Author Topic: Piper Cub "Elizabeth"  (Read 25377 times)

Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 460
  • Jumper T16 Pro with EdgeTX
    • Rajevic
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #30 on: September 11, 2012, 08:56:16 AM »
Prelep model sve pohvale  (res)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #31 on: September 11, 2012, 11:58:18 AM »
 :)aplauz Drago mi je da je Rastko, alijas Anakin zadovoljan modelom. Rađen je kao i svi ostali Pajperi u mojoj radinosti, jedino je ovaj prvi u toj veličini sa krilima iz dva dela. Tako je želeo vlesnik. Nadam se da će njih dvojca poduže da se druže. Naravno da je s vremena na vreme potrebno pregledati šarafe, šarke kao i svu mehaniku koja može da otkaže.
Srećno i dugo letenje,   (<--)  4e
ex pseudonijum: licider

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #32 on: September 18, 2012, 03:32:55 PM »
Danas je Elizabeta imala mali jubilej. Napravila je deseti let. Ubrzo zatim 11, 12, i 13.  :big smile Vetar je duvao oko 3m/s ali to su bili povremeni udari, inace je bio malo slabiji. Posto se model i ja sve bolje upoznajemo i sada ga vec osecam i znam u svakom trenutku sta da ocekujem, pale su i prve akrobacije i touch and go. Uz Nikoline savete radio sam lupinge, rolove, jedan neplanirani barrel roll :big smile , borbene zaokrete za koje ne bi znali da to jesu da vam nisam rekao  lol i dva hammerhead-a koja su licila na nesto samo mi je falilo zaleta. Kameru sam zaboravio ali je nosim sledeci vikend pa ce napokon pasti i vidoje.

Pozdrav,
R.
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #33 on: September 24, 2012, 09:18:36 AM »
Juce je na livadi bio dan kakav sam prizeljkivao. Prakticno bez vetra. Cekao sam takav dan za par eksperimenata. Prvi je bio da poluge na stanici drzim sa dva prsta. Neki kazu tako je bolje, neki kazu da je sve jedno... Primetio sam da vise ljudi tako leti a i moj subjektivni osecaj je da je tako preciznije a i sigurnije jer mi se desavalo, na simulatoru, da mi palac sklizne sa palice ako dam veliki otklon po nekoj osi a to je nesto sto ne bih voleo da mi se desi uzivo. Probao sam prethodno vece na simulatoru da tako pomeram palice i resio da probam na livadi. Bez ikakvih problema sam tako poleteo i nakon par minuta potpuno prestao da razmisljam o tome kako drzim palice tako da od sada tako letim. Drugi provera su bili high rateovi. Samo bih da napomenem da su ovo Savini planovi "iz glave" tako da za otklone nekih preciznih vrednosti nema. Posto je prvi let svojevremeno bio na 13. Maju a avion kod mene, retove sam sam namestio kada sam podesavao stanicu. Nisam ih podesavao iz glave vec sam na internetu pronasao 3-4 razlicita proizvodjaca Pipera u razmeri 1/5, pogledao vrednosti za njihove otklone koji su vrlo slicni, i na osnovu toga podesio i moje. Zatim sam na low rateovima sve spustio na 70% vrednosti. Na prvom letu Bane je probao i jedne i druge i rekao da za high rateove sve ostavim kako sam namestio, jedino da dubinu podesim da uvek bude kao sto je na low rateovima sto sam i uradio. Juce sam high rateove prvi put isprobao i iznenadio se koliko je model osetljiviji. Iskreno, nisam ocekivao toliku razliku ali mi nije bio nikakav problem i tako da letim a za neke osnovne akrobacije je tako bilo i bolje. Pao je i prvi invert let. Znam da Piper bas i nije za to predvidjen ali ovaj sve to radi sa lakocom a i ne mogu samo da letim u krug, pravim niske prelete i touch and go. Sledeca stvar koju sam isprobao su flaperoni. Model osetno uspori ali momentalno pocne da skrece u desno i svlaci model. Prvi put sam pomislio da je vetar (koga nije bilo), ali posle 2-3 puta sam primetio da nesto ne valja. Kada sam sleteo i sa Nikolom pogledao otklone primetili smo da jedan eleron ode vise dole od drugog i logicno da model pocne da skrece. Dosli smo do zakljucka da sipcice od servoa do elerona nisu iste duzine i da je to problem. Ja na stanici, kada podesavam flaperone, ne mogu da zadam vrednost za svaki servo posebno ali mi nije jasno kako jedan vise ode dole kada se oni, kako mi se cini, spustaju od prethodne vrednosti, a to je trim na kome Elizabeta leti pravo. Nisam se na Livadi udubljivao preterano u tu problematiku jer nisam hteo da trosim vreme a da li cu se kuci time baviti jos cu da vidim jer, realno, Piperu flaperoni ku...  (___) ne trebaju jer i bez njih slece lenjo i sporo sa gasom na leru. Pre jednog leta Nikola mi je izmerio obrtaje na elisi (Graupner Cam 11x6) i vrtela se na oko 12500 obrtaja. Kaze da je to odlicno mada meni te brojke jos uvek slabo sta znace. Sledeci vikend testiram na Piperu trokraku 11x7 elisu, cisto radoznalosti radi a i zato sto mi se svidjaju trokrake elise. Mozda probam i neku Nikolinu drvenu jer je Piper ipak najlepsi sa drvenom elisom. Snimka opet nema jer mi je kamerman (Nikola) zurio kuci a kad je on hteo da snimamo ja sam hteo prvo jos nesto da isprobam i nisam bio spreman "dizadjem na televizor".
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #34 on: September 24, 2012, 10:56:01 AM »
Sada sam gledao sta kazu za moj motor na sajtu OS max-a. Ler 2000, maksimum 17000 obrtaja.  ") Snaga merena na 16000... Znaci ima prostora da se dobrano poigram sa elisama. Posle trokrake 11x7 docice i 12x6 na dnevni red...
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline apaskalmmx

  • Newbie
  • *
  • Posts: 49
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #35 on: January 19, 2013, 11:45:13 AM »
Pred neki dan je Elizabeth preletela( (<--) )  do moj hangar.

Sta da vam kazem, radujem se ko malo dete. Stigli smo kasno u Skopje i ostavio u rabotilnicu.
Danas idem da se malo druzim sa Elizabeth, da napravim proverka na sve oko modelu.

Tnx za Anakin i Sava sto ste uradili ovako dobar model.

Pozdrav
Paskal

Offline nenadejno

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #36 on: January 19, 2013, 12:17:26 PM »
Cestitam Paskal!  Moram da vidim pticu
Pozdrav.
VIVA PRIMITIVA

Offline nenadejno

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #37 on: January 19, 2013, 12:20:30 PM »
Cestitam tvorcima ovog prekrasnog modela, strasno dobro izgleda na slikama i jedva cekam da ga vidim uzivo :)
Pozdrav Nenad
VIVA PRIMITIVA

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #38 on: January 19, 2013, 03:19:55 PM »
Nema na cemu, dugo da te sluzi. Leti isto kao sto izgleda, sjajno. Prica se da ce Zajo prvi da  (<--).

 (pijemo)
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #39 on: January 19, 2013, 07:11:57 PM »
Zaboravih da se izvinim Aleksandru i njegovim kolegama sto sam "zaboravio" da im kazem, kad sam ih poslao u restoran K2, da porcije, pored toga sto su sjajne, imaju 400g mesa. Zalio mi se posle da do Nisa nisu mogli da se oporave koliko su se prejeli.  lol
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline apaskalmmx

  • Newbie
  • *
  • Posts: 49
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #40 on: April 16, 2013, 01:13:59 AM »
OS Max 46 AX nov - mora da potroshi 2 rezervara u mesto, naravano sa gorivo bez nitro i elisa 11x6 APC.





Vtori let na Elizabeth - prvi nisam uspeo da snimim, bila je dosta brza  (<--).
Prvi i vtori let su bili so original gorivo od 10% nitro, motor radi ko sat.



Ovaj desno treba da sam ja a levo znate svi toa je moj auto pilot. (Tnx za Zajo)



Tajmer kazhe 8 min let i u rezervar josh 1/3 je ostalo.

Moram da kazhem veliko hvala na Sava i Anakin za pomosh oko priprema modela za prvi let.

Pozdrav
Paskal

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #41 on: April 26, 2013, 07:53:16 AM »
Blagodarim, tek danas sam primetio video klipove, pozdrav za sve vas, i auto pilota. Da nemate tehnički prečki i da je svako ubavo devejče kod vas.
Zajo, legendo, topkata na mrežata.  :)aplauz  (<--)
Veoma mi je drago da ste zadovoljni modelom, mogu samo da Vam poželim dugotrajno druženje. Neznam šta je sa kapotažem vidim da nije na modelu, ako treba da odlijemo novi, javljajte nekako ćemo ga proslediti do Makedonija.
Sava  4e
ex pseudonijum: licider

Offline apaskalmmx

  • Newbie
  • *
  • Posts: 49
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #42 on: April 26, 2013, 09:32:41 AM »
Hvala Sava na ubave rechi.

Napravili smo oko 10 leta, model leti super. Danas chu da izvadim motor i nosach i da postavim locktite na sve shrafove pa ondaka chu da postavim kapotash. Kapotash cheka u rabotilnicu.

Imamo neki problem na poletanje, Elizabeth je dosta nemirna na poletanje ako je vreme mirno. Ako ima malce vetar ide kako po shine.

Autopilot(Zajo) dae predlog da promenim tochkove, a ja ne zhelim da se odkazhem od tochkove (super se).

Pitanje je sledno:

Dali ako stavim na rep velik tochak bi neshto pomoglo da namali onoj veliki agol u odnos na krila i zemja?

Tochkov josh ne mi se podesni kako shto treba i nadam se za ovoj vikend da to uradim, videchemo dali neshto da promeni. Letimo so elisa 11x6 APC.

Pozdrav
Paskal

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #43 on: April 26, 2013, 09:41:07 AM »
Pa ja ti rekoh da divlja na poletanju. Verujem da, kada ispravis tockove jer si merenjem utvrdio ono na sta sam sumnjao, mozes delom da ga smiris ali je to ipak Piper. I ovako moze mirno da poleti, ali sa neznom rukom i malo vise rulanja na malom gasu. Elisu stavi onu 12x6 drvenu, em leti bolje em izgleda bolje.

pozz
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Piper Cub "Elizabeth"
« Reply #44 on: April 26, 2013, 10:11:47 AM »
Malo modela poleće "kao po šinama", Pajper je naročito poznat po bežanju levo ili desno. Neće Ti pomoći veći zadnji točak, ali će pomoći centriranje prednjih točkova da su skupljeni napred jedno 2 stepena . Najviše će pomoći postepeno dodavanje gasa i leva palica kojom održavaš pravac dok je rep u kontaktu sa pistom. Po podizanju repa ne bi trebalo da bude problema.
ex pseudonijum: licider