E, pa ajd' i ja kao "očevidac - fotograf" da kažem koju...
Ovaj projekat pratim od samog početka i ni u jednom trenutku nisam pomislio da nešto može biti kako ne treba...
Model je lep, posle par Sebartovih "sprava", koje sam vidieo uživo, klasičan Sebart stil i i zrade i letenja...
Par stvari koje su me "dojmile" tokom "druženja" sa ovim modelom su, recimo, preciznost izrade (sve je lepo naprevljeno, monokotirano, šare se super uklapaju, geometrija je OK...), težište je iz cuga bilo kako treba bez i grama olova i samo letenje...
Danas prepodne je "izdata direktiva" da se ponovo pokosi modelarska pista i kad smo oko pola sedam stigli na Čenej imali smo šta da vidimo, sve je bilo super pokošeno, ali samo pola dužine piste!!!
Zašto tako, tada nismo imali pojma, ali pošto je ovo akro model, i to je bilo dovoljno za poletanje i sletanje.
Bane je nabrzaka sastavio model...
...kojeg smo postavili za slikanje...
...i poletanje...
Model je veoma brzo poleteo, vrlo stabilno, bez tendencije da vuče na neku stranu. U vazduhu je samo par kliktaja na trimerima bilo dovoljno za ravan pravolinijski let.
Vetra je bilo malo, ali nije imao uticaja na letne karakteristike. Možda će se po mirnom vremenu trebati još malo dotrimovati, ali ako uopšte i treba to će biti nešto minorno.
Bane mnogo dobro leti i vidi se da mu leži F3A stil... Zato je i izabran ovakav, a ne neki 3D model...
U vazduhu nisam ni pokušavao da slikam model, što zbog foto aparata, što zbog želje da vidim svaki detalj prvog leta, tako da vam mogu reći, a to je pričao i Bane, da model leti mnogo mirnije i stabilnije od bilo kojeg koji je on do sada leteo.
Uticaj malih modela se vidi u njegovom letenju i ima i pozitivnih i negativnih strana...
Pozitivno je što su mali modeli uvek prilično nervozni, pa sad kad se "dočepao" ovakve stabilne sprave letenje mu je samo lakše nego sa modelima sa kojima je flajao do sada...
Negativno je što ovakav model moraš leteti sa veoma malim inputima komandi, da bi let u svakoj figuri bio, što bi rekli englezi smooth...
Banetov stil je super, a ovo što pričam se videlo samo u izlazu iz lupinga, gde je zadnja 1/4 kruga bila uvek mnogo "zbrzana" i nepravilnog kružnog oblika...
I na kraju, sletanje će se morati raditi drugačije nego do sada jer je model prilično prodoran i treba ga sletati sa veće daljine nego što je Bane sletao svoje modele do sada.
Naravno, sletanje je bilo dobro, samo je moglo biti malo sporije...
Sve u svemu, za prvi let sve je bilo savršeno...
Rezime, model je mnogo dobar, najbolji koji je Bane do sada imao i znajući da baš lepo leti, nauživaće se sa ovim "Sabratom", a i mi sa njim gledajući ih...
Set up se pokazao OK...
Let bez nekog "divljanja" može komotno da traje deset, možda i jedanaest minuta.
Motor, kontroler i baterija bili su po sletanju mlaki.
Model ima snage, ceo let je radjen sa pola gasa, a u vertikalnom letu, sa sve valjcima, nije trebao pun gas ni u jednom momentu...
Šta reći na kraju, Wind S 50 mnogo dobro izgleda, lak je za transpor i manipulaciju, a što je najvažnije mnogo dobro i leti...
I ovaj je, kao i ostali "Sabrati", definitivno položio ispit u svakom pogledu...
A, što se tiče Baneta, he, he, vreme je da počne da štedi, jer mu u perspektivi "ne gine" neki F3A 2x2 "metera"...
Nije ni svestan da je "pelcovan" i da je stvar gotova...
Pozdrav
Mirče
P.S. Na povratku kući smo svratili do čoveka koji šiša pistu i ujutro će cela dužina biti pokošena, tako da danas predveče
...