RC MODELI JEDRILICA > THERMAL

F3 RES

(1/23) > >>

dejan_ts:
Ko sta zna o ovoj kategoriji neka ispise ovde ,pravilnik kao i da nije pravilnik ,pisali nesto a nista precizirano sem nekih stavki

Ovo je pravilnik i sve sto je crveno vezano je za Res kategoriju

stevapn:
Ajd i ovde. Jdrilica je prosta. ima samo 3 komande, ruder, elevator i spojler. Raspon krila je maks 2m. Konstrukcija je pretežno od drveta, osim ponegde gde je dozvoljen karbon, opisano u pravilima. Površina krila i težina modela, NISU propisane. Ko ume da napravi takvu jedru od 100dg, samo napred. Ko ne ume, biće teža. Više od toga ne treba da komplikujemo.
"2. Модел:
2.1. Модел се обично састоји од крила, трупа и репа. Дозвољени су и модели летећих крила,
ако постоје само две (2) површине за контролу по висини и нагибу, од којих свака има само
један серво мотор за активирање. Иначе, правила конструкције важе за оба типа модела.
2.2. Модел мора бити претежно дрвена конструкција. Следеће методе су дозвољене:
2.2.1. Отворити ребрасту површину крила, површина од пуног дрвета, дрвену оплата „ D-box
“ или комбинацију пуно дрво и ребра.
2.2.2. Изузеци: дозвољено је да нападна ивица, рамењаче или појасеви рамењаче буду од
композита, ако су исти у облику од шипки или лајсни.
2.2.3. Површина крила и репови могу бити од фолије, свиле, папира или полиестерске
тканине.
2.2.4. Ваздушна кочница мора бити само на горњој површини, и најмање 5 цм испред излазне
ивице крила. Ваздушне кочнице могу бити појединачне или двоструке, али са налвише
једним серво-мотором.
2.2.5. Труп мора бити од дрвета, али је дозвољена репна полуга од композитног материјала у
облику цеви. Репна полуга не сме се ширити даље од средње тачке дубине у корену крила.
2.2.6. Дрвени део трупа може бити пресвучен композитним материјалима, као ојачање. Иначе,
пресвлачење је исто као и за крило и репове.
2.3. Није дозвољено следеће:
2.3.1. Употреба позитивних или негативних калупа за израду трупа, крила или репа.
2.3.2. Фиксни или увлачиви уређаји за кочење модела приликом слетања (примери: шиљци,
вијци, зуби). Ништа не сме вирити осим једне (1) или две (2) куке за вучу, које су максимално
широке 5 мм и високе 15 мм. Куке за вучу могу се подешавати, али само на земљи, без
употребе даљинског управљача.
2.3.3. Радијус носа мањи од 5 мм.
2.3.4. Баласт који није унутар модела и није сигурно причвршћен за њега.
2.3.5. Било какав пренос информација са модела на такмичара, са изузетком јачина
телеметријског сигнала, температура пријемника и напон батерије пријемника. Посебно не
вариометри или висиномери."

stevapn:
Inače, pravilnik je prepisan od FAI. Jasan i nedvosmislen.

Milos 94:
Samo par stvari:

1.Pravilnik koji ste dobili je sirova verzija (koji je već u nekim detaljima dorađen) i tek treba da bude usvojen od strane VSS ali je u 99% završen
2. Isti takav koriste zemlje (Nemačka, Češka, Slovačka, Hrvatska, Austrija, Turska, Bugarska ...) koje lete ovu klasu već duže vreme.
3. Dalja ograničenja u tehničkom smislu (težina, površina, nosivost po cm2) bi priču neizbežno odvela tamo gde se u startu  nije želelo a ideja je baš suprotna:
    - minimalna količina kompozita,
    - tehnički jednostavna izrada,
    - niska cena samog modela a samim tim i
    - dostupnost modela i mogućnost takmičenja mlađih takmičara
    - jeftina i jednostavna oprema za održavanje takmičenja.

Postoji mnogo planova na net-u pa ko misli da zna i može slobodno može da napravi model. Za one druge, postoje i mnogi kitovi odličnih modela. Uostalom, kao i u svim drugim klasama ...

Letimičnim traganjem nas nekoliko, gotovo da smo našli u zemlji sve što nam treba i to po vrlo povoljnim cenama.

Sve u svemu, kao i u uvek, do nas je da li tako nešto hoćemo ili nećemo. Mišljenja sam da ovih prvih ima više.

Za početak, 'ajde da se prebrojimo koliko nas ima zainteresovanih?

 

stevapn:
1. Stevapn
2.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version