Evo da se i ja nadovezem na Nikolu.
Juce smo u Sloveniji bili svedoci koliko nijanse pocinju da igraju ulogu kada odete na takmicenje protiv ljudi koji stvarno lete jako dobro. Nikola je osvojio 4. mesto i sve sto cu reci je
. No, mi smo na pocetku, ucimo i potrebno je neko vreme da ga i sudije upoznaju pa da moze na gore. Stekao sam utisak da su sudije unapred vec odlucile da ce biti 4. Nikolin 3. turnus bio fenomenalan jer mu je i caller (covek koji stoji iza pilota i pomaze u letenju) bio Alan (koji je naravno osvojio 1. mesto) a dobio je, pre normalizacije, manje poena nego za svoj drugi let?!!!
Ono sto ja mogu da kazem je da je to sa strane izgledalo
isto kao i letenje koje smo gledali 2010 na Evropskom prvenstvu,
bez imalo ulepsavanja i preterivanja. Zato drugari, sledeci put kada budete bili u prilici da ga gledate kako leti,
obratite paznju jer TO JE TO za posmatraca sa strane, bolje nema, samo su skolovane sudije u prilici da vide vise cisto zbog njihove pozicije u odnosu na pilota i markere koji obelezavaju letni prostor.
F3A letenje, sta da kazem? Sa strane kada se posmatra mozda nista spektakularno, ali definitivno najteze i najkompletnije. Poznavanje programa, pravilno izvodjenje figura, kontola prostora u kojem se leti - a to znaci da centralne figure budu izvedene TACNO u sredini (vec 1 metar levo ili desno oduzima poene u figuri koja je mozda siroka i preko 200m!) i mozda najteze od svega je kontrala brzine modela u figurama - trebalo bi da bude konstantna
svo vreme, a to znaci i u penjanju i na dole i u vertikalnom snapu i u knife edge loop-u i u ...
Sta moze Sickle od svega gore navedenog? Pa moze ama bas sve to i to radi jako lepo! Pa u cemu je onda fora kada Nikola kaze da postoje i bolji modeli? Fora je vrlo "jednostavna". Sve ovo gore moze da uradi i Wind 110 ali sve to radi za nijansu brze i samim tim ostavlja manje vremena za eventualne korekcije i tera vas da se vise koncentrisete na samo letenje a manje na one "sitnice" kao sto je tacno pozicioniranje figure u prostoru (konkretno onaj 1m gore naveden) ili ukupnoj eleganciji figura i programa.
Meni je juce Nikola pokazao koliko je Sickle mocan. Ja cu (mozda) jednog dana izvuci iz modela ono sto je Nikola uspeo juce, ali ce do tada proci mnooooooogo vode ispod Brankovog mosta.
Da rezimiram. Da, postoje (mnogo) bolji modeli od Winda 110 i Sickla, ali je to za nas obicne smrtnike apsolutno nebitno. To "bolje" moze doci do izrazaja
SAMO na medjunarodnom takmicenju koje sude skolovane sudije, u suprotnom postaje stvarno, ali stvarno nebitno.
A Nikola? Ako bude bio istrajan i uporan siguran sam da cemo u narednih 5 godina moci da vidimo ime pilota sa onim SRB u imenu drzave medju prvih 10 u Evropi.
Zato ljudi, jos jednom, kada budete bili u prilici da gledate Nikolu kako leti, GLEDAJTE i skupljajte znanje!
poz