Razlika je ogromna i kao sto si rekao tesko moze stati u par recenica teksta ali cu maksimalno pojednostaviti.Gosn LAZO je dao tacan podatak za stelovanje ali to vazi samo za motore koji ne zakrecu krivu palenja na ranije elektronskim putem iz CDI.Dosta motora ima elektronsko palenje sa CDI ali palenje stoji u svim obrtajima na istom mestu dok kod elektronskog zakretanja NPR na leru je na 1000 o/min na 2 stepena,vec na 3000 o/min je na 15 stepeni sve dok ne dodje u 55oo o/min gde na cetvorotaktnim motorima bude 36 stepeni a na dvotaktin do 30 maksimalno.
Opet ovo je samo naveden primer sa pribliznim podatcima jer je opsirno za takvu diskusiju.
E sad zamisli ako podesis motor na 28 stepeni pretpaljenje ili 1,8mm pre GMT a on elektronski zakrene jos toliko.To je moja poenta da prvo treba proveriti stroboskopom koji je to tip paljenja pa onda podesavati.
Moze se desiti sledece,da izgori klip,da iskrivi klipnjacu,da upali u kontra stranu,da vrati eksploziju na karburator jer upali smesu dok su kanali za punjenje cilindra smesom jos otvoreni.......