Author Topic: potrebna pomoc!!!  (Read 15287 times)

Offline vihor522

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 150
  • zelja za letenjem starija je od svake letilice
potrebna pomoc!!!
« on: December 29, 2010, 10:01:26 PM »
poshtovane kolege, ako neko pouzdano zna koji je ugao prtpalenja na dvotaktnim benzinskim motorima (konkretan sluchaj je SV hobby od 50cc twin) molim vas pomagajte
hvala, brano   mmmm

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #1 on: December 30, 2010, 01:29:49 AM »
28-30 stepeni.



 (pijemo)
« Last Edit: December 30, 2010, 01:37:25 AM by Lazo »
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #2 on: December 30, 2010, 10:11:35 AM »
ili varnica na 1,8 mm. pre GMT
ex pseudonijum: licider

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #3 on: December 30, 2010, 03:47:57 PM »
Ovo sa varnicom malko opasno za motore sa elektronikom moze doci do  (rip..) elektronskog paljenja   4e
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline scirocco

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 255
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #4 on: December 30, 2010, 05:50:13 PM »
Da se ne utrpavam nepozvan u diskusiju ali mozda mogu malo pomoci coveku oko ovoga kao neko ko drzi moto servis.Lazina aplikacija je odlicna i pokazuje sa crvenom tackom tacku okidanja varnice pre gornje mrtve tacke.Veoma je bitno ako motor moze da upali proveriti stroboskopom da li motor na dodavanje gasa zakrece krivu palenja na ranije ili ne.Ako ne zakrece stoji na mestu onda je Lazin podatak tacan za podesavanje pretpaljenja.Ali ako se desava da se kriva zakrece na ranije u tom slucaju se okidanje varnice podesava od 2 do 4 stepena pre gornje mrtve tacke na 1000 obrtaja motora ili po specifikaciji proizvodjaca.Ako bi podesili motor koji elektronski zakrece krivu da funkcionise kao mehanicki bez zakretanja moze doci do raznih ostecenja da ih ne nabrajam verovatno ih znate....

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #5 on: December 31, 2010, 12:03:57 PM »
 ??? kakva je razlika između onog što je napisao gosn. Lazo i moja malenkost za elektronsko ili CDI paljenje. Moji svi motori  ( konkretno i ovaj boxer) rade sa ovom vrednošću predpaljenja i nijedno nije crklo. Mislim da je jedostavnije šublerom izmeriti tačku predpaljenja, nego tražiti uglomer koji je ređa alatka.
Možda sam pogrešio što sam se nezvan uopšte uključio u ovu diskusiju, tema nije baš tako jednostavna za par redova teksta.
ex pseudonijum: licider

Offline scirocco

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 255
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #6 on: December 31, 2010, 12:52:15 PM »
Razlika je ogromna i kao sto si rekao tesko moze stati u par recenica teksta ali cu maksimalno pojednostaviti.Gosn LAZO je dao tacan podatak za stelovanje ali to vazi samo za motore koji ne zakrecu krivu palenja na ranije elektronskim putem iz CDI.Dosta motora ima elektronsko palenje sa CDI ali palenje stoji u svim obrtajima na istom mestu dok kod elektronskog zakretanja NPR na leru je na 1000 o/min na 2 stepena,vec na 3000 o/min je na 15 stepeni sve dok ne dodje u 55oo o/min gde na cetvorotaktnim motorima bude 36 stepeni a na dvotaktin do 30 maksimalno.
Opet ovo je samo naveden primer sa pribliznim podatcima jer je opsirno za takvu diskusiju.

E sad zamisli ako podesis motor na 28 stepeni pretpaljenje ili 1,8mm pre GMT a on elektronski zakrene jos toliko.To je moja poenta da prvo treba proveriti stroboskopom koji je to tip paljenja pa onda podesavati.

Moze se desiti sledece,da izgori klip,da iskrivi klipnjacu,da upali u kontra stranu,da vrati eksploziju na karburator jer upali smesu dok su kanali za punjenje cilindra smesom jos otvoreni.......

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #7 on: December 31, 2010, 01:36:45 PM »
da li si nekada proverio na konkretnom modelarskom motoru položaj senzora u odnosu na čelo klipa pre GMT (Gornja Mrtva Tačka), dakle vrednost koju je proizvođač namestio. Usput u šta ćeš usmeriti stroboskop, a da ga elisa ne zakači.Kod automobilskih motpra je to druga priča.Neka se javi neko sa foruma ko ima iskustva i ko je podešavao predpaljenje stroboskopom. No da se bez veze ne žestimo, proslavimo Novu godinu  u sreći veselju.
ex pseudonijum: licider

Offline uzvarb

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #8 on: December 31, 2010, 01:53:45 PM »
ne ne decko tako se ne prave eroplani, taj avion nikada nece poleteti...

Offline uzvarb

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #9 on: December 31, 2010, 01:55:08 PM »
ne ne decko tako se ne prave eroplani, taj avion nikada nece poleteti...

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #10 on: December 31, 2010, 04:37:51 PM »
Mislim da se sa stroboskopom ,na nasim modelarskim motorima koji imaju elektronsko paljenje CDI, ne mogu stelovati jer se kabl za svecicu koristi sa sirmom koji je ujedno masa ili uzemljenje. Pikap za stroboskop verovatno ne bi uspeo da izvuce informaciju iz takvog kabla kao i sam problem sa ocitavanjem vrednosti kad je prisutna elisa koja za ovakav test ometa rad.
Postoji mali elektronski sklop koji prodaju proizvidjaci napaja se sopstvenom baterijom i na njega se kaci kabl od halovg senzor. Uz pomoc ovog uredjaja koji ima svtlosni signal u momentu prilaska ili odlaska magneta sa radilice halovom senzoru i uglomera koji se moze nabaviti isto kod proizvodjaca elektronike vrsi se stelovanje bez da motor radi.





Postoji i neki tester ispravnosti rada



malo linkova za citanje http://www.rcexl.com/upfile/200992/20099220171746310.pdf

Na trzistu postoje elektronska paljenja za RC motore raznih proizvodjaca neki imaju fiksan softver neki se mogu programirati kod nekih halov senzor cita dolazak magneta kod rugih odlazak magneta treci imaju dva magneta postavljena pod 180 stepeni radi tacnijeg odredjivanja pred paljenja.

Modelari SRECNA VAM I MODELARSKI USPESNA SA VEDRIM I LEPIM VREMENOM BILA OVA NOVA 2011 GODINA

Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline kremic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 478
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #11 on: December 31, 2010, 05:49:26 PM »
 (:good)
Lepo Gile zboris :)
Super ti je ovo sto si napisao, prava stvar :)
Pozdrav,
Krema

Offline scirocco

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 255
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #12 on: December 31, 2010, 05:50:26 PM »
Cika Gile vi ste u pravu sto se tice nekih stvari evo ja sam se susreo sa sledecim,Stroboskop tesko ocitava sa kabla ali veoma lako ocitava kada se nasloni na kapicu od svecice jos bolje ako je gumena a ja sam se malo snasao na SRPSKI nacin.Isterao sam klip u gornju mrtvu tacku i markerom obelezio crtu preko prirubnice za elisu i kucista gde izlazi osvina radilice,matematicki sam sracunao koristeci hod klipa koliko treba da klip bude pre gornje mrtve tacke i isto obelezio markerom.Kada sam upalio motor tacno sam ocitao gde se palenje nalazi a stroboskop je veoma lepo ocitao sa kape svecice.Malo je prirucno ali kad se nema orginalan instrument i ovakav nacin moze priblizno tacno pomoci.Palenja se nemogu podesavati na motorima gde je BOBINA ujedno i PIK-UP senzor i CDI Srpski receno to je sve u jednom zasafljeno do samog madneta i odatle direkto ide kabal na svecicu.To je u vecini slucajeva na dvotaktnim motorima,dok na cetvorotaktnim mora imati zaseban PIK-Up senzor koji u 90% slucajeva ima slicovane rupe za podesavanje.

Ako neko ima bolji nacin bez pravih instrumenata nek podeli znanje sa nama, svima ce nam ustedeti vreme u takvim situacijama.

Srecna NOVA GODINA SVIMA....

Offline vihor522

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 150
  • zelja za letenjem starija je od svake letilice
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #13 on: December 31, 2010, 07:07:35 PM »
zahvaljujem svima na dosadashnjoj pomoci,
a svim modelarima zelim:dobro zdravlje, mnogo srece i bezbroj uspeshnih
letachkih dana u nastupajucoj sezoni 2011. (pijemo)

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: potrebna pomoc!!!
« Reply #14 on: December 31, 2010, 08:03:34 PM »
scirocco tvoje iskustvo i znanje je potrebno ovom forumu ali mi se cini da nisi jos uvek dobro uocio razlike izmedju modelarskih motora i motorciklistickih motora neki problemi su im zajednicki a neki potpuno razliciti.
Ono sto proizvodi najvece smetnje radu RC-prijemnika je rad svecice pa iz tog razloga su svecice i kabl za svecice maksimalno oklopljeni sto metalnim kapicama sto jakim sirmom oko kabla.
Nisam pisao o mogucnosti matematickog preracunavanja ugla pred paljenja jet to iziskuje otvaranje motora merenje precnika po kome putuje velika pesnica ili tacno merenje hoda klipa sto po nekad nije moguce zbog toga sto je svecica ugradjena pod uglom u odnosu na putanju klipa. U zavisnosti koliko ko ima precizne instrumente GMT ce preciznije ili manje preciznije postaviti varijacije su od vise stepeni.
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)