Author Topic: Razradjivanje i stelovanje motora  (Read 36821 times)

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: Razradjivanje i stelovanje motora
« Reply #60 on: March 08, 2012, 09:15:37 AM »
bravo  :)aplauz

Offline srdjan012

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 257
Re: Razradjivanje i stelovanje motora
« Reply #61 on: April 06, 2013, 07:52:13 AM »
...stani, ne zavijaj ler (low sp) iglu jer ćeš se namučiti da je vratiš tamo gde treba.
Ako si to već uradio, jbg, uradi ovo zakači neko čisto crevo na karb, namest gas na ler : procep da bude otvoren 1-2mm i fiksiran, zatim duvaj kroz crevo,  pri tom iglu odvrći-zavrći dok ne pronađeš položaj igle gde vazduh jedva prolazi, taman toliko da može da se primeti (čuje) .
Iglu velikog gasa odvrni bar 2-3  kruga, ili koliko već treba da motor radi sa bogatom smešom.

razrađivanje
Motor razrađuj na punom gasu (skroz otvoren karburator) a bogatstvom smeše kontroliši obrtaje (odvrneš iglu da bi usporio i obrnuto), preporučljivo je da držiš glow strter na svećici. za abc motore sa elisom za razrađivanje možeš da počneš sa 9000 o/min-ali obavezno koristi gorivo sa ricinusom!
Na svakih 5 minuta ZAVIJAJ High sp. iglu (smer kazaljke na satu)   par klikova.
Pri kraju razrađivanja (motor da bude zagrejan) možeš  da probaš da zavrneš iglu da vidiš koji je maksimalni broj obrtaja i gde motor počinje da se guši zbog presiromašne smeše, od te tačke odvrneš iglu za 1/4 kruga(otprilike) jer poželjno je da motor u eksploataciji tu tačku ne pređe nikad, (a normalno je da smeša tpkom rada osiromaši iz raznih razloga) ati treba da to preduprediš tako što našteluješ malo bogatiju smešu, taman toliko da ako smeša i osiromaši- dođe do pika (peak) a ne pređe ga.

Kada si razradio motor onda ušteluješ ler:
prvo moraš da definišeš položaj lera, za početak to neka bude 2mm -to je sigurnija varijanta za početak- ler će biti malo jači, al će motor zato pouzdanije da radi.
kasnije procep možeš i da smanjuješ dok ne dobiješ najniži pouzdan ler, što motor bude više radio i razrađivao se(to može biti i u letu) ler će moći da se smanjuje.
Dobro naštelovan ler je kada:
motor na leru radi stabilno,
kada pri naglom dodavanju gasa "lepo prima gas" , ako se ugasi -presiromašna smeša, ako zastane pa onda ubrza
-prebogata smeša.

Posle štelovanja lera ušteluješ i veliki gas.

Jednostavan trik da otkriješ da li je smeša (bilo na leru ili punom gasu) siromašna ili bogata.

Dok motor radi, samo na trenutak uštineš dovodno crevo do karburatora ili do igle(ako igla nije na karburatoru) ako motor uspori smeša je siromašna, ako ubrza bogata idealno je da motor ne promeni zvuk onda je sve ok.
sličan test ovom je da dok motor radi okreneš nos modela potpuno vertikalno (na gore).



Sva ova štelovanja radiš na modelu sa propisno postavljenim rezervoaram u odnosu na karburator.

Pozdrav i srećno.
Vec par dana se "ucim" kako da nastelujem glow motor. Sobzirom da mi je ovo prvi susret sa tim motorom vec sam prevazisao sve strahove oko stelovanja. Radoznalosti radi vise puta sam skidao motor i namestao ponovo, predihtovao karburator i auspuh, rasturao rezervoar...jednom recju sve rastelovao rastavio i sastavio ponovo. Onda su krenule muke kako nastelovati motor. Sledeci uputstva koja je postavio SRPSKA POSLA bez muke sam uspeo da nastelujem motor i savladam svoj strah i mnoooogo naucim. Ovim putem se coveku zahvaljujem na ovom objasnjenu i savetujem sve pocetnike sa glow motorima da prate ovo kratko ali zlata vredno uputstvo :) (res)