Hvala Poseidon... Lepo je videti da za tri - četiri dana topic na RC Universe-u ima preko 1500 poseta, ali od lovorika se ne živi, tako da sam nastavio sa radovima na Thunderboltu.
Započeo sam izradu desne polovine krila. Pre toga sam proverio da li će krilo, ako ga pravim iz jednog dela, stati u moj auto i zamislite, staje. Time je stvar bila rešena.
Izrada krila iz jednog dela ima više prednosti. Krilo je jače , lakše je za manipulaciju na terenu, donji deo trupa (ispod krila) sastavni ke deo krila...
Mislio sam da krilo napravim po Hellcat-ovom "receptu", centroplan i dve uške, ali ne vredi mi, jer je od kraja do kraja elerona (gde bi trebale da se skidaju uške) razmak iznosi 140 cm.
Moja prikolica je široka 125 cm, tako da model ne može da udje u nju.
Da bi počeo radove na desnoj polovini krila, morao sam prvo da spremim ramenjače i da ih postavim na plan.
Ramenjača na koju dodje bajonet u polovini bližoj sredini krila je veća, a potom prelazi u manju ramenjaču. Na većem delu treba napraviti usek i u njega ulepiti manji deo...
Proxon je to čas posla odradio...
Kad su ramenjače bile spremne, zakucane za dasku, spremio sm levu polovinu krila. Pošto je donji deo profila ravan nije bilo problema oko postavljanabajoneta...
Spoj je namazan belim lepkom i dva eksera obezbedila su da sastav bude čvrst i da se ništa ne pomera...
Dok se sušio lepak, krenui sam u zatvaranje prednjeg dela trupa. Radijus je priličan, a delovi mali, tako da bez kvašenja vrelom vodom od plankiranja ne bi bilo ništa...
Naravno, korišten je beli lepak, jer je on na bazi vode...
Da bih nastavio sa radovima na trupu, tj. da bih mogao da plankiram donji njegov deo, morao sam napraviti vratanca na bočnim stranicama. Ovo su bila vrata od intercooler-a i mogla su da se otaraju i zatvaraju...
Meister scale nudi mogućnst da se ova vratanca naprave da rade, ali ja to neću praviti. Ipak, na bočnim stranicama moraju postojati kao neizostavni detalj na P 47.
Razmišljao sam kako da ih napravim. Otvor se sastoji iz dva dela, vrata koja se pomeraju i lima koji od bočne strane trupa ulazi u njegovu unutrašnjost. Pošto na modelu ovaj otvor nema nikakvav funkcionalni značaj, nisam želeo da pravljenjem ovog detalja oslabim strukturu trupa.
Malo ispod sredine otvora prolazi rešetka od trupa na koju u navučena sva rebra. Nisam želeo da je sečem, pa sam ceo sklop napravio praktično oko nje.
Prva stvar je bila da razmerim gde se tačno na trupu nalaze otvori i da ih napravim...
Kad sam odstranio balzu, ram koji se pojavio "očistio" sam od ostataka balze skroz do čamovine. To je otprilike 6 mm dublje od spolje ivice trupa...
Na gornjoj slici vidite pojačanje od balze 10x10 mm koje sam zalepio na gornju i donju ivicu otvora.
Potom sam iskrojio unutrašnji "lim". Napravljen je od 3 milimetarske balze. U njega sam usekao žljeb za ram i sa unutrašnje strane stanjio spoj da lepše legne uz čamovu letvicu.
Pošto ova pločica treba da prati ivicu trupa, na spoj sam ulepio dve male pločice da bi sastav bio jači...
Potom je sve ulepljeno...
Sad je ostalo da se naprave spoljna vratanca koja će biti o polu otvorenom položaju. Da bi ih uradio, da bi imala polu kružan oblik trupa, prvo sam skalperom usekao mali žljeb i u njega ulepio šper od 0,8 mm. Kad se spoj špera i trupa osušio, u unutrašnji deo sam ulepio balzu od 1,5 mm debljine.
Na kraju su, sa gornje i donje strane,zalepljeni trouglovi od špera i balze, čime su vratanca bila gotova...
Vratimo se daljoj izradi krila...
Na desnu polovinu krila su polepljena sva rebra. Spoj prvih rebara je lako bilo namestiti.
Od gore je ulepljena prednja ramenjača...
...a posle malog upasivanja i zadnja, koja je, kao i donja morala prvo da se napravi iz dva dela...
Počeo sam i da zatvaram kutije izmedju ramenjača...
I za kraj ovog dela, evo par slika trupa sa kabinom...
Kabina je mnogo čvršća od svih koje sam do sada imao, a Meister je dobro smislio ivicu kabine koja savrešeno naleže na trup.
Pozdrav
Mirče