Da bi se desilo pisanje ovoga teksta, cetiri zivotne price su trebale da se ukrste na odredjeni nacin.
Prvo je trebalo da moj otac, Mica, 80ih godina proslog veka zavoli dvokrilce iz prvog svetskog rata.
Kako to obicno biva, sinovi razviju neku vrstu „kontriranja“ svojim ocevima, pa sam tako i ja, kao odgovor njegovoj strasti, zavoleo ratne avione 2. Svetskog rata i jetove.
Tako smo godinama setali stazom modelarstva, ali gledajuci na razlicite strane tipova aviona.
Drugo, trebalo je da pre skoro 25 godina zapocnem druzenje sa mojim drugom Goranom iz Leskovca.
Prijateljstvo sa njim dovelo je dotle da sam pre nekoliko godina kupio fenski Mig 15 u Nemackoj, koji je on doneo u malenoj kabini svog kamiona.
Upravo me je potraga za Byronovim fenom za ovaj model dovela da sam na forumu „rc groups“ upoznao Stephena Kimpsona, cije ime cu uvek izgovarati sa srecom sto tog coveka mogu nazvati drugarom i koji je treci clan ove velicanstvene cetvorke.
Kada je moj otac preminuo, poceo sam polako da primecujem da veoma licim na njega.
Svi smo mi ustvari kopije nasih roditelja. Samo smo u nekim stvarima bolji od njih, a u nekima losiji.
Mica je voleo dvokrilce, a ja sada, kao zakleti zagovornik da su to prastari tipovi letelica, koji veoma lose lete i stalno se klate.....pravim verovatno najkriticniji avion iz tog doba , Foker dr1, trokrilac.
Kada sam pre dve godine platio poprilicnu svotu za Flair-ov kit ovog aviona na nemackom Ebay-u, opet je Goran bio taj koji je uspeo da ga sa severa Nemacke dopremi, jedne hladne zimske noci, na benzinsku pumpu na autoputu, na izlasku iz Beograda.
Uvek sam razmisljao sta bi bila prava pogonska grupa za ovaj avion.
Nisam bio zagovornik benzinskog motora po svaku cenu jer ovo nisam ni zamislio kao avion za „svaki dan“. Glo motori su imali zvuk koji mi nikako nije isao uz „gorostasnu“ pojavu ovog aviona, dok mi je cilindar benzinaca, sa ogromnom metalnom kapicom na svecici, izazivao odbojnost.
Citajuci sve i svasta na rc groupsu, pronadjoh, pre neko vreme, oglas za prodaju Saita 170 r3, zvezdastog motora, koji je bas postavio, niko drugi do Stephen.
Preko godinu dana trajali su pregovori oko varijanti za nabavku ovog motora.
Pocetkom ove godine, napokon, motor je stigao uz strahovitu peripetiju na carini, koja se zavrsila placanjem pozamasne svote na ime carine i pdv-a.
Vrlo tvrdoglavo, nisam dozvolio da mi ni jedna nedaca pokvari zadovoljstvo posedovanja i izrade ovog modela.
Napokon je sve bilo sakupljeno za pocetak velikog projekta.