrew Jesky na svim svojim F3A modelima.

Eleroni (u stepenima):
standard: gore 11; dole 11,5; expo 50%
snap: gore 19,4; dole 19,7; expo 60%
kovit: gore 23,7; dole 23,7; expo 70%


Elevator:
standard: gore 10; dole 10; expo 40%
snap: gore 18; dole 18; expo 60%
kovit: gore 23; dole 23; expo 75%

Za vertikalac se ne moze dati genericki jer varira od modela do modela. Andrew Jesky ga steluje tako da model radi noz sa pola palice u standard modu.

Na kraju je trebalo smestiti model i na moju "avio zip" policu. E bogami to je bila prava glavolomka. Posle vise sati (bukvalno) proba i razmestanja za sada je to ovako.





Prvi let je bio planiran sada za vikend ali je probni pilot (Nikola) opravdano zauzet. No sacekacemo ga, zasluzio je svakako da ga on prvi poleti. U svakom slucaju model ce biti na skupu 20. Maja gde ce Nikola prikazati P13 FAI program.

poz
Veljko