Bilo je ranije priča o svemu tome.
To što Marko priča je takvo lupetanje da ne vredi ni komentarisati.
Molim te Marko, poštedi nas...
Pliz...
Ko nije imao prilike da vidi, za velike modele pista mora biti prilično dugačka.
Gabor se sada i sam uverio u to, jer se iznenadio da je skoro svaki put Thunderbolt otišao dalje od košenog prostora.
Za jet modele treba još duži prostor.
Na Čeneju se kosi oko 80 - 100 x 25 metara. Sa siriške strane, u produžetku piste, je onaj betonski krug.
Kako god, Čenejska pista je prilično dobra, nije savršena, jer je "talasasta", pa kad se model zaleti, zna vrlo često da odskoči pre vremena. Ovo pogotovo važi za jet, jer taj ne poleće dok "ne nakupi" veliku brzinu.
Kod velike brzine mnogo trpe trapovi, jer primaju udarce od neravne podloge.
Recimo, Galeba smo konstruisali da ima veoma jaka krila, pošto nose trapove, a znamo gde letimo.
G2 ima i veće točkove.
Najveća prednost ovog modela, u odnosu na Panthera koji je takodje leteo na Čeneju, je što G2 ima "normalna" krila i smatramo da će brzina na poletanju, ali i na sletanju biti manja nego recimo na Pantheru. I opterećenje po dm površine će biti manje, što ide u prilog manjoj brzini.
Sve je to teorija... Videćemo na proleće...
Ako se vratimo na samu pistu, ona je pre par godina valjana valjkom od 16 tona, ali se nije mnogo dobilo, jer su "talasi" ostali. Jedini način da se oni eliminišu je greder, gradjevinska mašina, no te zemljane radove nema ko da plati, niti bi nam dali da to radimo na aerodromu, niti to baš treba.
Krtičnjake, manje pukotine i oštećenja ćemo "krpiti" kao i do sada, a za neravnine nemamo rešenje.
Sve u svemu, gde smo - tu smo, aerodrom je skroz OK, dogodine će se češće kositi, verovatno napravimo opet akciju da očistimo krug i "vozi Miško"...