rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: tataBulik on November 10, 2011, 01:42:13 PM
-
Veoma zanimljiv četvorotaktni motor za modele. Ja se sa njima nijesam ranije sretao, ne znam ima li ko od vas kakvo iskustvo sa njima?!
Pogledajte sledeće linkove, a ono što mene oduševljava je to da postoji varijanta (osnovna) sa direktnim prenosom i varijanta sa prenosom 1:2 direktno na izlazu - preko pomenutog rotacionog ventila
što ostavlja mogućnost jednostavne varijante za ugradnju anlasera na drugom vratilu.
http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=4722 (http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=4722) http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=982
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L2bCJgmxXwI (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L2bCJgmxXwI)
-
http://www.rcvengines.com/rcv_modelhome.htm (http://www.rcvengines.com/rcv_modelhome.htm)
http://www.westonuk.co.uk/westonuk2_036.htm (http://www.westonuk.co.uk/westonuk2_036.htm)
-
Imam ga preko 20 godina, nikada nije upaljen, sada je izvađen i z kutije za slikanje.
Četvorotaktni Hirtenberger .49 VT SPECIJAL. Rotaciona ploča smeštena u glavi izigrava ventile.
Njegovo originalno uputstvo:
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/wilgakrpe024.jpg)
A sada i motor :
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/wilgakrpe023.jpg)
Još jedna slika :
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/wilgakrpe025.jpg)
Proizveden je u Austriji, da li fabrika još postoji, ne bih znao. Motor je izvanredno urađen.
-
Veoma su interesantni ovi motori sa rotirajućim ventilom. Čudi me da se ne primenjuje u većoj meri pored klasičnih 4T motora u modelarstvu ili šire.
Navedeni Hirtenberger .49 VT motor radi na sličnom principu kao RCV motor. Razlika je u tome što kod Hirtenberger .49 VT rotirajući ventil se okreće preko posebne osovine pozadi, dok je kod RCV motora ventil, njegov okretač i košuljica cilindra sve u jednom delu. I to još nije sve. U SP seriji RCV motora glavna radna izlazna osovina je priljučena za taj (zeleni na šemi) deo, pa tako taj deo ima 4 fukcije. (:sok:)
Hirtenberger .49 VT
(http://2.bp.blogspot.com/-DvJFDbonsr0/Tbg5ypzO-9I/AAAAAAAAA-Y/myOZV1JTMfE/s1600/VT21+Twin+boxer+Engine+2.jpg)
RCV SP
(http://www.rcvengines.com/images/sp-crosssection.gif)
RCV CD
(http://www.rcvengines.com/images/cd-crosssection.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=rCChLocCp_g (http://www.youtube.com/watch?v=rCChLocCp_g)
http://www.youtube.com/watch?v=55CSvXZT_ac (http://www.youtube.com/watch?v=55CSvXZT_ac)
Dobro je što kod ovih motora nema podešavanja ventila, ne čuje se njihivo zveckanje i još mnogo prednosti. Imaju manje delova, mada izrada tih delova je složenija pa i skuplja. Kažu da u performansama ne zaostaju od klasičnih. mmmm
Pre oko 5 godina sam hteo kupiti jedan RCV motor, ali u međuvremenu i mene je potresla struja. lol
-
Pozdrav Savo,
Kako si uspio da mu odoliš 20 godina, ja bih izgorio da ga ne upalim dok je još u kutiji oo))
-
Biješe boljih junaka. Šalim se, jednostavno ta kubikaža mi nije bila neophodna, ali merkam ovih dana da ga stavim na jednog malenog repatog Spitfajera. Do proleća i sledeće sezone ko zna da opet ne ode u prednju sobu. :mhm