Author Topic: Vortex 4 DLG  (Read 4799 times)

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Vortex 4 DLG
« on: December 18, 2021, 07:05:28 PM »
Stigao mi je nov model, kako naslov kaze Vortex 4, DLG, ili kako se zvanicno kategorise F3K, proizveden u Sloveniji, od strane DS Composites-a. Pa nakon sljeganja utisaka, detaljnijeg pregleda, sklapanja i opremanja, i poletanja, podjelicu moje utiske i dozivljaje, za pocetak nekoliko slika.

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1696
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #1 on: December 18, 2021, 08:22:54 PM »
koji je razmah i koliko te je izasao.
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2174
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #2 on: December 18, 2021, 11:13:25 PM »
Lepa jedrilica Dragane, bas me zanima kako li ce se ponasati u odnosu na standardne jedrilice sa flaperonima  :)aplauz (pijemo)

Pisi i fotkaj ako budes mogao, da vidimo sto vise detalja. Verujem da zasluzuje paznju, obzirom da je ovo jedna vrsta novitaeta i prekretnice u DLG/F3K prici
Nikola | rcfly.in.rs


Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2406
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #3 on: December 19, 2021, 02:23:43 PM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz (res) :)aplauz :)aplauz :)aplauz (yay) (yay) (yay)
Nije sramota učiti !!!

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #4 on: December 20, 2021, 09:11:00 AM »
Pa kreucu redom:
Dimenzije
raspon krila: 1495 mm, dubina 158 mm, dubina komande 51 mm
duzina trupa 1015 mm
raspon horizontalca 308 mm, dubina 86 mm, dubina komande 32 mm
raspon vrtikalca 220 mm, dubina 106 mm, dubina komande 43 mm

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #5 on: December 20, 2021, 10:31:36 AM »
Tezine djelova:
Ljevo krilo: 47 g
Desno krilo 46 g
Horizontalac 5 g
Vertikalac 5 g
Trup sa nosom 40g (samo nos 6 g)
Sitan hardver 17 g

Ukupno 160 g

Obzirom da je po projektu potrebno jos 6 servoa, po 6,5 g ukupno 39 g ili ako se pravi u varijanti 4inP 2x 8,5 g + 2x 6.5 g ukupno 30 g.
Ili 4x 8.5 g ukupno 34 g, moze biti 5 do deset grama laksi model.
Barerija 2s 300mAh 17 g
Prijemnik 2 g
i lepak za sastavljanje 7 g

Projwktovana tezina RTF bi mogla biti 225 g, mada je realnije ocekivati 230 g kao minimum, a neka sredina bi bila 235-240 g za ovaj standardni model.

« Last Edit: December 20, 2021, 12:12:14 PM by dkk »

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #6 on: December 20, 2021, 11:03:24 AM »
Danas sam ponovo mjerio kit i ista vaga pokazala drugacije, nije mi tu precizna vagica pa moram da vjerujem zeninoj kuhinjskoj mada u dva mjerenja pokazuje razlicito...
Dakle drugo mjerenje:

Ljevo krilo: 50 g
Desno krilo 50 g
Horizontalac 5 g
Vertikalac 5 g
Trup sa nosom 42 g (samo nos 6 g)
Sitan hardver 18 g

Ukupno 170 g

Po ovom mjerenju projektovana RTF tezina bi bila 235 g u najboljem slucaju za 6 servoa. Realna bi bila 240 g. Ninimalna sa a 4x X06, bi bila 222 g, odnosno 225 g.

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #7 on: December 20, 2021, 11:46:43 AM »
Malo detalja...

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #8 on: December 20, 2021, 11:51:32 AM »
Jos detalja.
« Last Edit: December 20, 2021, 12:20:13 PM by dkk »

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #9 on: December 20, 2021, 12:42:56 PM »
E sad utisci o kitu, onako kako je stigao do mene, i u odnosu na V3, koji sam imao prije...

Kvalitet izrade na nivou V3, sve je karbon, rohacel kao ispuna krila i repova, nos na trupu i poklopac nosa kevlar, tako da je pogodan za 2.4 Ghz prijemnike, djelovi kita se dobro uklapaju mada bi se moglo poraditi na detaljima i manjoj toleranciji spojeva koji su mehanicki i konstruktivno odlicni, ali estetski bi mogli biti bolji.
Nivo pripreme za montazu je na srednjem nivou, dosta stvari dolazi pripremljeno, zice u krilima do dzepova servoa, kao i 4 pin konektor, i 3 pin konektori na spoju krila, ima i onih koje su izostavljene, a mogle su biti uradjene kao npr dzepovi za servoe u krilima su fabricki pripremljeni, sto je odavno standard, pa cak su i rupe za poluge i hornove za aelerone probusene i prosjecene, a npr na vertikalcu i horizontalcu nisu... opruge za iste su vec savijene, ali npr poluge za servoe aelerona nisu... Ne mogu se oteti utisku da je ipak kako se vec kaze ne zavrsen do kraja kao proizvod. Obzirom da DS Conposites se deklarise kao proizvodjac, a ne Denis, onda i posmatram Vortex 4 kao proizvod firme, a ne kao produkt necije radionice i entuzijazma.
« Last Edit: December 20, 2021, 12:49:06 PM by dkk »

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #10 on: December 30, 2021, 10:34:20 AM »
I na kraju model spreman za let.

Malo slika, a raport i utisci nakon letenja.

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #11 on: January 04, 2022, 03:53:48 PM »
E sad nesto o modelu nakon prvog iskustva i letenja u trajanju od tri dana, trimovanja, stelovanja i eksperimentisanja...

Kao sto sam vec naveo, Vortex 4 je projektovan kao jedrilica koja ima odvojene aelerone i flapsove, i kao takva bi trebala da se opremi sa 6 servoa, obicno se koriste KST X06 za koje je pripremljena, no kako nemam drugi model koji bi letio, a nemam potrebne, vec imam servoe koji ne staju u krila, opremio sam je kao model sa flaperonima, koristeci 4x KST X08 V5.0 servoe, a flapsove i aelerone ulepio selotejpom i preveo u flaperone. Kao klasican DLG sa flaperonima nema poboljsanja koja donosi dovojen aeleron od flapsa pa na ovaj nacin nekakao je lakse porediti sa Vortexom 3 koji sam letio prethodne 3 godine i sa kojim sam se dobro upoznao.
Vortex 3 je po mom iskustvu dobar, stabilan, pokretljiv i osjettljiv model, koji moze da se leti na razne nacine, i njegova elasticnost  omogucava korisniku da ga leti na razlicite nacine. Moj stil, i nacin letenja je baziran na stabilnom neutralnom avionu za kojeg ne treba mnogo inputa tokom leta, koji zbog te svoje neutralnosti dobro i lako signalizira termiku i uslove u vazduhu, i takodje je vrlo poslusan na komande, koje su kod mene direktne, bez expo-a i palice su na najtvrdjem setovanju. Teziste je na prednjem djelu zone neutralne stabilnosti i elevator je trimovan da niti "guram" niti "usporavam" avion na elevatoru, sto mi omogucava da skoro "bez ruku" letim model, ili eventualno samo ruderom korigujem pravac leta.
Sve ove osobine zatekao sam i kod Vortexa 4, sto me je obradovalo i na isti nacin sam stelovao, to jest trimovao avion, pokusavajuci da dobijem sve one osobine koje mi trebaju, koje cjenim i koje sam koristio kod prethodnog modela. Samo da napomenem da je V3 bio strong model i RTF tezina je bila 265 grama, dok je V4 standard i RTF tezina je 230 grama. Izmedju ova dva modela kratko sam koristio nekoliko meseci, jedan Stream NXT, koji je bio strong verzija krila i bio RTF 245 grama. O njemu nisam pisao mada cu ispisati moje utiske sa njim u posebnoj temi, a ovdje cu ga samo pomenuti u poredjenjima.
U odnosu na V3, V4 je drugacijeg profila i planforma krila, kompletno iznova projektovan model, mada je zasnovan i oslonjen na iskustva V3 modela. V4 je prodorniji, i malo brzi, konkrerno mogu vise da ga izbacim i bolje vraca uz vjetar u cemu me podsjeca  malo na NXT. Bolje signalizira uslove u vazduhu, ali to je posljedicca tezine koja je za preko 30 grama manja. Za razliku od V3, V4 lakse stalira kad ga okrecete "na vrhu krila" i malo manje prasta greske pri zaokretima kao i NXT, nekako trojka je vise prastala, takodje V4 kao da je malo manje "floaty"... Opet napominjem da V4 ne koristim u punom potencijalu jer je letim sa flaperonima a ne sa odvojenim aeleronima kako je projektovana. Trojka je bila u "fazonu" sto manje to vise, gledajuci "camber" krila, dok je cetvorka tu opet slicnija NXT-u kod kojeg se moze gurati veci, mada V4 ima i dublje zasjecen flaperon na 33.5% u odnosu na V3 koji je 30%, sto daje privid da je veci "camber" mereci udaljenost flaperona na izlaznoj ivici.
Sve u svemu zadovoljan sam modelom, i mada sam porucio sebi Vortex 3, svojevremeno, ali dvodjelno krilo zbog manjeg pakovanja i transporta motorom, pojavio se Vortex 4 i dobio sam ponudu da mi naprave 4 mjesto 3, i mada je model tek bio u razvoju i sa novim konceptom 6 servoa, i imao sam odlicna iskustva sa V3, koji sam letio prethodne tri godine, i odlicno ga upoznao i bio jako zadovoljan njim, pristao sam i na "nevidjeno" uzeo V4.
Za sada ga letim u setapu 4 x servo - flaperoni, cekam da nabavim servoe za 6 x servo - aeleron - flaps setap pa cu da vidim sra to daje od unapredjenja.
Na dalje mi ostaje dok ne stignu servoi da malo vidim sta daje sa promjenom tezista, i kako se moze sve letjeti ali o tome dok se jos malo upoznamo bolje V4 i ja.
Za sad toliko.
« Last Edit: January 04, 2022, 08:58:40 PM by dkk »

Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2406
Re: Vortex 4 DLG
« Reply #12 on: January 04, 2022, 06:54:16 PM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz (res) :)aplauz :)aplauz :)aplauz
Nije sramota učiti !!!