rcfly4um

RC MULTIKOPTERI => OPREMA ZA MULTIKOPTERE => Topic started by: fenix on August 20, 2012, 12:35:54 PM

Title: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: fenix on August 20, 2012, 12:35:54 PM
  Lijepa stvarčica.Kad je u vazduhu par hiljadarki sa ovim sistemom se lakše dishe  (fiu) Jest da oteža platformu ali je bitno da ne olakša budžet :)


                http://photohigher.co.nz/products/flight-and-gimbal-control-systems/ballistic-parachute-emergency-recovery-system/ (http://photohigher.co.nz/products/flight-and-gimbal-control-systems/ballistic-parachute-emergency-recovery-system/)


                 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1657382 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1657382)

Ovdje na 0:56 ga aktiviraju

                  Ecilop 2 (http://www.youtube.com/watch?v=sR2JDl7gInU#ws)

Vrijedi razmisliti o ovom sistemu negdje sam čitao i o sistemu Airbag sa CO2 kapsulama koji biplutao va vodi :) a i dosta je lakshi.

Sa ovim padobran sistemom je sve o.k. ako  se kvar desi iznad zemlje  tako da iznad vodenih povrshina ne pije vode.
                 
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 20, 2012, 01:35:08 PM
The expected retail cost would be around $3000.00  mmmm
To je cena na PH sajtu, a kod "izumitelja" je $ 1900 http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml (http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml)

Od kako pratim multirotore bilo je vise pokusaja da se naprave sistemi sa padobranima, ali uglavnom se zavrsavalo neslavno.
I kod ovog Ecilip sistema glavni problem je ovo "Parachute ejection only becomes possible after the engines are shut down. To eject the parachutes, you need to switch the trigger on the remote control twice"
Sta u slucaju gubitka signala izmedju stanice i letelice? Sta u slucaju da je otkazao neki motor ili puklo par elisa i letelica nekontrolisano pada, ali motori i dalje rade?
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nebeski on August 20, 2012, 05:26:36 PM
Sto se gubitka signala tice jedna opcija je da se koriste LRS sistemi koji imaju daleko veci domet i pouzdanost od standardnih stanica i tako smanji na minimum mogucnost gubitka signala u regularnim uslovima. Takvi sistemi se koriste kod FPV letenja i mislim da imaju i veliko opravdanje za koristenje kod skupih letelica za profi snimanje za povecanje pouzdanosti i pri LOS letenju.
Tada bi se sa velikom verovatnocom moglo pretpostaviti da bi u slucaju mehanickog kvara link i dalje radio. Uvek je moguce i podesiti failsafe da se padobran aktivira pri gubitku linka ali je to mac sa dve ostrice, mislim da bi bilo daleko vise nezeljenih aktiviranja padobrana nego onih drugih.
Naime sam gubitak signala za ispravnu letelicu u zadnje vreme nije veliki problem jer sve vise modernih kontrolera za multikopetere i stabilizatora sa auto pilotom za ostale letelice imaju mogucnost da vrate letelicu na pocetnu poziciju pri nestanku radio veze.
 
Sta u slucaju gubitka signala izmedju stanice i letelice? Sta u slucaju da je otkazao neki motor ili puklo par elisa i letelica nekontrolisano pada, ali motori i dalje rade?


Ovde je jedan primer spustanja malo vece FPV platforme pomocu padobrana (od 1:53):

X8.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=Fxh2VlFbLgE#)

Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 20, 2012, 06:59:42 PM
Padobran je dobro rešenje kao prvo zato što je jednostavno, pouzdano i jeftino a nema veliku masu, s par zna crnog baruta ima da odradi samo tako, jedini problem kod mulikoptera je što se obično lete na malim visinama, pa je mala verovatnoća da će uspeti da potpuno otvori kupolu pre pada na zemlju, što znači da neće uspeti dovoljno da uspori letelicu pre pada na zemlju.

U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 20, 2012, 07:28:35 PM
U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.
To bi bilo jako lepo od tebe  ()-()
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nebeski on August 20, 2012, 08:14:54 PM
U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.

Evo i  ja da stanem u red, interesuje me ako imas nacrt kupole koja bi mogla da spusti letelicu mase 2.5-5kg npr. bas sam pre par dana razmisljao o tome. Padobransko platno nije problem da se nadje ako jos nekome zatreba ima ga na vojnom otpadu u Resniku (Kijevu).   
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: danko on August 20, 2012, 09:08:26 PM
Sigurno postoji neki razlog zašto photohigher još uvek nije izbacio njihov balistički padobran u prodaju...

Taj padobran bi sigurno radio u nekoj idealnoj situaciji tipa hooverovanje u mestu, leveled flight, i onda se aktivira padobran. Međutim, šta je sa situacijama gde se kopter tumba na sve strane, pri čemu je vrlo izgledno da će se propeleri zaplesti u kanape i onemogućiti otvaranje padobrana... Po meni, za ovaj tip letelice kao što su multikopteri, mislim da je jednako važno imati nešto što vuče kopter na suprotnu stranu od padobrana u trenutku dok se ovaj otvara kako bi ga stabilisao i dozvolio da se otvori bez upetljavanja.. Cenim da je to tehnički izvodljivo, ali dok se ceo taj sistem montira na kopter, teško da bi on mogao da podigne bilo šta drugo pored toga..

Možda je praktičnije razmišljati o nekoj airbag varijanti koja je dosta jednostavnija i pouzdanija od padobrana, a za tako lagane letelice može poprilično da umanji štetu..
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 20, 2012, 10:46:17 PM
Nije poenta samo zastiti letelicu, vec i neciju glavu  ;namig
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: r-xx on August 21, 2012, 07:43:16 AM
pratio sam u svoje vreme na discovery science emisiju  rc-world, jedna lepa emisija je bila o pdobranima
i upotrebi kod jet modela... prica se svodi na to da su padobrani pravljeni od specijalnog memoriskog platna
i sami se otvaraju, kako god da se otkaci ili izbaci padobran, on u u pola sekunde zauzima otvoreni oblik

trebalo bi da ima neshto na tubetu, al koliko vidim nisu zazhiveli inache bi ih bilo u komercijalnoj ponudi vishe, 
napravili bi to bratja kinezi za neke fer pare odavno..

Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 21, 2012, 09:03:58 AM
@nebeski Pošto se u mom primarnom hobiju obilno koriste padobrani a kako ne bi izmišljao toplu vodu i dok ne nađem gde mi se na kompu zaturio softver za proračun kupole padobrana evo linka sa formulama kao i praktičnim primerom za šivenje padobrana.
http://www.nakka-rocketry.net/paracon.html (http://www.nakka-rocketry.net/paracon.html)

Još malo jednačina
http://old.rocketsnw.com/whip/algorithm.htm (http://old.rocketsnw.com/whip/algorithm.htm)

Excell dokument za iscrtavanje šnitova segmenata kupole.
http://www.nakka-rocketry.net/soft/parapat.xls (http://www.nakka-rocketry.net/soft/parapat.xls)

I jedan online kalkulator brzine propadanja padobrana
http://www.rocketreviews.com/descent-rate-calculator.html (http://www.rocketreviews.com/descent-rate-calculator.html)

@danko Ne bi smelo d ima nikavih problema sa petljanjem sistema veza padobrana  ukoliko se namesti na isti kanal aktiviranje padobrana i  thortle cut ili se odmah po aktiviranju padobrana isključe motori.

@gizmo Što se tiče zaštite nečije glave kao jedino rešenje zaštite od propelera vidim grilove oko motora tj, propelera.




P.S. Pošto sam ovih dana u gužvi za vikend ću videti da napravim mali sistem sa padobranom za multikopter  da njegovu izradu ću korak po korak odslikam i prezentujem ovde, naravno biće i video aktiviranja sistema  ;namig .
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 21, 2012, 11:43:16 AM
@gizmo Što se tiče zaštite nečije glave kao jedino rešenje zaštite od propelera vidim grilove oko motora tj, propelera.
U slucaju pada letelice od 3-4-5kg sa visine od 40-50m na neciju glavu mislim da su sami propeleri najmanji problem  ;namig
Neka zastita oko propelera ima smisla ako se leti blizu ljudi i objekata, a u tim situacijama padobran nema funkciju.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: fenix on August 21, 2012, 12:38:56 PM
 Gdje ima dima ima i vatre ;namig bas mi je drago sto se pokrenula ova diskusija i nadam se da će na kraju uroditi plodom  pa zato postoje forumi da svako iznese neko svoje misljenje josh ako je na strucnoj osnovi   oo)) kao sto je gizmo naveo ima dosta tu problema koje bi trebalo odkloniti,rad propelera da se padobran ne zapetlja... Čim se pokrenula priča oko ovih sistema pozitivnog sam misljenja da će u narednom periodu biti neko adekvatno rjesenje.
 
   U kompletnoj ovoj priči izgleda da će airbag sistem sa CO2 kapsulama biti pobjednik.Iznosim ovu ideju koju je Sale elektronicar iz Ulcinja pokrenuo od momenta kad je upoznao moga okta.Tada se pokrenula kompletna priča oko padobrana počela je priča oko airbag sistema sa CO2 kapsulama koje bi se aktivirale sa druge stanice ili bi se priimjenilo neko drugo rjesenje aktiviranja neovisno od upravljacke stanice tako da ako bi se izgubio signal kapsula se aktivira neovisno.Prilikom aktiviranja kapisle ona bi izvukla glavno napajanje  tj konektor baterije tako da kompletna elektronika prestaje da radi (motori,Fc...) pa elise nebi ostetile airbag.E sad Sale je dosao na ideju da bi se taj airbag napravio iz dva smijera ( u obliku dvije kobasice) tako da bi obrazovao krug i  multirotor bi bio kompletno zasticen i od udara a kad bi pao na vodu plutao bi a sobzirom da je elektronika već ugasena za nju nema problema.
Ovu su  samo neke kratke crte iz kompletne ove price Sale se bash ukljucio aktivno u ovu problematiku i nadam se da ce se i on ukljuciti u ovu diskusiju.
 Pozdrav svima i nadam se da će ova diskusija uroditi plodom  (pijemo)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: r-xx on August 21, 2012, 10:02:44 PM
ovu emisiju sto sam gledao, beshe najjaca serija emisija o rc-u,
cela jedna epizoda o padobranima, glavna tema im je bila sto Djurini i Zhikini
padobrani radjeni po anshtajnovim proracunima netje uvek da se otvore, ostanu zguzhvonjci
a mashina zvekne o ledinu..

da ne'tupim, napravili su rc-padobran koji se sigurno otvara, ima neku foru, vrsta platna, treba malo potrazhiti po netu..

ceo serial emisija je bio al samo na discovery science..     (pijemo) (pijemo)

                                                                                                           
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nebeski on August 23, 2012, 12:19:57 AM
Nakon sto teret padne na zemlju pri vetrovim uslovima, padobran vrlo lako promeni funkciju i postane jedro koje moze da vuce teret po zemlji.
Zato je ponekad potrebno imati i mehanizam za otkacinjanje padobrana. Ovo je mehanizam koji se koristi u SKYDIVING-u: http://en.wikipedia.org/wiki/3-ring_release_system (http://en.wikipedia.org/wiki/3-ring_release_system) kada treba brzo upotrebom male sile otkaciti glavnu kupolu.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 23, 2012, 09:09:12 AM
Male su to kupole i male šanse da se desi. Nekada je bolje staviti manju kupolu i da se letelica malo grublje prizemlji, nego da letelicu uhvati termal pa da je tražiš kilometrima daleko.

Ja sam imao situaciju gde je glavna kupla bila proračunata da nežno spusti letelicu, naravno uvek ima ali... Na nekih 1300metara od zemlje se otvorio drag chute (pilot padobran), koji služi da uspori letelicu tek toliko da letelica ne bude u slobodnom padu a na 300 metara od zemlje se automatski otvara glavna kupola. Letelica se prilikom otvaranja pilot padobrana odvaja na tri segmenta međusobno povezana užetom kako bi prvo pao na zemlju najmanje osetljiv a na kraju nežno pao kontejner sa elektronikom. Narano čitave ove priče ne bi bilo da se prilokm otvaranja glavne kupole nije jedan od sgmenata težine 3 kg odvojio od ostatka tereta i pao na zemlju sa pilot padobranom a na glavnoj kupoli je ostao kontejner sa elektronikom koji ima jedva 1 kg. tako da je taj deo letelice bukvalno ostao "okačen" u vazduhu i gotovo da nije propadao, ni to ne bi bilo strašno da u jednom trenutku termal nije uhvatio kupolu i podigao je pa smo imali srću i našli je samo 1700 metara dalje.

ovako je trebalo da izgleda let ali nije:
Maiden Flight of the Supreme Endeavour (http://www.youtube.com/watch?v=FQwlwTLBERs#ws)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 26, 2012, 04:43:27 PM
Kao što sam obećao danas ću vam prikazati gradnju sistema za bezbedno prizemljenje letelica uz pomoć padobrana!

Sa da krenemo sa slikama:
Slika1
(https://lh5.googleusercontent.com/-6F24lQSSpzc/UDor-Vj1FMI/AAAAAAAAA3g/xX-_svgyO3A/s720/IMG025.jpg)
Na ovoj slici vidite sve potrebno za sklapanje sistema za bezbedno prizemljenje od delova fali jedino kontejner sistema što će u ovom slučaju biti katoncka cev (hilzna) od alu folije.
Gore na vrhu slike je kupola padobrana, ispod prva s'leva je sijalica sa novogodišnje jelke takozvana riža kojoj je na tosilu sinut vrh tako da je uzarena nit lako dostupna, drugo s leva je kanap koji će poslužiti u ovom slučaju kao veza padobrana i kontejnera, sledeća je zica za povezivanje izbacnog punjenja sa izvorom struje, šraf koji služi za privezivanje kanapa od padobrana, kontejnera za letelicu, disk od balze kroz koji će se provući žica za startovanje izbacnog punjenja i predhodno opisani šraf i na kraju čep kontejnera.

Slika2
(https://lh5.googleusercontent.com/-a_viHUsf9_Q/UDosEh3kQVI/AAAAAAAAA3o/U1NwAgq8sGE/s720/IMG026.jpg)
Na ovoj slici vidimo disk od balze kroz koji je provučen i učvrćen šraf, kao i žica za startovanje izbacnog punjenja, i tu je kartonska hilzna koja će u ovom slučaju biti kontejner za padobran.

Sika3
(https://lh4.googleusercontent.com/-Gu7sQu0YoMg/UDosKDRlCcI/AAAAAAAAA3w/pwunHESVgSc/s720/IMG027.jpg)
Na ovoj slici se vidi kako je provučeno sve kroz hilznu i disk je ulepljen za nju epoxy lepkom.

Slika4
(https://lh3.googleusercontent.com/-0mfDdksc9EA/UDosPui2TXI/AAAAAAAAA34/gbBHOoarfTI/s720/IMG028.jpg)
Isto kao na predhodnoj slici samo iz drugog ugla.

Slika5
(https://lh5.googleusercontent.com/-QlzgMW8MfD4/UDosUpFs4rI/AAAAAAAAA4A/PS4gJmNNykc/s720/IMG032.jpg)
Ovde vidimo papirni fišek kroz koji je provučena sijalica od novogodišnje jelke koja će u ovom slučaju služiti ka starter pirotehničke smese u ovom slučaju crnog baruta.

Slika6
(https://lh6.googleusercontent.com/-9UHNgauwWRQ/UDosb3csJjI/AAAAAAAAA4I/E8XMuj4gwqE/s720/IMG034.jpg)
Papirni fišek nakon što je dodato 0,5gr Crnog baruta, nakon toga  se fišek zatvori i osigura selotejpom od eventualnog otvaranja.
Za ovu namenu se koristi isključivo Crni barut, ili Crveni aka Vitaminski Barut (barut napravljen od VitaminaC) izbegava se upotreba NC baruta tj baruta za municiju, patrone...

Slika7
(https://lh6.googleusercontent.com/-MPaGGrKcCNI/UDosjufdCkI/AAAAAAAAA4Q/eZuo6U0Opc4/s512/IMG035.jpg)
Na ovoj slici vidimo izbacno punjenje povezano sa žicom koju smo predhodno provukli kroz disk od balze, nakon povezivanja i izolovanja žica, uvučemo izbacno punjenje u kontejner do samog dna tj. u ovom slučaju diska od balze, uvlačimo jednostavno povučenjem žice sa spoljne strane diska i pazimo da ne prekinemo kontakte.

Slika8
(https://lh6.googleusercontent.com/--gDx921ORDY/UDosoBdDbwI/AAAAAAAAA4Y/P4UI-qZHWc8/s512/IMG036.jpg)
Na ovoj slici je prikazano uvlačenje grumena vate koji služi da odvoji padobran od izbacnog punjenja, tj. da zaštiti padobran od vrućih gasova nastalih prilkom aktiviranja izbacnog punjenja. DAkle poveću grumen vate se stavi u cev i pažljuvo ugura do dna kontejnera.

Slika9
(https://lh5.googleusercontent.com/-b8UNZZ3toHQ/UDosuv3AJzI/AAAAAAAAA4g/wrzhGm0fELM/s512/IMG037.jpg)
Ovde je prikazan sam kraj pakovanja padobrana u kontejner

Slika 10
(https://lh6.googleusercontent.com/-QYpbQVGepmg/UDoszuvZlXI/AAAAAAAAA4s/HoPOOCjTMmo/s720/IMG038.jpg)
Nakon što je stavljen padobran stavlja se čep koji služi da zaštiti padobran od ispadanja iz kontejnera slučajno kao i da napravi pritisak kako bi padobran bio izbačen na veću udaljenost od letelice i time sanjio mogućnost petljanja sistema veza padobrana sa letelicom.

Video Aktivacije test sistema za bezbedno spuštanje!
Sistem za prizemljenje! (http://www.youtube.com/watch?v=20xEgwiTdnE#ws)


I na kraju slika sistema nakon upotrebe
(https://lh5.googleusercontent.com/-NLFqFRlz-mM/UDos7hhUQiI/AAAAAAAAA40/qrddGh8yjxQ/s720/IMG039.jpg)

Na ovomn sistemu je kanap pretanak za upotrebu na letelicama težim od 500gr. no ovde je i onako to urađeno demnstracije radi, ono što sam gore zaboravio da napišem a vezano je za kanap koji povezuje kontejner i padobran da je isti poželjno premazati silikonom barem u dužini kontejnera a poželjno je da to budu dve dužine kontejnera, time se kanap štiti od vrelih gasova i istoremeno onemogućava njegovo kidanje, sagorevanje prilikom aktivacije izbacnog punjenja.

Za sva dodatna pitanja sam na raspolaganju!

Pozdrav!
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: djbojan on August 26, 2012, 08:33:01 PM
svaka cast na trudu !   (res)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 26, 2012, 09:15:31 PM
Svaka cast stvarno i hvala puno na trudu  (res)
Koliko je otprilike tesko to sve zajedno, koliko takav padobran moze da nosi, gde moze da se nabavi takav padobran, crni barut...?
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 27, 2012, 08:56:57 AM
Sve zajedno je teško 80grama, stim da pola težini nosi šraf koji je predimenzionisan, ovij šraf na slici može da posluži za teretei preko 50kg. Tako da bi sa sa adekvatnim šrafom imalo težinu od nekih 45-50 grama. Međutim ova kupola može da spusti bezbedno 500gr. teret tako nije adekvatna za tvoje letelice, onako na grubo mislim da bi adekvatan sistem za tvoje sklamerije težio oko 350-400 gr.

Padobran sam šio ja, ali je platno pravo padobransko "ripstop nylon" i nosi oznaku MIL C 44378 type IV i kupljeno je od Firme koja se bavi proizvodnjom padobrana SKY gospodina Ljubiše Naumovića iz Paraćina. Mada je nedavno i u Kruševcu pokrenuta proizvodnja kupola i krila za glajdere za par svetski poznatih firmi tako da nema problema oko nabavke, ne mora se naručivati iz inostranstva. Mislim da bi gospodin Sasa Vulić iz Kruševca bio voljan i da sašije neku kupolu. Mada na netu ima brdo gotovih šivenih kupola za tu namenu samo ukucaj u googletu "high power rocket parachute" ili "recovery system for rockets, uav" evo i jednog linka odakle ja po nekad kupujem http://aeroconsystems.com/cart/parachutes/ (http://aeroconsystems.com/cart/parachutes/) . Ima raznih oblika kupola jedno što tebi nikako ne bih preporučio je X chute ili ti cross chute pošto je on namenjen za situacije kada letelica ima izuzetno veliku brzinu propadanja pre aktiviranja padobrana. Takođe je poželjlno da kanap koji povezuje kupolu i letelicu bude od kevlara time se štedi na težini, i mogućnost da vrući gasovi oštete kanap je svedena na minimum, naravno ne mora kevlar može i onaj nalik na planinarski koji se može kupiti u prodavnicama alata.

Crni barut je teško nabaljiv komercijalno ali se lako pravi u sopstvenoj režiji ili se nabavlja od nekog ko već ima napravljen :) , nije da ne može i NC Barut takozvani bezdimni ali je on osetljiviji, snžniji, pravi veću temperaturu i mora se izuzetno precizno dozirati dok kod crnog baruta uvek može malo više ili malo manje bez bojazni da će napraviti štetu. Takođe umesto baruta može se koristiti i Co2 kapsula ali je to solidan brog grama +, takođe takav sistem zauzima poprilično više prostora i on se obično koristi na visinama preko 15.000 metara

Par kolega je za bezbedno prizemljenje svojih letelica koristilo kao kupole padobrana platno sa kišobrana i to vrlo uspešno mada ja nemam poverenja baš u ta platna i ne bih da rizikujem da nabijem par metara pod zemlju elektroniku i "model".

Takođe je moguće napraviti i sistem sa par kontejnera gde bi se četiri i više manjih padobrana aktiviralo istovremeno i time napravila odlična zaštita u slučju da se neka kupola umrsi u motor. mada je gotovo nemoguće da dođe do toga kada se lepo spakuje i postavi na frejm ipak je to balistic recovery system, napravljen tako da izbaci kupolu na bezbednu udaljenost pre njenog otvaranja. dok je kod kalsičnih sistema gde kupolu otvara obično stujanje vazduha neizbežan problem sa petljanjem kupole u frejm multikoptera.


p.s. Za ovaj sistem minium, minimuma visine za aktiviranje je 10 metara, mada se postavlja opet pitanje da li će uspeti dovoljo da uspori letelicu pre nego što dodirne tlo.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on August 27, 2012, 01:16:58 PM
Hvala puno na detaljnim odgovorima i linkovima  ()-()

Gledao sam na sajtu koji si preporucio i sam padobran (72inch) koji moze da nosi 4-5kg je tezak ~900g, pa plus sistem za izbacivanje...mislim da je to previse za multikoptere :(

http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/72-inch-orange-parachute/ (http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/72-inch-orange-parachute/)

Sledeci manji od 60inch moze da nosi max 3.5kg, a tezak je oko 400g  http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/60-inch-white-parachute/ (http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/60-inch-white-parachute/)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nebeski on August 27, 2012, 02:35:18 PM
To su modeli od standardnih materijala, ali osim njih postoje i ultra laki.
Paraglajder u punoj velicini od takvog materijala je tezak oko 3kg, sa daleko vecom povrsinom i vecom duzinom linija.
Za letelice o kojima pricamo mislim da bi kompletan padobran mogao da bude 300-400g.
Na RCGroups sam nasao da spominju ovaj sajt http://spherachutes.com/items/spherachutes/list1.htm (http://spherachutes.com/items/spherachutes/list1.htm) .
Konkretno su narucivali ovaj od 120" (obim) ali verziju od ultra lakog platna i sa tanjim linijama za spustanje letelice od 3.5 kg.

Eva ga i u akciji:
SDC10910 (http://www.youtube.com/watch?v=Ih4-gklUmxM#ws)

Ovde se nalaze tezine samih padobrana 1 unca+28.3495g:

http://spherachutes.com/volumeandweight.asp (http://spherachutes.com/volumeandweight.asp)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 27, 2012, 02:57:35 PM
Baš sam sad merio jednu moju kupolu čij je prečnik 1400 mm sašivenu od istog platna kao i ona mala na testu i teška je 72 grama! sa njom sam spuštao 3,5 kg bez problema. Baš me čude sada ove težine! Danas sutra ću se čuti sa par ljudi pa se javljam ponovo!
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: darko on August 27, 2012, 04:16:16 PM
Odlicno, ima nas jos koje interesuje ovaj tvoj projekat !
Samo naprijed ! Svaka cast na trudu
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: fenix on August 27, 2012, 04:43:05 PM
Svaka cast  (res) krenulo se sa mrtve tacke   (pijemo) Naravno u cijeloj ovoj prici najbitnija je tezina.Nadamo se da ce ubuduce i ovaj problem biti rijesen  (pijemo)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 27, 2012, 08:05:15 PM
Ovako javljam se sa lepim novostima   ugovorio sam sutra posetu gore pomenutoj radinici za proizvodnju opreme za paraglajdere, ono što sam čuo ovako telefonski je obećavajuće npr. kupola rezervnog padobrana za paraglajder od površine 36m2 teži 1,4kg.  kvadrat platna teži 27grama! Javljam se sutra nakon obilaska radionice!
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: fenix on August 27, 2012, 09:22:24 PM
Ohrabrujuca vijest  :)aplauz
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 28, 2012, 06:46:01 PM
Danas bio u poseti kod gospodina Vulić Saše poznatijeg kao Vujsa, Materijala ima kakvih hoćete, pogledao je "protopip sistema" i odmah našao još par primena. Naravno probali smo na licu mesta još jednom kako funkcioniše. Ono što je bitno je da može svoj rezervni padobran koji već ima u proizvodnji da prilagodi ovoj nameni. ono što je dobro je da njegov padobran ima četiri ventila za stabilizaciju klaćenja i da misli da za teret od 5 kg, padobran nikako ne bi smeo da bude težak ni približno 150gr. Tako da ostaje da se vidi koliko bi još grama otišlo na kontejner i pirotehnički sistem, elekroniku za aktiviranje.

Kako bi krenuli u dalju realizaciju projekta treba nam vaše mišljenje o brzini propadanja, ja se nosim mišlju da je nekih 1m/s zadovoljavajuća brzina propadanja no želeo bi da čujem i vaša mišljenja. Bitna stvar je da većoj kupoli treba daleko više vremena da se potpuno otvori, pa tako na manjim visinama može doći do problema. Takođe treba nam neko žrtveno jagnje koje bi probalo ovaj sistem nakon serije testova, kako na zemlji tako i sa seriom testova u vazduhu sa teretom koji bi simulirao multikopter. Tek kada nađemo žrtveno jagnje i znamo njegovu težinu krećemo sa proračunima kupole i konstrukcije kontejnera od kompozita. Ako se kojim slučajem neko odluči da žrtvuje jagnje dobiće prvi serijski sistem u trajno vlasištvo. Takođe me zanima po vama koja bi bila najbolja pozicija za montažu ja se nosim mišlju da je najbolje mesto izneđu dva kraka u ravni sa motorima no želim da čujem i vaša mišljenja. Takođe da li je dobra ideja sa onim šrafom (ankerom ili kako već) ili mislite da bi neko drugo rešenje bilo bolje, mesto za sistem na multikopteru bi trebalo  da bude neko koje bi moglo da nosi svoju težinu bez problema.

Na kraju kao što to red nalaže par slika iz gadza Vujsine radionice.

Gazda Vujsa i njgov sistem za paraglajder
(https://lh6.googleusercontent.com/-RU976JaOplA/UDzptqRwc6I/AAAAAAAAA5c/FNuREhbwvq0/s809/IMG045.jpg)

I još jedna sličica sistema
(https://lh6.googleusercontent.com/-9_JlGaaBnjQ/UDzpRQk9oMI/AAAAAAAAA5U/R7tcZqM6dXs/s809/IMG046.jpg)

Kupole u izradi
(https://lh4.googleusercontent.com/-qsel56WiYx8/UDzo0U1zFwI/AAAAAAAAA5E/xC_hpa31_3Q/s809/IMG048.jpg)

Gotovi rezervni padobrani spakovani u nekih 250x250x70mm i težine 1,4 kg dakle 36m2 spakovano i spremno da spasi nečiji život.
(https://lh3.googleusercontent.com/-Xd7nSkJnRCc/UDzpD7bYuwI/AAAAAAAAA5M/h5MpFY95y6Q/s809/IMG047.jpg)

Još jedna slika radionice
(https://lh3.googleusercontent.com/-sULkbv1Qkc0/UDzynggJXCI/AAAAAAAAA5s/VEG1VIHrafE/s809/IMG049.jpg)

Čekam Vaše predloge, sugestije, dobrovoljce...

Pozdrav!
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on August 28, 2012, 10:37:59 PM
Dajte predloge za neki jeftin sistem koji bi glumio žrtveno jagnje aka. crash test dummy aka. multikopter, npr. jeftin multikopter kontroler, motore, esc... dakle ne treba mi sistem koji će moći da podigne 4, 5 kila već nešto jeftino što bi samo vrtelo elise da vidimo hoće lI biti nekih problema dok rade motori,  a jagnje bi bilo bačeno sa neke visine, pa ako se kojim slučajem olupa da ne košta mnogo...

Bitna mi je informacija o težini nekog solidno opreljenog multikoptera pod punom "ratnom" opremom, i kolika bi bila prihvatljiva težina kontejnera sa padobranom za tu težinu multikoptera.   
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: danko on August 28, 2012, 11:35:15 PM
Lako se nešto može sastaviti... Neki priručni drveni frame, jeftini EPP propeleri, KK kontroler... Elektroniku i baterije je u suštini moguće staviti u neku vrlo tvrdu kutiju, em će se dobiti na težini, em će biti bezbedna od padova..
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: darko on August 29, 2012, 12:00:21 AM
Sto se tice tezine mislim da mozemo reci da se radi od 4 -6 kilograma otprilike !
Moja heksa je oko 4,5 kg
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on September 06, 2012, 02:21:52 AM
Dajte predloge za neki jeftin sistem koji bi glumio žrtveno jagnje aka. crash test dummy aka. multikopter, npr. jeftin multikopter kontroler, motore, esc... dakle ne treba mi sistem koji će moći da podigne 4, 5 kila već nešto jeftino što bi samo vrtelo elise da vidimo hoće lI biti nekih problema dok rade motori,  a jagnje bi bilo bačeno sa neke visine, pa ako se kojim slučajem olupa da ne košta mnogo...
Nesto nam zamrla ova lepa tema...mislim da bi prve testove trebali da radimo na neki "bezbolniji" nacin. Koliko god jednostavan i jeftin napravili neki multikopter opet je minimum 150-200e u vazduhu i velika je sansa da se skroz sjebe pri prvim testovima.
Palo mi na pamet da bi za pocetak mogli da napravimo sistem koji ce heli da digne na odredjenu visinu i da ga odatle "baci", pa da se tako testira otvaranje i ponasanje padobrana.
Za taj padajuci deo dovoljni su neki jeftin risiver i mala baterija. Pored sklopa sa padobranom stavi se neki pasivni teret od par kg i to je to. Moze i od par letvica da se napravi X ram koji bi simulirao multikopter.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on September 06, 2012, 07:49:52 AM
Trenutno sam se nešto slab sa slobodnim vremenom, ali nastavak radova sledi treba mi još jedan parametar da koja je bi bila prihvatljiva brzina proadanja mulikoptera sa otvorenom kupolom? koliko m/s?
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: saxpg on September 06, 2012, 09:52:16 AM
Gizmo je u pravu, nema potrebe da bude potpuno funkcionalni multikopter.
Dovoljno je da napravite ram, postavite motore i elise i neke bezveze ploce elektronike.
Bitno je samo da ima prijemink koji ce da aktivira padobran.
Platforma za probu moze da bude neka zgrada ili recimo pocetak Brankovog mosta ili Gazele na delu koje je iznad zemlje a ne reke.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on September 06, 2012, 12:20:22 PM
Trenutno sam se nešto slab sa slobodnim vremenom, ali nastavak radova sledi treba mi još jedan parametar da koja je bi bila prihvatljiva brzina proadanja mulikoptera sa otvorenom kupolom? koliko m/s?
Da bi se letelica prizemljila bez ostecenja mislim da je pozeljno da ne pada brze od 1m/s.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nedbojsa on September 07, 2012, 09:36:22 AM
Par pitanja:
Kolike su  uobičajene dužine jednog kraka na mulitkopterima od 4 ili 5 kg?

Osim ESC, motora, rama šta bi još trebalo uz ovo http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26588__MultiWii_PRO_Flight_Controller_w_MTK_GPS_Module.html? (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26588__MultiWii_PRO_Flight_Controller_w_MTK_GPS_Module.html?)

Da li je moguće uraditi  thortle cut na multikopteru (predpostavljam da može ali bolje da pitam)? Ideja je da se istovremeno na jenom prekidaču na stanici napravi mix koji bi ugasio motore i aktivirao padobran?
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: mihajlo on October 28, 2012, 08:52:58 AM
I ovo nije lose.Jest da je za lakse letelice

Rescue System - Multirotor - Opale Paramodels (http://www.youtube.com/watch?v=oX91q967u70#ws)
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: gizmo on October 28, 2012, 10:42:41 AM
Izgleda da to vrlo efikasno radi, a nije preskupo.
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: nebeski on October 28, 2012, 12:32:10 PM
Ima li vesti iz Kruševca , da li ce Vujsa da pravi prototip i koja bi bila orjentaciona cena?
Da li da ga čekamo ili da tražimo drugo rešenje?
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: danko on October 28, 2012, 01:30:09 PM
Vrlo dobar koncept jer koristi sam vetar od propelera da se 'naduva'.. Jedino je sada pitanje kako to zaista funkcioniše u praksi, odnosno koliko često se on upetlja u propeler pa ne otvori padobran...
Title: Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
Post by: fenix on January 13, 2013, 11:30:32 PM
   
  Stize rjesenje sa Marsa :)  Dobro rjesenje samo mi se cini da mu je prevelika brzina propadanja jos kad je u pitanju teža oprema   mmmm

                    http://www.marsparachutes.com/ (http://www.marsparachutes.com/)

                    http://www.marsparachutes.com/video/ (http://www.marsparachutes.com/video/)