Ajd da rekapituliramo.
Pitanje je bilo SERVO. Ne neki od 3, 5, 15 50 ili 150 eur, vec jednostavno SERVO.
Covek koji je postavio pitanje mislio je na NORMALAN, BRENDIRAN ISPRAVAN SERVO. (i kineski servoi su brendirani cim imaju svoje ime i vrednost),
Nadam se da sam dobbro shvatio Nebojsino pitanje.
U jedno trenutku on ce prestati da radi. I da. Mislim da nije mislio na neke preskupe modele vec bas te gde idu servoi
klase Futaba 3003, a koji su prikladni za vecinu trenenaznih i kao i prvih modela nakon trenaznog.
Koliko povuce struje servo koji je blokiran mehanicki (zupcanici mu crkli ili zaglavljena komanda) npr. HXT900 i npr futaba 3003 i neki digitalni graupner 8411( ili slican)?
Da li je to neko od vas merio?
Merio nisam ali je Futaba 3003 u roku od 30 sec ispraznio celu bateriju 3s 2200. Deo servoa gde se nalazi elektronika istopljen. Servo kupljen u Americi (Tower HOBBIES)
Hitec jedini izgleda daje i tu vrstu podataka (naravno pitanje je tacnosti, ali neki pokazatelji postoje)
HS-6975HB
Idle Current - 3mA when stopped
Running Current - 200mA at 4.8 volts, 240mA at 6.0 volts (No load applied)
Stall Current - 2400mA at 4.8 volts, 3000ma at 6.0 volts
http://homepages.paradise.net.nz/bhabbott/Servo.htmlhttp://www.teaser.fr/~osegouin/aeromode/servos.phtmlŠta kada servo vuče nenormalno struje?
Ako se prijemnik stavi na posebno napajanje, pad napona u strujnom kolu napajanje servoa neće poremetiti rad prijemnika. Ostali servoi će raditi i sa manjim naponom i strujnom kolu njihovog napajanja zbog veće potrošnje jednog servoa. Dakle ovaj probem je rešen.
Pitanje je samo zašto bi jedan servo povukao puno struje? Lepo je već više puta objašnjeno. Zato što je neispravan zbog nekog razloga ili ne radi pod dobrim uslovima i ne treba da se stavi u model. I ovaj problem je rešen i nema više razloga za strahovanje.
Kao prvo. Mozete staviti 10 napajanja pomoci nema. Pokvareni servo ce prazniti jednu po jednu bateriju dok ih sve ne isprazni ili dok se kablovi toliko ne zagreju da se istope i naprevve kratak spoj
(mislim da to i jeste najcesce uzok praznjenja baterije).
Posebna prijemnicka baterija NISTA NE RESAVA. Sta je to cime ce prijemnik komandovati kada nema baterije koja treba da napaja servoe?
??
Kao drugo, pitanje se odnosilo na to da je servo ispravan ali u nekom trenutku, dok je u letu, otkaze. Na zemlji dok je bez napajanja se sigurno nece pokvariti, tako da je vecim delom svog zivota,
servo pod naponom samo u vazduhu. Ako je otkazao ili pokazivao znake otkazivanja na zemlji, valjda bi ga zamenio?
Dakle problemi nisu reseni i nema
Šta kada servo vuče nenormalno struje?
Ako disciplinovano letiš, ne nadlećeš polje iza pilota i imaš ispravan model, onda ne treba da se plašiš da će se išta desiti. U suprtnom, od straha ćeš da slabiš svoju koncentraciju, a to će onda biti glavi uzročnik nesreće.
Ovo ama bas nikakve veze nema sa discilimon letenja. Model kojim se vise ne moze upravljati moze odleteti 10-15-20 km tamo pasti.
KAKVA DISCIPLINA TU POMAZE?
Sebe svrstavam u grupu ljudi koji se u elektroniku ne razumeju.
Sve sto sam gore napisao je samo (bar po meni) logicno razmisljanje a koje se ne slaze sa misljenjem onih koji se u tu eletroniku razumeju.
NEBOJSA po meni resenja nema. Crci ce svakako, Jedino resenje je ne leteti. Tada nece crci garantujem (a i ako crkne, nema veze)