rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: n.artur on July 04, 2012, 08:49:13 AM
-
Sta predlazete za ciscenje motora, nasao sam sledece sprejeve pa mi treba vase iskustvo:
Wurth Sprej za čišćenje karburatora
http://wurth.rs/PDF2/M%20475.pdf (http://wurth.rs/PDF2/M%20475.pdf)
ili
Wurth Industrijsko sredstvo za čišćenje
http://wurth.rs/PDF2/M%20468.pdf (http://wurth.rs/PDF2/M%20468.pdf)
neko kaze da moze i 96% Alkohol, ili nesto cetvrto a da moze da se nabavi kod nas.
-
Motor demontiram, sve gumice sklonim na stranu a metalne delove potopim u nitro razredjivac i cetkicom perem. Ja licno tako perem moje motore.
-
Giletova varijanta ili ultrazvucna kada ako je bas zapeko su najbolje ;)
Kao prirucno sredstvo alkohol ili medicinski benzin ali ne znam koliko su oni 'nezni' prema silikonskim zaptivkama na i oko motora !?
Nesto sto sam ja smislio kao gospodsko (skupo) resenje je sprej za ciscenje lanaca za motorcikle, ali onaj specijalizovani (skupi) za lance sa silikonskim gumicama. Trebalo bi da je na bazi nekih deterdzenata koji odmascuju, ciste ali ne ostecuju silikonske gumice (za obicnu gumu nisam siguran)
-
Ja koristim sprej za odmascivanje kocnica jer ne ostecuje gumice i brzo se susi. To ima i Wurth samo trazis da ne ostecuje gumu. Ja licno koristim neki nemacki (provereno) jer je jeftiniji od Wurtha (duplo) a isto radi, sad ne znam kako se zove ali kad dodjem kuci mogu da ti procitam. I pitanje da li samo odmascujes ili cistis rdju. Ja rdju nisam uspeo da skinem nicim (bar ne lako) onako samo poprskas i operes ali sam najvise uspeha imao sa 99% alkoholom ali pre toga ga "otkiselim" u WD 40.
-
Evo jos jednog iskustva. Ne tudjeg, ja proverio i radi. Potreban pribor:
- emajlirana serpa ili lonac
- reso
- sat
- 1/2 lit. antifriza ili toliko da se delovi koji se ciste sasvim potope.
Postupak:
- zagrejati antifriz do kljucanja
- ubaciti deo (ja sam prao, cistio, auspuh i glavu motora)
- deset minuta ostaviti da kljuca
- rezultat je odmah vidljiv (delovi kao novi)
- ako je motor vremesan (mnogo godina sagorevanja ricinusa) ponoviti kuvanje za jos deset min.
Kuciste motora, pa treba verovatno rastviti kompletan motor i osmisliti kako sve otvore blokirati, mada se ono retko kada toliko zaprlja. Mozda bi trebalo ostaviti svecicu na glavi i osmisliti kako da se potopi u kljucali antifriz samo cilindar sa glavom do karburatora.
Za pocetak, probajte sa auspuhom. Siguran sam da cu ovde dobiti pozitivan odgovor.
Pozdrav, B.S.
-
A da li motor moze da se pere faminom?
-
Koristio sam Wuth-ov cistac kocnica i odlicno mi odradio posao, motor mi nije mator, trebalo je samo da se ocisti od viska goriva i ulja.