rcfly4um

RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: An-2 colt on January 16, 2011, 02:17:58 PM

Title: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: An-2 colt on January 16, 2011, 02:17:58 PM
Ko je za, a ko protiv!Nesto se dvoumim da li uopste da ga stavljam.Pa da vidim misljene ostalih?!Pozz!
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: soprano on January 16, 2011, 03:19:06 PM
Koji je motor u pitanju i koja kubikaza pa mozemo da ti pomognemo.

Ja cu samo ukratko da objasnim zasto se uopste koristi nitrometan pa ako negde pogresim neka me isprave.

Naime,motori rade na odredjeni procenat metanola i ricinusa.Pri sagorevanju ove dve smese ricinus ce da sluzi za podmazivanje a metanol ce pri uzarenoj svecici da ce upali i napravi exploziju.Ta explozija ce da potera klip iz gornje tacke u donju i tad se oslobadjaju gasovi koji izlaze kroz auspuh.Posto prilikom explozije ne sagori sav metanol on sa tim gasom izlazi kroz auspuh i samim tim ostaje neupotrebljiv.E tu nastupa nitrometan koji stvara vecu ezploziju i pravi vece iskoriscenje goriva.U tom slucaju motor nece da se gasi u vazduhu,kako ima obicaj bez nitrometana,bice mnogo mirniji a u suprotnom imace jacu snagu.
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: Dejan Dobricki on January 16, 2011, 05:21:02 PM
nema tu u poslednje vreme za ili protiv, nego moram i ne moram ili bolje moram vise ili manje. nitrometan je oksidans ili ti katalizator sadrzi kiseonik koji se oslobadja prilikom explozije isto kao i kod zavarivanja acetilenom kada dodajes kiseonik

http://en.wikipedia.org/wiki/Nitromethane (http://en.wikipedia.org/wiki/Nitromethane)
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: misha on January 17, 2011, 12:37:32 AM
moje iskustvo.

- os max 2-taktni, .46 kao i 0.61 radi be ikakvih problema bez nitroa (80%metanol i 20% ricinus)

- os max 4-taktni 0.91, sa pravljeni gorivom , pa cak i sa dodatkon nitro-a bilo 5 bilo deset 10%, nekada
  radi kako treba a nekada nikako. jedan dan radi bez problema sutradan ni da upali. sve smo probali i nista.
  odemo do kolege modelara i probamo 10% rapikon, motor pali kao mina i radi dobro i na zemlji i u vazduhu.

od tada za 4-T samo 10% kupovno, a za 2-T rucno pravljeno.
neko ce reci da sa nitrom motor brze propada i da je kraci radni vek. os max koji je u thunderboltu je kod mirceta napravio verovatno stotinak
letova, zatim je bio kod boze i sada preko 100 letova kod mene. slobodna procena je da ima bar 250 letova do sada, i dalje radi bez problema.

(ASP nisam imao ali iz iskustva drugih znam da radi mnogo pouzdanije sa bar 5% nitro-a.)

dakle sve je stvar probe.  u svakom slucaju, ako koristis nitro, mislim da je jeftinije i pouzdanije kupiti originalno gorivo
nego ga praviti. ovde imas kalkulator u koji mozes uneti i cene komponenti  i proveriti.

http://rcfly4um.org/index.php?topic=2384.0 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=2384.0)
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: zajo on January 21, 2011, 09:23:18 AM
Ја сам се отказао нитроа :-\ доста је било :mhm
Морам ипак речи ПРОТИВ!
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: misha on January 21, 2011, 10:57:35 AM
Zajo,
koje gorivo koristis za Saito ako je bez nitro-a
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: zajo on January 21, 2011, 11:31:41 AM
Поздрав Миша. Како што сам прије рекао немам намеру да користим Saito или било кои други glow више.
Иначе користио сам 15%нитроа,15%sintetic уље. Проблем што је мучкано гориво у домачим условима не поуздано и увек различито.
Из продавнице зна да кошта боли глава ово са 15% нитро.
Поздрав.
Title: Re: Nitrometan! za ili protiv?
Post by: scirocco on January 30, 2011, 09:20:19 PM
Naravno da treba koristiti nitro u odredjenom procentu a evo i obrazlozenja zasto,kao prvo odlican je katalizator kao sto je gore navedeno,ima vecu oktansku vrednost sto samim tim poboljsava rad motora,cim je vise oktana ima bolje iskoriscenje pri sagorevanju,motori mnogo bolje i stabilnije rade.Glow motori u proseku imaju stepen kompresije od 6:1 do maksimalnih 7,5:1 sto znaci da su konstruisani za visoko eksplozivno gorivo i nemogu funkcionisati sa manje oktana ( benzin etanol ).Ovi motori vrlo dobro podnose nitro metan.Cim je motor malo potrosen vec teze radi bez nitra jer kao sto svi znate da svecica ostaje uzarena od temparature sagorevanja,samim tim cim je manji pritisak u cilindru manja je temparatura sagorevanja.Zbog takvih stvari se desavaju gasenja brljanja,tesko podesavanje itd.Oktanska vrednost nitro metana je 170 a metanola 140,naj sigurniji odnos nitro metana bez stetnih dejstava je 25% to je do 15% poboljsanja rada motora i isto toliko manje nesagorelih gasova...itd da ne nabrajam vise.Naravno glavna stvar je da odredjeni procenat nitra u gorivu mora pratiti i odgovarajuca svecica za taj procenat nitra.Ako se ostavi obicna svecica a vozi se na 25% nitra ona ce brzo izgoreti,a ako pokusate da vozite motor sa svecicom za nitro a koristite samo metanol i ricinus... e to su onda tek muke.Naravno pristalica sam kupovnog goriva zbog preciznosti mesanja ali ako se nema..., onda mesati sam i truditi se da to bude sto preciznije .