Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 308722 times)

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #630 on: October 21, 2023, 10:36:18 PM »

Смола се осушила и наставио сам са поправком.



Прво сам уклонио вишак материјала, ...



... а онда пребрусио ивице.









Затим је на реду било поновно гитовање





По сушењу гита, поново сам пребрусио поправљану површ, прво на суво па на мокро.











После овог сам поправљану површ префарбао основном бојом.







Овим је поправка крила била завршена.
Остала је припрема за фарбање, која ће у овом случају бити баш темељна, и само фарбање.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #631 on: October 22, 2023, 10:20:20 PM »
Како сам крило завршио до фарбања, на ред је дошао поклопац мотора.



Последње што сам урадио на њему је да сам просека почетне отворе.



Данас сам их обрадио,



















Остали су још да се ураде отвори за главу мотора и за игле за подешавање карбуратора.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #632 on: October 23, 2023, 09:07:51 PM »

Да бих могао да наставим радове на поклопцу мотора морао сам прво да уградим мотор и носач мотора.





Носач мотора са за труп причвршћује завртњима М4mm и одговарајућим уградним матицама и проширеним подлошкама М6mm. После прве уградње, уградне матице и подлошке остају у трупу.











Олакшавајућа околност је што је поклопац мотора прилично провидан па се лако обележавају критачна места почетног просецања, односно бушења.























Оволико за данас.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #633 on: October 27, 2023, 09:05:14 PM »

Наставио сам са израдом отвора на поклопцу мотора.

Прво сам , као најзахтевнији, урадио отвор за цеви издува ауспуха.

Прво грубо отварање, ...





... па онда фино.













После овога су на реду били отвори за игле за подешавање карбуратора.







За даље радове сам морао да монтирам ауспух на мотор.



Прво сам проверио да ли сам узео добро меру за цеви издува ауспуха и да ли отвор одговара ауспуху.



После овога сам, од картона, направио шаблон за позицију главе мотора.



Скинуо сам мотор, ...



... а монтирао поклопац мотора и на њему обележио позицију отвора.







Просекао сам отвор за главу.









И на крају монтажа и коначна провера.



Глава је пасент прошла кроз поклопац и нигде га не додирује.



Игли пуног гаса се може лепо прићи и лако манипулисати њоме.



Исто важи и за иглу малог гаса.



Спинер се лепо уклопио у контуру поклопца, што значи да је постигнута саосност мотора и поклопца







Овим је главни и најтежи посао на поклопцу завршен.


Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1457
  • teramo ga jako
Re: Пројекат М 1022
« Reply #634 on: October 28, 2023, 05:16:27 PM »
Svaka cast Presko ,sad je opet nov model ,

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #635 on: October 29, 2023, 10:54:21 PM »

Данас, и поред идеалних услова, нисам могао да одем на летење, али сам нашао мало времена да порадим на поклопцу мотора.
У току израде остале су ситне грешке, поготово у зони спајања калупа, које је требало поправити.
Није их било пуно, али их је требало средити.







Поклопац сам, у циљу чишћења, прво матирао финим брусним папиром, ...





... а ода га пребрисао нитро разређивачем.



После тога сам лоше урађена места прегитовао дво компоненетним полиестерским гитом.







По сушењу гит сам пребрусио, прво на суво па на мокро.











На крају сам поклопац препскао течним гитом.







Биће овде још неких ситних поправки. Али то ћу одрадити у току крајње припреме за фарбање.

Овим је и поклопац мотора спреман за завршно бојење, што значи да је модел готов са поправком.

С обзиром да моделе фарбам на тераси, а како се време полако квари ово ћу оставити за пролеће.

Овим сам практично ставио тачку на овогодишње радове на „BG Košavi“.