Author Topic: Kyosho Kelly F1 Reno Racer  (Read 9255 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« on: May 08, 2011, 06:59:19 PM »
Semi skala trkackog modela firme Extra koji se stvarno trkao, Kyosho Kelly:



uradjen po uzoru na pravi model



Trup je kompozitni a krilo je iz jednog komada i skroz je plankirano.

Duzina               1,260mm
Raspon               1,400mm
Povrsina krila    33.4dm2

Moj ce ispasti spreman za let ukupno 3,2kg, 400g tezi nego sto je preporuceno ali to nece biti problem.

Model mi je zapao za oko jos pre 3 godine ali kada sam pogledao jedan video na youtube (koji je nazalost u medjuvremenu skinut) usledila je odluka o kupovini. Ovde je video modela od Mark Fereire prva verzija, koja je malo sporija od njegove druge verzije koja ide i do 250km/h!



Video sam prvi put pogledao ovde, kao i detaljan opis modela:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=996774

Puno razmisljanja i racunanja sam utrosio oko setupa jer da bi se postigla brzina od 250km/h potreban je vrlo jak motor, mala elisa i veliki broj obrtaja. Da sam ostao na 6S kao sto je inace model i predvidjen morao bih da idem preko 100A sto nikako nije dobro, narocito za baterije. Pribegao sam starom triku, vise Volti i manje Ampera. Isto tako sam uvideo da se odredjeni koraci rasterecuju u letu tek pri jako velikim brzinama, tako korak 12 ne "popusta" do nekih 220km/h sto opet nije dobro za baterije. Za razliku, korak 10 to cini vec od nekih 160km i na maksimalnoj brzini vuce samo pola od maksimalne snage. Tako sam se odlucio za Scorpion HK4035-400 koji je helikopterska varijanta i koji moze da ide i do 12S, trpi do 3,4kW a vrti do 24.000 obrtaja! Predvideo sam postepeno povecavanje brzine i privikavanje na model. Pocecu sa 12x8, pa 11x10 pa 11x11 i sve to na 10S do nekih 220km/h. Za 250km/h potrebno je ici na 12S i elisu 10x10. Ostatak setapa je ESC od 100A, servoi su InoLab HGD650HB kao i odvojena baterija za prijemnik 2S sa UBEC-om.

Nakon razmene misljenja na RCGroups savetovan sam da obavezno ojacam prednji deo trupa jer dolazi do vibracija na tom nivou snage. Naravno Lazo i Branko (poznatiji kao Boske) su jako pomogli i prednji deo je ojacan kevlar/konticelom sto se lepo vidi na slici



Posto zbog dodatne tezine ocekujem probleme sa tezistem prepravio sam nosac za baterije tako da je sada dobrih 10cm gurnut u nazad i baterije su sada skoro pa u tezistu.

Sa gornje strane se vidi pomeren nosac



a sa donje strane strane sam dodao jednu letvicu koja sada podupire nosac



Isto tako su i otvori za hladjenje maksimalno povecani radi sto boljeg hladjenja



Nije ostalo jos mnogo i planiram da model poleti naredni vikend. Na prvom narednom skupu ce biti svakako pokazan i nadam se uporednom testu sa jos 2 Kelly-a u Srbiji koji su doduse na glow.

poz
« Last Edit: May 08, 2011, 09:31:32 PM by magic »
Veljko

Offline englez

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 467
  • Mowing the grass
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #1 on: May 09, 2011, 01:25:30 AM »
Magic, I had one of them last year, The model was virtually sold out in The UK and was hard to get.
It flew great.
Until I tip stalled it and smashed it to pieces.   :sljus

Good luck.
signatures are silly, read some, See what I mean?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #2 on: May 09, 2011, 08:49:57 AM »
Magic, model mnoooooooogo lepo izgleda...

Oko set up-a se ne razumem, ali valjda znaš šta radiš...

A, letenje, što bi rekao onj papagaj u vicu: "jebo jedno oko, ovo moram da vidim"...

Pozdrav

Mirče

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #3 on: May 09, 2011, 10:04:41 AM »
au magic kupio si jos jednog hot liner  ;D ;D, ovo me bas interesuje !!sretno i da te dugo sluzi ()-()

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #4 on: May 09, 2011, 06:11:33 PM »
Posto je sad zvanicno objavljen BG skup racunajte da ga tamo vidite u punom sjaju! Do 200km/h ce sigurno stici, a za dalje cemo da vidimo  ;).

poz
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #5 on: May 21, 2011, 03:47:25 PM »
Kelly danas poleteo! Uf, ludo burazere ludo! Posto su utisci jos svezi probacu telegrafski: dobio je 85g olova u repu, i tako ispao na 3,7kg. U mestu daje 13.020 o/min sa 12x8 elisom, polece na 2/3 gasa posle 20 metara, 3 klika na horizontalcu i leteo je pravo kao strela. Otkloni su bili nastelovani po uputstvu ali posto mi se to ucinilo previse odma sam ubacio dual rate na 60% sa 40% expo za horizontalac i elerone. Nakon poletanja odmah sam prebacio na manje otklone ali nazalost i to je bilo previse pa je prvo sletanje bilo malo grublje ali na srecu bez posledica. Model je dosta brz na sletanju ali sa dobro nastelovanim horizontalcem da se cediti. Maksimalna brzina je bila oko 160-170km/h.

Drugi let jos malo agresivniji sa par vertikala i brzih preleta, stvarno leti za medalju na velikoj brzini. Drugo sletanje sada mnogo bolje posto je dual rate bio podesen na 50% a expo na 60%. Eleroni su bili malo previse lenji tako da sam po sletanju povecao na dual rate na 55% dok je horizontalac i dalje bio preosetljv, doduse mnogo manje, i njega sam smanjo na 40%.

Duvao je lep vetar danas na 13. Maju, ali ga Kelly ama bas ni maaaaaaalo nije osetio!

Sutra za miting stavljam 10x10 ...

poz

ps Gile je bio svedok prvog poletanja i slikao je sve, jos samo da okaci slike
« Last Edit: May 21, 2011, 03:49:43 PM by magic »
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #6 on: May 21, 2011, 04:05:35 PM »
Super, jedva čekam da Kelly vidim sutra "na delu"...

Pozdrav

Mirče

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #7 on: May 21, 2011, 05:04:57 PM »
E jesi svedoka nabacio, mislim... svaka ti čast!?!  :sljus lol :_D

 (pijemo)
« Last Edit: May 21, 2011, 05:21:32 PM by Lazo »
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #8 on: May 21, 2011, 11:35:00 PM »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #9 on: May 21, 2011, 11:43:27 PM »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #10 on: May 23, 2011, 09:04:19 PM »
Sve cekam da mi se sloze utisci od nedelje pre  nego sto nesto napisem. Postojala je velika zelja da model letim na skupu u nedelju i u tome sam uspeo ali moram da priznam da nisam zadovoljan, ocekivao sam vise i od sebe a i od modela. Pre skupa sam uspeo da napravim samo 2 leta dan ranije i steknem neki osnovni utisak o modelu. Kao sto sam vec rekao prvi dan sam leteo sa elisom 12x8 i 10S baterijama i tu su ocekivanja bila ispunjena. Bio je jako osetljiv na komandama sto sam pokusao da kompenzujem sto kroz expo sto kroz smanjivanje hoda elektronski na stanici jer nije bilo vremena za mehanicka podesavanja.

Model je zbog svoje tezine jako brz na sletanju tako da koliko god ja isao daleko od sebe u 4. zaokret uvek sam stizao prebrzo na pistu sto je uslovilo sa 2 ne bas nezna sletanja u nedelju. No to ce se srediti podesavanjem otklona i vecim brojem letova sa modelom. Ono sto je za mene jos uvek enigma a to je moj prvi let u nedelju koji sam napravio sa elisom 10x10. Merenja na zemlji su vrlo obecavala posto se elisa zavrtela do 14.000 obrtaja, pa ako to uporedim sa 13.000 i 12x8 ocekivao sam pa barem 20% bolje performanse. No, ko je gledao oba leta cini se da je na 12x8 bio brzi  ???. Ocigledno je model udario u aerodinamicku barijeru koju elisa 10x10 nije mogla da savlada jer da se zavrtela do 14.000 sigurno bio bio brzi i to mnogo. Poletanje i vertikale su sa 10x10 bili daleko tezi ali to sam i ocekivao.

Sta mi je ciniti dalje, pa prvo sanirati malu stetu koja je nastala na trupu i krilu od prevrtanja na sletanju. Kao drugo ide maksimalno ublazavanje otklona prvo mehanicki pa onda preko stanice. Kao trece, za sledece letove ce biti stavljen spiner i kapice preko tockova koje ce svakako popraviti aerodinamiku. Posle iskustva sa 10x10 i 12x8 na 10S zakljucak je da mi u ovoj fazi treba nesto izmedju i sreca pa pastoji 11x8,5! No za postizanje brzina preko 200km/h ocigledno treba veca snaga a to znaci ili 12x12 na 10S ili 10x10 na 12S. No, o tom potom ...

poz
« Last Edit: May 23, 2011, 09:09:44 PM by magic »
Veljko

Offline sarkecca

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #11 on: May 28, 2011, 02:40:19 PM »
odlican avion. pozzz

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #12 on: April 14, 2013, 10:23:21 PM »
Posle skoro 2 godine pisem ponovo o ovom modelu. Razlog je vrlo jednostavan, model je danas ponovo leteo i to na sasvim drugacijem setapu nego ranije. Kao sto se da videti iz prethodnih postova nisam bas bio zadovoljan, a najvise sletananjima jer model nisam nikako uspevao da zadrzim a da se ne preverne. Dijagnoza je bila jednostavna, model je pretezak, znaci ne moze na 10S, barem ne sa ovima koje ja imam od 5000mAh.

Opet utroseni sati na razne simulacije mada i nije bilo mnogo komplikovano kada vam je izbor suzen, a narocito sto sam se zamorio i od trosenja novca na ovom modelu. I tako je sinoc u model uslo sve novo, ali u budget verziji barem sto se motora i kontrolera tice: Turnigy SK3 5045-660kV i ESC Turnigy Trust 70A, servoi su Futaba 3152. Baterije vec one koje imam, 5S 4500mAh Nanotech i elisa APC 12x10. Ceo setup je za citav 1kg laksi nego stari, a performanse ...

Sta da vam kazem, napokon je sve bilo kako treba, maksimalana brzina oko 160km/h, neogranicena vertikala, jako lepo najavljuje kada je na granici uzgona i napokon sletanje bez prevrtanja. Ja zadovoljan  :big smile.

E sad, ja ne bih bio ja kada ne bih hteo nesto vise, natravno samo uz postojece komponente, ovo je za sada samo u fazi razmisljanja  :sljus. Posto mogu 3 baterije od autica od 2S da spojim redno na 6S sa elisom 11x10 to bi vec moglo da bude jako zanimljivo. To bi doduse podiglo tezinu modela za nekih 250g, sto mi se ne svidja ali ko nije probao nije ni znao  ;namig ...


poz
Veljko

Offline Ivan

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 65
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #13 on: April 14, 2013, 10:48:13 PM »
Znaci doslo je vreme za elektro protiv glow. Uvek sam spreman za "Dog Fight" a ti?
Ivan

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Kyosho Kelly F1 Reno Racer
« Reply #14 on: June 17, 2013, 12:10:05 PM »
Juče je Kelly prešao u moje vlasništvo.  oo)) I ako sam već rešio da uzmem nekog hotlinera, Veljko mi je na skupu ponudio Kelly-ja po jako povoljnoj ceni. Posle malo razmišljanja došao sam do zaključka da će mi Kelly pružiti primarnu stvar koju sam želeo od sledećeg modela, a to je brzina, a da ću pored toga, u zavisnosti od izbora propelera, moći da napredujem uz model i čak, u zavisnosti od ambicija, izletim basic program koji se leti na domaćem takmičenju. Pala su i prva dva leta i moram priznati da mi nije bilo sve jedno. Nikada do sada nisam leteo tuđ model, nikada nisam leteo na struju, nisam leteo na svojoj stanici, Kelly je bar duplo zahtevniji model od svega što sam ja do sada leteo a i činjenica da je Veljko poneo 12x8 elisu umesto dogovorene 14x7 nije pomogla. :big smile Zbog svega toga sam leteo na paralelnim komandama sa Nikolom. Na prvom letu je Nikola poleteo i sleteo model a na drugom letu sam sve obavio sam. Odmah nakon prvog leta je većina strahova nestala jer model leti kao po šinama. Na komande je osetljiv, izuzetno osetljiv, pa će biti igranja sa dodavanjem expo-a i, što je normalno, voli da leti brzo. Stabilan je na svim brzinama ali se vidi da je "gas" bliže 100% ono za šta je pravljen. Sleće vrlo brzo, u mom slučaju brže nego kada je Nikola sletao i meni je, kada je trebalo da stane, zavrsio na nosu jer nisam navukao dubinu ka sebi. Nikada ranije nisam za tim imao potrebe a i adrenalin koji mi je kolao organizmom je doprineo tome da pomislim da je let gotov kada je poceo da rula nakon sletanja. Elem, utisci su sjajni. Kada sam video šta mi je Veljko sve doneo uz model ponuda se od sjajne pretvorila u više nego prijateljsku pa mu se i ovom prilikom zahvaljujem na svemu. Model sam uzeo u kompletu, sa setupom koji je Veljko u svom poslednjem postu ovde opisao. Sada sledi nabavka punjaca, baterija, fino podesavanje stanice, igranje sa elisama i, kada sve to legne, udaranje finiša sa nalepnicama, spinerom i kapicama za tockove.

And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.