Author Topic: Calmato Trainer 40  (Read 22082 times)

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #30 on: July 16, 2019, 08:20:02 AM »
Hvala momci na pomoci i savetima!!!

Ok, probacu da vidim koji je tacno to motor, da li ima  neku oznaku. Inace, kad je kupljen avion, motor je stigao sa elisom 12x6. Neko od clanova me je uputio na sajt gde su navede mere elisa za razlicite tipove motora. Gorivo sam kupio jos pre skoro 10 godina, i cini mi se da je 10%-no.

Kako da izbalansiram elisu? Tj kako da znam da treba da se balansira?

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 948
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #31 on: July 16, 2019, 09:56:34 AM »
Ako je gorivo bilo u posudi do vrha, onda ne bi trebalo da pravi problem. Metil alkohol je jako higroskopan i ako ambalaža nije dobro zatvorena, povuče vlagu iz vazduha i evo belaja. Po meni 10% nitro-metana može da prođe, ali obrati pažnju greje li se motor previše. Motor je jedini merodavan.
Za balansiranje elise potreban je alat tzv. balanser, dalje je lako. Vrh elise treba obojiti u žutu boju i tom bojom ujedno i izbalansirati. Zašto žuta boja, ona kod upaljenog motora daje najbolji kontrast žutog kruga koji te opominje, dalje prste. Zna biti opsanih povreda kod najmanje nepažnje, a elisa bez tog žutog kruga je gotovo nevedljiva.
Inače na Yu tubu ima puno toga o balansiranju elise. Razbalansirana elisa drma kao majmun tarabu i počev od ležaja motora do celog modela, sve je ugroženo.
Izvini ja ovo malo nadugačko i naširoko, duplo sašiveno, bolje drži.  ;namig
Pozzzz
ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2292
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #32 on: July 16, 2019, 02:26:31 PM »