Author Topic: Sta je bolje za pocetak  (Read 4265 times)

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Sta je bolje za pocetak
« on: July 28, 2011, 03:30:47 PM »
            Setih se Discavery-a i onih "razotkrivaca mitova". Sjajno je da se mnogo ljudi bavi ili zeli  da se bavi helikoptrima. Ja ih takodje imam, dva plus jedan mali sa koaksijalnim rotorima. Silne 450-tice, Lame, E-Sky Belt V2/V3, sve je to sjajno i sto je najinteresantnije jeftino. Medjutim, neko je to proglasio prvim helikopterima za obuku, ovladavanje vestinom letenja helikopterom. A ja to vidim ovako. Ekstremno lagani helikopteri, veoma snazni motori, zbog male mase i lakih rotora nikakava inerciona stabilnost, izuzetno "zivahni", baterija, dok se malo opustite, prva je vec otisla. Imali ste 5-7 min. da nesto ukapirate. Jeste jeftin u nabavci, ali zbog ovog navedenog, morate stalno kupovati gomilu rezervnih delova. A sprave su napravljene da lete, samo ne za pocetnike vec za ozbiljne "macane" koji uzivaju u "musicavosti" tih malih masina. Moje iskustvo je drugacije. Glow helikopter klase 50. Masa oko 3.5 kg. Precnik rotora oko 135 cm. Na pr. TZ 50 Frenzy. U Americi, Bugaraskoj ili Hobby King-u 140 $. Takvih i po toj ceni ima bar deset modela. Ta masa i taj precnik rotora daju izuzetnu autostabilnost, ako se ne upustite prerano u 3D letenje, imacete ga vecito i mnogo lakse ovladati letenjem. Ostalo, ja sam isao na najjeftiniju opciju. Motor Evolution .52 Heli, u Engleskoj-75 Eura, kraci rotora u Modellhungaria 40 Eura, servoji skoro najjefitniji, ziroskop takodje. Sve vreme leta vidite rezervoar i koliko goriva imate u njemu a do zadnje kapi radi sa performansama kao na pocetku. Mislim da je za obuku i pocetnike to dobar izbor. Mozda malo vise kosta u nabavci ali ono sto se kasnije dobije veoma relativizuje tu stavku. Bio sam ljubopitljiv kako ce raditi moj najjeftiniji koncept i evo to izgleda ovako: