rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: Mika on July 02, 2011, 12:05:35 PM
-
Poštovane kolege,imam jedno pitanje.
Obzirom da sam od skoro ušao u svet glow motora i da je pitanje možda glupo,ali me interesuje napajanje motora gorivom u odredjenim položajima modela aviona,konkretno,položaj kada je model okrenut nosem na dole(pikiranje),naročito kada rezervoar nije skroz pun.Shvatam da nema problema u ostalim položajima,obzirom da u rezervoaru postoji teg na kraju napojnog voda(creva),ali u ''pikiranju'' teg ostaje van nivoa goriva i postoji mogućnost da ''povuče'' vazduh u sistem.U tom položaju modela se,obično,smanji gas,potreba za gorivom je mala,ali ipak postoji.Negde sam pročitao da su glow motori osetljivi na mehuriće vazduha u sistemu,pa me interesuje kako se ovo rešava.
Pozdrav svima,
Mika.
-
I ja sam skoro postavljao isto pitanje jednom renomiranom modelaru sa ovih prostora i dobio odgovor da usled kretanja modela unapred i inercije tecnosti ona uvek ostaje u zadnjem delu rezervoaru kako god da se model krece pa cak i vertikalno na dole, kada model pikira gas se oduzima zbog brzine koju je moguce da ce dostici elisa i sam model i koja im ne bi prijala. Pozdrav
-
Hvala,Ivanmgd,na objašnjenju.
Izgleda mi sasvim logično,mada...Šta se dešava kada model iz penjanja okrenemo nosem prema dole i uz oduzimanje gasa,pustimo da model ,maltene,slobodnim padom,počne da ponire.Tu nema ubrzavanja(inercije) modela uz pomoć motora,već samo uz pomoć zemljine teže,koja jednako deluje i na model i na tečnost(gorivo).Ne navodim ovo kao pravilo,već kao mogućnost da se desi,ili,možda grešim!?
Pozdrav,
Mika.
-
Treba i visinu da imas da bi pikirao tako dugo da ti zastuca motor,a i pre svakog leta treba dopuniti rezervoar do vrha i neces sigurno imati problema!
-
Jasno!
Hvala mnogo!