Author Topic: Ampmaster  (Read 90238 times)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 812
Re: Ampmaster
« Reply #180 on: June 17, 2013, 11:41:25 PM »
CEK CEK CEK, motor u nosu se obara na dole nekoliko stepeni da bi se time ponistio efekat podizanja aviona na gore, znaci kad se model pod gasom podize na gore t.j. penje motor se obara na dole da neutralise taj efekat i da u svim rezimima rada motora avion leti pravolinijski.
Zar ne?
Mislim da smo vec pisali o osama motora i njegovom postavljanju na model.
Cek da nadjem...

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #181 on: June 17, 2013, 11:43:25 PM »
Ajde Ivane postavio ovde ako ti nije tesko ako se vec pisalo o tome ...

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 812
Re: Ampmaster
« Reply #182 on: June 17, 2013, 11:54:03 PM »
Ne mogu da nadjem a zakleo bih se...
Ali evo nesto slicno:
http://rcadvisor.com/model-airplane-propeller-downthrust-angle

Down thrust is commonly used to reduce the natural climbing tendency of the plane, but it isn't always necessary. Generally speaking, a high wing plane will need more down thrust than a low winger.

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: Ampmaster
« Reply #183 on: June 18, 2013, 12:46:29 AM »
Ivanmagd potpuno si upravu......motor na dole ponistava evekat penjanja pri vecem gasu, tj. gura nos aviona na dole. Vise o ovome potrazite po netu,evo jedan od linkova koji se mogu naci https://sites.google.com/site/electricrcaircraftguru/motor-thrust-angles

ili izdvojen tekst !!!!

2) Down-thrust angle:  The down-thrust angle is required primarily to offset the climb response of higher-speed airflow over the wings.  As throttle is increased, airspeed over the wings due to prop-wash alone tries to almost instantaneously make the airplane climb.  Down-angle counters this climb for increased throttle.  Also, the aircraft will actually speed up, causing additional lift trying to make the plane climb.  Again, down-angle counters this climb effect.  Secondarily, the down-angle of the motor also reduces the "slant" of the propeller to incoming air (when viewed from the left side of the plane again), making it more upright (|), and less slanted (/), thereby also reducing the yaw due to P-factor simply by removing some of the slant (angle of attack), which causes P-factor!  Therefore, the down-thrust angle counters both the climbing effect, and some of the yaw due to P-factor!


Sad ti za tvoje potrebe nemoj da preteras pa da stavis preveliki ugao. Podbaci jednu podlosku za pocetak na gornja dva srafa pa vidi kako ti se ponasa avion i ako treba dodaj jos !!!
« Last Edit: June 18, 2013, 01:21:43 AM by disljenko »

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1189
Re: Ampmaster
« Reply #184 on: June 18, 2013, 01:08:05 AM »
Slobodane , cestitke za prvi uspesan let, daj i neki video, bas me zanima kako leti. Sto se ugla motora tice, na mom Ampmasteru je motor postavljen na dole i na desno gledano od repa prema nosu. Nosac motora je  vertikalan i dovoljna je bila jedna sajbnica srafa od 3mm pod nosac motora. 
Teziste mi je tacno na remenjaci. Da li si uopste ubacio neku sajbnu pod nosac?

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #185 on: June 18, 2013, 08:37:04 AM »
Dragane zao mi je sto nije sniman prvi let iako je supruga baratala aparatom i receno joj je da snima ail nije me razumela pa je samo slikala drugi put cu ispraviti taj propust i snimicu sigurno kako leti. Naravno da sam stavljao sajbnice zbog pomeranja motora napred tako da mozes i videti. Motor stoji vertikalno na aviosperploci od 3mm i na safovima od 3mm sa maticama. Meni su matice posluzile da produzim odstojanje a evo i kako to izgleda...



Posto ja imam po dve matice ispred na svakom srafu ja bi trebao da izvadim JEDNU donju desnu gledano avion od repa prema nosu. Sama matica je siroka 3mm.

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: Ampmaster
« Reply #186 on: June 18, 2013, 08:52:29 AM »
Mislim da skidanjem te jedne matice ces dobiti dosta veliki ugao. Ja ti predlazem da uzmes one podloske (koje si koristio izmedju avio spera i matice) i da dodas jos dve u gornjem levom i jednu u gornjem desnom i time ces dobiti da motor pomeris nadole desno. Znaci gledano od repa prema nosu i onda na probno letenje :D
« Last Edit: June 18, 2013, 08:55:17 AM by disljenko »

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #187 on: June 18, 2013, 08:57:49 AM »
Hvala na odgovoru podloskica ima i probacemo tako  ()-()

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1189
Re: Ampmaster
« Reply #188 on: June 18, 2013, 09:11:22 AM »
Ja ti predlazem da uzmes one podloske (koje si koristio izmedju avio spera i matice) i da dodas jos dve u gornjem levom i jednu u gornjem desnom i time ces dobiti da motor pomeris nadole desno. Znaci gledano od repa prema nosu i onda na probno letenje :D

Na mom modelu je samo jedna takva podloska i to gore levo gledano otpozadi a to je ustvari isto sto ti Disljenko kaze. 

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 479
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: Ampmaster
« Reply #189 on: June 18, 2013, 12:33:21 PM »
Ajde ja cu jos nesto da dodam da bi bilo lakse. Potrebno je samo vizuelno kad se pogleda u motor da se promete ti uglovi na dole i u desno (gledano model iz pticje perspektive).Jedna podloska od 1,5mm u gornjem levom uglu zavrsava posao. Kad to odradis onda proprati model u letu negde na pola gasa cim predjes pola normalno je da dobijes malo penjane sto je i bitno.


Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #190 on: June 18, 2013, 12:36:01 PM »
Soprano hvala na odgovoru cim pre kad stignem probacu pa cu javiti rezultate a naravno i obecani snimak Draganu  (res) (<--)

Offline bokki

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Ampmaster
« Reply #191 on: June 21, 2013, 04:50:18 PM »
rajo dodji po podloske... (work)

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #192 on: June 22, 2013, 10:57:20 PM »
Dragim kolegama modelarima da javim izvestaj danas se letelo na Sportskom aerodromu Divci VALJEVO i zabelezili smo konacno drugi probni let sa AMPMasterom. Sa podloskom je druga prica jos uvek pri punog gasu propinje al ne toliko i ne vuce vise toliko u levo. Sve u svemu zadovoljan jos treba da se naviknem na model i da ga podesim po svom. Evo i obecanog snimka. Moram ovom prilikom da se zahvalim kolegi modelaru Slobodanu Manojlovicu koji je nacinio snimke jer bez njegove ostre ruke nebi sad mogli gledati snimak. Boki HVALA veliko  (<--)  ()-()

http://www.youtube.com/watch?v=QYSD-bJ9yr4&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=pyn9lAmxTxQ&feature=youtu.be

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 451
  • Jumper T16 Pro with OpenTX
    • Rajevic
Re: Ampmaster
« Reply #193 on: June 23, 2013, 02:25:38 PM »



Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 687
Re: Ampmaster
« Reply #194 on: June 23, 2013, 04:49:14 PM »
Bas lep model svaka cast,jedno pitanje planovi za model na 10 str.jel to za model od 1300 mm jel to treba samo pustit na stampu ili treba nesto povecavati ili ....