Meni se više popelo na glavu, što stalno modelari rc aviona, koji su činjenica drugačiji tip letilice od multirotora, i koriste se za drugačije namene, komentarišu ovde u delu foruma o multirotorima. Tako da nisam ni čitao prethodne postove u ovoj diskusiji, ali ću navesti par činjenica, pošto se dosta ljudi odavde pojavljuje u medijima, na koje treba obraditi pažnju:
Nad Beogradom lete desetine hiljada ptica , pa nešto ne padaju ljudima na glavu (nisam našao tačan podatak)
DJI Phantom je težine i veličine prosečnog galeba (nisam tražio tačne podatke o galebovima)
U budućnosti minijaturizacija dronova, će veravatno doneti sasvim solidne dronove sa kamerama, koji će izgledati ovako:
http://rt.com/usa/175740-us-pocket-sized-drones/Te će većina zakona o klasama dronova postati irevelatna, niti će moći da se primenjuje
Zašto je dozvoljeno da komercijalni putniči avion, težine nekoliko desetina tona lete iznad naseljenog mesta ?
Ja avionom ne letim. Zarad toga što država ima monopol nad nebom, i ubire profit, kao i neka privatna avio kompanija prevozeći stotinjak ljudi, meni treba da ,,vazduplohov,, star nekoliko desetina godina i isto toliko tona preleće preko glave, i to iznad Mirijeva koje je na drugom kraju grada od aerodroma. I to ajd što preleću, nego i prave buku, i bude me po par puta u toku noći.
Da ne govorim, dok su MIG-ovi preletali za onu beskorisnu vojnu paradu, da umalo nisam ispao iz kreveta, kad je protutanjao, i još sam ga gledao kako (mislim da je) palio boostere kako bi se uzdigao i preleteo Zvezdaru, jer se malo zajb...sa visinom .
Setite se u Amsterdamu, ne tako davno kako se putniči avion se zakucao u stambene zgrade ...
Ja ću uvek pre stati ispod multirotora koji mi hoveruje, iznad glave na maloj visini, nego što ću stajati dok me avion preleće
Revolucija u tehnici se ne može zaustaviti. To bi isto bilo, kao kada bi neko pre jednog veka rekao zabranite automobile , jer gaze ljude. automobili i dan danas gaze ljude, kao i avioni što i dalje padaju. Ali većina ljudi smatra da je to prihvaljiv rizik, sa obzirom na benefite koje to donosi.
I mutlirotori padaju, kao što će i dalje padati, ali su bezbedniji i od automobila, i od aviona. Jedini problem ostaje ko što je već ovde napisano neukost većine naroda koji ne vidi njihovu praktičnu primenu, strah od nečeg novog, i čuvanja monopola koji država ima.
Da treba da bude zakonski stavljeno u neke okvire treba i samim tim da bude legalizovano, ali da bude zabranjeno ne treba nikako, niti će to imati efekta.
Pre par dana me jedan dečko kontaktirao i citiraću ga bukvalno:
,,Hteo sam nešto da vas pita sa obzirom da vozite kvadkopter. Ja sam poručio jedan, ali mi je carina javila da moram da uvezem, dostavim dozvolu ministarstva i još neke stvari ...,,
Nije mi posle odgovorio , ali od same pomisli potrebna dozvola ministarstva, mi se prevrće stomak. Ako budem saznao o čemu se radi, dopuniću tekst, a iskreno se nadam da nisu sad počeli da komplikuju sa hiljadu papira kupovinu rc igračaka preko net-a