Author Topic: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero  (Read 12094 times)

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« on: February 03, 2009, 08:21:44 PM »
  Warbirds over Serbia
Sile osovine uzvracaju udarac (part 1)

A6m5, ZERO

Pretproslog leta, po povratku iz Budimpeste, pozove me Mirce I uz razne price, napomene da je Bata Stepanovic kupio jedan mali warbird od firme CMP (china model production). Na moje pitanje kakav je kvalitet izrade, I koji je model aviona, saznao sam da se radi o ZERO-u, razmaha krila 1400mm, za 6.5 ccm, ali da je model tako lepo upakovan da ga uopste nisu otpakivali. Pri sledecoj poseti Novom Sadu, odemo do Bate, kad tamo…najlepsi mali avion koji sam ikada video. Plastican, vec ofarban trup, sa neverovatnom kolicinom detalja, gotova, vec presvucena krila, sve u mat boji, ucini vam se da stojite pored pravog aviona. Napravim par slika mobilnim telefonom, cisto da bi pokazao u Beogradu mojim saborcima (Gile-Corsair I Kariklic-P51 Mustang). Posto je avion mali (za moj ukus), stvarno nisam planirao nikakvu nabavku, casna pionirska,…ali ne lezi vraze. Malo kasnije, kupi cika Dule Papic, od iste firme, isti avion ali razmaha krila 1800mm. E ova kap je prelila casu. Narucim Mircetu I ja isti takav.
 Vec godinama mi stoje neupotrebljeni GIEZENDANEROVI retrakti (elektricni), kao I ENYA 120 cetvorotaktna, koju sam kupio od mog pobratima JOJE.
 Avion mi je stigao nesto posle Nove godine, I time se nastavila tradicija da se za Novu godinu uvek ponovim sa Warbirdom.
 Nedugo potom, Mirce od iste firme, kupuje najvecu varijantu Zero-a, razmaha krila 2200mm, predvidjenu za benzinski motor, I time se formira avijacija “Sila osovine”, koja bi bar donekle trebala da stane na put raznim CORSAIR-ima I MUSTANZIMA. Naravno, da to ne bi bilo cisto Japansko vazduhoplovstvo, u klub smo uclanili I Novosadskog modelara Zlokasa sa njegovim ME 109.
 Poprilicno sam pozurio sa izradom jer nam je zelja bila da pocetkom sezone poletimo sva tri aviona, po mogucstvu isti dan. Tu nam je jedan lager novonastale osovine ispao, jer je Bata debelo zakasnio, ali na srecu moze osovina da se vrti I u dva lezaja .
 Da bi ugodjaj bio kompletan, dva brata rodjena, Mirce I ja, tog hladnog martovskog dana, nosili smo na glavi I dve trake, kao pravi samurai, stim sto je po kodeksu, cast da poleti oba aviona, pripala meni.
 Izrada aviona.
Trup Zero-a (odnosi se na sve Zero-e CMP-a, ne vezano za  velicinu), je izradjen od poliesterske smole I staklenog mat-a. U trup su vec ulepljena sva pojacanja, pozarni zid firewall, nosac zavrtnjeva za fiksiranje krila, nosac servoa… I sve je delovalo poprilicno korektno. Krila su isporucena potpuno gotova, presvucena I ofarbana. Sistem presvlake je termofolija (slicna MONOKOT-u ili ORACOVER-u) ali koja je bezbojna I nakon presvlacenja se farba. Krila su isporucena iz dva dela I spojena su aluminijumskim cevastim bajonetom. Plan predvidja ugradnju uvlaceceg stajnog trapa, ali je dat I kompletan hardware za prepravku na fiksnu varijantu. Mirce, Bata I cika Dule su se odlucili za ovu varijantu, dok sam ja u moj avion ugradio uvlaceci stajni trap.
 Zero-I od 1400 I 1800mm razmaha krila nisu opremljeni flapsovima, dok vece varijante jesu. Pravi avion ovog tipa imao je flapsove tipa SPLIT, t.j deo donjake koji se otvara-otklanja na dole, dok gornjaka ostaje ne promenjena.  Ranije sam imao prilike da letim modele sa ovakvim flapsom. Ovo resenje vam daleko vise povecava otpor nego uzgon I vrlo je primerena za teske avione sa nosecim profilom krila. Krilo Zero-a je izradjeno sa odlicnim NACA 2415, polusimetricnim profilom, koji je podosta prodoran ali sa dosta velikim maksimalnim koeficijentom uzgona. Vece varijante Zero-a su opremljene flapsom, ali klasicnog tipa (identicnog eleronu).
 Sistem veza komandi pravca I dubine su izvedeni tako da sa spoljne strane ne vidite ni jednu vezu. Celom sistemu prilazite kroz otvor na trupu sa donje strane. Na mom avionu, komanda pravca je izvedena sa close loop sistemom, dok je komanda visine povezana preko karbonskih cevcica I to sa dva servoa (svako kormilo –svoj servo).
 U kompletu dobijete nosac motora, rezervoar, sistem komandi…I sve je vrlo zadovoljavajuceg kvaliteta. Modifikaciju koju sam sproveo je zamena fabrickih sarkica je ugradnja pravih, velikih sarki, koje je gospodin Vjeka iz Space-a imao u svome shop-u.
 Ugradnja motora je protekla bez problema. Zahvaljujuci velikom kapotazu, uspeo sam da izvedem da van viri samo poklopac ventila Enye 120 I deo auspuha. Uzimajuci u obzir procep koji postoji izmedju trupa I kapotaza, pretpostavio sam da ce protok vazduha biti dovoljan za adekvatno hladjenje motora.
 Pri instaliranju komponenti, vrlo je bitno da se sve ugradi sto vise napred jer ce u suprotnom biti veliki problem dobiti teziste na propisanom mestu. Na mom modelu, ugradjena je velika 5ocelijska Ni-Mh baterija u sam nos aviona, kao I pomocna baterija od 3 celije za pogon uvlaceceg st.trapa I na sve to treba dodati I Enyu, koja je poprilicno teza od modernih motora, ali je ipak bilo potrebno jos 200gr olova. Mirce se , predosetivsi problem, oglusio o fabricko resenje koje je nalagalo ugradnju servoa u horizontalni stabilizator, I preselio servoe u trup, skroz napred, povezujuci ih sajlama za kormila.  I pored toga, komadeska olova koja mu stoji ispod kapotaza ima bar 500gr.Mozda najlepsi deo modela je kabina koja izgleda neverovatno. Na mom modelu, fiksirao sam je sa gomilom malih nitni, tako da je mogu skinuti jednoga dana kada pozelim da dodam detaljan kokpit (a taj dan se blizi).
 Masa mog Zero-a, sa balastom je oko 5200gr, dok je Mircetov iako svega 20ak % veci, skoro duplo tezi.
 Trenutak istine
 Vec sam pomenuo da je bio Mart…I jako hladno…I nas dvojica sami sa nasim aparatima. Prvi sam ,naravno, poleteo ja jer se Mirce otsekao u kolenima.
 Sa vetrom u nos, moj Zero se odlepio od zemlje posle 15-ak metara. Posto mi se sve ucinilo O.k, cim sam uvukao stajni trap presao sam u veliki imelman, ne pravivsi zaokret. Osim poprilicnog trimovanja “od sebe”:, sve drugo je bilo iznad granica ocekivanja. Dijapazon brzina je vrlo sirok, drugim recima, slece vrlo sporo, a maksimalna brzina je takva….pa pitajte Lazu koji uvek vice…”Tora,tora” kada izvodim niski prelet pod punim gasom.
 Mircetov avion je takodje vrlo lepo leteo, ali se ispostavilo da sum u noge stajnog trapa premekane a motor nedovoljno pouzdan (kinesko djubre).
 Ipak, vrlo studiozno, ugradnjom nogu sa amortizerima, Zenoah-a od 45ccm I dodavanjem neverovatno realisticnih detalja, uspeo je od njega da napravi jedan od najlepsih Warbird aviona kod nas. Ovo se potvrdilo I kada se sa njim pojavio na skupu u Hrvatskoj.
 Moj Zero je leteo 30-ak letova, ali se ispostavilo da je stajni trap prenezan. Trenutno izvodim prepravke pomenutog, kao I ugradnju flapsova koji su potpuno identicni onima koje je imao I pravi avion. Anlasersko paljenje je nesto sto cu u ovom trenutku samo pomenuti, jer je izrada tek zapocela. Da ostavimo nesto I za (part 2).
 Zero gosn Bate, je poleteo nekoliko meseci kasnije I koliko sam video sa PROTECH-om od 6.5ccm performance su odlicne. Stvarno predivan mali avion.
 Zero od 1800mm, vrlo tesko mozete napraviti da bude ispod 5000gr I samim tim bilo koji pogon ispod 15ccm dvotaktni  ili 20ccm cetvorotaktni sus motor bi bilo nedovoljno, a imati podmotorizovan Warbird je iskustvo koje NE ZELITE da dozivite.
 Posto smo koristili varijante udvojenih servoa (dva za elerone, dva za dubinu), koriscenje klasicnih dual ball bearing servoa od 4kgxm se pokazalo sasvim dovoljno.
 Kao veliki plus celom projektu je ponasanje aviona na travnatom terenu. Zahvaljujuci sirokom stajnom trapu, podosta izbacenom ispred tezista, kao I vrlo kratkom nosu aviona, poletanje I sletanje na travu je vrlo jednostavno.
 Ispostavilo se da je stajni trap mozda I najvazniji parameter pri izboru Warbirda, osim ako ne zivite u Vrscu.

 Koliko kostaju
 Mali Zero kosta oko 130e, motor od 6.5ccm oko 100, 5servoa, elisa spiner…izadje sve to oko 350e.
 Zero od 1800mm (kao moj I cika Duletov), kosta u Madjarskoj oko 260e (u Beogradu oko300), motor jos toliko, 5 servoa, stajni trap…glatko se stigne do 900e,
Dok najveca varijanta kosta oko 400, motor 300-400, servoi I sve ostalo…debelo preko 1000.
 Naravno ovaj grubi obracun se odnosi na varijantu da Zero od 1800mm bude opremljen uvlacecim stajnim trapom, sto poskupljuje projekat za 150-200e.

 Da li ih savetujem za kupovinu?
Da, ali samo ako vec imate debelo iskustvo. Ovo su vrlo ozbiljni avionic, mnogo ozbiljniji od aviona firme HANGAR 9. Kao makete, mnogo su detaljniji od ostalih, a kao avioni (po pitanju letnih karakteristika) mnogo zahtevniji. Ono sto ih cini privlacnima je varijanta pogona oba veca aviona benzinskih motorima. Ako bi se u toj prici izostavili uvlaceci stajni trapovi, dobili bi nest sto ja nazivam “instant scala model” za ne velike pare, odlican projekat.
 
Slike slede...

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 396
    • AEROPOXY
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #1 on: February 04, 2009, 07:43:07 PM »
Ta di su te slike, Coko?
Ovako, 1000 reci, ni jedna slika, da si stavio par slika, ustedeo bi na kucanju ;namig

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Zero (part 2)
« Reply #2 on: February 15, 2009, 01:38:02 PM »
Vec sam vam pomenuo da je Mirce u nekoliko vrlo jasnih (i podosta) skupih poteza uspeo od svog Zero-a da napravi vrlo lep, pouzdan i letan model. Jedna od tih prepravki odnosila se na Stajni trap.
 Kada smo ranije leteli modele, najveci modeli su bili razmaha krila podosta ispod 2 m, a motor od 10ccm je bio najjaci pogon koji se dao videti u Srbiji.
 Uvlaceci stajni trap je bila vise mastarija nego stvarnost i iako je bilo nekoliko izradjenih modela koji su ga posedovali, moramo se drzati onoga narodnog..”jedna lasta ne cini prolece”.
 Ako se osvrnemo u zadnje dve godine, bar 20-ak aviona je opremljeno ovakvim trapom,
ali sa vise ili manje problema.
Izabrati varijantu fiksnog stajnog trapa, a pri tome izraditi vrlo lep i realistican model je blago receno JERES i to ne samo u vizuelnom, vec poprilicno i u letackom smislu.
 Samo uvlacenje stajnog trapa, osim sto deluje veoma realisticno, u mnogome “cisti” aerodinamicki dizajn modela.
Sa uvucenim trapom, vidno je povecanje brzine modela, kao i povecana pokretljivost.

 Naravno, ako ste pocetnik, sa zeljom da sa modelom “peglate nebo”, nakon napornog radnog dana, onda varijanta fiksnog trapa i treba da preovlada, jer uvlaceca varijanta ne prasta greske. Svako grublje sletanje ce definitivno dovesti do velike deformacije nogu stajnog trapa, kao i do nemogucnosti uvlacenja ili izvlacenja (sto je gora varijanta).
 Da se vratimo na Mirceta.
 Cim mu je stigao Zero, odmah je odlucio da je za njega bolje da se drzi fiksne varijante.
 Zice koje su isporucene u kompletu za ovu varijantu su bile predugacke (shvatite kao premekane) i avion je vrlo rahiticno stajao na njima. Ipak, ako sletanje izvedete savrseno, problema nece biti, ali sta ako…?
 Nakon loma elise i kabine, jer se model prevrnuo prilikom sletanja, moj drug je odlucio da ugradi noge koje su opremljene oprugama (ne amortizerima) i koje su kruce od fabricke varijante.
 Kada sam ih prvi put video, odusevio sam se i odmah zapitao zasto odavno ne koristim nesto slicno.
 Sada kada je prepravka mog aviona uveliko u toku, evo malo slicica cime sam se bavio.



Zelja mi je bila da ne prepravljam otvore u krilu, tako da je imperative bio da nova noga stajnog trpa bude dimenziono potpuno identicna fabrickoj.



 Od mojih dobrih drugara, firme “OPRUGAR” iz Cacka, kupio sam punu saku raznih opruga.
Tri smernice za odabir opruge su bile:
1.   Spoljni precnik koji je definisao unutrasnj otvor cevi (9mm-opruga 8mm),
2.   Ugib pri stajanju modela na zemlji da bude jednak 0
   (ovo je inace i pravilo kod pravih aviona, a u mome slucaju definisalo je prednapon opruge)
3.   Prilikom sletanja, model od oko 5kg, sa otprilike 2-3ge (10-15kg), sto predstavlja 5-7.5  kg po nozi stajnog trapa, da izazove ugib od oko 10mm, sto mi je konstruktivno sam stajni trap i dozvoljavao.

 


 Za ovaj poslic, koji sam inace uradio sa mnogo apetita, angazovao sam dva “cuda tehnike”, moj sto godina stari strugic EMCO i firmu WATERJET iz Velike Krsne, sa kojom vec godinama vrlo uspesno saradjujem.



 Na prvom cudu tehnike (EMCO-u), izradjene su cevi st. trapa, sve klizne caure, kao i plasticni klip od plastike (POM), dok je firma Waterjet izradila u grubom obliku sve elemente nosaca viljuski, kao i oba kolena viljuske, od DUR-AL-a.
 Waterjet-ovci, tacnije receno Toma i Nebojsa Vicevac, isecaju komade iz plocastih materijala vodenim mlazom. Da bi koristili njihove usluge, potrebno je izraditi crteze elemenata i prevesti ih u vektorski oblik. .
Auto cad, koji obicno koristim, je sasvim zadovoljavajuci,  ali je ovom prilikom doprinos dao moj drugar Misa iz firme LOOP, koji je, uzgred dok smo izradjivali elemente novog nosaca kamere, nacrtao i sve elemente trapa
 Zapoceo sam izgradnju dva para nogu stajnog trapa, sa zeljom da i moj novi JET projekat opremim ovakvim-amortizovanim trapom.
 
Po pitanju viljuske, koja omogucava pomeranje osovine u cevi noge, kao i drzanje pravca samog tocka, predvideo sam dve vrste elemenata, od punog aluminijuma i od savijenog prokronskog lima (1mm).



 Za savijanje sam izradio i narocit alatic.

 Kada sam prve veceri zapoceo obradu elemenata (turpija, brusni papir i gomila zivaca), sve je krenulo tako lepo da sam u radionici ostao do pred jutro.
 Najveci problem je bilo sto kada sam usao u kucu, moji su vec spavali i nisam imao kome da se pohvalim sa mojim novim trapom.
 U ovome mi je opet pomogao niko drugi do Mirce, koji je sutradan svratio na kafu posle posete nasem drugaru zubaru Velji (r-xx).
 Gleda Mirce i vrti glavom…



    Ovo mi je pomalo dalo snage da podosta paznje posvetim detaljima tipa poliranje elemenata, jer bilo kako bilo, ipak smo svi mi estete.
    Odlucio sam se za varijantu grebanog finisha, koju sam dobio turpijanjem sa dve vrste turpija, pa zatim poliranjem i smirglanjem raznim smirglama.
 Nakon ovoga slobodno sam mogao da odem i opljackam banku, jer sam sve jagodice prstiju zasigurno obrusio.



 Problem koji mi se javljao u letenju mog Zero-a je bio taj sto je dolazilo do pucanja samih mehanizama za uvlacenje stajnog trapa, koji su ocigledno nedovoljni za ovoliki avion, Ovome je doprinelo to sto sam za zicu stajnog trapa izabrao zicu od 5mm, a ne od 4mm koliko je proizvodjac mehanizama propisivao.



 Sa ovako prepravljenim nogama, koje su same podosta krute, prepravio sam zicu-nosac sa oprugom, tako sto sam izradio novu od zice od 4mm.




 Takodje je i samo kuciste mehanizma pretrpelo prepravke.

 Pazljivim pregledom rebara krila, ustanovio sam da se pojavilo nekoliko naprsnuca (doduse manjih) na rebrima, izmedju nosaca mehanizma stajnog trapa. Posto je krilo gotovo, vec ofarbano, a pukotine su male, skoro inicijalne, odlucio sam se da pojacanje izvrsim epoksi smolom sa puniocem (bombazom), kao i malim komadima staklene tkanine.



  Listajuci casopise, pronasao sam da se poznati proizvodjac jet modela, BOB VIOLET, vec godinama uspesno bori sa ugradnjom stajnih trapova u inace vrlo tanka krila, posebnim proizvodom.
 Kako je granica proporcionalnosti karbona vrlo visoka (ne deformise se, nego se vraca u prvobitni polozaj), ovaj gospodin prodaje narocite plocice izradjene od karbonskih vlakana. Plocica se srafi na nosace u krilu, a na nju se montira mehanizam uvlaceceg stajnog trapa.
 Ovim se dobija varijanta vrlo lake demontaze, kod kraksi se u principu lomi plocica, dok opterecenja izazivaju deformaciju plocice, koja se nakon prestanka opterecenja, vraca u prvobitan polozaj.
 Posto se vec godinama bavim izradom elemenata od kompozitnih materijala, sigurno je da cu na nekom sledecem projektu isprobati i ovo, po meni, genijalno resenje.

« Last Edit: February 15, 2009, 10:59:00 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #3 on: February 16, 2009, 02:06:53 PM »
evo i slika zeroa  (<--)










Offline tihi

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 93
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #4 on: February 19, 2009, 12:55:10 PM »
coko bravo za model ali da znas da ce ti za repom uskoro biti 1 spitfajer  (<--).   Marko ,Obrenovac

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1703
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #5 on: September 02, 2009, 08:37:57 PM »
coko bravo za model ali da znas da ce ti za repom uskoro biti 1 spitfajer  (<--).   Marko ,Obrenovac

Tihi ima li tog spitfajera nad obrenovackim nebom...daj slike ...daj snimak......... (<--)
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline tihi

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 93
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #6 on: March 24, 2010, 09:44:43 PM »
Evo Sasa samo da ti zagolicam mastu sta ce biti ali opsirnije kasnije .Samo izgleda da su sile osovine dobile opasno pojacanje

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #7 on: March 25, 2010, 10:10:54 AM »
ali i mi jacamo. od juce nas ima vise za jos jedan zero

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1703
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #8 on: March 25, 2010, 10:39:39 AM »
Evo Sasa samo da ti zagolicam mastu sta ce biti ali opsirnije kasnije .Samo izgleda da su sile osovine dobile opasno pojacanje

Marko , da ti ja bas mnogo ne pametujem ali ovo ti nije spitfajer, :sljus ako ne verujes procitaj na kutiji... :_D
A i brzo si odgovorio na moju poruku nije ni punih 7 meseci proslo  :hehe
Azurnost ti je izgleda jaca strana  lol
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1703
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #9 on: March 25, 2010, 10:41:35 AM »
ali i mi jacamo. od juce nas ima vise za jos jedan zero
Miso druze...hoce li ovaj zero malo sarati i krusevacko nebo  :)aplauz
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #10 on: March 25, 2010, 11:22:34 AM »
Miso druze sve cestitke za nabavku novog modela.Da te dobro sluzi i zapara i Mitrovacko nebo.Ako nesto mogu da pripomognem na raspolaganju sam.
Pozdrav,  Sava   

ex pseudonijum: licider

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #11 on: March 25, 2010, 12:25:23 PM »
Mišo i Tihi, čestitam na novim modelima...

Mišo, pošto hoćeš svašta da prepravljaš i ugradjuješ na Zero-u, bilo bi lepo da otvoriš novi topic i da nam potanko, od samog početka pišeš šta i kako radiš...


Pozdrav

Offline tihi

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 93
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #12 on: March 25, 2010, 12:30:36 PM »
U pravu si Sasa nije spitfajer jer vecina nasih ima avione sile osovine pa sam i ja posao po onoj kud svi turci tu i mali Muja  ;namig

Offline tihi

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 93
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #13 on: March 25, 2010, 12:33:22 PM »
E da ti odgovorim i za  onih 7 meseci nije se sedelo vec su se dva modela spremila za sezonu  (pijanoo),a za me-109 je sve islo mnogo sporo pa se oduzilo ,ali se nadam da ce iduce godine da  (<--)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Warbirds over Serbia (part 1) A6m5 Zero
« Reply #14 on: March 25, 2010, 12:47:43 PM »
hvala svima. nadam se da ce ovaj model poletati na svim aerodromima odavde do tokija. oo))
mirce, bice i novi nopik, ali moram prvo malo da odspavam.jerbo ste se vi svi odmorili a ja verovao ili
ne jos nisam trenuo, ali je zato stanica isprogramirana i thunderbolt spreman. ali bice i toga.
odom malo da odmaram pa da odmotavam plastiku sa japanca.

jos jednom hvala svima