Author Topic: Letenje na minusu  (Read 2568 times)

Offline deki-ns

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 245
    • www.globalaccess.co.rs
Letenje na minusu
« on: December 31, 2014, 01:56:11 PM »
Da li ima nekog ko ima iskustava sa letenjem multikoptera na niskim temperaturama?
Planiramo da snimamo vatromet večeras a u najavi je temperatura niža od -15.Opremu koju bi koristili je DJI S900, WOOKONG,
GIBAL DJI Z15.
Vidim da je za WOOKONG deklarisana radna temperatura od -10 do +40 stepeni dok je za IMU -5

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Letenje na minusu
« Reply #1 on: December 31, 2014, 02:28:05 PM »
A2 sam leteo na -20 sa S800 EVO V3... mehanika ce sljakati, baterije ce krace trajati, a za wookong ne znam ...

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Letenje na minusu
« Reply #2 on: December 31, 2014, 04:37:15 PM »
Mogu samo da dam neki savet za mehaniku u hladnim uslavima.
Sa hladnoćom treba paziti jer koeficient termičke dilatacija aluminijuma i čelika je veoma različita. To se konkretno odnosi na kuglične ležajave i kućište u kome leže u BL motoru. Na hladnoći se aluminijum više skuplja i jače steže ležajeve. Kada krene da se greje ležaj od okretaja, on se počinje širiti a kućište još ne i tako može da pukne kućište ležaja. Može i ležaj da propadne za čas, jer ga više steže kućište od dzvoljenog.
Zato je dobro odmah nakon vađenja iz toplog auta odmah poleteti i ne sačekati da se jako ohlade motori. Do -10° ne bi trebalo da bude problema ako se radi o kvalitetnijem motoru, a za kinske ni u kavim uslavima nema garancije, a može i već nov da bude neispravan.
Namotajima elektronički gledano posebno godi svaki minus do apsolutne nule. Lak na njima može da puca, jer postaje jako krt sa hladnoćom.
 ;namig
« Last Edit: December 31, 2014, 04:44:57 PM by tibeteagle »