E sad nesto o modelu nakon prvog iskustva i letenja u trajanju od tri dana, trimovanja, stelovanja i eksperimentisanja...
Kao sto sam vec naveo, Vortex 4 je projektovan kao jedrilica koja ima odvojene aelerone i flapsove, i kao takva bi trebala da se opremi sa 6 servoa, obicno se koriste KST X06 za koje je pripremljena, no kako nemam drugi model koji bi letio, a nemam potrebne, vec imam servoe koji ne staju u krila, opremio sam je kao model sa flaperonima, koristeci 4x KST X08 V5.0 servoe, a flapsove i aelerone ulepio selotejpom i preveo u flaperone. Kao klasican DLG sa flaperonima nema poboljsanja koja donosi dovojen aeleron od flapsa pa na ovaj nacin nekakao je lakse porediti sa Vortexom 3 koji sam letio prethodne 3 godine i sa kojim sam se dobro upoznao.
Vortex 3 je po mom iskustvu dobar, stabilan, pokretljiv i osjettljiv model, koji moze da se leti na razne nacine, i njegova elasticnost omogucava korisniku da ga leti na razlicite nacine. Moj stil, i nacin letenja je baziran na stabilnom neutralnom avionu za kojeg ne treba mnogo inputa tokom leta, koji zbog te svoje neutralnosti dobro i lako signalizira termiku i uslove u vazduhu, i takodje je vrlo poslusan na komande, koje su kod mene direktne, bez expo-a i palice su na najtvrdjem setovanju. Teziste je na prednjem djelu zone neutralne stabilnosti i elevator je trimovan da niti "guram" niti "usporavam" avion na elevatoru, sto mi omogucava da skoro "bez ruku" letim model, ili eventualno samo ruderom korigujem pravac leta.
Sve ove osobine zatekao sam i kod Vortexa 4, sto me je obradovalo i na isti nacin sam stelovao, to jest trimovao avion, pokusavajuci da dobijem sve one osobine koje mi trebaju, koje cjenim i koje sam koristio kod prethodnog modela. Samo da napomenem da je V3 bio strong model i RTF tezina je bila 265 grama, dok je V4 standard i RTF tezina je 230 grama. Izmedju ova dva modela kratko sam koristio nekoliko meseci, jedan Stream NXT, koji je bio strong verzija krila i bio RTF 245 grama. O njemu nisam pisao mada cu ispisati moje utiske sa njim u posebnoj temi, a ovdje cu ga samo pomenuti u poredjenjima.
U odnosu na V3, V4 je drugacijeg profila i planforma krila, kompletno iznova projektovan model, mada je zasnovan i oslonjen na iskustva V3 modela. V4 je prodorniji, i malo brzi, konkrerno mogu vise da ga izbacim i bolje vraca uz vjetar u cemu me podsjeca malo na NXT. Bolje signalizira uslove u vazduhu, ali to je posljedicca tezine koja je za preko 30 grama manja. Za razliku od V3, V4 lakse stalira kad ga okrecete "na vrhu krila" i malo manje prasta greske pri zaokretima kao i NXT, nekako trojka je vise prastala, takodje V4 kao da je malo manje "floaty"... Opet napominjem da V4 ne koristim u punom potencijalu jer je letim sa flaperonima a ne sa odvojenim aeleronima kako je projektovana. Trojka je bila u "fazonu" sto manje to vise, gledajuci "camber" krila, dok je cetvorka tu opet slicnija NXT-u kod kojeg se moze gurati veci, mada V4 ima i dublje zasjecen flaperon na 33.5% u odnosu na V3 koji je 30%, sto daje privid da je veci "camber" mereci udaljenost flaperona na izlaznoj ivici.
Sve u svemu zadovoljan sam modelom, i mada sam porucio sebi Vortex 3, svojevremeno, ali dvodjelno krilo zbog manjeg pakovanja i transporta motorom, pojavio se Vortex 4 i dobio sam ponudu da mi naprave 4 mjesto 3, i mada je model tek bio u razvoju i sa novim konceptom 6 servoa, i imao sam odlicna iskustva sa V3, koji sam letio prethodne tri godine, i odlicno ga upoznao i bio jako zadovoljan njim, pristao sam i na "nevidjeno" uzeo V4.
Za sada ga letim u setapu 4 x servo - flaperoni, cekam da nabavim servoe za 6 x servo - aeleron - flaps setap pa cu da vidim sra to daje od unapredjenja.
Na dalje mi ostaje dok ne stignu servoi da malo vidim sta daje sa promjenom tezista, i kako se moze sve letjeti ali o tome dok se jos malo upoznamo bolje V4 i ja.
Za sad toliko.