rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: marko on October 12, 2009, 06:10:44 PM
-
Kada ga Japanac sklepa brale... (___)
(http://i676.photobucket.com/albums/vv126/markosrdic_photo/os-engine-gas-power-gt55-b.jpg?t=1255363718) (http://s676.photobucket.com/albums/vv126/markosrdic_photo/?action=view¤t=os-engine-gas-power-gt55-b.jpg)
http://www.infinity-hobby.com/main/newsdesk_info.php?newsdesk_id=298 (http://www.infinity-hobby.com/main/newsdesk_info.php?newsdesk_id=298)
-
Jes vala! Što jes - jes...
-
Hm, ovaj, ne sumnjam da je vrh, ali me taj karburator sa prednje strane malo brine. Bilo bi bolje da vazduh vuce iz neke manje turbulentne zone. Bice jako zanimljivo stelovanje ")!
poz
-
mislite da nevalja sto je napred karburator u slicaju OS-max
-
Hm, ovaj, ne sumnjam da je vrh, ali me taj karburator sa prednje strane malo brine. Bilo bi bolje da vazduh vuce iz neke manje turbulentne zone. Bice jako zanimljivo stelovanje ")!
poz
:sljus
Verovatno se zeznuo japanac pa nije znao gde da stavi karburator vidi pozovi ga da mu ukazes na to :sljus (yay)
-
Hm, ovaj, ne sumnjam da je vrh, ali me taj karburator sa prednje strane malo brine. Bilo bi bolje da vazduh vuce iz neke manje turbulentne zone. Bice jako zanimljivo stelovanje ")!
poz
:sljus
Verovatno se zeznuo japanac pa nije znao gde da stavi karburator vidi pozovi ga da mu ukazes na to :sljus (yay)
Sasa,
vidim delujes kao veliki poznavaoc motora generalno. Dali bi mogao da nam objasnis dali ovaj motor ima usisavanje goriva preko lamela ili preko roto diska? Ja to ne mogu da zakljucim sa slike pa ako bi bio ljubazan da nas sve ovde lepo uputis i zasto je tako bolje kako su oni to uradili! Mozda je karburator stavio napred, zato sto je motor predvidjen samo za kontra montiranje tj. za rad sa pusher elisama? Ko ce ga znati. Ajde sasa molim te nam objasni, vidim hvalis te SUS motore non stop sigurno znas jako puno o njima.
poz
-
I ja sam se zacudio kada sam prvi put ugledao fotografiju.
Zbog cega su stavili karburator napred? :sljus
Plavi usisnik ju tu da spreci pojavu ram vazduha u karburatoru(takodje da spreci pojavu vrtlozenja u samom grlu karburatora).
O.S. je razvijao ovaj karburator specijalno za ovaj motor(nije walbro kao na DA, DLE i ostatku ekipe sve do motornih testera i kosacica).
Ne sumnjam da su radili sve vrste ispitivanja (sto na habanje, snagu, grejanje, pa sigurno i za pojavu ram vazduha)
Najveci problem ce biti estetski, jer kako sakriti toliki karburator pod mali kapotaz?
-
Marko,
apsolutno je tacno da plavi deo (koji inace moze da se zove i usisna trubica) umiruje vrtlozenje pre ulaska u karburator. Cak, sto je taj deo duzi motor moze da ima povoljniju karakteristiku u odredjenom broju obrtaja. Neki put na dvotaktni motor treba posmatrati kao na duvacki instrument, hoce da "svira" samo ako se pogodi nota. Notu mozemo da biramo preko usisne i izduvne trube (rezonator). Idealno je da se one nasteluju za neki opseg u kom ce se prepostavljeni motor najvise zadrzavati. Vrlo je moguce da uz pravi rezonator ovaj motor pri odredjenoj brzini kretanja dobije cak i malo naddopunjavanje samim tim sto se usis nalazi u zoni povecanog pritiska. Ovo je nazalost jako tesko postici sa obicnim karburatorom, znaci barem sa karburatorom koji ima elekronsku kontrolu gasa, idealno sa elektronskim ubrizgavanjem. Ali to bi bilo suludo skupo i tesko.
Ne sumnjam da su ga japanci podrobno istestirali, ali u fazi razrade ce se neko sigurno pomuciti i kasnije u daljoj eksplataciji da mu motor uvek idealno "svira". Da budem iskren estetsku komponentu sam i zaboravio ali si i tu u potpunosti u pravu. Meni sve ovo lici da su po svaku cenu hteli da budu drugaciji i da ih kinezi ne bi mogli kopirati (jer nemaju doticni karburator) ali ovo je kao da ceses levi biceps desnim noznim palcem, mislim moze to i tako ali cemu ...
poz
-
Veljko
znao sam da ces odma da planes ,ali nema veze. O sus motorima znam onoliko koliko je meni dovoljno a mozda i vise od toga a da budem naucnik pa da bas komentarisem ili da sumnjam u japansku realizaciju sigurno necu,jer neki tamo Veljko ili Sasa iz Srbije sigurno nisu pametniji od inzenjera OS MAX-a...
Vidimo se 24-tog na skupu kod vas
-
mene moj cale mnogo nervira. masinac po struci, uvek pronadje fabricke greske. i nemcima i japancima... svima.
nisu ovo dobro resili, ovo je moglo bolje itd.
najgora stvar je - sto se uvek na kraju ispostavi da je u pravu.
-
Veljko
znao sam da ces odma da planes ,ali nema veze. O sus motorima znam onoliko koliko je meni dovoljno a mozda i vise od toga a da budem naucnik pa da bas komentarisem ili da sumnjam u japansku realizaciju sigurno necu,jer neki tamo Veljko ili Sasa iz Srbije sigurno nisu pametniji od inzenjera OS MAX-a...
Vidimo se 24-tog na skupu kod vas
Ne znam odakle ti ideja da sam planuo, ucinilo mi se da je tebi mozda iz slika bilo jasno zasto je karburator stavljen napred pa rekoh da i nas ostale prosvetlis. Ali jbg, ne znas ni ti, bas steta! Toliko hvalis te motore posmislio sam da se stvarno razumes, kad ono ...
poz
-
Moje mišljenje.
OS je hteo da ostane pri nekoj tradiciji svojih dosadašnjih modela motora. Svi delovi su identični sa nitro motorima jer ih je izrađivao sa istom tehnologijom.
Karburator.
Kada je motor ugrađen o model teško je doći do karburatora ako je negde nazad. Ovako je praktičnije. Ako nitro motorima ne smeta da je napred, verovatno da će i ovde da valja.
Ja bih pohvalio njihovu tehnologiju livelja alumunijuma. Da se izlije ovako kvalitetno sa tankim rebrima i malim slovima natpisa, potrebno je da se lije, šprica pod veoma velikim pritiskom u kalup (kokilu). Izraditi ovakav kalup u koji se ubrizgava vreo aluminijum sa predo 700 stepeni, je vrh mašinstva i tehnologije livenja. (thumb)
Ostalo je klasika.
-
Cena prava sitnica nesto preko 700$ :)
-
Da i ja isto mislim da su izlili taj blok stvarno neprikosnoveno.
Ne sumnjam i da je ostatak masinske obrade takodje najbolji, sa najboljim materijalima, kontrolom proizvoda...
Kod O.S.-a se zato isplati dati svaku paru.
Cena od 700$ je retail cena (preporucena cena od proizvodjaca) , koja moze u prodaji da padne od 20% do 40%.
-
Ako nitro motorima ne smeta da je napred, verovatno da će i ovde da valja.
Princip rada benzinskih motora sa svecicom se dosta razlikuje od principa rada tzv. glow motora. Kod benzinskih motora odnos mase vazduha prema masi goriva da bi doslo do pravilnog sagorevanja je strogo definisan i iznosi 14,7:1 (vazduh:gorivo). Kod glow motora taj podatak nigde nisam mogao da nadjem ali vec po samoj specificnoj potrosnji goriva glow motora moze se zakljuciti da je on vrlo drugaciji (mozda 5:1) i sigurno je da su mnogo manje osetljivi na promenu tog odnosa, sto kod benzinskih motora nije slucaj. Znaci vrlo jednostavno, vise vazduha trazi vise goriva da bi sve i dalje radilo kako treba. Upravo zato sam rekao da ce stelovanje ovog motora biti zahtevnije jer se sa povecanjem brzine modela svakako povecava i dotok vazduha u cilindar u odnosu na to dok je bio u stanju mirovanja. U teoriji trebalo bi ga nastelovati da bude bogat na zemlji da bi u vazduhu u nekom predvidjenom opsegu brzina to bilo kako treba. Naravno, savrseniji karburator moze da pomogne sa mozda jos jednom diznom ili ...
A tek promene stelovanja dok je motor u fazi razrade, znaci konstantna zjbancija. Ili recimo motor je napokon razradjen i pretpostavimo jednu nepovoljnu situaciju, a to je izlazak iz hovera. U tom trenutku trazimo od motora maksimalnu snagu a to znaci gas do kraja a motor nastelovan da primi maksimalan gas samo pri brzini vecoj od 50km/h ...
No stvarno da neduzim vise, SUS motori su mi struka i ogromna ljubav, ali bas zbog toga sto razumem koliko su ne savrseni ne koristim ih na modelima da se ne bi nervirao nego uzivao u letenju i druzenju a ne klecanju na livadi pored motora po ceo dan stelujuci ga oo)). Od 13. godine pa do skoro sam bio skoro svaki vikend zamascen namestajuci i stelujuci dvotaktne motore pa mi je malo dosta :).
Zasto se OS opredelio bas za ovo resenje logican odgovor sigurno postoji, barem sa njihove tacke gledista. A to da su neki tamo Japanci po defaultu pametniji od ovde nekog Veljka ili Sase, gresis sinak debelo gresis. 30 godina se druzim sa strancima (od Japana do Amerike), ziveo i radio sa njima, i mogu samo da kazem da su odgovorniji, bolje organizovani i da vise rade (u proseku) od nas, ali da su pametniji to nikako.
U svakom slucaju lepo je imati jos jednog proizvodjaca u trci, to ce i ostale naterati da budu jos bolji. A sto se samog motora tice, kao i sa svakim drugim novim proizvodom, sacekati, zasto biti test pilot/vozac o svom trosku ako ne mora.
poz
-
Magik
nisam znao da se razumes u sus motore jer to nisi predstavljao do sada na forumu a i koliko znam preferiras elektro pa sam mislio ...pa ovaj nema pojma o sus motorima :sljus a ovamo nesto komentarise.
Moras priznati da na ovom forumu ima smesnih komentara :_D i deljenje nekih saveta a pojedinci pojma nemaju o onom sto pisu :hehe a vole u sve da se butaju.
Lepo je procitati svacije misljenje ali nije lepo da nekog nesto savetujes a da za to nisi kompetentan ili da ti je to struka.
Zato mnoge stvari koje procitam na forumu uzimam sa dozom rezerve osim ljudi koje sam upoznao preko foruma ili licno na skupovima.
Vidimo se 24-tog 4e
SASA
-
Vidimo se 24-tog 4e
()-()
poz
-
Japanci su na prvom mestu skromni,te se iz toga mogu izvuci pogresne procene, ko je pametniji?
Dobro je sto te imamo Magic ,sto imas vremena da istrazis sve sto moze da zanima neiskusne i iskusne modelare i to prezentujes na forumu.
Nije svima internet dostupan u istoj meri.
pozz.
-
O.S. Max pravi najbolje serijske dvotaktne glo motore na svetu!
Ko ne misli tako, nema pojma o motorima, ili nikada nije procitao nijedan podatak o O.S.-u ili nikada ga nije posedovao ili je sponzorisan od strane neke druge kompanije (ciganin hvali svoga konja).
To je dokazano godinama uspeha na svetskim takmicenjima:sto u avionima, sto u helikopterima, camcima i automobilima.
Da ne govorim o milionima zadovoljnih modelara (kao sto sam ja) sto koriste O.S. motore za uzivanje i zajebanciju.
Ako neko zeli i da napravi bolji(citaj isti)motor, to mora da uradi u uslovima male serije, jer ce samo tako moci da postigne ono sto u serijskoj proizvodnji postize O.S.
To je zbog iskustva koje O.S. ima (pravi motore pre drugog svetskog rata), strucnjaka i masina koje imaju.
Evo jednog Americkog primera male serije: http://www.rcuniverse.com/forum/m_8862472/anchors_8862472/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#8862472
A Magic nam je vec dao primer Italijana koji isto pokusavaju da se probiju, u Nemackoj imamo 3W ....
Ali O.S.Max je nejbolji, ostalo je druga liga.
-
O.S. Max pravi najbolje serijske dvotaktne glo motore na svetu!
Ko ne misli tako, nema pojma o motorima, ili nikada nije procitao nijedan podatak o O.S.-u ili nikada ga nije posedovao ili je sponzorisan od strane neke druge kompanije (ciganin hvali svoga konja).
Ja mislim da je Magic u pravu.
Nisu Japanci najpametniji
-
Sačekao sam da se strasti malkice smire, pa da pokušam da pojasnim neke od uzrošnika "varničenja". Nisam neki stručnjak za modelarske SUS motore, ali u ovih mojih preko 40 godina bavljenja modelarstvom, nakupilo se valda neko iskustvo. Na bazi tog iskustva ću i da govorim.
1. Skidam kapu O.S.-u. Od mog prvog susreta sa njihovim motorima impresionirala me je njhova predanost, pedantnost, kvalitet izrade, dizajn, smisao za detalje. Takav pristup bilo kom poslu mora da donese izvanredne rezultate. Uvek su imali odlične i pouzdane motore. Ali bilo je tu i frljoka. Sve po poznatom principu: ko radi - taj i greši. Kao i sve ostalo, daleko su i oni od savršenstva. Normalno.
2. Po mom skromnom mišljenju, predmetni motor je nastao na bazi nekog njihovog ranijeg glo motora. To se naročito odnosi na karter, koji očigledno ima klasičan modelarski dizajn sa sprovodom smeše iz karburatora kroz radilicu, gde radilica ima i ulogu otvaranja i zatvaranja kanala iz karburatora u karter. Takva konverzija na benzin nije strana ni drugim proizvođačima.
3. Sa onim na šta je Veljko ukazao, sreo sam se prilikom konverzije jednog motora iz motorne testere. Neki kanadski Mek Kulah (ili tako nekako beše) od nekih 40 kubika. Imao je isto tako napred okrenut karburator, ali vod nije bio kroz radilicu, nego, klasično, direktno u karter. Na stolu je motor radio perfektno. Montirao sam ga na avion od 2,5 metra (na tom avionu je Ljubigamajka naučio da leti) i tada su se pojavili problemi. Nikako nisam mogao da ga podesim da dobro radi i na zemlji i u vazduhu!?! Tako je bilo sve dok mu nisam zasenio karburator od direktnog opstrujavanja vazduha. Štos je u tome, da benzin u odnosu na metil alkohol ima dosta veću energetsku vrednost, ali i dosta manju brzinu gorenja. To je glavni razlog što benzinski motori imaju veči obrtni momenat, daleko manju potrošnju, ali su i daleko osetljiviji na preciznost smeše. I tu je začkoljica. Našteluješ do perfekcije motor na zemlji, poletiš, kad on počne da krklja i kašlje, a bogami i da se gasi. Poveća se dinamički pritisak vazduha na ulazu u karburator, i poremeti odnos vazduh/benzin u korist vazduha. Koliko. Pa taman toliko da motor nepravilno i nepouzdano radi.
Moguće je da su u O.S.-u to nekako rešili. E, to je ono što me (pretpostavljam i Veljka) interesuje - kako. Još su mu dodali i venturi produžetak na usisu, što pojačava efekat dinamičkog pritiska vazduha!?! Ne bi me opšte začudilo ako je u uputstvu naglašeno kako da se karburator zaseni. To sam već viđao.
-
Da li je moguce da se isti problemi javljaju i kod karburatora koji su montirani bocno i pozadi,gde je strujanje znatno manje nego kod doticnog motora.
Motor sa bocnim karburatorom se nasteluje da prima gas idealno dok je na zemlji ,ali kada se vine u vazduh strasno trokira,medjutim postavljanjem usisnika problem se resava( benz zenoa 26cm)
Mozda je pitanje za trugi topic ali kada ste se vec dovatili teme.
Sta sam hteo da kazem-motori koji imaju bocno karburator takodje mogu da imaju problem oko strujanja koji se resava.
Koje su prednosti i mane motora gde je polozaj karburatora iza ili bocno?
Koliko je bitno da se motor postavi sto blize na nosac modela zbog tezista,jer predpostavljam da polozaj karburatora diktira tu distancu.
I da li je jedan od razloga kod ovog motora i to da bi bio montiran sto blize ,koliko je sve to bitno u celoj prici da se tako postavi karburator.
-
mozda pomogne ovakva izvedba
(http://i121.photobucket.com/albums/o220/dexmex/karbuator.jpg)