Author Topic: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO  (Read 83386 times)

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #60 on: May 31, 2010, 11:38:26 AM »
Sta je to difuzor? Ako se prica sa bakarno sevce koje se zalemi na karburator itd,to sam vec uradio pa probao model,pa opet neide pa stavio dihtunge.
« Last Edit: May 31, 2010, 11:43:34 AM by zajo »
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #61 on: May 31, 2010, 11:48:56 AM »
Ona crna truba na karburatoru.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #62 on: May 31, 2010, 12:31:21 PM »
Gde da nadjem to?
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #63 on: May 31, 2010, 08:01:10 PM »
E sad, ne znam šta da ti kažem?!? Kreneš peške od tebe pa prema Kumanovu i sve gledaš u zemlju... lol

Ama može neko da ti to očas posla uradi na strugu od parčeta POM-a i li slične plastike. Znači uopšte ne mora da je od aluminiuma, i obično i nije. Prečnik otvora koji dolazi na karburator je identičan prečniku ulaznog otvora karburatora, a na drugoj strani se širi kao na trubi. Za montažu se koriste isti šrafovi koji drže karburator na mestu, pa će ti možde trebati malu duži šrafovi za tih par milimetara koliko je debeo podnožni disk difuzora. Na "eksplodiranoj" slici je prikazan kao deo 26220. Difuzor inače ima zadatak da stabilizira i laminira vazdušnu struju koja ulazi u karburator, i da na taj način ubaci još malkice više vazduha. Dodatni efekat je, da kapljice goriva koje krenu prema napolje ne stignu da potpuno izađu, dok ih vazdušna struja ne povuče u cilindar.

 (pijemo)
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #64 on: May 31, 2010, 08:41:30 PM »
- :)aplauz bravo Lazo upravo si jako lepo objasnio ulogu difuzora-trubice.Ja ga imam na sva tri benzinska motora i pravio sam ih od aluminijuma jer mi je to bilo najpristupacnije.Unutrasnji precnik do karburatora diktira i leptir "sauga" koji se mora nesmetano okretai.
Sto se tice dihtuga njegovim povecavanjem povecavas kompresioni prostor, a to drasticno smanjuje snagu motora.Seti se"abarth" Fice kome su smanjivali kopmresioni prortor uz modifikaciju klipova da bi izvukli sto vecu snagu.Postoji jedno pravilo za sve motore,a to je da je granica opterecenja i snage, njegova granica zagrevanja.Zasto se motori pregrevaju? Postoji vise razloga, a osnovni je njegovo preopterecenje,pa neodgovarajuci ugao predpaljenja,neodgovarajuce podmazivanje.Ako si pokusao trcati u dva broja vecoj obuci desice se isto kao da  si stavio vecu elisu.Motor ce se grejati.Benzin nesme da ima vise od 95 oktana sa sintetickim uljem koje je sposobno da podmaze motor do 10000 obrtaja sto su jako zahtevni uslovi za ulje.Ugao pretpaljenja je mehanicki odredjen polzajem HAL senzora u odnosu na magnet koji se okrece sa radilicom.Postavljanjem debljih dihtunga i ova se vrednost menja te do rasplamsavanje varnice nece doci na 1.5mm prije gornje mrtve tacke klipa(OT) nego ranije za debljinu dodatnog dihtunga, a to nije dobro.Proizvodjac je konstruktivno odredio vreme varnice(predpaljenje) i to se mora postovati da bi motor radio onako kako treba.Sto se tice ulja njegov procenat u benzinu je proizvodjac tacno definisao i sa tim nema eksperimenta je ce motor zaribati.
Zajo zao mi je sto smo geografski daleko, namestili bi to ocas posla,u sustini sve je jako jednostavno.Taj motor je dobar motor i siguran sam da ces sve namestiti i da ce on raditi na Tvoje veliko zadovoljstvo.
Jos samo malo o karburatoru, moje iskustvo i moj savet je da ga nista ne diras jer sve sto budes radio samo ces stetu napraviti.Uredjaj je toliko precizan da u domacoj radinosti mozes samo da ga pokvaris.
Ajd sa srecom,pozdrav  Izvnjavam se ako sam bio preopsiran ili "smor" zelja mi je da pomognem.
ex pseudonijum: licider

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #65 on: June 01, 2010, 10:33:15 AM »
Lazo@ Evo krecem peske u Kumanovo ali preko Aracinovo (:sok:).Pa ko prezivi pricace.
Licider@ Uopste ne smaras ti nego ja smaram,ali to je zato sto vi ste mi jedina nada da proradi motorac.
Hvala svima za poddrsku i svima duzim pivo(za Lazo crno) (:beer:)
Zadnji put kad sam letio motorac je radio ok,osim sto je gasio kad je penjao pod 90% na pun gas a na lebdenje nije gasio.
Ja sam sklopio model sa kaputaz,iscistio i ispeglao u nadi da ce se resiti i taj problem kad odem na letenje sledeci put.
Ako nerdi opet ce ostati nesto da se cepka ali stvarno sam se izmorio,ili radim na aviom"majstor u kuci" ili testiram na stenkovac.
Motorac je istestirao moje pilotske sposobnosti do granice.
Jasno mi je sve u vezi difuzor ali sa time cu ako neradi.
 (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #66 on: June 01, 2010, 11:45:50 AM »
Zajo,trazi nekog drugara koji ima strug i napravi difuzor,sigurno ti je potreban.Ako imas goriva ispod kapotaza to ti je sigurno zbog toga sto nemas difuzor.Kada ga budes picvrscivao na karburator verovatno ces morati da stavis imbus sarafe kolima ces morati da smanjis precnik glave kako bi uhvatili uzan prsten na difuzoru.Videces kada dodjes do toga, rece ti se samo.Taj novi imbus sraf ce drzati i karburator pa ce za par milimetara biti duzi od srafova koji sada drze karburator, a koji imaju matice koje neces moci zavrnuti jer ce udarati u telo difuzora. Ajd neka je sa srecom.Pozdrav, (work)
ex pseudonijum: licider

Offline dule

  • Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 186
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #67 on: June 01, 2010, 07:55:23 PM »
Ja bih jedno pitanje postavio Zaji.
Da li si probao da letis bez kapotaza?

Ovaj motor koji je Lazo postavio je drugaciji koncepcijski od DLE-30.Ako Zajo zna sigurno da mu benzin izlazi iz karburatora napolje i to u radu ,onda se treba bazirati na druge stvari.Prva je proba leta bez kapotaza.Razlog izbacivanja goriva moze biti ili neiispravan frater ventil ili nepravilno ventiliranje unutar kapotaza.Odgovor cemo dobiti ako Zajo proba bez kapotaza.Veoma cudna stvar za mene je ta (ako sam dobro razumeo Zaju) da mu se motor gasi pod punim gasom u vertikalnom letu (u vis).
Tolko od mene.

Pozdrav

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #68 on: June 01, 2010, 08:56:07 PM »
Pozdrav Dule.Znaci model je leteo bez kaputaz celo vreme.Samo par letova je bio sa kaputaz a zadnji put, nekoliko pre i na pocetku bez.Jer sam otvarao motorac a poima nemam od motore letio bez radi inspekcie.Znaci sve je bilo u redu:Nestale su detonacie kad se motor ugree,ler je bio super i nije gasio(mada to je bilo povrzano sa detonacie),sve super kazem ti osim to sto na pun gas kad penje dugacko vreme(ne na luping)on je dvaput ugasio.Ondak sam zbogatio visoku iglicu i nije gasio nego je smanjivao obrtaje i licio da ce da ugasi ako nisam nesto uradio.Na lebdenje nije gasio nit pravio bilo koi drugi problem.Ja mislim da sam dobro sklopio motorac"nadam se" a i nije bilo nesto previse slozeno.
Sutra ako vreme dozvoli mislio da probam sa kaputaz koi pi sluzio kao difuzor te:vazduh nece direktno na karburator.
Primeto da sa dihtung od 1.5mm trazio bogatiu smesu nego pre jer je bio natriman od pre i nije hteo da primi gas.Moja nada je da cu sutra jos malo zbogatiti visoki i da nece da gasi na penjanje i da cu biti naj srtnii covek na zemli.Samo to sanjaj (zid)

Ma uzecu bre jedan tokmak i napravicu kockicu iz ovaj motorac i na nju cu da napisem:DA TI EBAM KINEZITE
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #69 on: June 16, 2010, 10:55:58 AM »
 Vratio sam 5mm dihtug jer motorac se ponasao vaoma lose,trazio veoma bogat setting,izgubio snagu a i detonacie su se vratile.
Iscistio klip i kupola staklo, stavio full sintetic motule i izradio difuzor na drebong bez rezultat.Imeno detonacie pocinju ako dajem od ler do 30%gas.Ako dodam puna on mozda secne jedan dva puti ali prihvati i tera.On i nezvuci bas najbolje u taj opseg-do 30-35%gas a ondak zvuci super.
Hteo sam da pitam http://www.dlpower.net/uploadfile/20091109194606158.pdf
Na ovaj pdf koi je Lazo pratio na step2 na prva slicica,vidi se burgia kako pokaze gde je ta rupica za ler.E sad iznad te rupice nalaze se jos dve rupice.Nevide se na slici ali oni mu dodju na slici nad te. po duboko u rupi bas negde gde pocine da se otvara- zatvara leptir.Znaci sto bi postigao ako prosirim ler rupica a i ove dve rupice za koje pricam jer lako je to prosiriti ali nemoguce stesniti.
I dali da pipam palenje?Nisu ostale jos puno opcie :-\
Stvarno pokusavam da sredim motorac do natprevar po vrucini i necu prestati sve do dan za polazak.Ako neuspem moracu sa Venusa.Znam da cu puno bolje izraditi sa Venusa ali srce mo se para,neide mi se sa njime ic. :-[
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline dule

  • Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 186
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #70 on: June 16, 2010, 01:32:27 PM »
Ako dolazis u BG,ponesi motorce pa cemo da ga testiramo ako nam bude dao Gile.Uradi stelovanje na sledeci nacin:prvo podesi high speed iglu tako da dobijes najvece obrtaje na punom gasu i nakon toga tu istu high speed iglu odvrni za 1/16 kruga.Drugo;Od maksimuma polako vracaj gas ka leru i slusaj motor.Kad se pojavi rondanje ,tu zastani i zavijaj malu iglu dok ne prestane da ronda.Onda opet spustaj ka leru i ako se pojavi rondanje ti opet malko zavi malu iglu(low speed).Ponavljaj postupak do lera.Ako uspes ,karburator je ispravan kao i ostali delovi a ako ne onda imas problem ili sa karbom ili je paljenje defektno.
Za sve sto budes radio moras da imas pomocnika i pazi se elise.Ne odgovaram za ozlede.

Pozdrav

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #71 on: June 28, 2010, 11:26:25 AM »
Otkazao sam se od DLE-vca,gotovo je.Moje najbolje nije bilo dovoljno dobro.Nasao sam gde sam poceo,400e u blatu i nema more sa mene ovo leto :-\
Jedino pozitivno je to da jos imam model zdrav,nisam ga slomio pored bezbroj katova u svakoraznim situacijama.

Mani to QQ leti uspomoc saito180 :)aplauz i spreman za setnju do BG :)aplauz
Preko tajnih puteva,prijatelj iz aero kluba je doneo metanol,nitro itd. u kolicini-ako uzmem sve bice dovoljno za ove sezone.
Motorac radi super ali je skroz nov i setiran veoma bogato,iz iskustva sa 125-ke traba dosta gorivo da prodje da bi postao pouzdan i stabilan.Trosi gorivo ubija :sljus.
Pola litre za 7-8 minuta :sljus.Treba ce mi 300e samo da razradim motorac (zid)
Citajuci ovaj post unazad sebi bi rekao:mnogo cmizdris,sramota toliki "muskarac"
Hvala na svima sto ste mi pomogli ili pokusali da mi pomogne da sredim benzinca(za sve po jedno pivo).
 (res)


« Last Edit: June 28, 2010, 11:39:16 AM by zajo »
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #72 on: June 28, 2010, 03:20:18 PM »
 Zajo
 Uvek su me interesovale stvari koje imaju "Gremline" u sebi.
 Interesuje me, kazem ti po treci put, da kupim taj motor od tebe.
Ponesi ga u Beograd kada prvi put budes dolazio, pa ako si voljan...da trgujemo.
 Znam da je ne ispravan i da ti pravi probleme, tako da te sigurno posle necu blatiti i opanjkavati za losu trgovinu.

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #73 on: June 29, 2010, 09:39:39 AM »
http://rcfly4um.org/index.php?topic=4613.0
Evo ga,nosim ga na desettog,i ti imas prednost pred drugima ako se resis ()-()
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: QQ YAK 54 184CM COMPLETE COMBO
« Reply #74 on: July 06, 2010, 08:25:09 AM »


Kako je bend SARS svirao u Lazov grad Kumanovo,resio da idem ranije sa moi drug Zoran da isprobamo Kumanovski aero klub zvani Adji Tepe.
 (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev