Author Topic: Alpha 40 Trener model Hangar 9  (Read 13527 times)

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Alpha 40 Trener model Hangar 9
« on: January 15, 2012, 02:46:04 PM »
Moram da se pohvalim. Pre neki dan, mojoj skromnoj floti pridružio se popularni trener model Alpha 40, firme Hangar 9  oo)). Većina je sigurno upoznata sa ovim modelom. Neki neposredno, leteći ga, a ovi drugi iz utisaka onih prvih. Bez obzira na to, želim da ga predstavim, jer u forumu Trenažni-glow modeli, nije ga bilo.

Nakon dugo razmišljanja da li kupiti glow ili elektro varijantu  mmmm (o tome znaju ivanmagd i n3mke), odlučio sam se za glow. Struja jeste komfornija i čistija, ali jednostavno nisam mogao da odolim ovom modelu sa glow motorom, mada smatram da je za modele veće od 1,5m raspona krila, glow verzija prihvatljivija ali i jeftinja (bilo je rasprave glow ili elektro, na forumu, ali to sada nije tema). Dugo sam se razmišljao i o modelu. U opticaju su  bili Graupner Taxi-glow, Cesna robbe-elektro, Kyosho Calmato trener-glow, neki od trener modela iz Mađarske kao što je Sonic-glow, Classic-glow, Canary-glow, a već sam uradio neku pripremu za sečenje na laseru modela UglyStick, za koji sam nabavio i balzu, koja je stigla čak iz Podgorice (hvala Saxpg  (pijanoo)), a krenuo sam u pripremu za laser model Trener 40 od Roberta Resmana. Ova dva modela moraće da čekaju do sledeće zime. Inače razmišljao sam i o Piper Super Cub, od Dejana iz Jagodine, a od njega je kupljena Alpha. Malo je falilo da zamenim modele i uzmem Pipera, kojeg ste imali prilike da vidite na mitingu u Trsteniku.

LM, Alpha je kupljena polovna. Model je raspona 1,6m dužine skoro 1,4m. Pošto je ovaj model RTF, iz njega je došla 4kanalna stanica JR S400 na 72MHz sa 6kanalnim prijemnikom, baterijom za prijemnik, 4 standardna servoa JR ST47 (za elerone, ruder, elevator, i gas), glow motor Evolution, na njemu je montirana dvokraka elisa sa odgovarajućim spinerom, a u rezervi se nalazi takođe jedna dvokraka elisa, kao i original spiner za trokraku elisu, starter, gumice, gorivo, rezervna svećica. Na poklon sam dobio i polovan akumulator od 36A. Služiće za starter. Možda sam nešto i zaboravio.

Pošto posedujem stanicu Spektrum DX6i, nameravam da njom zamenim JR S400, te ću u model ubaciti spektrumov prijemnik sa satelitom (a možda i orange prijemnik sa satelitom), te me interesuju otkloni elerona, rudera i elevatora. Naime, običnim lenjirom sam izmerio da su otkloni na eleronima i elevatoru u oba smera po 1cm, dok je na ruderu 1,5cm. U uputstvu nema ništa o ovome. Da li neko zna koliki treba da budu otkloni?

Inače, krilo modela je iz dva dela, između kojih stoji jedan aluminijumski bajonet. Na jednoj delu nalazi se i pin, a na drugom delu žleb koji krila drži ravno.  Kada se dva dela krila spoje, potrebno je preko spoja zalepiti selotjep traku (bolje fiber traku). Za trup modela, krilo se učvršćuju gumicama i to 8kom, po četiri uzdužno i četiri ukoso poprečno. Krila se mogu između sebe zalepiti nekim epoxijem ili super lepkom i tako će ostati u jednom komadu. Međutim pošto je moj transportni modul manjih dimenzija (čitaj Zastava Koral In Economic 1.1, popularni Yugo), krilo će ostati iz dva dela. Na krilu sa donje strane nalazi se jedan serov za elerone.








Sam trup modela je sličan kao i kod drugih trener modela, visokokrilaca.




Model je trokolica i prednji točak je upravljiv, tj povezan je sa servoom za ruder.
Prednji deo modela sa motorom.




Ostala tri servoa nalaze se u trupu, kao i prijemnik sa  baterijom, preko kojih ide parče sunđera i balza koja se fiksira sa jednim šrafčićem. Rezervoar za gorivo e ne vidi, jer se nalazi u nosu modela.


I naravno sklopljen model, koji uživo izgleda odlično.


Pošto je model kupljen polovan, mogu da kažem da nije bilo oštećenja. Dejan mi je ukazao na sve ono bitno što treba da znam. Kao posledica korišćenja glow goriva tj ricinusa u njemu, negde se folija odlepila i podbočila, ništa strašno i ništa bitno. Model i sa time može leteti. Ali, bitno ali, tu je n3mketova modelarska pegla, koja će sve to popraviti. Folija na krilu je na dva mesta malo probušena, opet ništa strašno, a u međuvremenu dok sam pisao ovaj post, preko krila sam prešao modelarskom peglom i sve je ok. Uz model je došlo i parče bele i crvene folije koju sam iskoristio da zakrpim te dve sitne rupice na krilu modela. Mada iskren da budem, verujem da u fabrici ne poklanjaju baš puno pažnje kod presvlačenja modela folijom.













Ostaje mi još da trup modela pređem modelarskom peglom, zategnem i ispravim foliju. U svkom slučaju ostalo mi je nešto malo folije od onog nesrećnog SU-31  :( pa ću ako treba da je negde dodam, mada sumnjam da će trebati.
Što se tiče prvog leta, on će biti obavljen na aerodromu 13. maj, gde ima prostora i bez prepreka, pa ću tek onda probati negde ovde kod mene.

O prvom letu bićete blagovremeno obavešteni, nadam se sa video snimkom.


« Last Edit: January 15, 2012, 03:44:16 PM by IvanGrozni »

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #1 on: January 16, 2012, 04:14:23 PM »
Sa srecom imenjace, avion zaista izgleda lepo, znamo da je nas drug Deki to cuvao i mislim da ste napravili dobar posao. Nadam se skorom vidjenju i mirisa nitra u vazduhu.
A i da se zalije propisno  (pijemo)

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #2 on: January 16, 2012, 06:45:26 PM »
Nek je sa srecom i da teras to uzdravlje  .
Imao sam Trenera 40 , doduse elektro , i on me je naucio vecini osnova .....

Za otklone se ne secam,ali obavezno stavi expo,evo uputstva:
http://www.hangar-9.com/ProdInfo/Files/HAN2460-Manual.pdf

Evo otklona iz ovog uputstva:

Aileron High Rate
Up 3/8-inch (10mm) (14 degrees)
Down 3/8-inch (10mm) (14 degrees)
Aileron Low Rate
Up 1/4-inch (6mm) (8 degrees)
Down 1/4-inch (6mm) (8 degrees)
Elevator High Rate
Up 1/2-inch (13mm) (16 degrees)
Down 1/2-inch (13mm) (16 degrees)
Elevator Low Rate
Up 5/16-inch (8mm) (10 degrees)
Down 5/16-inch (8mm) (10 degrees)
Rudder High Rate
Left 7/8-inch (22mm) (20 degrees)
Right 7/8-inch (22mm) (20 degrees)
Rudder Low Rate
Left 1/2-inch (13mm) (11 degrees)
Right 1/2-inch (13mm) (11 degrees
 ()-()
« Last Edit: January 16, 2012, 06:55:56 PM by Schwab »
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #3 on: January 16, 2012, 07:53:57 PM »
Hvala imenjače, hvala Schwab.
Biće dana za  (<--) nadam se uspešnih.
Što se tiče otklona, našao sam novo uputstvo za model koji dolazi sa DX5 stanicom i tu postoje upravo ovi otkloni koje mi je Schwab napisao.

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #4 on: February 08, 2012, 09:49:39 AM »
Lepa "ptica", neka te služi dugovečno!
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #5 on: February 08, 2012, 10:10:41 AM »
Sjajan model, dugo da ga letis! Iz mog iskustva sa Arrow-om (isti trup, ravno krilo... druga boja :big smile) savetujem ti da o gumicama opsesivno vodis racuna jer su mene kostale modela. Najbolje da kupis nove i, kako mi je Gile objasnio tada kada mi je zemlja udarila model, peres ih, talkiras i drzis u frizideru... I ne koristis iste preterano dugo.

Pozz,
R.
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #6 on: May 21, 2012, 09:13:50 PM »
Alpha je konačno poletela. Juče, na skupu u Beogradu. Dugo sam skupljao hrabrost da je poletim, pošto je to bio prvi put sa ozbiljnim, pa još glow modelom, a plašeći se da ga ne polomim. Nakon odličnog ručka, koji je verovatno doprineo motivaciji, poleteo sam Alphu i to uspešno. Možda je bilo malo nesigurno, ali i to prebrodih. Let je protekao odlično i vrlo sam zadovoljan modelom. Može da leti vrlo sporo sa malim gasom, što sam često radio. A tek zvuk glow motora, fantastično. Ono što sam primetio kod modela je da se po dodavanju gasa model propinje, pa ga treba obarati nadole. Mislim da se to može srediti mixovanjem gasa i elevatora, tako što će elevator ići na dole za 10% kada se doda gas. Sletanje je takođe bilo uspešno, uz n3mketove savete. Možda je bilo malo grublje ali ipak uspešno. Sve u svemu, žao mi je što od početka skupa nisam vozio glow model.

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1702
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #7 on: May 21, 2012, 10:33:28 PM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauzCestitam Ivane,nisam znao da ti je to prvi let sa vecim ,pa jos glow modelom,ali ja nisam primetio da vozis kao pocetnik,cak naprotiv  :)aplauz :)aplauz :)aplauz
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #8 on: May 21, 2012, 10:46:51 PM »
Hvala Saša. Bilo je malo treme, ali je savladana. Nisam početnik, ali nisam daleko od toga, a trudim se da bolje  (<--)

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #9 on: May 21, 2012, 11:32:19 PM »
Mali savet... Alfa nema tu manu da penje sama na gasu, to obicno radi Piper Cub J-3... ali nesto verovatno nije dobro podeseno ili utrimovano... Probaj prvo vizuelno da li je horizontalac ravan kad je ukljucena stanica i avion, na zemlji normalno, i da je trimer elevatora na nuli...
Zatim proveri CG, ako je repatiji bar malo, eto razlog... a ako je sve ovo dobro, a trebalo bi da nesto nije dobro podeseno...  ili je padao, pa je nesto drugo pomereno...
Sretno ! (<--)
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #10 on: May 22, 2012, 01:59:20 PM »
Mali savet... Alfa nema tu manu da penje sama na gasu, to obicno radi Piper Cub J-3... ali nesto verovatno nije dobro podeseno ili utrimovano... Probaj prvo vizuelno da li je horizontalac ravan kad je ukljucena stanica i avion, na zemlji normalno, i da je trimer elevatora na nuli...
Zatim proveri CG, ako je repatiji bar malo, eto razlog... a ako je sve ovo dobro, a trebalo bi da nesto nije dobro podeseno...  ili je padao, pa je nesto drugo pomereno...
Sretno ! (<--)

Model nije padao i nije popravljan. Proveriću sve ovo što si naveo, mada sam za elevator siguran da je OK. Proveriću i CG sa polu punim (ili polu praznim) rezervoarom.  Javljam o sledećem letu. Hvala na savetima.   :)


Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #11 on: June 05, 2012, 01:57:23 PM »
Model sam ponovo leteo kod Zajka u Maloj Ivanči. Primetio sam da se samo jednom propeo. verovatno zbog vetra.
Sve pohvale za model. Jak, izdržljiv, upravljiv, a sve to je iz jednog drugog razloga.
Naime u toku leta motor se sam ugasio. Nisam mu naglo dodao gas, pa da se kaže da sam ga ugušio. Uglavnom pored mene je bio ivanmagd, koji je uspeo da ga okrene i prinudno prizemlji na travu. Srećom model je bio na visini, pa je imenjak uspeo da mu obezbedi dovoljno brzine. U toku ovog prvog prizemljenja nije bilo štete na modelu.

Drug let, opet ide kako treba. Pravim prilaze pisti i u jednom trenutku ponovo se motor sam od sebe gasi. Pustio sam ga da ide napred i sleteo sam ga u kukuruz, srećom tek je nikao iz zemlje. opet nije bilo štete na modelu, samo se prednji točak iskrivio na unutra, ne puno. To je već sređeno.
posle ovog drugog leta nisam ga leteo.

Mene i ivanmagd je zbunilo što se motor ugasio dva puta.

Prvi put kada se motor ugasio i uspešno sleteo, približio sam se modelu i čuo da jedan servo radi sam od sebe. Nisam primetio koji, jer se eleroni, alavator i ruderr nisu pomerali. Nisam se ni setio servoa gasa.

Drugi put , dok sam se približavao modelu, opet ista priča. Jedan servo se čuje da radi. Pogledam u motor kad ono  (:sok:) servo zatvara i otvara dovod vazduha u motor.  Nekoliko puta je to uradio i onda stao.  Verovatno je servo u oba slučaja doveo do prekida rada motora, kada je nekontrolisano počeo da otvara i zatvara dovod vazduha i prvi put kada je to uradio motor je stao.

Model će biti prizemljen dok ne zamenim servo gasa.

Bez obzira na ova dva uspešna peha, koji su po mom mišljenju uzrokovani servoom, model je odličan.

Možda je neko imao slično iskustvo?
« Last Edit: June 05, 2012, 01:59:03 PM by IvanGrozni »

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #12 on: June 05, 2012, 03:00:24 PM »
A jel si ga palio nakon onog zajednickog stelovanja kad smo mu malo uvili drugu diznu, lepse je primao gas, ako se nevaram...
Ovo drugo smem da se kladim da je otisao servo gasa, kad radai nekontrolisano, to nam se vec desilo pre neki dan na SoloStaru, isti delovi kao i na alfi, nakon stavljanja novog, ali stavili smo DS821 SPEKTRUM, sve fercera ko ludo  :_D...
Ako je motor dobro podesen ne bi moglo da ga nepravilan rad servoa ugasi, ti sigurno nisi podesio gasenje motora preko stanice ? niti bi trebalo da ga greskom ne ugasis u toku leta

Poz Zajko
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #13 on: June 06, 2012, 12:31:53 PM »
Jel stanica ispravna, mozda nesto nije uredu sa potenciometrom za gas ili je otisao servo gasa ?

Stanica bi trebalo da je ispravna. Leteo sam i F22 i nisam primetio bilo šta čudno.

A jel si ga palio nakon onog zajednickog stelovanja kad smo mu malo uvili drugu diznu, lepse je primao gas, ako se nevaram...
Ovo drugo smem da se kladim da je otisao servo gasa, kad radai nekontrolisano, to nam se vec desilo pre neki dan na SoloStaru, isti delovi kao i na alfi, nakon stavljanja novog, ali stavili smo DS821 SPEKTRUM, sve fercera ko ludo  :_D...
Ako je motor dobro podesen ne bi moglo da ga nepravilan rad servoa ugasi, ti sigurno nisi podesio gasenje motora preko stanice ? niti bi trebalo da ga greskom ne ugasis u toku leta

Poz Zajko

Zajko nakon onog poslednjeg štelovanja, motor je malo radio i nisam hteo da letim da na iskušavam sreću treću put.
Podesio sam gasenje motora preko stanice i to radi.

Offline sasacacak

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Alpha 40 Trener model Hangar 9
« Reply #14 on: July 26, 2012, 09:21:21 AM »
Lep model. Da li preporucujete pocetniku ovaj model?