Fenix, pitao si za veličinu motora. U ovome ima tri glavna kriterijuma kod ovakve primene. Prvi je što veći momenat na osovini, drugi je što lakši motor a treći što veća rezolucija.
Treba da se zna da momenat držanja na osovini motora pored jačine magnetnog polja zavisi i od površine "dodira" sa permanentnim magnetom. Ovu površinu daje prečnik i dužina statora (namotaja). Axi i još neki brendovi imaju oznaku veličine motora sa ovim dimenzijama, pa je nejrealnija oznaka, bez obzira u kavom je kućištu motor.
Udaljenost statora i permanetnog magneta isto utiče na jačinu stvaranja sile magnetnog polja. Kod kvalitetnijih motora je nešto manji, pa je sa time i efikasnost motora za koji procenat bolji. Kvalitet lima (lamela) statora i snaga permanentog magneta isto utiče na efikasnost motora. Ovi zadnji faktori toliko nisu važni kod ovakve primene.
Broj polova motora utiče na rezoluciju odnosno na najmanji mogući korak. To je zato, jer višepolni motori imaju manji ugaoni pomak na jedan ceo period okretaja magnetnog polja.
Noviji motori za multipotere su višepolni, imaju veliki prečnik, laki su do 80g pa bi po meni za veći nosač bio dovoljan. Samo da sačekamo da se prodaju i sa namotajem za ove potrebe. Mislim da će sigurno biti, kao i upravljačka elektronika, naravno i u HK.
Hteo sam da objasnim neke stvari uz pomoć
www.powercroco.de ali je zatvoreno. Čemu onda sajt više?