Author Topic: APM 2.5/2.6 Podesavanje PID- ova za multirotor  (Read 2798 times)

Offline zbabic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 340
APM 2.5/2.6 Podesavanje PID- ova za multirotor
« on: November 18, 2014, 01:22:58 PM »
Pravilno podesavanje PID-ova, predstavlja vrlo bitan aspekt upotrebe APM- a.
Mozda je, u pocetku, malo teze shvatiti kako koji parametar utice na podesavanja, ali nije konplikovano.
Iznecu moje shvatanje podesavanja PID- ova, a ako neko ima sta da dopuni ili ispravi, dobro dosao  :)aplauz  (res)  (pijemo)

Stablize Roll, Stablize Pitch, Stablize Yaw
Parametri definišu brzinu reakcije u odnosu na momenat pomaka i otpuštanja palica na stanici:

Stablize Roll
P-  Željena brzina reakcije po kojoj će se letelica (multirotor) vratiti u horizontalan položaj (pre početka roll- a: naginjanje levo- desno).
Ako je ovo vrednost previsoka, može izazvati oscilacije letelice.
Ako je ovo vrednost preniska, može izazvati tromost, tj usporenu reakciju letelice.

Stablize Pitch
P- Željena brzina reakcije po kojoj će se letelica (multirotor) vratiti u horizontalan položaj (pre početka pitch- a: naginjanje napred- nazad).
Ako je ovo vrednost previsoka, može izazvati oscilacije letelice.
Ako je ovo vrednost preniska, može izazvati tromost, tj usporenu reakciju letelice.

Stablize Yaw
P- Željena brzina reakcije po kojoj će se letelica (multirotor) zaustavitii u rotaciji oko Z ose (pre početka yaw- a: okretanje levo- desno).
Ako je ovo vrednost previsoka, može izazvati oscilacije letelice.
Ako je ovo vrednost preniska, može izazvati tromost, tj usporenu reakciju letelice.

Rate Roll, Rate Pitch i Rate Yaw
P- Velika vrednost “P” izaziva brže, agresivnije reagovanje letelice (multirotor) u komandi naginjanja levo- desno (Rate Roll), napred- nazad (Rate Pitch), i okretanja levo- desno (Rate Yaw). Ako je ova vrednost previše velika, može dovesti do pojave oscilacija letelice (multirotora). Takođe, može uzrokovati da letelica (multirotor), oštro i grubo reaguje na komande (pomak palica). Takođe, može doći do pojave oscilacije letelice pod punim gasom kao i pri oštrijim zaokretima. Nema se osjećaj potpune kontrolu, letelica (multirotor), deluje neukroćeno ili na granici kontrole.
Manja vrednost “P” izaziva sporije reagovanje letelice (multirotor) u komandi naginjanja levo- desno (Rate Roll), napred- nazad (Rate Pitch), i okretanja levo- desno (Rate Yaw). Letelica (multirotor) će “lenjo” reagovati na komande i teže će se kontrolisati, javlja se subjektivni osećaj da “kasni” na komandama (sporije reakcije).
I- Veća vrednost “I” dovodi do pojave nemogućnosti održanja ugla u komandi naginjanja levo- desno (Rate Roll), napred- nazad (Rate Pitch i okretanja levo- desno (Rate Yaw). Postoji potreba za više korekcije na komandama, sporijeg reagovanje letelice,“tromosti” kao i sklonost ka “flip- u” (Rate Roll i Rate Pitch )prilikom poletanja. Povećanje vrednost “I” dovodi do pojave oscilacija letelice (multirotora), ali su oscilacije sporije od oscilacija od velikog “Rate_P” .
Manja vrednost “I” izaziva bolje reagovanje letelice (multirotor) u komandi naginjanja levo- desno (Rate Roll), napred- nazad (Rate Pitch) i okretanja levo- desno (Rate Yaw). Letelica (multirotor) će “bolje” reagovati na komande i lakše će se kontrolisati, , javlja se subjektivni osećaj da “bolje sluša” na komandama (adekvatne reakcije).
Previše niska vrednost “I” dovodi do pojave oštrih I grubih reakcija, nemogućnosti održanja ugla u komandi naginjanja levo- desno, pojave blagih oscilacija, potrebe za više korekcije na komandama.
D- Veća vrednost “D” će uzrokovati bolju upravljivost letelice (multirotora), previše velika vrednost dovodi do pojave brzih oscilacija, pojaviće se trzaji i brzo zujanje prilikom oscilacija.
Nedovoljno “D” će rezultirati u osećaj manjka “ Rate_P” u

Loiter PID P
Ova vrejednost se koristi za računanje greške u horizontalnom položaju, odnosno razlike između željenog položaja i stvarnog položaja. Odnosi se na brzinu postizanja željene pozicije.
Obično se ne podešava.

Loiter Speed
Predstavlja maksimalnu, horizontalnu brzinu letelice (multirotora), tokom loiter moda. Podešavanje je izražena u cm / s, tako 500 = 5m / s.

Speed Up
Maksimalno ubrzanje tijekom loiter moda je uvijek 1/2 brzine loiter (Loiter Speed- a).

Rate loiter
P- Definiše nacin po kojoem se će se letelica (multirotor) kretati prema željenoj tački.
Veća vrednost “P” dovodi do toga da će letelica (multirotor), oscilirati oko željene tačke. 
Manja vrednost “P” dovodi do toga da letelica (multirotor),  neće moći da se bori protiv jačeg      vjetra i promašivaće će željenu tačku.
I-  Ovaj parametar definiše preciznost u održanju pozicije, pri vetru.
Veća vrednost, tolerancija greške  je veća, ako je vrednost prevelika, pojaviće se oscilacije.
Manja vrednost, tolerancija greške  je manja, ako je vrednost preniska, pojaviće se oscilacije.
D-

Throttle Rate
P-  Parametar koji definiše vrednost “gasa”  za promjenu stopa penjanja
I -  Parametar koji definiše kompenzaciju greške u postizanju željene stopae penjanja (nula po defaultu.)
D-


ALT HOLD P
Proverite da li ste minimalizovali sve vibracije rama, kao i nosača na koji je montiran Fly Controller (FC).

P - Definiše reakciju na grešku zadržavanja željene visine u odnosu na trenutnu visinu i određuje brzinu penjanja, zarad odrzavanja visine
Veća vrednost: manja greška, tj veća brzinu penjanja
 
« Last Edit: November 18, 2014, 01:27:03 PM by zbabic »
S budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo i onda te dotuku s iskustvom!

Offline motorola_la

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 159
    • moj fb :)
Re: APM 2.5/2.6 Podesavanje PID- ova za multirotor
« Reply #1 on: November 18, 2014, 03:08:16 PM »
da nemas mozda vrednost pidova, ili neki print screan podesavanja bio bih ti zahvalan , odlican tekst ja sam jurio neko pojasnjenje za podesavanja pidova i nisam nasao

Offline zbabic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 340
Re: APM 2.5/2.6 Podesavanje PID- ova za multirotor
« Reply #2 on: November 18, 2014, 06:05:51 PM »
Nisam pravio print screen, tnx sto me podseti da to uradim...
Podesavanja PID ova se razlikuju od letelice do letelice. Imas nekoliko template- ea u Mision Planner- u, postavis default PID- ove, loud- ujes template i sacekas dan bez vetra. Po mirnom vremenu, kratko (20- 30 sec), poletis letelicu, proveris reakcije i sletis. Kroz MP podesis 6- ti kanal na AutoTune, poletic letelicu, prebacis u ALTHOLD, pa zatim AUTOTUNE. Nakon nekoliko minuta, kad se zavrsi autotune, sletis i sacuvas parametre. Imas uputstva na netu.
Poletis sa novim parametrima, letenje obavis u svim modovima koje si podesio, kad se uveris da je ok- gotovo. Ako nisi zadovoljan, onda ih sam prilagodis po svom ukusu. To mozes da uradis kroz "In-flight tuning" ili da sam menjas parmetre.
Predhodni post sam objavio zbog boljeg razumevanja podesavanja PID- ova i razumevanja sta koji parametar odredjuje.
Ima dosta, razlicitih objasnjenja na netu, neka su stura, neka tesko razumljiva, poneka i konfuzna, nadam se da je ovo moje jednostavno i lako razumljivo. 
S budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo i onda te dotuku s iskustvom!