Author Topic: P-38 Lightining  (Read 13832 times)

Offline NoX2

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: P-38 Lightining
« Reply #15 on: March 05, 2013, 01:40:03 PM »
Evo danas sam stigao malo da "guglam". Razmisljam da ostanem na istim dimenzijama. Planirao sam da pravim kalup za plastiku oko motora, kabinu i plastiku koja "poklpa" krila. Pa kad napravim jednom, da odgovara za oba aviona. Msm, nije to jedini razlog. Imam jos par sema p38 u onim dimenzijama sa kojima sam krenuo da radim, pa mi mozda i to pomogne.
Treba mi pomoc oko stanice. Gledao sam po netu i kontam da je dx5e dobra stanica. Svidja mi je jos vise onaj komplet sa phoenix simulatorom, al ne vidim nigde da uz komplet idu prijemnici. Onda bi morao njih odvojeno da uzimam. Nasao sam jos dosta stanica za jako male pare (4-6 kanala 2-tip) ali mislim da su to neke igracke. cene idu oko 20-ak e

Kad gledam sta cu od "hardvera" stavljati u avion, odakle da pocnem ? :D
Da li su ovi motori dovoljni za moj avion ?  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34233__Durafly_1100mm_A1_Skyraider_Replacement_750kv_Motor.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18229__Turnigy_D3536_9_910KV_Brushless_Outrunner_Motor.html

Drugo, dal esc mora da bude jaci ili slabiji od motora (po amperima mislim)? Po mojoj nekoj logici, bezbednije je za motor da se stavi slabiji. Al mozda i treba jaci jer kad motor povuce maksimum, da ne crkne....  mmmm

Propeleri... Na originalu su trokraki. Mislim da necu ja odma jurcati sa njim pa mi mozda nisu potrebni, a i manje cu struje trositi. Koje bi mi vi preporucili?

I neki lagani micro servo (3.7) mislim da bi bio dovoljan.

Koja baterija bi bila optimalna za sve ovo? tezina-mAh

Ako neko ima iscrtane ove delove u .dwg, .mb, .max.... nek baci na mail ako nije problem. Cisto da brze uradim posao :)


Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: P-38 Lightining
« Reply #16 on: March 07, 2013, 05:22:11 PM »
Kao sto vidis niko ne daje odgovor na tvoja pitanja ne zato sto ih nema ili sto niko nezna vec zato sto se iz pitanja vidi da (bez uvrede) nemas ni najmanju predstavu sta ti treba. Imas na forumu nekoliko tema za pocetnike ali se vidi da po pitanjima koja postavljas i rezonu koji imas nisi ni jednu pogledao!

Ne zelim da te obeshrabrim oko pravljenja (naprotiv) ali ovo u sta si krenuo ovako nece ici dalje, samo ces baciti pare i od toga nece biti nista.

Kada si vec postavio pitanje oko prve stanice, ta tema je vec zilion puta sazvakana i jedino stu cu ti reci je ne stanicu ispod 6 kanala, ne samo zbog broja kanala nego mnogo vise zbog toga sta takve stanice u nacelu nude po pitanju programiranja (glupo je da objasnjavam kada neces ni pojmove razumeti a kamoli cemo to sve sluzi).

Isto tako po pitanju simulatora imas razne varijante, neke "besplatne" a neke neoficijelne jeftine itd. Opet zilion puta prezvakano, potrazi malo na forumu ima sve.

Ako hoces stvarno da jednog dana i poletis model koji si sam napravio kreni prvo od nabavke stanice i simulatora, polako skupljaj znanje za ostale stvari pa ces onda i moci da postavis prava pitanja.

Opet sve sto pisem je iz najbolje namere!

poz
« Last Edit: March 07, 2013, 05:27:15 PM by magic »
Veljko

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: P-38 Lightining
« Reply #17 on: March 11, 2013, 01:24:45 AM »
Podrzavam prethodni post. Po mom skromnom misljenju, ovo nema nikakvo tehnicko opravdanje da se nastavi u vidu modela, nego samo u vidu makete. U startu je masa svega odavno prevazisla razumne mere koje se s obzirom na velicinu modela ne mogu nadomestiti jeftinijim elktro setapom.
:)

Offline NoX2

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: P-38 Lightining
« Reply #18 on: March 12, 2013, 08:54:15 PM »
Razumem sta hocete da kazete. Mozda je i problem sto sam se malo ulenjio od kad sam otvorio temu, pa pre nego sto uzmem da "guglam", prvo ovde pitam. A to su vama banalna pitanja, al od necega se mora poceti :)
Da pravim avion nisam odlucio juce, pa danas seo da radim. To razmisljam vec godinama i godinama pratim razne teme na forumima, ali izgleda pogresne teme :D Najvise sam pratio one delove gde mogu da naucim neku tehniku kako se koji deo radi, a manje sam se bavio setapom aviona. Sad cu poslusati savete i baciti se na "izucavanje" tog dela foruma :)  Isto je problem sto ja mozda brzopleto pisem ove postove. Ne slozim ga u glavi nego misli direkt bacam na tastaturu. Mislim, treba da me bude sramota za ono sto sam napisao za esc. Ja sam kao neki elektronicar  :sljus  Tek kad sam pritiso "post" sam svatio sta sam pitao :D
Btw, da se vrnemo na temu. Radovi nisu stali. Malo su usporeni zbog mojih kolokvijuma, al nece nikad stati. Nacrtao sam avion i sad sam dosao do dela kad treba odrediti velicinu, pa nacrtati bateriju/e, esc, motore, propelere, prijemnik... i sve to treba sloziti i videti gde postaviti zbog cg. Mislim da ce biti tesko to uraditi preko racunara, pa kontam da ostavim dosta mesta za bateriju. Da moze da se "seta" napred nazad. Zamolio bih samo ako neko moze da me uputi malo vise u standarde dimenzija propelera. to ne mogu da pohvatam.
Evo i slike kako avion izgleda u elektronskom obliku :P  (<--)

Trudio sam se sto prostije da nacrtam. Sa sto manje detalja da bi pojednostavio secenje stiropora, a posle cu neke delove odvojeno praviti, pa zalepiti. A pre toga cu ih naravno i izcrtati. Ovo jos nije gotovo.
Pozdrav... :)

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: P-38 Lightining
« Reply #19 on: March 12, 2013, 09:07:35 PM »
Pozdrav,
tvoj avion moze da poleti ako samo budes to sto si do sad radio, uradio ponovo, ali sa laksim materijalom (tanji sper i balza, a ne furnir). Mislim da nisi daleko odmakao u gradnji, tako da bi ponovna izrada zahtevala ne vise od par dana. Tada bi imao zdravu osnovu za sve i mnogo lakse i jeftinije ce biti u svakom slucaju. Elektro setap moze prilicno jeftino da se nabavi za manju predvidjenu masu modela. Cim je masa veca cena svega ui elektro varijanti eksponencijalno raste (bar ja tako mislim na osnovu mog, ponavljam skromnog znanja).
Planovi ti nisu losi za pocetak, tvoja tehnika izrade je za pohvalu, samo malo da poradis na izboru materijala i sve ce ici vrlo glatko i brze nego sto si ocekivao :)
Sve naj!!! :)))

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: P-38 Lightining
« Reply #20 on: March 12, 2013, 09:17:24 PM »
Pozdravljam novi pristup u pravljenju modela! Evo ja sa moje strane cu ti pomoci oko set up-a. Ono sto je najbitnije je da ipak probas da odredis neku pribliznu tezinu modela. To ce biti najlakse tako sto ces preorati net u potrazi za nekim P38 u sto pribliznijim dimenzijama za koje si spreman da ga radis. Vodi racuna da promena dimenzija poskupljuje celokupnu opremu, sreca pa iz HK to nije vise strasno kao nekad.

Moja preporuka bi ti bila da probas da napravis nesto sto ce ici na 2x3S baterije od 2.200mAh i neki motori tipa 3548 oko 1100kV. Ovako napamet iz glave mogao bi da bude raspona oko 160cm i tezak oko 3,5-4kg.

Problematika oko elisa je suvise komplikovana da se objasni u par reci, ali GRUBO, precnik elise daje potisak a korak brzinu. Za ovo sto ti radis precnik:korak odnos treba da bude od 2:1 do 1,6:1.

Na AXI sajtu za ovaj tip motora imas njihove preporuke http://www.modelmotors.cz/index.php?page=60&kategorie=2826 koji kombo za koji tip aviona, warbirds su najblizi acro modelima.

poz
« Last Edit: March 12, 2013, 09:19:31 PM by magic »
Veljko

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: P-38 Lightining
« Reply #21 on: March 12, 2013, 09:53:18 PM »
Quote
Zamolio bih samo ako neko moze da me uputi malo vise u standarde dimenzija propelera. to ne mogu da pohvatam.
http://www.apcprop.com/
Ima sve o dimenzijama i nameni elisa u sekciji Download 'Excel Prop data'
Treba se navići da su dimenzije prečnika i kora elisa izražene u colovima. (1" = 25.4mm)
 ;namig