Author Topic: Meister Scale P 47  (Read 150191 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #150 on: January 30, 2012, 04:40:47 PM »
He, he, vi "obični smrtnici"... Kakva fora...

Kapotaž je toliki da se motor u njemu prosto "izgubi". Mislim da neće biti nikakvih problema, pogotovo što svi, na ovom modelu, stežu kapotaž ne ovaj način...

Često se na ovakvim projektima stvari prave unapred. Zato vam iskustvo koje stičete izradom modela u mnogome olakšava planiranje kako će te nešto odraditi.
Sem planiranja, izbor materijala, koji će biti korišćeni, takodje je veoma važan.

Model kao što je ovaj Meister Scale Thunderbolt napravilo je već toliko modelara, da nema više ništa novo da se "izmisli". Za neki sklop mogu se primeniti razna rešenja.
Po meni, bitna stvar je namera za šta će vam služiti model. Ako sa njim idete na skala takmičenja, onda treba težiti da sve što može, a da nije na uštrb bezbednosti, bude maksimalno kao na originalu. Takvi modeli se retko lete i sa malim brojem letova imate i mnogo manje šanse da nešto popusti.

Model koji ja pravim služiće mi za svakodnevno letenje. Zato, neke stvari težim da odradim sa mnogo većom dozom sigurnosti, često i malo preterujem u svemu tome...
Ipak, višak sigurnosti nikad nije naodmet...

Ko redovno čita sve što pišem, pod ovim mislim i sve ono ranije napisano, videće da sam usvojio neke sisteme kojih se držim i koji su se pokazali OK.
Neke menjam, recimo, na novim modelima stavljam ponovo klasične šarkice sa osovinicom, jer se pokazalo da šarkice koji Robart pravi (one kao tipla) vremenom u samoj osovinici dobiju lufta, a jednom mi je osovinica i ispala. To se nije desilo posle par letova, ali desilo se...

Znači, za ovolike modele, koji imaju velike komandne površine, tipla šarke (da ih tako nazovemo) nisu najbolja opcija. E sad, ako idete na takmičenja i model letite 20-30 puta godišnje, tu nije problem. Tipla šarka mnogo bolje izgleda.

Slična priča je i sa hornovima. Često su na planu postavljeni da se ne vide, idu kroz krila, trup...
Sve je to lepo, ali mali krak + luft koji se vremenom stvori, u malopre pomenutim šarkama, dovede do flatera, a onda je model tu-tu - pa-pa..
Zato hornovi spolja, veliki, jaki, pritegnuti šrafovima, pa uz to i ulepljeni... Mislim, ako se tu nešto desi...

Bužiri i bovdeni, polugice izmedju servoa i komandne površine... To je sledeća priča...

Neke sklopove, recimo trapove, nameštate tako da su dovoljno jaki, a da opet pri grubljim sletanjima model doživi najmanje štete.
Recimo, ja moje trapove fiksiram šrafovima za drvo u čamove letvice. One su dovoljno jake za sva normalna opterećenja, a kad se desi nešto ekstremno, obično se samo šrafovi izčupaju.
Epoxy lepak, čačkalica i stvar je rešena...

Ako je bilo još grublje letvica će pući... Znam da su modelari koristili recimo počice od bukovine. Ona je mnogo jača, ali neće popustiti, pa će sila koja se stvori slomiti rebra krila, trap...

Sve u svemu, kako rekoh na početku, izrada i potom letenje, najbolji je test šta je dovoljno dobro i jako, a šta ne...

Uf, malo sam skrenuo sa teme, počeli smo sa kapotažom...


Što se tiče motora, dilema je rešena, kupiću ZDZ... Danas sam zvao Franka telefonom i lepo smo se "izdivanili". Motor je poručen i sredinom ili krajem marta ZDZ stiže kod Franka u firmu.

MVVS ili ZDZ, oba motora su sjajna, MVVS sigurno na oko izgleda bolje, ali ZDZ je snažniji, ima rotacioni disk na usisu umesto lamela (reed valves), ima 12 ccm veću zapreminu (pazi to je 15% u odnosu na MVVS), a mislim da nije toliko "nabudžen" i zbog toga osetljiv kao MVVS...

Moj jedan dugar, dok smo vozili motore, jednom je rekao: "Kubici Boga ne mole"... Ima istine u tome...

Sve u svemu, I ovu dilemu sam rezrešio... Propeler će biti Mejzlik, spiner će da pravi majdtor Gojko, a za auspuh nećemo menjati firmu, naravno praviće ga Beli...

Oko auspuha imam još malo nedoumica, ali mislim da će biti sličnog koncepta kao na Hellcatu. Verovatno će biti "otvorenog tipa", izduvna cev (bez lonca) koja se na kraju grana na dve strane.
Jedino što znam je da će da izlaze na istom mestu kao na pravom P 47.

Ajd' uzdravlje...

Mirče




Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #151 on: February 07, 2012, 09:23:05 PM »
Pre ovog "kijameta" dok sam još radio u garaži, krenuo sam sa izradom kutije za prekidače i ventil za punjenje pneumatskog sistema.
Želeo sam da na ovom modelu to bude na nekom mestu na trupu, na kojem je i pravi imao poklopac. Naravno veličina kutije (poklopca) ima važnu ulogu, jer neću da pravim više kutija, nego da u jednoj bude sve. Bitno je i mesto na trupu. Mora mu se lako prići i mora biti vidljivo. Gledajući plan, smislio sam da to bude u gornjem delu ispred kabine...



Skinuo sam mere i...





Ulepio sa ploču i ubacio prekidač...



... i u to je pao sneg, pa sam u garažu ubacio auto...





Radionica se preselila u kuću...




Majstor Gojko, strugar, napravio mi je "gomilu" sitnih delova...



Da vam sad ne objašnjavam potanko šta je šta, evo slika...









Na ovom modelu, mitraljezi su prilično dugački, tako da će dva duža da se skidaju. Sve je vrlo jasno, u širu cevčicu, koja se ulepljuje u trup, ulepljen je deo sa otvorom u koji je urezan navoj, a u alu cev (mitraljez) ulepljen je deo sa navojem. Jednostavno cev se gurne i... Ma, kapirate...











Postavljanje mitraljeza je bilo zadnje pre staklene tkanine.

Malo smole, malo tkanine, prvo od gore...







...onda smo se okrenuli, pa "malko" od dole...





















Od nazad će biti kad predjem na repne površine... Ipak sam ja čovek u godinama, ne mogu sve u jednom danu...  ;namig

Ajd' uzdravlje

Mirče
« Last Edit: February 07, 2012, 09:31:48 PM by mirce »

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Meister Scale P 47
« Reply #152 on: February 08, 2012, 09:59:54 AM »
Svaka čast kako na umeću i realizaciji tako i na volji da sve kompletnu gradnju modela detaljno podelite sa nama! (res)
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #153 on: February 14, 2012, 07:52:12 PM »
Evo još par slika šta se radilo...

Krilo je spremno za šmirglanje, ali to će morati da sačeka malo lepše vreme...







Radio sam i na klapnama kapotaža. Sve lepo "funkcionaniše". Ostale još da se ugrade servoi koji će ih pokretati.























Uskoro će biti i ovo...



Pozdrav

Mirče


Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #154 on: February 18, 2012, 08:27:54 PM »
Da ne bude da samo pišem putopise, stižem i da modelarim...

Par slika ovde, više na sajtu...





Počeo je rad na izduvnom sistemu...
















Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #155 on: February 19, 2012, 07:32:32 PM »
Danas sam završio "limarske" radove na prednjem delu trupa.
Prednja klapna je ulepljena na trup, a zadnju, manju, klapnu sam napravio kao sastavni deo aluminijumske ploče kroz koju će izlaziti cevi izduva. Pošto će se ova ploča moći skidati, sa njom će silaziti i zadnja klapna i time će se dobiti veći otvor za rad u tom delu trupa.

Evo par slika kako sve izgleda sad kad je gotovo...















Sledeći na redu je kokpit, potom karmani i trup je gotov...  (yay)

Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #156 on: February 28, 2012, 02:09:19 AM »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #157 on: February 28, 2012, 12:26:51 PM »
Zadnjih par dana sam radio na kokpitu...





Plastični delovi su kupljeni kod Dina u Meister Scale-u.
Za bočne strane sam napravio ojačanja od balze...



Pilotska stolica...







Otvore na instrument tabli sam odradio sa filcanim delom od Proxona...





Zadnja strana kokpita je pokrivena tankom balzom, a pilot je "dobio" zaštitnu ploču iznad glave. Sve u svemu kokpit izgleda ovako...












Juče mi je od Franka konačno stigao paket sa delovima. Doduše, zaboravio je da upakuje "dummy engine", ali i to je već poslato...
Pilot je veoma detaljno uradjen...













...i staje lepo u kabinu...









Na kabini je zaštitna folija pa je malo mutna...






Stigli su mi i ostali delovi za dalji rad na modelu. Sad, sem motora i elise, imam sve...

Za pneumatiku ne menjam firmu...





Tu su i mali ventili za unutrašnja vrata trapova...



Resto servoa...



...kao i male oznake za P 47, koje će doći na kraju...






U zadnjih par dana sam izšmirglao neke delove na kojima je postavljena staklena tkanina. Nešto sam već i špric gitovao i mogu reći da će trebati jako malo dodatnog gitovanja.
Baš sam zadovoljan kako za sada sve izgleda...










Ugradnjeno je sve u kutiju sa prekidačima. Sem glavnog prekidača, tu su Robartovi delovi za punjenje vazduha i merenje pritiska u sistemu, kao i mali prekidač za svetla.




Nadam se da ću danas naneti špric git i na ostale delove, a za koji dan, kad malo otopli, početi sa šmirglanjem krila...

I na kraju, ako imate mogućnosti kupite Zap-ove cijano lepkove. Ima ih više vrsta, a lepe fenomenalno. Ubedljivo su najbolji proizvod na tržištu...



Pozdrav

Mirce
« Last Edit: February 28, 2012, 12:42:38 PM by mirce »

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: Meister Scale P 47
« Reply #158 on: February 28, 2012, 06:01:05 PM »
Mirce pilot bas ekstra izgleda....bas mi se svidja kako radovi napreduju, samo napred !!!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #159 on: February 29, 2012, 05:50:11 PM »
Hvala Dišljenko...

Radovi su nastavljeni špricgitovanjem i ostalih delova koji su do sada pripremljeni, a neke delove kokpita sam ofarbao u zeleo...

Na krilima sam počeo sa ugradnjom poklopaca trapova. Meister je dao sve poklopce, ima ih tri po trapu, već isečene od 1,2 mm avio špera.
No, problem je što sam trap malo viri iz krila, pa se neki poklopci moraju malo saviti da bi lepo nalegli na krilo i pokrili trap i točak...





Prvo sam pravio unutrašnji poklopac. Njega će pokretati mali pneumatski ventil.
Poklopac od špera sam iskoristio kao šablon i po njemu napravio nov od tankog aluminijumskog lima. Lim je sam po sebi mekan, ali kad se na unutrašnju stranu doda deo od špera, sve se veoma ukruti, a da se zakriviti...





Sve lepo naleže na krilo...





Potom su na red došle šarke. Morao sam da ih "ukopan" u drveni deo, a da ne bi blio procepa,  sa unutrašnje strane sam ulepio balzu...





Sledeći na redu je poklopac koji se fiksira na pokretni deo stajnog trapa. I za njega sam prvo kpristio "drveni" deo za šablon...





I ovaj poklopac lepo naleže na krilo...



Za sada toliko, nastavak sledi...

Pozdrav

Mirče

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Meister Scale P 47
« Reply #160 on: February 29, 2012, 05:58:16 PM »
Perfektno!

Pilot izgleda nestvarno ovako... Biće super kad se završi.

Svaka čast.  (res)
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Meister Scale P 47
« Reply #161 on: February 29, 2012, 07:10:02 PM »
poklopci su legli ko guza na nošu

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Meister Scale P 47
« Reply #162 on: March 01, 2012, 02:28:59 AM »
Mišo, pazi sad tek kako je sve "leglo"...

Završio sam jednu stranu...







Iznad otvora gde se nalazi mehanizam trapa napravio sam poklopac i na njemu je šarka koja nosi vratanca od noge trapa.







Poklopac koji pokriva točak i koji radi sa trapom fiksiran je sa dve M-3 navrtke sa maticama...





Kao što se vidi na slikama, vratanca noge prelaze preko poklopca točka. Da ne bi zapinjala napravljen je mali radijus...



Gledao sam da izbegnem komplikovane "varijante" sa polugiama i "ball link-ovima". Držao sam se mojih "proverenih" metoda sa Panthera, gde poklopci dobro funcionišu.
Ceo sistem je ustvari veoma jednostavan, kad trap krene da se otvara, poklopac koji pokriva točak počinje da gura poklopac od noge trapa. Pošto je ovaj vezan za trap sa elastičnom vezum (za sada dok eksperimentišem je to gumica), poklopac noge trapa je stalno priljubljen uz onaj od točka...















OK, gumca nije najlepši detalj, ali biće zmenjena. Za sada je samo da vidim kako sve "fercera"...
Pošto gumica stalno povlači poklopac noge trapa, sa unutrašnje strane sam morao da dodam jednu pločicu od špera, kojom sam ukrutio ova vratanca...



Vrlo sam zadovoljan kako sve radi. Sistem je lak, jednostavan, svi delovi mogu da se skinu radi servisa ili zamene.

Sad sve to copy - paste na drugu stranu krila. Potom na red dolazi postavljanje malih pneumatskih ventila na unutrašnja vrata trapa...

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: March 01, 2012, 02:32:07 AM by mirce »

Offline pericamitic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 290
Re: Meister Scale P 47
« Reply #163 on: March 01, 2012, 06:25:40 AM »
Bez ljutnje, ali Barbika je extra! :big smile

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Meister Scale P 47
« Reply #164 on: March 01, 2012, 07:43:28 AM »
dobro izgleda. sve lepo lezi.
Nije mi jasno samo kako si planirao da postavis osovinu na koju dodje tocak.
Hoce li ona biti ravna sa strane gde je poklopac (na slikama se vidi da sa te
strane poklopac naleze na nogu)?