Author Topic: Sebart Avanti S Jet  (Read 17479 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Sebart Avanti S Jet
« on: September 29, 2012, 08:04:55 PM »
Jedan model koji svakako treba drzati na oku! Jako interesantno, narocito cena koja se ocekuje sa trapovima.



poz
Veljko

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #1 on: October 02, 2012, 06:58:53 AM »
Model je baš interesantan, jako je sličan Tomahawk Futuri, a po veličini je taman između male i velike Future. Trup je kompozitni a krila su drvena, sa modelom se dobijaju retrakti, kočnice, a ima i ugrađene flapsove. Sve to bi trebalo da koška oko 1800 evra, kad se skine PDV oko 1500 evra.

Wing Span: 200 cm
Length: 222 cm
Dry weight: 10,5Kg. RTF with P100RX turbine
Radio: 9 Ch. with 8 standard servos

Recomm. power set up:
Jet Beginner: P100RX
FAI F3S: P140RX
3D Unlimited: P180RX















Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #2 on: October 02, 2012, 08:58:19 AM »
Hm, šta reći?

Na prvi pogled izgleda interesantno i povoljni, ali jet presvučen monokotom za 1800 evra, pa nisam baš siguran...
Pri tom, ne treba zaboraviti da je to cena "tamo negde" i da treba da stigne u Srbiju.
Čak i da se skine "štojer", opet je model od 1500 evrića.

Ima tu još par detalja, na video snimcima ga leti Sebastiano, koji je "mega car" pa su mu takva i poletanja i sletanja. Jeste li videli na drugom snimku koji je Aleksa postavio kako je na poletanju odmah digao prednji kraj, da bi što manje rulao?

Krilo je konstruktivno, a ne smemo zaboraviti, ako ga kupi neko iz Srbije, sa kakvih će terena leteti. Hoću da kažem, pitanje je koliko je sklop u koji se fiksiraju trapovi čvrst i robustan?
Ovo pričam znajući za problem koji imam sa mojim lošim sletanjima sa Pantherom, a dešavaće se svakome, jer je jet totalno nešto drugo u odnosu na akrobatske modele. Ako je krilo "nežno", prvo "truba" sletanje ne ginu nova krila.
Vrlo je moguće da će se tada oštetiti i bajonet i trup, jer su trapovi na velikom kraku u odnosu na trup. Uzimam za primer opet mog Panthera i pogledajte gde su trapovi na njemu, a gde su na Sebartovom modelu.
Moje mišljenje je, naravno nisam model video uživo, da je sve to veoma nežno, kao i svi moderni ARF modeli. Drugačije nema teorije da se dobije toliko model sa 10,5 kg težine.

Da se samo još malo vratim na trapove i toj "problematici".
Konstuišući krilo za Galeba G 2, sklopu oko trapova je posvećena najveća pažnja i sve je napravljeno po "ruskoj školi" mnogo jače nego što treba da bude.     
Na Galebu su trapovi na istom mestu kao i na Sebastianovom modelu.

Dalje, Sebart preporučuje digitalne servoe, pa onda mora Power box, pa sve redom...
Taj do priče može dosta jeftinije da se odradi.

Ako je model 10,5 kg "suv", to je težina ista kao na mom Pantheru, Jet Cat P 80 je sasvim dovoljan. Sa njim ćete nositi i najmanje 1 litru manje goriva na poletanjuu odnosu na P 100.

Žao mi je što Galeb G 2 nije gotov, jer su ovaj Avant i G 2 slične priče. Veličine su iste i pogon takodje...
Galeb će biti bar 500 - 700 evra jeftiniji od cene Avantija bez štojera.  Pričam, naravno, samo o modelu...

Nemojte me pogrešno shvatiti, ne poredim ja ova dva modela, ali Galeb se pravi na osnovu iskustava iz prakse u našim uslovima.
Zato mislim da će biti po svim merilima bolja opcija za naše "varijante"... 

Pozdrav

Mirče




 
« Last Edit: October 02, 2012, 09:03:45 AM by mirce »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #3 on: October 02, 2012, 04:25:07 PM »
Mirce, skoro se u potpunosti slazem sa svim onim sta si napisao vezano Avanti. Trapovi su i za mene jedno veeeeeliko pitanje kod ovog modela, praticemo svetske forume pa cemo videti kako ce se pokazati.

Avanti je svakako inspirisan Futurom od Tomahawk-a, sto jako lepo potvrdjuje i ova slika



znam da sam citao da je Sebastiano bio odusevljen kako model leti.

Ako se cenovno porede ova 2 modela ispada de je Futura skuplja za 1.100 Eura ali to ustvari nije tako. Futura za te pare dolazi kompletna sa trapovima (made in Germany), rezervoarima, cevkom i navlakama za krila. Istovremeno Avanti za 1.800 Eura dolazi samo sa trapovima dok su rezervoari dodatno a cevka se nigde ne pominje. Opet, Futura nije ofarbana a Avanti je vec lepo isaran. Bogami je ovo jedna dobra glavolomka.

Isto tako mislim da porediti Galeba na kojem radis  (res) i ova 2 modela je pogresno. Ova 2 modela su akrobatski avioni dok je Galeb skala i prepostavljam da se ipak ne mogu porediti po manevarskim sposobnostima.

Nego da me ne shvatis pogresno, ja bih voleo da imam i jedan i drugi tip :big smile.

poz
« Last Edit: October 02, 2012, 04:39:14 PM by magic »
Veljko

Offline mile

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 71
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #4 on: October 02, 2012, 04:34:30 PM »
Vidim da se vec kuju planovi za sezonu 2014.
Koji je od svih pomenutih najbrzi  ;namig ?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #5 on: October 02, 2012, 06:32:24 PM »
Nije mi ni na kraj pameti da poredim Galeba sa tim modelima... Ja jesam malo lud, ali nisam blesav... :big smile

Nisam pičao o trapovima od Avantija, nego o konstrukciji krila i samoj konstrukciji u koju se trapovi postavljaju.
Ako modelari lete taj jet sa betonskih pista onda su udari pri poletanju i sletanju mnogo manji, bolje reći, skoro ih nema i ima da trapoi traju 100 godina.
Na aerodromima kao što su naši, priča je sasvim drugačija.

Zato treba sve dobro izvagati i razmisliti o savakom detalju, kako na modelu, tako i kasnije tokom manipulacije.

Sa jet modelima se ulazi već u poprilično ozbiljnu i skupu priču, tako da će svaki "kiks" biti lep udarac po novčaniku.

Ja sam već sto puta rekao, da sam imao više sreće nego pameti kad sam birao jet model. Ideja kojom sam se ja vodio bila je da je Panther jedan od retkih jetova koji se može uraditi iz kita, a pri tome ga pravi proverena firma - Ziroli.
Ono što tada niko nije znao, a sad nam je malo jasnije, je priča o trapovima, koju smo već poprilično puta apsolvirali...

Danas sa ovim modelom idem na letenje, kao kad neko uzme bicikli pa ode da se provoza, totalno opušteno bez ikakvog razmišljanja da se nešto katastrofalno može desiti.
Zato se i pravi Galeb, sa nadom da će veći model sa većim površinom i robusnijim trapovima, biti još primereniji uslovima koje imamo.
E sad, da li je to tako, će vidimo... Nadam se da ne grešim...
Druga dobra stvar je što će se svaki oštećeni deo moći lako nabaviti i popraviti, a to je isto mnogo važna stvar...

Bojim se da kad se "ljuljne" jedno pet i više soma evrića, odlazak na letenje baš neće biti "relax", a to onda nije smisao ovog hobija...

U savkom slučaju nevidjeno ću se radovati svakom novom jetu na našim prostorima i dao Bog da ih ima što više...

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: October 02, 2012, 06:35:45 PM by mirce »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #6 on: October 04, 2012, 04:34:18 PM »
Ako asfaltna pista ide uz ovaj model, kupujem jedam.  (:beer:)
Kada smo uživo gledali kako lete džetovi svetske klase u Jakabsalašu 2005. godine u Mađarskoj na svetskom prvenstvu skelaša, viđali smo kako iskusni modelari, koji su modele leteli kao akrobatske,  "zabadaju" modele u asfaltnu pistu prilikom skoro svakog sletanja.  Modeli su im odskakali kao gumena lopta. Znači na travnatoj livadi se tako lomi sve, pa i ubetonirani brend trapovi. Ovo iznosim zato jer mislim da ne vredi ulagati u skupe džetove, kod kojih svaki ima nedovoljno velike trapove za naše travnate piste, sve dok nema slobodne asfaltne piste za letenje ovakvih modela. Ako neko ima veze kod Mrke, treba tražiti "parče" asfalta, da se možemo igrati. I onaku su puno uštedeli na neizgrađenim petljama u Vojvodini  (___) Samo da ne ispadne ovako")
Cena.
Bilo kako posebno razmatranje cene modela je varka, ako neko misli da će sa time da se završi sa- ili bez PDV. Svaki model treba da se opremi, a to u većini slučaja iznosi najmanje duplu cenu modela. Znači cena modela x 3 = cena kompletnog modela spreman  za let. Ovo može da bude i više u zavisnosti da li je kit ili ARF i kakav setap se izabere. Inače ova formula važi za skoro sve klase RC avio modela, a pogotovo za džetove.
Činjenica je da svi proizvođači modela čine veliku uslugu komponentašima. Nije slučajno da se ovaj model nudi sa trapovima zajedno. Verovatno da je to neka interesna saradnja i ovako zajedno nastupaju. Konkurencija čini svoje. mmmm
Inače ovaj modej je lep. Pa kako i ne bi kada ga je dizajnirao italijano.  :jaki:
« Last Edit: October 04, 2012, 04:44:17 PM by tibeteagle »

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #7 on: October 16, 2012, 04:23:54 PM »
He he Italianac sta ces  :big smile

Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #8 on: October 19, 2012, 11:59:41 AM »

Gospodin Sebastiano je izgleda pročitao kao smo oduševljeni sa jet modelom Avanti, pa je malo korigovao cene.

A200-WB + LG  Avanti S - 2 m  WHITE / BLUE + landing gear for TURBINE or EDF €      2,615.00
A200-YB + LG Avanti S - 2 m YELLOW / BLACK + landing gear for TURBINE or EDF €      2,615.00
A200-WB Avanti S - 2 m  WHITE / BLUE (without L.G.) for TURBINE or EDF €      1,815.00
A200-YB Avanti S - 2 m YELLOW / BLACK (without L.G.) for TURBINE or EDF €      1,815.00
A200-01 W/Y canopy + cockpit €         128.00
A200-04 W/Y fuselage €      1,278.00
A200-05 W/Y wings set €         497.00
A200-06 W/Y tail set €         107.00
A200-09 wing carbon tube set (2 pieces different size) €           43.00
A200-10 decal set €           11.00
A200-11 OPTIONAL (11a+11b+11c) Alu. landing gear SET (2+1) + AIR TANKS €         923.00
A200-11a OPTIONAL 11a PNEM. MECHANICS only (2+1) + AIR TANKS €         267.00
A200-11b OPTIONAL 11b Alu. landing gear LEGS only (2+1) €         451.00
A200-11c OPTIONAL 11c WHEEL SET (2+1) €         206.00
A200-12 OPTIONAL  L. GEAR DOOR SET €           25.00
A200-13 OPTIONAL  P100RX - Dual wall exhaust pipe €         139.00
A200-14 OPTIONAL  P140RX - Dual wall exhaust pipe €         149.00
A200-15 OPTIONAL  P180RX - D.w. exhaust pipe with vektor system €         349.00
A200-16 OPTIONAL - recommanded TANK (KERO & SMOKE) €         235.00
W200 OPTIONAL - recommanded wing+stab bags set - JET €         108.00
SC2.2mjet OPTIONAL - recommanded SUN COVER - 2.2m for JET €           50.00
F03 OPTIONAL - recommanded Sebart FIELD BUDDY - jet class €           46.00
S220-13 OPTIONAL  canopy bags set €           12.00


Ali model i dalje leti za sve pare





Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #9 on: October 19, 2012, 12:59:08 PM »
Da, baš je jeftino, pa koliko su bile cene pre nego što ih je korigovao, ili ih je korigovao na gore... :sljus :sljus

Vidi cenu za trapove + pneumatika - 923 evra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trup 1278 evrića !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2615 evra za model presvučem monkotom... Pa mislim stvarno...  ")




Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #10 on: October 19, 2012, 01:20:37 PM »
Za ovaj model da bi poleteo treba sigurno 4.500 - 5.000 evra, a nisam još video neki sličan i ozbiljniji jet da manje košta.
« Last Edit: October 19, 2012, 01:26:10 PM by Alexa »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #11 on: October 19, 2012, 02:05:31 PM »
Ja sad računao, model, kokpit, točkovi, poklopci trapova, izduvna cev (najjeftinija), rezervoari - 3350 evra...

Turbina (najmanja preporučena) oko 2000 evra (bez transporta i carine) i onda servoi, pneu ventili za vratanca, creva, kablovi, baterije, prijemnik...
Znači rutinski 6500,00 evra i to sa Jet Cat P100.

Treba videti recimo koliko košta Futura od 2 metra sa svom opremom i mislim da bi na kraju cena bila ista.
Futura je kompletno kompozitni model !!!

Usput, za 6500 evra mogu se imati 2 Panthera...

Poenta mog  pisanja je da je Avant preskup, jer ulazi u klasu mnogo ozbiljnije napravljenih jetova...
Konačno, to je samo moje mišljenje...
Tačno znam šta bi onaj Oko rekao kad bih se pojavio sa takvim modelom. Komentar bi bio:
- Što nisi dodao još koji ojro, pa kupio pravi...  ;namig

Pozdrav

Mirče

« Last Edit: October 19, 2012, 02:13:41 PM by mirce »

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #12 on: October 19, 2012, 02:36:39 PM »
Avanti ( 2.615 evra) je po velečini i po ceni između male Future 1.9 (  3.000 evra) i velike Future 2.5 ( 3.700 evra), ali one se dobijaju bele.I smatram da cene za sva tri medela nisu slučajne. Future sam video uživo, ali italijsanska verzija mi se više sviđa.
« Last Edit: October 19, 2012, 02:42:00 PM by Alexa »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #13 on: October 19, 2012, 03:10:40 PM »
Uf, uf, uf, mislim da je bas preterao. Svaka njemu cast ali ovo je previse za model koji nije ceo kompozitni.

Futura od 2m kompletna sa turbinom bez elektronike je 4.600Eur.

http://www.der-schweighofer.at/artikel/93769/bk_futura_1900_mm_tomahawk_design_artf-set_mit_jetcraft_j90_und_turbine

ili

http://www.der-schweighofer.at/artikel/91683/bk_futura_1900_mm_tomahawk_design

i

http://www.der-schweighofer.at/artikel/69396/turbine_jetcat_p-80_se

cak mi se ova druga varijanta i vise svidja.

Kada se skine stojer, a za ove pare se apsolutno isplati bilo kome da ode po nju sam, je 3800Eur. Fale jos servoi, a to je nekih 350Eur za 7 kom. Savox 1258TG i neki Powerbox za oko 100Eur, znaci sve za oko 4200Eur komplet.

Model dolazi beo ali evo i slika i komentari kako je Ali uradio svoju sa folijama (Mirce obrati paznju  ;namig)

http://www.rcuniverse.com/forum/m_10258562/mpage_1/key_/tm.htm

btw, Futura radi knife edge loop, koliko ja znam nema drugog jeta koji to moze. Procitajte sta pise Ali za malu Futuru. Sto se mene tice ja sam odluku doneo.

poz
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Sebart Avanti S Jet
« Reply #14 on: October 19, 2012, 04:01:31 PM »
Pa, ne znam da li bi ja znao da tako napravim te nalepnice  ;namig ali tu je Golub koji bi ga garant ofarbao do j..ca

Nisam nikad gledao te linkove kod Schwaje, po meni to nije mnogo love za takav model...

Pozdrav

Mirče