Pošto su nosači motora udaljeni od fire wall-a 125 mm, rešio sam da napravim jednu "medju ploču". Na nju će sa prednje strane biti zašrafljen motor, a sa zadnje strane će biti odstojnici prema trupu. Ti odstojnici će biti rašireni u odnosu na motor i samim tim motor će stajati stabilnije.
Prvo sam nacrtao par varijanti za medju ploču...
Onda sam sa čika Duletom, kao glavnim mašinskim inžinjerom u našem malom Modlarskom Kombinatu, prodiskutovao i odredili smo da napravimo prvi prototip.
No, pre toga sam sve napravio od folije, čisto da vidim hoće li negde polugice od gasa, saugha i sl, zapinjati o ploču i da vidim kako će sve to "ležati" u kapotažu...
Potom je napravljena ploča od 4 mm špera, na kojoj sam sve postavio preko 6 mm šrafova. Oni mi omogućavaju da sve približim - udaljim, zakrenem nagnem i sl...
Kad je i to bilo gotovo, primenili smo Kombinatsko odredjivanje položaja motora.
Prvi korak je naravno bio da se premeri koliko je mesto gde dolazi elisa udaljeno od fire walla.
Potom sam postavio dummy engine u kapotaž, da bih znao gde osovina za propeler treba tačno da se nalazi.
Onda sam postavio trup u vertikalni položaj...
...i na fire wall postavio motor sa konstrukcijom. Finim podešavaljem šrafova, doterao sam uglove i rastojanje...
Sledeći korak je bio da se postavi kapotaž. Nosač je malo pomeran levo - desno, gore - dole, i osovina je bila u sred srede kobojagi motora...
Sad je još samo suptilno trebao da se skine kapotaž, da se motor ne pomeri, obeleže mesta na fire wall-u gde su bili šrafovi, i to je to...
U narednih par dana, od 5 mm prohrona ili čelične ploče, biće izradjen nosač. Odstojnici će biti od aluminijuma. Kasnije, kad se bude odredjivalo težište, videću da li će tu biti promena i da li će i ploća biti od aluminijuma ili odstojnici "gvozdeni"...
Inače ugao motora u odnosu na kapotaž izgleda ovako...
...a cilindar će imati dovoljno vazduha da se dobro hladi.
Dok budem čekao ploču, počinjem sa šmirglanjem trupa i pripremom za nitne i detalje...
Pozdrav
Mirče