rcfly4um

RC DRUŽENJE => SKUPOVI / TAKMIČENJA / OKUPLJANJA => Topic started by: SloMi on September 24, 2013, 07:56:05 AM

Title: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: SloMi on September 24, 2013, 07:56:05 AM
U Majamiju oboren svetski rekord Red Bull Flugtaga u duzini leta:

http://www.redbull.com/us/en/stories/1331612565312/human-powered-flying-machine-breaks-world-record

Pozdrav, Slobodan
Title: Re: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: SloMi on September 24, 2013, 07:00:54 PM
Evo nekoliko podataka o rekordnoj letelici, pilotu, letu i projektantu:
 
Dužina leta: 78m = novi svetski rekord postignut u Long Beachu

Raspon krila 8.5m, tetiva krila 2.1m
Profil krila baziran na FW01-refleksni,  profil vingleta DAE44 (oba profila su od Marka Drele).
Tezina letelice 38kg.
Pilot: 193cm/109kg
Aerodinamičko projektovanje uz pomoć programa XFOIL + AWL Marka Drele.
Projektant i glavni realizator:  Bob Parks

Čeoni vetar bio oko 2.2 m/s, visina platforme nad vodom 6.1m
Title: Re: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: sasa on September 25, 2013, 09:54:54 AM
A zamisli da je pilot bio tezak oko 70 kg. (:sok:) (yay) 40 k manje  :sljus
Title: Re: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: ak on September 25, 2013, 01:06:43 PM
A zamisli da je pilot bio tezak oko 70 kg. (:sok:) (yay) 40 k manje  :sljus
40.000 cega manje?
Title: Re: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: Birdum_Bardum on September 25, 2013, 05:04:33 PM
Siguran sam da je u u pitanju greska prilikom kucanja, i da je mislio 40 "kg"(kilograma, ne "konja" odnosno hiljada) manje..  :mhm Tad bi let bio jos duzi :big smile
Title: Re: Red Bull USA - Oboren svetski rekord
Post by: SloMi on September 26, 2013, 11:22:11 AM
Za one koji bi iduće godine da naprave svoju letelicu
za Red Bull Flugtag još par podataka o ovoj rekordnoj:

Vitoperenje krila koren-vrh je 4 stepena. Za tako malu vitkost krila (vitkost =2) izgleda da je najbolje kombinacija refleksnog S profila i uvijanja krila. Raspon je bio ograničen pravilima na 28 ft (8.4m) a želja projektanta je bila da bude velika površina tako da napuštanje platforme bude bez pikiranja koje bi povećalo po;etnu brzinu. Tako je izabrana optimalna širina krila od 7 ft (2.1m) 

Efekat blizine zemlje nije bio planiran ni na koji način...

Vinglete silaze nadole iz 3 razloga:

1. lakše dobijanje malog interferentnog otpora između delova
2. lakše dobijanje prihvatljivog ukupnog dihedralnog efekta i izbegavanje
    holadskog lupinga
3. Sve je moralo da se uklopi u granice 3m ukupne dozvoljene visine iznad
    platforme.