Author Topic: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...  (Read 104916 times)

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #15 on: January 10, 2012, 11:43:10 PM »
Hvala Mirče  (pijemo)

Nadam se da ću ga završiti do kraja godine... 2014.  :sljus
Ili hvali vremena, ili para ili oboje...

Offline djbojan

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 644
    • Skycam
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #16 on: January 11, 2012, 03:22:16 AM »
 (res)  samo reci pohvale, veliko ohrabrenje i podstreh su ti starije kolege, ja sam medju onima koji gledaju i uce.
« Last Edit: January 11, 2012, 03:23:47 AM by djbojan »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #17 on: January 11, 2012, 10:57:36 AM »
Srecan rad! Laser je vise nego jeftin.

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #18 on: January 22, 2012, 12:58:36 AM »
12. 01. 2012. se svečano počelo  (pijemo)  :)aplauz

Horizonatalac i ujedno prvi korak:



Vertikalac:



Skupa, ugrubo...



Napravio sam malu pauzu dok mi ne stignu šarke.
Planirao sam da umetnem blokove balze za šarke, zatim da isplankiram kompletne površine, postavim terminezone, izšmirglam sve skupa, a tek tada da odvojim ruder i elevator od horizontalca i vertikalca.
Mislim da je to najbolji način da se sačuva geometrija kompletne površine.
Pošto duži niz godina nijesam ništa radio na ovom polju, molio bih iskusnije da ako imaju neki savjet, sugestiju,... psovku..., slobodno kažu.  :hehe

P.S.
Optimistički komentar mog oca na moju euforiju nakon ove faze je glasio: Uf jebo te..., pa to je baš šteta kad padne!!!  :sljus
« Last Edit: January 22, 2012, 01:12:48 AM by tataBulik »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #19 on: January 22, 2012, 11:04:20 AM »
Ja nemam savjet ali imam psovku ... u pi..u ma.er , dobro izgleda  (photograf)
Samo napred, jedva cekam da vidim ostatak.

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #20 on: February 16, 2012, 12:13:58 AM »
Sledeće pitanje nijesam ubacio u rubriku o baterijama jer je konkretno vezano za ovaj model.

Naime, razmišljam oko izbora baterija za el. paljenje i risivera (servoa).
Vidim da malo ljudi u vremenu LiPo-a koristi u ovu svrhu NiMH baterije?!
Obzirom da NiMH novije generacije imaju veoma dobru low self discharge karakteristiku i mali pad napona pod opterećenjem, ne vidim razlog zašto se više ne koriste, barem za modele ove veličine.
Na ovo razmišljanje me navela sva ona skalamerija sa UBEC-ovima... dodatne komponente koje mogu da riknu, a pored toga imaju i gubitke.
Razlika u težini baterija u ovom modelu je zanemarljiva.

Moj glow model Piper J3 cub raspona 170cm već dvije godine leti sa NiMH paketom od 4,8V 2700mAh i punim ga dva puta godišnje (doduše ne letim previše, skoro svake nedjelje po 30-40 min.). Risiver
je Futaba r617fs i standardni futabini servoi. Nijednom nijesam imao problem.

Za SU26 sam planirao dva ovakva paketa, jedan za paljenje a drugi za risiver, pa me zanima hoće li ta kombinacija valjati išta  mmmm
Servoi su BMS616MG+HS mos-fet (metal gear 10,2kg, 0,12s, 46,5g). Risiver će biti ili pomenuti futabin iz Pipera ili FrSky tfr6 sedmokanalni.
Sve u svemu varijanta je znatno jeftinija.

P.S.
Stigle su mi 4 NiMH baterije iz HK, one AA od 2200mAh i mogu vam reći da sam prijatno iznenađen.
Naručio sam ih sa sumnjom za igračke moje ćerkice koje mi jeb... majku, svaki dan punim desetak, pa reko da se spasim sa ovim jeftinim.
Već sam odradio četiri ciklusa na punjaču i svaki put su punjene/pražnjene preko 2300-2400mAh!!!
Punjenje ide fino, sporo, linearno. Nijesam još probao pad napona prilikom strujnog opterećenja od nekih 2-3A.
Ima li još neko iskustvo sa ovim baterijama.
« Last Edit: February 16, 2012, 12:22:24 AM by tataBulik »

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #21 on: February 16, 2012, 12:20:29 AM »
Po mom nekom misljenju, ljudi se najvise opredeljuju za Lipo baterije jer se znatno brze pune od NiMh baterija. Mozda postoji i neki drugi razlog ali za standardne servoe koji ne vuku veliku struju stvarno nema potrebe komplikovati za Ubec-ovima i Lipo baterijama.

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #22 on: February 16, 2012, 12:40:40 AM »
Po mom nekom misljenju, ljudi se najvise opredeljuju za Lipo baterije jer se znatno brze pune od NiMh baterija. Mozda postoji i neki drugi razlog ali za standardne servoe koji ne vuku veliku struju stvarno nema potrebe komplikovati za Ubec-ovima i Lipo baterijama.

upravo tako ,letelo se i nekad i to sa mnogo manjim kapacitetima baterija

Offline Joja

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 104
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #23 on: February 16, 2012, 01:53:37 AM »
Ja vec duze vreme koristim te baterije i vrlo sam zadovoljan. Koristim ih pre svega u predajnicima, imam 3 predajnika i napravio sam baterije za njih upravo od baterija o kojima govoris. Sto se tice prijemnika i paljenja na benzincu koristim takodje NiMh batrije koje sam nabavio znatno ranije 2/3A i to kao 5 celijske (6V). U poslednje vreme kupio sam 2 celijske LiFe (3.3V) baterije 0d 2300 mAh i do sada nisam imao problema sa njima (mada sam ih dosad malo koristio). Za napajanje motora koristim LiPo baterije. BEC koristim u manjim modelima i nisam imao problema sa njima, mada za modele preko 20% ne bih nikad koristio BEC ako nemoram.
Pozdrav

Offline dimitri

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 164
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #24 on: February 16, 2012, 08:06:36 AM »

     Koristim vec tri godine za napajanje RX i servo motora digitalnih koji "vuku" dosta struje,A123 baterije,
    dvocelijske 2300mAh bez UBEc-a ,radi sve savrseno,nema nikakvog samopraznjenja,brzo se pune.Preporucujem.
    Pozdrav Radovan.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 948
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #25 on: February 16, 2012, 11:03:19 AM »
Pridružujem se komentaru saxpg . Što se tiče baterija, koristim isključivo NiMh i do sada nisam imao problema. Preporučujem ih, mada ništa lišije nisu LiPo baterije koje su praktično nezamnljive kod elektro pogona.
Napred da što pre vidimo tog lepotana na livadi. :)aplauz
ex pseudonijum: licider

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #26 on: February 16, 2012, 12:18:21 PM »
Kad već pomenuste one LiFe A123 od 6,6V, da li taj napon škodi servoima i risiveru?
Smiju li se koristiti za paljenje obzirom da je za njega napon striktno definisan do 6V? Mada se i NiMH paket od 5 baterija puni do 7V  mmmm

Offline dimitri

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 164
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #27 on: February 16, 2012, 12:45:38 PM »
   Moje A123 baterije , neposredno po skidanju sa punjaca imaju 7.4v.Prijemniku,(konkretno ja imam Futaba prijemnike,
  R-617 FS, R-608 FS), ne smeta taj napon, citao sam dosta o tome, tako da je o OK.Sa servoima treba biti oprezan jer
  neki servoi podnose taj napon a neki ne.Uglavnom proizvodjaci RX paketa na bazi A123 baterija kazu da bi to trebalo
da bude isto kao i paket od 5 celija NmHi ili Nicad.Za paljenje kod benzinaca je vazno da ako pise da je to 6v onda ne sme
da bude vise volti.

Pozdrav Radovan.
« Last Edit: February 16, 2012, 12:48:20 PM by dimitri »

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #28 on: March 30, 2012, 01:08:39 PM »
Da li je neko možda probao ili barem pročitao nešto o onom novom benzincu sa HK (DM33 od 3,8HP)?
Izrada mu djeluje dobra, cijena kao RCG30cc, ali je malo teži.
 (pijemo)

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #29 on: April 16, 2012, 11:30:20 PM »
Nastavilo se, poslije "male" pauze. Ipak su ovo crnogorske radne navike  (spava)4e(pijanoo)

Lijepljenje blokova balse na ivicama i njihovo šmirglanje do iznemoglosti...

[img width=640

Nakon provizorne montaže šarki (standard size pin hinge "Kavan")

« Last Edit: April 16, 2012, 11:34:14 PM by tataBulik »