Author Topic: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10  (Read 5324 times)

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« on: September 03, 2021, 02:30:23 PM »
Najlon pijaca, petkom, zanimljivih modelarskih stvari bude, danas šokantni pazar za razumnu sumu,
Rossi 15 MK 1 Normale , 2,5 ccm, 1967., čelična kombinacija, penjački , sa odličnom kompresijom. Factory no 44.

I mađarski FOK 10 od 0,98 kubika , dizel, 1963. još uvek u originalnom pakovanju i masnom papiru, sa svim pripadajućim delovima, i rezervoarom.

Sledeći petak, novi izazov.

« Last Edit: September 03, 2021, 03:27:04 PM by Nenad Miklusev »

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #1 on: September 10, 2021, 12:20:20 PM »
Mislim  da na Najlonu, jedno izvesno vreme, neće biti modelarskih motora i knipsova...
Danas ( i prošli petak) otkupljeno sve.


Super Tigre G-15
Super Tigre G15 RV (komada dva)
AERO 150, dizel ,potpuno nov, serijski No385 domaći motor iz pedesetih.
MVVS 2.5 +MODELA RC karburator za njega
Rossi 15 MK 1
FOK 10 dizel 1ccm
4 Seelig penjačka knipsa , jedan Autoknips  i dva KSB knipsa/slavine za penjače.
I gomila sitnih delova.
« Last Edit: September 10, 2021, 02:47:11 PM by Nenad Miklusev »

Offline trivajuve

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 286
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #2 on: September 11, 2021, 10:40:57 AM »
Sjajna kupovina Nešo...Najlon baš zna da iznenadi.Navrati neki put do Čeneja ovih dana da se družimo ako si za...Danas bi pista trebalo da je sređena...Kapiram da od ovog perioda pa do nekog kasnog oktobra bude lepih dana za letenje...i da će nas za razliku od predhodnog perioda biti na letenju... ()-()

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #3 on: September 11, 2021, 03:48:10 PM »
Hvala Nebojša,

Najlon ume da iznenadi ali pravo iznenađenje je bilo kad sam došao kući,
AERO 150  je bio u plastičnoj kutiji od ruskog dizela "Sokol" , umotan u požutelu namašćenu najlon kesu.
Nisam ni proveravao, zanimali su me Super Tigrovi.
Dok nisam otpakovao, mislio sam da je unutra Sokol od 2.5 kubika.
Razmotam i šok.

AERO 150 serijskog broja 385 , potpuno nov, nikad upaljen.

Tri su mi prošla kroz ruke tokom modelarske karijere, ni jednog upalio nisam, grozeći se dizel goriva  ali ovaj četvrti će morati da se montira na retro kružnjaka domaće konstrukcije iz pedesetih i da se odleti nešto čisto iz poštovanja prema našoj modelarskoj istoriji.
Motor iz 1952. će dogodine slaviti  70 , zanima me kako će raditi i vući model .

Čenej, možda , jednom , zbog obaveza i posla  nisam leteo od jula prošle godine, a sumnjam i da ću ove jeseni.

Pravim, nabavljam motore, biće sledeće sezone.

Vidimo se.

Offline doajen

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 100
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #4 on: September 17, 2021, 10:57:10 PM »


Neso bravo,
odličicno obavljena trgovina!
Nedostaje jos samo (iz BG tajnovito nestalih, (nakon iznenadne smrti Masinca,Toze, Vlade) ED RACER, kopija originala, svojerucno izradjenog u CVM; Cox-ovi, posebno Cox 010 /termicki malo ostecenog kartera, i jos po neki  motor, model i , radio stanica...
 Aero 50 je izradjen na savet po /po reputaciji "vecih motora"/ engleskom konkursu  /vlasnika ETE, koji nas je snabdevao TR motorima//.Vasa, /bili smi i kumovi!/ i ja (koji sam iskljucivo skupljao "mikro" motore , ulozimo malo truda... i rodi se aero 50!

 Madjarski motor i Sokol 50 poklonio mi je licno Benedek  a Ceske prototipove MVVS-a /Josef  Sladky/  (posebno motora za pajlon trke, sa kojima su ceski modelari braca Malina bili svetski prvaci, a ameri ga kupovali za 1000 $)!, donosio Kalab, vrsni modelar-maketar (kolaudator za TE Kolubara, na projektu koji sam i ja radio) od konstruktora.
Kazem ti bila bi ovo citava knjiga detalja, ali o to potom!
Sve motore je pokojni Toza registrovao po vlasnicima a za klupske ispisao reverse u zvanicnom registu.
Slican tajanstveni motor sam zajedno sa modelom dobio od Krune Spoljarica, a on  od Tomice Pruknera; ja nisam siguran da je Nenekov ili Mancov. I on je zavrsio kod Masinca.

Medjutim postoji jedna jednostavna konstatacija da ta hrpa motora mora da ima svoje poreklo!
Cudno, a i sigurno bi bilo da neki modelar takvu kolekciju sacuva toliko godina, da nam nije poznat /a i mi njemu!/ i donese da je prodaje na Novosadskom buvljaku i kako je to i zasto stiglo na buvljak u N.S.

Nista ti nije bilo sumnjivo?

Nebi nabrojavao i detaljno opisivao u cemu je problem i sta se u stvari radi; to vec obavlja policija., a mi jos tragamo za nekom zenom i njenim sinom ,(ja ispitujem moje "kumove" cigane po beogradskim buvljacima znaju li nesto o ovome,ali slaba vajda i ako me obozavaju i nebi me za mrtvu glavu slagali!) koji su se navodno starali o Masincu. Kada obilazis buvljak, ako su nase varijante realne mozda se pojavi i ogroman TV koji sam ja dao Masincu jer on jadan ga nije imao!

Da ti detaljno sto sta objasnjavam trajalo bi mnogo pisanja; ali recimo fabricko pakovanje motora od 2.5ccm "sokola" ( 1ccm, 1,5 i 2,5 ccm, /i dosta ostalh praznih; motori su bili kod Masinka na sredjivanju, radi organizovanja modelarske izlozbe, nekada tradicionalne u Domu Vazduplovaca u Zemunu) izgradjenih u SSSR samo i iskljucivo za englesko podrucje;kako i zasto,tajnovito, nikome nije poznato) je kod mene. Kutije za specijal aero 250 /dodato "R"" sa strane/ sam ja izradio i bilo ih je proizvedeno vrlo malo;samo za reprezentaciju u penjacima,Imao ih je Pavlov, Varda, Miki  Bjelajac /koji je bio zaduzen za podrobna testiranja svakog specijala ponaosob/ pokojni Scepa i drugi, da ne nabrajam:

Ovoj, i ovakvoj prici nema kraja...

Srdacno te pozdravljam, Srecko

P.S.

Ja sam takodje cesto po buvljacima Beograda., Zemuna  i Novog .Sada., posebno N.S. jer su mi  stariji sin i unuci tamo!
Kadkada nije bilo mesta u kolima za sedenje u autu od modelarstine! Medjutim, mi imamo cudnu naviku; fotografisemo svakog "prodavca"; za svaki slucaj...valjda mi je ta navika ostala od krim. obuke...

jos jednom, pozdrav

















Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #5 on: September 18, 2021, 12:56:31 AM »
Hvala na komentaru i maloj modelarskoj istoriografiji, gosp. Srećko.

Što se kolekcije motora tiče, rešenje porekla cele zbirke je u knjizi sa slike, posveta otkriva u čijem su vlasništvu motori bili, čovek je odavno pokojni, smatram da nije korektno da pominjem ime.

Od prodavca , servisa koji se bavi čišćenjem i sređivanjem ostava , podruma i tavana sam saznao celu priču , naslednici su prodali stan i novi kupac je želeo da se sve stvari uklone, angažovao ekipu i tako je sve ovo dospelo na Najlon.

Juče već, ništa od modelarskih stvari nije bilo na Najlonu, računam da je ovo bilo sve iz te ponude.

Kad već imate uvid u stare motore, ovaj se davno pojavio na Kupujem Prodajem, meni apsolutno nepoznat, nisam uspeo da ga kupim ali me zanima može li mu se utvrditi poreklo.





Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
Re: ROSSI 15 MK1 Normale & FOK 10
« Reply #6 on: September 22, 2021, 12:21:44 PM »
Kanda me je baš krenulo, posle Najlonske avanture, iskrsao je i jedan relativno povoljan oglas na Kupujem Prodajem, zbirka motora iz Sremskih Karlovaca, te sam i nju udomio.



Redom, dva penjačka ROSSI R15 Normale, dva Super Tigra G15, tri dizela, potpuno novi SSSR- OTM Striž 1,5 , dobrano korišteni mađarski FOK 15 i novi češki, 1,5 MVVS 1,5.

Osmi motor sa oglasa je već bio prodat, a njemu sam se najviše nadao, AERO 250 u odličnom stanju , jedino me teši da je ostao u Novom Sadu i da je u rukama modelara-drugara koji će znati šta sa njim da radi.

Bonus, starijim modelarima dobro poznata glavčina za gumenjake proizvodnje CVM, i par elisa i svećica za ROSSI.

Biće ovo duga jesen dekonzerviranja i kompletiranja , a možda i par sesija testiranja motora na livadi.


« Last Edit: September 22, 2021, 12:50:53 PM by Nenad Miklusev »