Hvala na linku. Moram reci da sam pogledao svih par sati materijala jer me je interesovalo kojih ce se sve tema dotaci.
Da prvo kazem, ljudi koji regulisu i sprovode sva pravila iz DCV-a (kontrolori), pa cak i gospoda sa videa me ne brinu toliko koliko me brine sta ce postupci istih proizvesti u nasem svetu. Dakle brine me praksa, sta se zaista desava na terenu, a ne ko pise zakone, vec da li ce i kako ce se isti sprovoditi. Cini mi se da jedino gospodin iz "klastera" ima neko poznavanje BPL.
...to sam sve mislio dok nisam video da je spomenuo reon 1 letenja, i rekao da isti ne zahteva alokaciju prostora jer su u pitanju uglavnom njive. O da, po DCV pravilniku, itekako zahteva.
Sa druge strane, da li zbog izmorenosti zbog duzine sastanka, par puta su dali totalno kontradiktorne informacije. Prvo je da je nemoguce detektovati ilegalan let BPLa, a potom se prica o tome kako se ubrzano radi i vec postoji softver koji ce da detektuje cim se upali radio stanica na zemlji, a potom i cim se upali model?! Master sam informacionih tehnologija ako ista znaci, i sa 99.9% sigurnoscu mogu da kazem da se signal koji, recimo mavic ili spark emituju, NE MOZE razlikovati od bilo kog kucnog rutera! Znaci ako taj njihov softver zaista radi, onda bi imali tackice svih upaljenih rutera u Srbiji.
Onda sam video da prica da saradjuju sa DCV vrlo direktno i da zele cak da smanje tezinu vazduhoplova prve i druge kategorije na 250 grama. Okej, nema problema, smanjite tezinu na 250 grama. Moja letna tezina je preko toga svejedno. Ali bar onda promenite pravilnik i dozvolite ljudima koji lete rejsere da mogu da lete gde god ne ugrozavaju ljude ili neko drugo dobro bez zahteva za alokaciju prostora, u te prve dve kategorije, i ne terajte ih da registruju rejsere.
Mislim, po DCVu, svaki "incident" treba da se prijavi, znaci ekipa koja leti kod muzeja treba da ih zove sve vreme leta, svako ponaosob, i da im govori da su ostali bez propelera koji je ostao u drvetu?
Takodje, na pitanje "ko trenutno regulise sve ovo i kako to izgleda u praksi" je odgovorio da je vrlo lose, niko ne regulise pravila jer imaju vrlo malo kontrolora koji verovatno vise posla imaju na aerodromima (moje misljenje), i da ce najverovatnije MUP da preuzme duznost. E kad se to desi, u problemu smo.
Jesu protracena 4 sata vremena ali svaka informacija je vredna informacija
I to da ce "mozda" da saradjuju sa DJI da otvori linkove svojih letelica da organi reda mogu da vide ko leti, gde leti, sta radi... Sta znam, kad gledam da je DCV pravilnik pisan 2015. godine a sad smo u 2018. i ovakva je situacija, ko zna sta ce se i kad desiti. Rekao bih da svi imaju svejedno vece probleme od ovoga.
--- malo lepsih stvari ---
Inace, danas sam prelomio i uzeo Mavic Air-a. Neckao sam se par dana zbog sume, pre koju godinu je Phantom 3 standard isao za nekih 75.000, na popustima i oko 60ak hiljada, ali stara ljubav je prelomila. Zadnjih dana sam leteo Tello-a, nisam imao problema ni sa FPV ni sa LOS letenjem, mali je cudoviste. Jedino sto su vrane htele da ga otmu par puta
Sada sam zavrsio apdejte i podesavanja Air-a, armovao motore u ATTI modu (staromodan sam, sta da se radi), vazdigao ga u kuci i skapirao koliko je jak ustvari. Bice par dana aktivnog letenja po livadici dok se ne oslobodim opet. Ne znam da li je neka nova praksa, ali sam se zbunio kada sam skapirao da letelica ima i ventilator za hladjenje elektronike u sebi... Elem, necu da pisem puno o istom u ovoj temi, mozda bi mogla nova da se otvori. Trenutno je ogroman apgrejd u poredjenju sa Sparkom, Spark je dve strane zelene jeftiniji (naravno model sa bar stanicom, bez iste necu ni da gledam cenu) i mislim da vredi toliko vise. Zivo cudo je sto svuda ima Sparkova na sve strane po popularnim prodavnicama, a Mavica nigde, jedva i lager uvoznika ima koji.