Author Topic: SOKO J-21 JASTREB JET PROP MODEL  (Read 59212 times)

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
SOKO J-21 JASTREB JET PROP MODEL
« on: December 31, 2014, 06:33:44 PM »

Ja sam jednostavno resio da u Novu  Godinu udjem sa novim projektom nas domaci avion galeb g2 ali jet prop varijanta odnosno sa propelerom i glow motorom .Raspon krila sa tankovima ce biti  oko 1700 mm.Inspirisan sam bio ovim sajtom http://www.jettengineering.com/hall/hall-propjets.html  a zelja mi je oduvek bila Galeb G2 .Motor koji sam nabavio je Magnum XL 75 od 12,40 ccm i mislim da ce biti sasvim dovoljan za ovaj model.Evo za pocetak jedna slicica delovi od topolovog spera 4 mm, odmah sam isekao delove za 2 modela jer mi je u planu ako ovaj model uspe i Jastreb J 21 jer su veoma slicni, evo jedna slika a nastavak sledi  tokom godine dok se malo vreme prolepsa......
Galeb G2 ce biti zelene boje sa JNA oznakama

« Last Edit: July 27, 2016, 10:14:05 AM by SABURO »

Offline sova

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1035
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #1 on: December 31, 2014, 07:14:42 PM »
Ako hoces da pravis sa glow motorom zar nije bolja varijanta sa fen glow motorom kao kod mene na G4 mnogo lepse izgleda i mocnije!!! A licno mislim da nije jako velika razlika u ceni fen glow i elisnog glow mortra ispravi me ako gresim!
ex pseudonijum: sova

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #2 on: December 31, 2014, 10:29:24 PM »
Sova hvala na predlogu slazem se da bi bolje legao motor kao na tvom g4 galebu, ali sada cu se drzati ovog motora dok nesto ne kupim bolje .A mislim i da je za pocetak bolja solucija elisni motor jer ipak je ovo da kazem eksperiment slabo ima dostupnih planova, da kazem da ce to biti neka moja konstrukcija .Hvala u svako slucaju  ()-()

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #3 on: December 31, 2014, 11:23:43 PM »
Jedino ako moze neko da mi pomogne gde moze da se kupi rezonantni auspuh za motor Magnum XL 75 od 12,40 ccm mmmm

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #4 on: January 07, 2015, 11:56:55 AM »


Limenke od piva se pokazale idealne za tankove na krajevima krila malo ih treba srediti na potrebne dimenzije, veoma jake i lagane aluminijum.Mislio sam i retrakte da ugradim.Moze li mi neko dati savet u vezi ovih sa Hobija da li vrede nesto http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28976__Servoless_Retract_with_Metal_Trunion_44mm_x_41mm_Mount_2pcs_.html

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #5 on: January 07, 2015, 12:29:59 PM »
Ahahaaa....svaka cast za idejno resenje za tankove.....samo nemoj posle da avion leti ko pijan  (pijanoo)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #6 on: January 07, 2015, 02:33:44 PM »
Quote
Jedino ako moze neko da mi pomogne gde moze da se kupi rezonantni auspuh za motor Magnum XL 75 od 12,40 ccm mmmm
Nemoj da stavljaš takav dugačak, jer kvari izgled modela, znatno ga otežava napred a gde je najnepoželjnije, uvek ima problema sa priključkom na cilindar. On svakako radi samo na velikim obrtajima i daje dodatnu snagu samo na punom gasu a ne više od 5-10%. Dakle bolje da se uzme malo jače gorivo, sa većim procentom nitrometana, i ostati na farbičkom auspuhu.

Quote
Mislio sam i retrakte da ugradim.
Ako si se već odlučio za jednostavnije rešenje motor na nosu, a što je veoma praktično, bez obzira što kvari izgled, nemoj ni mehanizam za uvlačanje da stavljaš. Bolje fiksne i jače za naše livade. Ako već planiraš dva modela, posle iskustva sa prvim mogu se upotrebiti komlikovanija i skuplja rešenja za to. Ovaj avion će odlično da leti i sa otvorenim točkovima.
Za visinu stajnog trapa treba uzeti u obzir veličinu elise, odonsno udaljenost kraja od tla. Možda će trebati duži trapovi od originala, naravno proporcionalno gledano, da elisa ne bi previše morala da šiša travu u rulanju i startu ,ako nema asfaltne piste. Ni to neće puno kvariti u izgledu modela. Mnogi modeli sa sajta inspiracije su sa fiksnim trapovima.

Bilo bi dobro da prečnik krajnjih tankova, kao bivši rezervoari za pivo ne budu prevelikog prečnika. Bolje je ako su manji nego veći. Još bolje bi bilo da je na lako skidanje, pa da se može leteti i bez njih na početku, dok se ne utrimuje.

Ima još nešto jako važno, što dobro treba izračunati pre pravljenja trupa. Nos trupa kod Galeba 2 je mnogo više udaljen od krila, odnosno mesta očekivane sile uzgona i težišne tačke, od onih aviona sa motorom na nosu. Sa montiranjem motora na nos može da se desi da bode jako nosat. Zato sve unutrašnje delove u trupu treba tako raspodeliti, da se to kompenzuje što više sa njima, a ne sa dodavanjem suvišnog balans tereta na rep. Rezervoar treba da je što bliže težištu u trupu, a ne prema nosu. Servoi za repne površine slobodno mogu ići skroz na rep spolja. Tako će i balans i rad servoa biti bolji.
Motor tako treba ugraditi da vrh spinera bude na vrhu zamišljenog nosa trupa i nikako ne više napred.
Naravno sve neka odluči proračun.

Realan je projekat. Samo napred.
 ;namig
« Last Edit: January 07, 2015, 03:43:53 PM by tibeteagle »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #7 on: January 07, 2015, 05:07:12 PM »
Hvala Firebird i Tibetigl na podrsci poslusacu vas savet u vezi trapa da bude fiksni a i jeftinija je opcija.A i motor neka ostane sa fabrickim auspuhom.Ima tu jos dosta rada a bice verovatno i dosta izmena, imam dosta toga kupio sam sto sam planirao da ugradjujem u model jos malo vremena treba i ova zima da prodje da mogu u radionicu da odem da to privedem kraju.Mene je isto odusevio ovaj Galeb G2 na elektro pogon po meni izuzetan model, a nadam se da ce i moj da leti ovako


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #8 on: January 08, 2015, 02:54:56 PM »
Treća mogućnost za pogon je da se stavi BL motor na nos sa elisom umesto klipnog motora ili EDF motora u trup. Sa akumulatorom u trupu se može lako balansirati. Ovo rešenje je efikasnije od EDF, odnosno poletao bi brže i leteo duže, jer  tubinski pogon daje slabiji statički potosak nego elisni i troši više za istu snagu. Prednosti nad klipnim bi bio da ništa ne viri iz trupa osim elise, nema vibracija pa je dovoljan slabiji nosač motora, nema prljanja i čišćenja modela i nema nikakvog postupka paljenja. Delovi bi bili standardni za BL pogon i ima ih u velikom izboru. Posotjeći navedeni glow motor bi se mogao upotrebiti u nekom drugom projektu, gde je i u originalnom avionu klipni motor, zameniti ili unovčiti.
Vredi još raznisliti. Jednom meri, dva put' seci. Jel tako?  mmmm
 ;namig

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #9 on: January 08, 2015, 06:05:04 PM »
Da naravno i elektro varijanta nije losa treba i o tome razmisliti hvala na predlogu mmmm

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #10 on: February 07, 2015, 06:11:08 PM »



Mislim da ce 95% biti galeb na elektro pogon jer ovo je steta da bude glow.Veoma lagan za sada jer sam sva rebra radio od balze 6mm osim prvog rebra koje je od topolovog spera 4mm.Jos sam planirao da mesto gde se kaci krilo bude sper od 2mm.Resio sam da model bude sto laksi, iako je ceo skoro od balze konstrukcija deluje veoma jaka.bice jos ojacanja na vitalnim mestima sa sperom od topole.Zadovoljan sam kako rad na galebu g2 ide ali me brine samo koji motor izabrati.Mislio sam u pocetku odabrati Magnum od 12,4 ccm ali je definitivno pretezak za ovaj model, pa sam mislio super tigre od 6,5 ccm glow ali opet se plasim da nije slab.Mislim da bi mu cucnuo neki elektro motor jaci ali ako me moze neko uputiti sa vise iskustva koji motor izabrati da nije mnogo tezak ali da ide na recimo 4 s .Koji motor odabrati da li neki Sk serije ili neki Ntm kakva su vasa iskustva.Svaka sugestija je dobro dosla  ()-()

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #11 on: February 07, 2015, 06:22:43 PM »
Zaboravio sam reci da ce galeb g2 biti raspon oko 160 cm i po mojoj proceni oko 3 kg tezak

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #12 on: February 07, 2015, 08:55:39 PM »
Drago mi je da je razmišljanje krenulo u elektro smeru. Evo moje preporuke za minimalno dovoljan setap od mene, ako sam već bio nagovarač.  ;namig
Recimo:
Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv  200g
Elisa maksimum APC E 12x6"               30g
ESC 60A                                               60g
LiPo 3000-3300 min.35C, 5S       450-500g
----------------------------------------------
Ukopna težina setapa je oko             790g

Mora se koristiti najmanje 5S LiPo kod ovolikih motora, da bi se najbolje izvukla snaga iz motora sa potrebnom brzinom za model. Evo šta će moći sa elisom APC E 12x6"
Statički postisak je maks. 3600g
Potrošnja struje je maks.  49.5A (50A je maks. za ovaj motor do 60s)
Maksimum ulazne snage od 820W motora sa ovom elismo je izvučena, čak i malo prelazi, što nije strašno.
Procenjeno letno vreme je oko 8 minuta. Ovo jako zavisi od stila letenja i ne može da bude znatno više sa navedenim LiPo zbog karaktera aviona.

Podaci su iz www ecalc ch onlajn kalkulatora i informativnog su karaktera. Za prvo odmeravanje mogućnosti je dovoljno. Prilikom gradnje treba ostaviti mesta za motor od maks. 50mm prečnika. Sve druge mere i uslove hlađenja vezane za mesto montiranja ovakvih motora treba uzeti u obzir. Ako težina praznog modela ne bude veća od 2200g, onda će ovaj setap biti dovoljan za normalno letenje, bez krajnje velikih brzina.




« Last Edit: February 07, 2015, 10:03:42 PM by tibeteagle »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #13 on: February 07, 2015, 10:08:39 PM »
Hvala puno T.E. uvek brzi i spremni da pomognete ()-()

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 808
Re: Soko Galeb G2 jet prop model
« Reply #14 on: February 07, 2015, 10:23:28 PM »
Jedan nastup Galeba G2 u Austriji na aeromitingu