Author Topic: Calmato Trainer 40  (Read 28237 times)

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #15 on: April 28, 2019, 08:48:28 AM »
Nekad je bila praksa da se na aerodromu - letelistu, koriste odredjene frekvencije - kanali odredjenih opsega (35 Mhz, 40 Mhz, 72 Mhz - 27 Mhz se kod nas nije koristila) i obicno bi postojala tabla na koju bi se postavili trenutni kanali koji se koriste trenutno - svako bi ko trenutno leti ili se sprema za letenje napisao bi ili okacio svoju frekvenciju - kanal (tadasnji uredjaji su koristili AM, FM ili PCM modulaciju koja se obavljala na jednom kanalu odredjenog opsega). Prelaskom na 2.4 Ghz ili 900Mhz, tip modulacije se promenio (koristi se vise kanala istovremeno sa identifikacion svake poruke koja se salje izmedju odasiljaca i prijemnika) i prestala je potreba za tim.
Kratko - mozes da koristis svoj uredjaj na 35 Mhz bez problema uz uredjaje na 2.4 Ghz, ali svakako treba obratiti paznju na to da jos neko ne koristi uredjaj na 35 Mhz. Ako koristi samo proveriti da ne koristite isti kanal - frekvenciju koja se obicno menja zamenom para kristala u odasiljacu i prijemniku.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #16 on: April 28, 2019, 07:46:03 PM »
Hvala na odgovoru! Sada su stvari jasnije :)  Poceo sam da vozim simulator, pa ocekujem da cu uskoro biti na nekoj poljani, ili na 13. maju.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #17 on: May 13, 2019, 01:07:24 PM »
Kolege, da li ima neko propeler (glow) 12x8 viška ili na prodaju? Kačim ovde zato što nemam pravo još uvek da postavljam oglas.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #18 on: May 18, 2019, 11:37:46 PM »
Zdravo  svima, moram da se pohvalim da je Calmato danas poleteo prvi put, i sto je vaznije, sleteo bezebedno  oo))  Nemam video da to i dokazem xD
Nije bas skroz planirano bilo da se odvoji od betona ali nisam hteo da ga sputavam, toliko je zeleo da rasiri svoja krila posle vise od 10 godina cucanja u zapecku.
Let je protekao u levom krugu uglavnom, sa jednim ili dva zaokreta na desno, i sa par naleta iznad 'piste'. Odmah sam se navikao na to sto vuce u levo, ali nisam zeleo da skidam pogled sa njega da bih ga trimovao, mogao sam da ga izravnam bez mnogo problema.
Vozio sam ga na nekih pola gasa a nekad i manje od toga. Ono sto je veci problem je sto je pri gasu vecem od toga imao tendenciju da dize nos na gore, i jednom ili dvaput je usao skoro u 'stall' zbog toga, ali sam ga iskontrolisao. Verujem da iskusniji znaju gde bi problem mogao biti (Cale i ja smo posumnjali na CG, pa smo premestili bateriju malo ka napred)
Sletanje je bilo u vetar koji je povremeno imao solidne udare, i uz jedan blagi 'skok' od betona,  sam uspeo da ga prizemljim u jednom komadu  :big smile .
Nismo imali prilike za jos jedan let jer je baterija u stanici popustila. Da li je moguce da zbog slabe baterije 'polude' kontrole? Odnosno, pri jednom rulanju, gas se naglo otvorio, bez moje komande :O

Moram da kazem da mi je simulator bas mnogo pomogao. Takodje, pogledao sam milion snimaka i saveta sa interneta, mozda glupo zvuci, ali sve to sto sam upio mi je znacilo da znam sta mogu da ocekujem od aviona kada ga letim prvi put i pogotovo kako da ga spustim. Iskreno sam ocekivao da ce biti mnogo teze, a ustvari je bas uzivanje, i krik koji sam pustio na kraju, mislim da se cuo do Batajnice  :hehe
Inace, bili smo na 'pisti' uz auto put, kada se skrene desno kod Ugrinovaca. Nema gde da se olupa avion, levo zito, desno zito, svuda je mekano :D

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #19 on: May 20, 2019, 04:45:50 PM »
Schumi, svaka cast na prvom letu.

Sad, bez ikakve uvrede, imao si vise srece nego pameti. Nestrpljenje i neiskustvo nisu dobri sami po sebi, a u kombinaciji jos gore. Calmato jeste super model, lak za letenje, ali to sto si ga poleteo sam, bez bilo koga iskusnog pored sebe da ga utrimuje, proveri teziste itd... Moglo je da te kosta modela. Teorija i simulator su jedno ali kad te pukne adrenalin na pisti nesto sasvim drugo. To sto ti je iscurela baterija na stanici pa nisi imao za drugi let nije smelo da ti se desi. Mozes da mislis da ti ja sad kenjam ali gubitak modela je stresan sam po sebi, kad god bio, a na prvom letu pogotovo, a to ti ne treba. Svi smo mi polomili po koji model pa znam zasto ti govorim. Aj sad pamet u glavu za sledeci put i mozes da se naletis sa njim za sve pare.
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #20 on: May 20, 2019, 05:23:29 PM »
Taman posla, ja prihvatam svaki komentar,kritiku, misljenje ili savet od svih starijih ili mladjih a pogotovo 'starijih' po znanju! S obzirom da sam skoro na nuli, to su onda verovatno svi clanovi na forumu  :big smile
Znam da je bilo verovatno mnogo ludo to sto sam uradio, i da je moglo da se zavrsi u suzama xD Bilo je tu sigurno i pocetnicke srece, pogotovo pri sletanju.
Ali je definitivno utisak da avion nije tezak za letenje.

Sto se tice tezista, reper nam je fabricko uputstvo, koje kaze 85-90mm od pocetka krila. Nije bio nacentriran na tu razdaljinu, cinjenica, sledeci put ce biti. Da li se i u praksi postuje farbika ili samo osecaj i iskustvo?
 

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #21 on: May 20, 2019, 06:46:50 PM »
Super, sto ti se dopalo, i jos bolje sto je sve proslo bez loma, stete ili povreda... Obicno se postuje fabricka preporuka kao nekakav start a dosta puta to bude i kao definitivno stelovanje... mada moze i po osjecaju, ali ga treba prvo razviti za sebe, pa za model koji se steluje pa onda mozda moze i tako... na kraju se ipak u najvecem broju slucajeva vratimo na fabricku preporuku...
Samo leti i simulator, i model i u glavi bez simulatora i modela... svaki sekund, minut i sat se racuna i akumulira... Samo naprjed i uzivaj...

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2183
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #22 on: May 20, 2019, 11:06:24 PM »
Dobro je da je sve proslo bez vecih problema po tebe, a i po druge. Kada ste vec blizu aerodroma 13. maj, bolje da ste navratili tamo i pitali iskusnije modelare da vam provere sve pre prvog leta i upute vas u pravila aerodroma i letenja na istom. Obicno ne bude puno modelara, al se desi da bude u pre podnevnim satima vikendom. Ako nema nikoga od modelara, obavezno je javljanje nadleznima na aerodromu uz pitanje da li je dozvoljeno letenje za modele i da li ima aktivnosti ULL avijacije. Zona letenja RC modela je od Batajnice do kafane, nikako preko i dalje od nje! Pozeljno je leteti ka Batajnici. Dakle sto dalje od aerodromskih objekata.
Dakle oko 11h subota ili nedelja. Ako se sretnemo na 13ci, rado cu pomoci.
« Last Edit: May 20, 2019, 11:07:57 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #23 on: July 14, 2019, 05:41:26 PM »
Imam pitanje jedno, crkla mi je svecica. Gledam koju da kupim, da li je to ova O.S. Glowplug No.6 (A3) Hot?

Offline raddde

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 120
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #24 on: July 15, 2019, 09:28:55 AM »
moras reci koja cipela, na koju nogu...koji je MOTOR?....i ta elisa 12x8?
tko lijeti,
vredi

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #25 on: July 15, 2019, 11:55:09 AM »
Ne napisah motor koji je :sljus  Prilicno sam siguran da je .40, e sad neki naziv ne znam. Elisa koja je trenutno na njemu je 11x6 a u rezervi mi je 12x6.

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1498
  • teramo ga jako
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #26 on: July 15, 2019, 04:54:12 PM »
To ti je motor od 6.5ccm a treba ti vruca svecica bas tu koju si naveo F3 ili A3 .sto se tice elise pasu ti i jedna i druga za taj motor

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #27 on: July 15, 2019, 05:09:18 PM »
Ako je motor 0,40 cu inch, dvotaktni, u tom slučaju osnovna elisa je 10x6, alternativne elise 9x8 i 11x5. 
Za četvorotaktni motor 0,40 osnovna elisa 11x6, alternativne elise 10x6, 10x7, 11x4, 11x5, 11x7, 12x4 12x5.
Elsa 12x6 je za dvotaktne motore .60 ; .70 Četvorotaktni .60- .65  Izabrana svećica je odgovarajuća.
( izvor: www modelflight.com/propch1 html )
ex pseudonijum: licider

Offline raddde

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 120
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #28 on: July 15, 2019, 08:24:35 PM »
objasi sve, cika sava :)   ...ne treba ti bolji izvor....ako je .40 nabavi ti 10x6,par komada...jeftinija varijanta....treba ce ti  :)
« Last Edit: July 15, 2019, 08:32:28 PM by raddde »
tko lijeti,
vredi

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #29 on: July 15, 2019, 08:34:09 PM »
Veoma važno, a ja sam zaboravio da napomenem, obavezno izbalansirati elisu. U zavisnosti od marke motora, koristiti odgovarajuće gorivo. Ovde prvenstveno mislim na udeo nitro-metana u gorivu. Stariji tipovi motora ne trpe više od 7% nitro-metana jer se pregrevaju.  Najbolje je držati se preporuke proizvođača.
ex pseudonijum: licider