rcfly4um
RC MODELI HELIKOPTERA => SUS HELIKOPTERI => Topic started by: SaleR on November 30, 2008, 11:46:27 AM
-
Evo doslo vreme da malo unapredim i Raptora 50...
Stigao mi je sledeci motor:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6390.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6389.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6388.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6380.jpg)
U pitanju je OS 50SX-H Ringed Hyper sa sledecim karakteristikama:
Stock Number: OSMG1951
Displacement: 0.499 cu in (8.17 cc)
Bore: 0.866 in (22 mm)
Stroke: 0.847 in (21.5 mm)
Practical rpm: 2,000-20,000
Output:1.9 hp @ 17,000 rpm
Weight: 14.3 oz (406 g)
Includes: 60LH carburetor, #8 glow plug
Zatim ovo:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6382.jpg)
Radi se o elektronskom regulatoru obrtaja MODEL Avionics Throttle Jockey REV MAX...
I Ultra Light paddles sa kojim bi Raptor trebao biti znatno zivlji...
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6385.jpg)
Sa ovim unapredjem trebao bi da mogu mnogo brze i preciznije da letim, a vreme ce pokazati...
Verovatno cu i kabinu ofarbati u neku novu boju ali o tom potom...
Sale
-
Aj Sale neka je sa srecom!!! ()-()
-
Hvala Ivane!
Dokle si ti sigao sa svojim helijem?
Sale
-
Hvala Ivane!
Dokle si ti sigao sa svojim helijem?
Sale
Sale sta da ti kazem od skupa nije ni taknut, opasno sam se spremao da pazarim t-rex 600 ali sam onda naprasno kupio laptop i time neverovatno umanjio sanse sa postanem vlasnik i tog cuda ali polako bice i toga!
-
Evo ugrabih malo slobodnog vremena i kompletirao sam motor. Sada je spreman za postavljanje u Raptora, mada ce malo sacekati posto hocu da zamenim i kvacilo.
Ovako sada izgleda kompletiran motor sa kvacilom, ventilatorom i senzorom za regulaciju broja obrtaja:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6397.jpg)
Senzor malo izbliza:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6395.jpg)
Inace imao sam poprilicno muka da sa PRO 50-H skinem ventilator. Inace i u uputstvu se ne vidi da li se ventilator svlaci ili odvrce. Onda sam pronasao na internetu par lepih fotografija gde se jasno vidi da je ventilator na navoj (Zoli mi je takodje rekao da bi trebalo da bude navoj). Onda sam video da su se oni na internetu koristili jednom malom alatkicom sa kojom blokiraju radilicu. Shvatio sam da bez toga ne smem ni da pocinje sa odvrtanjem ventilatora da ne bih ostetio motor. Srecom alatkica je vrlo jednostavna i kod obliznjeg strugara me je sa materijalom kostala 250din. Mogu vam reci da sam i sa njom malko namucio da odvrnem ventilator, a razlog je bio taj sto je i na navoj ventilatora stavljen plavi locktide i naravno da je uhvatio kako treba. No sve se srecno zavrsilo i bez ostecenja. Na ventilator sam jos dodao i magnete koji pobudjuju senzore i zalepio ih dvokomponentnim lepkom.
Alatkica izgleda ovako:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6399.jpg)
Naravno da mi je ona odgovarala i za zavrtanje na novom motoru...
Sale
-
Ovo je raptor 30 ali nema veze, interesantan je snimak
Raptor 30 Rr 30 Rocket launch Demeon RC Helicopter
http://www.youtube.com/watch?v=glPwXiFk1aY (http://www.youtube.com/watch?v=glPwXiFk1aY)
-
Bas interesantno! Ma kada imas vremena, volje i mogucnosti samo te masta ogranicava...
Sale
-
Zanimljivo a i dosta lako za pravljenje.
-
Uporedo sa Protosom isti dan na Ceneju sam prvi put poleteo i Raptora sa novim stvarima na njemu i naravno sa novim izgledom...
Pa da krenemo redom...
Postavljen je nov gyro JR7703D
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6731.jpg)
sa vrlo brzim i veoma preciznim digitalnim servoom DS8900G
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6732.jpg)
Montiran je i nov Hatorijev auspuh za OS Max 50SX-H Hyper
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6730.jpg)
malo je morala da se isece kabina ali sam to poprilicno lepo potrefio...
Montirani su ultra laki pedalsi
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6733.jpg)
Malo sam se igrao i sa farbama pa sam obojio frame u crveno
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6734.jpg)
a kabinu i tail boom u metalik srebrnu
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6736.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/IMG_6737.jpg)
nije jos sve zavrseno po pitanju izgleda. U pripremi su jos i nalepnice, ali o tome kada bude gotovo...
Ovako izgleda u letu:
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/RaptorNovIzgled.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/RaptorNovIzgled2.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd285/Rackov_Sasa/RaptorNovIzgled3.jpg)
Vrlo sam se prijatno iznenadio sa kojom sam lakocom startovao prvi put motor. U bukvalnom smislu prvi put sam ga na prazno zaverglao da bi povukao gorivo, zatim sam doveo napajanje za svecicu pricekao par sekundi i zavrteo ga svega dva kruga i motor je upalio! Bilo je potrebno malo ga podesiti da bi radio kako treba i taj dan sam izhuverovao prvi rezervoar. Ostala su jos 2 rezervoara da se razradi motor i onda mogu da pocnem sa letenjem. U medju vremenu cu jos spojiti i regulator broja obrtaja...
Sale
-
Lijepo izgleda nema sta.
:)aplauz
-
da li regulator moze da se iskljuci ili se on aktivira samo u fly modu
-
Da, regulator je sve vreme ukljucen, a broj okretaja regulises izborom fly moda...
Sale
-
Ala su ti strava te slike sa letenja! Svaka čast ;)
-
razmisljam i ja da kupim regulator imas li neku sugestiju u vezi proizvodjaca
Nebojsa
-
Naravno da su lepe Bane, kada ih je uradio profesionalac! :)aplauz
Zavisi Nebojsa koliko para mislis da ulozis....
-
nisam trazio po netu neznam ni okvirno koliko su ,da li ima razlike prema vrsti helija, velicina, electro ili glow ,ne sumnjam da si kupio optimalan cena kvalitet tako da prihvatam tvoje sugestije
-
Dal bi neko mogao da mi pomogne oko odredjivanja krive gasa i pitch-a za prve letove???
Upario sam GY 401 sa ovim servom BLUE ARROW D50012MG,relativno brz,ali ne dobijem miran rep.Heli sam poleteo sa otprilike 2000 obrtaja na glavi rotora,ali mi je nekako klimav i stalno propada ili ide levo-desno.
Dali mi treba veci broj obrtaja ili je to dovoljno?
Kriva gasa izgleda ovako-(spektrum dx6i)-L-0,1-45,2-55,3-65,4-75 i H-100.Za pitch mi je isto vazno,skinuo sa sajta nekog tamo- 18,38,55,75,94.
Imam mogucnost i da zamenim repni servo sa ovim-http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8779
mozda i bude bolja varijanta.
Naravno,mogu sve to da uparim i sa GY 520,pa molim za pomoc.
sta je bolje i koja varijanta bi mi bila najbolja za prve pokusaje.
unapred hvala i veliki pozdrav,
Cane
-
Kao sto sam napisao u predhodnom postu:
Kakvi "normalni" modovi...helikopteri i njihovi letaci su i ovako nenormalni :big smile, pa ih tako treba i leteti.
Zaboravite normal mod, on je samo ako nesto zelis da testiras, treba se odmah navikavati na 3d mod letenja, palica skroz gore +10, palica sredina 0, palica dole -10. kriva gasa najmanje 100-75-100 linearna (ako padaju obrtaji rotora i vise od 75).
Tako ce vam se helikoter lepo ponasati. Ne treba se plasiti velikih obrtaja na rotoru nego malih. Kad se rotor dovoljno brzo vrti helikoter strasno precizno slusa komande, i veoma stabilno leti.
Ako padne isto ce ostetiti i sa gasom od 30-40 i sa gasom od 75-80, sa time da je mnogo veca sansa da padne dole sa manjim brojem obrtaja.
Svi u pocetku stavljaju neku losu krivu gasa sa malim brojem obrtaja, misleci da je tako lakse leteti i neki "normal" mod palica koji samo zbuni coveka, posto se kasnije mora navikavati na pravi "nenormalni" 3d mod letenja.
E pa to je velika greska, sa malim brojem obrtaja helikopter ce biti uzasno nestabilan propadace lako zbog malog obrtaja rotora i bice neupravljiv, a pocetniku najmanje treba helikoter koji je neupravljiv i slabo reaguje na dodavanje pitch-a. Naravno ne treba mu ni podivljala masina zato treba naci pravu meru.
Zamislite sitvaciju:
Helikopter krene u levo i da propada, prvo dok pocetnik odreaguje, pa doda pitc ali doda malo jos levo i jos malo repa levo slucajno, cime jos oduzme snage od rotora koji je i ovako usporen, pa onda shvati da je dao pogresnu komandu, pa doda desno da ispravi, a helikpter sav ljigav od malih broja obrtaja krenuo nesto da se krece polu nedefinisano, nema snage da se podigne i eto ga pade dole.
Svega toga ne bi bilo da je broj obrtaja kako treba i on pucao od snage, odreagovao bi trenutno i precizno na date komande i bilo bi vremena za korekcije koliko god zelite.
Moja preporuka z t-rex 500 najmanje 2400-2500 obrtaja na rotoru za hover i lagano letenje. A za 3d ispod 2700-2800 nema govora. Meni licno za 3d najvise odgovara oko 2900-3000, tek onda pocinje stvarno da leti kako treba.
Ovo se odnosilo na elektro helikoptere ali vazi i za glow, jedino sto kriva gasa treba da bude u sredini manja od 75, podesiti da u sredini krive gasa pri srednjem polozaju palice (pich 0) obrtaji ne budu preveliki , nego da budu koliko je predvidjeno za taj helikopter po uputstvu.
Mnogo elegantnije resenje je uzeti neki limiter gasa tj. obrtaja, pa na njemu podesiti maksimalni dozvoljeni broj obrtaja, a krivu staviti na 100-100-100. Tako da motor nikada nece mocu da udje u "crvene obrtaje" tj. da se preforsira, a uvek cete imati zeljeni broj obrtaja na rotoru i helikoter ce se ponasati odlicno.
Naravno u naprednom nacinu 3d letenja se ipak koristi kriva gasa u kombinaciji sa limiterom obrtaja koji se ukljucuje samo u najekstremnijim sitvacijama da sacuva motor, sto je bolje, ali je potrebno mnogo vode da protekne da bi ste osetili razliku letenja na dobro podesenoj krivi gasa u odnosu na letenje sa limiterom.
Za prvo duze vreme (neki nikad ni ne predju na visi nivo), je najlaksi i najbolji nacin letenja na limiter. Jedino sto ne treba zaboraviti da limiter unosi zabunu prilikom stelovanja motora, pa ga u takvim sitvacijama treba iskljuciti.
-
Sve ja to razumem,druze,ali ako si primetio kratak sam sa par kanala za to sto ti mislis da bi bila dobra ideja.Naravno da sam nabavio i alignov governor RCE g600,ali imam problem sto imam samo 6 kanala i svi su zauzeti.razmisljao sam i da dodam za svaki slucaj i sistem za grejanje svecice GLOW4,pa se pitam dal bi bila dobra ideja da preko ypsilon kabla uzmem napajanje sa bec-a,jer kao prijemnicju bateriju,sto zbog tezista,sto zbog sigurnosti,imam 3s 1600mAh preko bec-a.
@norrin radd-neznam koliko ti imas sati naleta,ali ja tek ulazim u ove vode i raptora sam podesio za pocetnicki nivo sa otklonima -4 do +10 i preko gore pomenute krive gasa i pitcha sa nekih nemackih foruma koji preporucuju takva podesavanja.
Pre nekoliko dana je bio prvi samostalni let sa raptorom30 sa istim tim podesavanjima i u kombinaciji sa gy401 i analognim servom gore pomenutim.Let nije bio sto sam ja hteo,vec zato sto mi je pobegao model i sta mi je drugo preostalo,nego da opletem po gasu i uspeo sam da sletim bez ostecenja.Osecaj je neverovatan.
onda sam porucio gy 520 i ubacio na r30, r50 sklopio sa novim servoima i starim gy 401.
od tog dana ne dobijam ni r30 niti r50 da nastelujem kako meni odgovara.
ostaje mi samo da probam gy 520 da ubacim sa digitalnim servoom na r50 i da vratim sve kako je bilo na r30 sa gy 401 i servoom koji je bio na njemu.
pokusavam bez training gear-a i nisam jos imao padove i lomove,jer su mnogo stabilniji od malih elektro modela tipa blade 400 koji sam isto imao prilike da probam i zbog toga i napravio pauzu od vise od 2 godine.
posto mi je to nekako lepse od letenja aviona ponovo bih pokusao i ovaj put stvarno se trudim da upoznam materiju kako treba.
postavio expo na 50% i dual rate na 30 za pocetak i dobro mi ide za sada.
e sad,ostaju samo finese.nazalost nemam nikog u blizini ko bi mi pomogao.
-
401 je odlican ziroskop i trenutno ti ne treba nista bolje od njega, samo ga upari sa 9254 futaba servom i imas dobitnu kombinaciju ! Posto je taj servo skup nov probaj nabaviti polovan ( ja sam skoro prodao jedan koji mi je bio visak ) ! Sa ovom kombinacijom imaces toliko stabilan rep da se nece pomjerati uopste ! Ali da bi tako radio moras sve to mehanicki dobro namjestiti jer ako mehanicki ne namjestis dobro rep ( duzina linka koji pomjera rep je vazna ) !
Kada si u hoveru heli mora stajati u mjestu a ako moras dodavati palicu lijevo ili desno onda mjenjaj duzinu linka ili pomjeraj servo ako mozes sve dok ti servo rucica ne bude pod 90 stepeni a da rep stoji na mjestu !
Raptor je dobar heli, meni je bio prvi model helikoptera i na njemu sam se naucio ! Samo jos moras i motor dobro ustimati jer ako ti motor ne bue dobro radio on ti moze zadavati i probleme sa repom !
Eto nadam se da sam ti uspio bar malo pomoci ovako na daljinu !
-
Nemam pojma koliko imam sati naleta, ne vodim nikakvu evidenciju, mada bi to verovatnije bili mesci nego sati. :D
Ostavi otklone -4 i +10, ali podesi da ti je 0 otklon na sredini palice. Isto tako podesi da kad je otklon nula helikopter ima dovoljan broj obrtaja na rotoru a kad je +10 neka bude 100% gasa, medjukorake podesi linearno. Na -4, podesi da gas bude malo veci nego kad je na 0.
Na primer kad je otklon 0 treba ti 60-65% gasa, na -4 stavi 65-70%, sa time ces moci da povuces helikopter u dole u slucaju da ga vetar ponese, a opet ti se nece previse naglo zakucati u zemlju ako u panici povuces palicu naglo dole.
Trottle jockey rev max koji ja koristim moze raditi i bez dodatnog kanala. A postoji i opcija da se ubaci mala plocica sa pic kontrolerom i potenciometrom, koja simulira jedan kanal cijli gain podesavas na tom potenciometru.
Nemoj uzimati nikako napajanje za grejanje svecice sa bec-a, bolje nabavi sebi onaj align-ov bec koji vec ima ugradjen grejac svecice i led displej, a radi sa na 2s bateriju. To ja koristim na svojim helikopterima i vrlo sam zadovoljan.
Za rep ti je darko objasnio i slazem se da je 401 za neko duze vreme i vise nego dobar, a servo je tu najbitnija komponenta.
I naravno simulator, pa simulator, pa onda simulator a kad ti to dosadi...onda uzmes i letis simuator...
-
E ovako drugari,
posto vec nekoliko dana ovde duva ko ludo,resio sam da se malo poigram i uradio sam sledece:
sa raptora 30 skinuta je alignova alu glava i prebacena na raptor 50,sa r50 skinut je gy 401 i ubacen na r30 sa servom od hobbykinga kako je i kupljen.Raptor 50 je dobio gy520 sa servoom BLUEARROW D50012MG i obavljena je kontrola svih mehanickih podesavanja.Kao sto sam i mislio,sve je bilo ok i vreme je bilo da se heliji probaju.
juce popodne je bila proba raptora 30 sa novom glavom od r50 i starim gy 401 gyrom.
Sta se desavalo? heli u normal modu stalno se okrece na levo ili desno bilo koji trim da se odradi.Nikako da nadjem sredinu koja mi odgovara,ali i to cu vremenom da resim.u HH modu rep deluje prilicno ok,ali s vremena na vreme trzne ili levo ili desno za po desetak cm. Dali to pruzrokuju vibracije sa samog helija pa gyro tako odreaguje ili sta je videcu kad se malo vise njime pozabavim.
Uskoro stize i jedan s9254 pa cu videti dali to moze da resi moj problem.
Danas je bio dan da se proba raptor 50 sa novim gyroom i podesavanja koja su se desila.Za pocetak sam stavio podesavanje gyroa kao u uputstvu,za normal 40% a za HH 70% i krenuo na livadu.malo sam se iznenadio kad sam video da tamo jos jace duva vetar nego u gradu,ali nisam hteo da odustanem.
Posto nemam nameru da letim u normal modu ta podesavanja nisam ni koristio vec samo HH mod i mogu reci da sam zadovoljan kako gy520 drzi rep.Smanjio sam i broj obrtaja glave tako da sad na nekih 1700-1750 u trenutku kad sankice pocinju da se tresu i heli pocinje da poskakuje.U tom trenu je linija gasa skoro ravna i samo se pitch menja i odgovara mi i to podesavanje.
bez obzira na vetar koji stalno menja pravac i jacinu,rep ni u jednom trenutku ne menja svoj polozaj ni za milimetar.Video se sprema i videcete i sami.
Mozda ce poznavaocima tematike biti smesno ili neobicno,ali nemam nameru da letim 3d pa sam nekako odredio uz testove da mi heli pocinje lebdenje na malo ispod polovine palice jer mi tako licno odgovara zbog polozaja palica na radiu jer ja jos uvek letim samo palcevima..Oba helija su dobila karbonske rotore i r50 ima cak i karbonse padel ploce.razlika izmedju drvenih original rotora i ovih je ogromna,prvo u mirnoci same glave rotora a drugo u zvuku koji prave drverni,karbonski se skoro i ne cuju.
na r50 sam malo povecao otklone tako da sad ima -5 i +10,stavio malo expo i d/r na ruder i to je vec prica koja mi se svidja za ponovni pocetak.
Znam da svi kazu da je simulator zakon i velika usteda novca ali meni vrlo brzo dosadi taj vid treninga jer mi nije nikako prirodan i brzo me smori.mada je prvi let sa r30 i bio zahvaljujuci simulatoru uspesan i bez loma.Kako rece jedan od svaba sa kojima sam razgovarao o helijima,najvise se desava u glavi.
Nikako ne treba razmisljati sta uraditi u datom momentu,vec sta treba heli da uradi i vec mi se polako prsti navikavaju na taj nacin.
video nije bas nesto,i ne pokazuje moje majstorstvo,ali pokazuje koliko je rep miran bez obzira na vetar.
http://www.youtube.com/watch?v=l0wadwfFiCk (http://www.youtube.com/watch?v=l0wadwfFiCk)
pozzz
Cane
-
Opet malo da se pohvalim:
Danas je pao i prvi zvanicni let sa RAPTOR-om 50.4 standardna servoa za glavu i gas i bluearrow D50012MG sa rep sa Futaba GY520 gyro-om.Kao sto sam vec napisao,ima ALIGN-ovu alu glavu i karbon padel ploce,ukomponovane sa ThunderTiger karbon elisama V2.Promenio sam i gorivo,tako da sad koristim tornado od 15% nitra i 22% ulja.
Mala,privezak kamerica,mi otkazala poslusnost,tako da imam samo ove dve slicice od danas.
(http://i872.photobucket.com/albums/ab286/canic1/DSC00003.jpg)
(http://i872.photobucket.com/albums/ab286/canic1/DSC00002.jpg)
let je bio po meni skroz pocetnicki,sto zbog straha a nesto i zbog same velicine helija.Prilicno je stabilniji od blade 450 3d,ali jos uvek me malo strah od lomova.
desavalo mi se na momente da rep trzne u jednu stranu za po 2-3 cm,sto me je jos vise dekoncentrisalo i ulivalo stah,ali je sve zavrseno bez padova i lomova.Sa jednim rezervoarom,jer sam se skroz smrzao,imao sam oko 10-11 minuta leta.
U medjuvremenu sam ispraznio jos 3 baterije sa BLADE 450 3D,sa kojim nemam toliko straha od letenja.
pozzz,
Cane