Author Topic: F3A i IMAC  (Read 41712 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: F3A i IMAC
« Reply #15 on: September 22, 2009, 11:02:16 AM »
I jos nesto, uvek se mora znati ko je glavni u prici. Pogotovo kod nas gde cim ima vise od jednog odmah ne mogu da se sloze oko nicega... Mislim, cesto ni taj jedan ne moze da se slozi sa samim sobom, ali to je neka druga tema...

Znaci, Magic, posto si zapoceo ovu temu, guraj i pravi takmicenje onako kako si zamislio da bi trebalo da bude.
Da li ce se nekome svideti ili ne bas te briga. Posle jednog, dva takmicenja pokazace se da li je koncept dobar i sta, mozda, treba da se menja.

Svi smo svesni da se pravo F3A kod nas ne moze napraviti ali, sigurno da se moze organizovati nesto, pa da se lete akrobatski modeli. Po meni, samo treba voditi racuna da cela stvar, pogotovo sudjenje, ne bude komplikovano. To je najdelikatnije pitanje...

Ovo kazem da se ne bi desilo kao sa jedrilicama gde je bilo toliko predloga i na kraju, naravno, nista... Samo zato sto su svi predlagali a, niko se nije uhvatio posla da takmicenje napravi...

Magic, razradi koncept, obrazlozi nam ga da znamo sta si smislio, odredi datum(e), pa ko hoce taj ce doci...
Ne obaziri se suvise na komentare, ali prihvati one za koje smatras da su dobri i da mogu doprineti poboljsanju kvaliteta manufestacije...

Verujem da ce, ako se pokaze dobro, i drugi ce uzeti ucesca u organizaciji slicnih okupljanja.

Cinjenica je da nam ovakve stvari fale i cinjenica je da u svetu mnoga takmicenja prave ljudi privatno, po neki svojim pravilima, koja naravno, ne odstupaju mnogo od FAI-a.
Ovo moze biti jedno od takvih, ali ponavljam, mora se znati koje glavni i ko se pita!!!

Nadam se da ce nam skinuti vize i da cemo moci da idemo preko da ljudi vide kako takmicenja pa, i skupovi izgledaju. To je jedno veliko iskustvo...

Do tada, AKRO MAGIC KLASA, hm, pa dobri i zvuci...

Veljko guraj...

Pozdrav

Mirce

P.S. Danas je neko pitao na forumu u vezi Beogradskog skupa, da li ce ga biti ove godine?
Ljudi moraju da razumeju da je organizacija tako velike manifestacije poprilicno komplikovana, a o lovi necu da trosim reci... Ima jako mnogo modelara koji lete razlicite modele i samo ta cinjenica vec pravi problem organizatoru...

Smatram da ce u buduce "tematski skupovi" ili takmicenja poput gore pomenutog biti mnogo realnija opcija...
Skupovi elektro modela, skala modela, warbird modela, jedrilica, shok fly-era... su mogucnost da se ljudi druze i u okviru teme koja ih zanima. Treba razmisliti i o tome...

Ja cu sigurno dogodine praviti skup. Nisam jos siguran da li ce da bude skala i semi skala modela ili samo warbird-i.
Uz druzenje, koje je osnovna zamisao, birace se najlepsi model i nagraditi najrealisticnije letenje...
O detaljima naknadno...

Offline grebic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 585
Re: F3A i IMAC
« Reply #16 on: September 22, 2009, 12:35:35 PM »
Meni se ideja oko takmicenja jako dopada! I delim misljenje onih koji kazu da prvih par godina ne moramo obracati toliko paznje na sudije i organizaciju. Samo da se organizuje nekako. Od necega se mora krenuti. A i mislim da bi bilo malo preterano organizovati takmicenje po nekim strogim pravilima na kojem bi moglo ucestvovati najvise 5-6 do 10 ljudi. Sto se mene licno tice, ne bi bilo lose ni ove godine da se organizuje, ali vise u vidu nekog skupa nego takmicenja. Ma koliko poklanjali paznje organizaciji i sudjenju, sam kvalitet takmicenja bi ipak zavisio od kvaliteta takmicara. Pri tom ne mislim zbog modela. Jer modela, samo ono sto je na ovom forumu predstavljeno ima i vise nego dovoljno. Treba nam nesto tako. I to sto pre. Dok se ne pojavi par jakih ekipa, nista ne vredi takmicenje. Kao i za sve ostalo, potrebna je jaka i zdrava konkurencija da bi sve islo u zeljenom smeru. Tako da sam poklonik one parole -Bolje ista, nego nista-  Za mene bi, bar za sada, ako nista drugo, bilo lepo da vidim letenje nekih malo iskusnijih modelara. A kasnije, za koju godinu bih se mozda i prijavio. Tako da bi taj skup-takmicenje, nebitno, za nas neiskusnije bila idealna prilika da naucimo nesto novo, a za iskusnije, prilika da se letenje dovede do savrsenstva. Mislim da bi tako svi bili na dobitku. Tako da, oni koji mogu, treba to da guraju i organizuju onako kako su u mogucnosti i kako misle da je najbolje. A oni koji bi vecito nesto pridikovali i glumili drage nam savrsene junake preko bare kojima sve smeta ne moraju ni da dolaze. Pozdrav

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: F3A i IMAC
« Reply #17 on: September 22, 2009, 01:13:02 PM »
. Pri tom ne mislim zbog modela. Jer modela, samo ono sto je na ovom forumu predstavljeno ima i vise nego dovoljno.

Grebicu modela ima ali f3a modela mnogo manje a pravih F3A  pa ja koliko znam mozda 3 kom,ali ajd bolje da se pocne pa ce se modeli nabaviti ,to vam je isto kao i pre par godina dok su madjari vec uveliko leteli modele od 50 ccm mi smo se kotrljali na 15 ccm a sada kada pogledas ima i kod nas modela veoma lepih i velikih ,tako da kada se baci koska i zagrize to krece da ide svojim tokom a taj tok je napred, nadam se da ce nam skinuti vize od sledece godine, ne mora se daleko ici dovoljno do madjarske gde se moze videti lepa f3a takmicenja
molim da se ovo protumaci kao dobronameran savet jer ne zelim nikakve rasprave ovako je  ili onako,veljko kao sto ti je mirce rekao treba organizovati i briga te sta ko kaze ovako ili onako samo uzimati u obzir pametne savete ali veruj mi da dok neorganizujes ili neko ne organizuje nece ni znati kako a organizacija to je vec duga prica u svakom slucaju onaj koji je ikada oranizovao nesto taj ce to veoma da ceni

poz
« Last Edit: September 22, 2009, 01:27:07 PM by Dejan Dobricki »

Offline grebic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 585
Re: F3A i IMAC
« Reply #18 on: September 22, 2009, 01:38:52 PM »
Pa upravo to. Od necega se mora krenuti. I pre par godina da se cekalo da svi nabave modele od 50cc tek danas bi pricali o nekim ozbiljnijim temama vezano za iste. I taj period od bar godina bi bio izgubljen. Ovako, hajde da se uradi nesto od ovoga sto imamo. Hvala za ispravku. Meni se ucinilo da je malo veci br modela sposobnih za tako nesto. U svakom slucaju, i tih par modela bi koliko toliko priblizilo sliku o svemu i bili bi na korak blize necemu ozbiljnijem nego da se ne uradi nista. Ove godine par, sledece 5-6, za nekoliko godina 20-30! Nista se ne desava preko noci! I ljudi, organizujte to!! Da se manemo price. Ako se bude cekala neka organizacija na evropskom nivou od tog posla nema nista. Tako da, Magic, posto je ovo vasa ideja, organizujte to onako kako mozete. Niko nema prava da vam bilo sta zameri. Imate moju potpunu podrsku! A da ne bude da je podrska samo u par reci i nista vise, ja se nudim da donesem ozvucenje. Ako vec ne bude moglo nigde blize da se nadje, nece mi biti tesko da doteram par kutija iz Cacka

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #19 on: September 22, 2009, 01:50:48 PM »
@ mirce

Uf, nije mi to bila ideja da budem glavni i radije bih da odluku donesemo nekako zajedno. Ono kako mi sad to izgleda najbolje je IMAC basic sekvenca, sasvim je dovoljna za prvi put. Sve je krajnje jasno i po pitanju letenja i bodovanja. Da probijemo led, lako cemo posle podici lestvicu. Za ovu godinu je kasno a mozda i nije, da na primer neko pokaze u Subotici kako to izgleda. Sto se tice organizacije nije jednostavno ali zdruzenim snagama sam siguran da bi tako nesto izgurali. Ima vremena do sledeceg Juna (jun sam izabrao zato sto je dovoljno vremena da se nesto uvezba a i pre godisnjih odmora je a i vreme je lepo, dan dugacak, konkretan datum cemo odrediti vec kada prognoza bude bila dovoljno pouzdana). U septembru jos jedno za vreme nekog skupa.

Koji i kakav model?
Pa u sustini bilo koji akrobatski model moze da napravi trazene figure, naravno, sto je veci lakse je i izgleda lepse. Moje iskustvo do sada kaze da ako su manji (120-160cm) onda su avioni sa F3A karakteristikom (duzi su nego sto im je raspon) bolji za pravljenje ovakvih manevara. Mada sam uveren da i neka Extra ili Yak od 150cm i oko 3kg sa adekvatnom motorizacijom su vec odlicno oruzje. Preko ove velicine pilot je daleko bitniji nego model. Ispod ovoga ne preporucujem. Ja zato predlazem po pitanju modela da bude open, ko sta ima neka donese.

Sto se pravih F3A modela tice znam da Mirce, Coka i Matic imaju po jedan. Malo manjih F3A ima mnogo vise  barem 10-tak, tu spadaju i Kyosho Oxalis, Fliton Inspire 60, Element 30, Angel od Sebart-a, Super Air ...

Naravno i benzinci od 26-50ccm ili na struju oko 2kW i raspon 180-200cm su vrlo konkurentni a njih isto ima podosta. Ma ono sto ja znam ima sigurno barem 20 pilota sa adekvatnim modelima, samo je pitanje dali hoce svi da vezbaju i da se takmice.

poz
« Last Edit: September 22, 2009, 02:04:36 PM by magic »
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #20 on: September 22, 2009, 09:52:55 PM »
Okacio sam anketu na vrhu topika, cisto informativno da vidimo u ovom trenutku koliko ljudi bi sta letelo. Moj predlog je da svako leti sekvencu koju hoce, sa modelom koji hoce. Bitno je da sudije znaju unapred ko koju sekvencu leti i imaju pripremljen papir za ocenjivanje. Kako teze sekvence i onako donose vise poena ako neko ume i da ih leti imace i vise poena. Na ovaj nacin se izbegava i monotonost za publiku. Spiker najavi koja se sekvenca leti i svi mogu da uzivaju. Pod prepostavkom da ima 20 pilota to bi moglo da se izleti za jedno 2 ipo sata. Onda pauza i najboljih 5 u superfinale.

Predlazem da sudije budu od svuda pomalo, da to budu ljudi sa puno iskustva i koji ce nepristrasno obaviti svoj posao. Naravno bice potrebno malo vezbe i uskladjivanja u ocenjivanju, ali kao sto rekoh na samom pocetku, mislim da prva 2-3 puta stvarno nije bitno ko ce pobediti, nemojmo da nam samo to bude bitno. Svi pricamo kako nam je druzenje najbitnije, e pa gospodo molim vas imate priliku i da dokazete da to stvarno tako i jeste! Nazalost iz porodicnih razloga necu moci da dodjem u Suboticu u subotu, a idealna je prilika da se porazgovara na ovu temu. Stoga pozivam organizatore da iskoriste priliku i pozovu zainteresovane na "casicu" razgovora. Ovo NIJE moje takmicenje nego svih nas koji smo zeljni i voljni da unapredimo ovaj predivan hobi i ovde kod nas.

poz
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: F3A i IMAC
« Reply #21 on: September 22, 2009, 10:19:07 PM »
Magic, od zajednicke odluke nema nista... Svestan si, nadam se, da se kod nas nista ne moze dogovoriti, zato ti lepo sve svoje "vizije" stavi na papir, ako zelis obrazlozi ih, objasni kako si zamislio da takmicenje izgleda, objasni kako se leti, boduje, objasni figure... pa, ko hoce taj ce doci...

Ko nece, taj se nece pojaviti ne znam kakvo da je takmicenje....
A, na filozofiranja se uopste ne obaziri...

TI SI SEF PARADE !!!

Kad neko drugi organizuje u svom mestu taj ce se, nadam se ako je razuman, ugledati na tvoje takmicenje pa, ce onda vise takmicenja, postati liga ili sampionat...
No, za sada, posto kazes da si mnogo citao i mozgao o svemu, istakni se i guraj...


I dalje, po meni, u pocetku se mozda ne treba toliko ni stavljati akcenat na samo takmicenje, nego vise na druzenje i letenje akro modela.
Smatram da ocenjivanje letenja treba da bude, nekako, krajnje jednostavno, primenljivo nasim uslovima i mogucnostima...

Samo ce vreme pokazati sta je pravi put za ovakvu manifestaciju napravljenu u nasim uslovima...

Kome se ne svidja kako ces ti ovo napraviti, od nove godine kad se ukinu vize, neka ide preko na neke ozbiljnije sportske manifestacije, pa nek se ogleda tamo po pravim F3A, IMAC ili drugim FAI pravilima...

No, garantovano, niko to nece uraditi iz raznoraznih razloga...
Prvi je lova, jer otici preko na par dana kosta dobrih par stotina evrica...
Drugi je da skoro niko nema model takvog ranga...
Treci je da oni koji to i imaju nece da idu da se takmice a, sem Coke, realno, kod nas niko nije taj nivo...
Usput, i Coka mora mnogo, mnogo, da trenira ako misli da ide bilo gde preko...

Zato, na samom startu cele ove price, budi svestan sta su nase mogucnosti i samo to imaj na umu prilikom smisljanja kako ovo treba da izgleda...

Sto se mene tice ja cu najverovatnije pocetkom septembra iduce godine, na Ceneju, praviti skup Warbird modela. Poziv vazi za sve modelare, ali lete ce se samo warbird modeli (od prvog svetskog rata do danasnjih dana)...

Moj plan je da postoje dve klase, skala i semi skala u kojima ce se ocenjivati izrada modela i detalji na njima.
Skala su modeli pravljeni iz kitova i sa planova, a semi skala su ARF modeli warbird aviona.
Sudije ili takmicari, medjusobno ce birati najlepsi model u svakoj klasi, koji ce biti nagradjen...

Letenje modela ce biti po principu da se mora izvesti, po prijavljenom redosledu, 10 prijavljenih figura od kojih su 5 zadate (poletanje, let minimalnom brzinom, let maksimalnom brzinom, sletanje i realizam celog leta) a, drugih 5 figura pilot bira sam. Figure koje pilot odabere moraju biti primerene modelu...
Svako ce leteti tri leta i sabiranjem ocena dobija se pobednik. Prijava je slobodna u toku takmicenja, koje traje, recimo, od 11-15 casova...

Sto se tice sudija videcu kako ce biti... Ako uspem da nadjem adekvatne sudije koje se razumeju u celu pricu statike i letenja, sudice takvi, ako ne izvlacenjem iz sesira takmicari ce suditi jedni drugima... 
Za detalje ima jos vremena ali, koncepcija je kako je gore napisano...

I ono najvaznije, poenta je u druzenju a, manje u ocenama...

Pozdrav

Mirce

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: F3A i IMAC
« Reply #22 on: September 22, 2009, 11:05:24 PM »
pa evo mirce me je preduhitrio. ako uzmemo u obzir da oni koji se takmice najbolje i mogu da prepoznaju
i boduju kvalitet izvedenih figura, zar nije najbolje napraviti turnuse u kojima ce sami takmicari smenjivati i suditi jedni drugima.
ako npr ima 21 takmicar - 7 grupa po 3 sudije ili sl.

drugo. kod organizacije treba voditi racuna o satnici. mnogi ce verovatno doci iz unutrasnjosti pa treba racunati
da ljudi imaju vremena da krenu u razumno vreme a i da se takmicenje zavrsi u neko razumno doba kako bi se
isti bezbedno vratili kucama. dakle treba tacno odrediti satnicu. (predlazem otvaranje u 10 a zatvaranje takmicenja u najkasnije u 17)
dakle vreme za otvarenje takmicenje, vreme po takmicaru, vreme za pauzu, vreme za fly off, vreme za proglasenje pobednika, onda prema tome
odrediti i broj takmicara koji se moze uklopiti u tu satnicu.

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #23 on: September 22, 2009, 11:53:48 PM »
Samo napred sa idejama. Sto vise ideja, izvuci cemo nesto pametno.

@misha
Sudije moraju biti iste svo vreme da bi se zadrzao isti kriterijum. Sto se satnice tice u potpunosti se slazem!


Mada, moram da priznam da mi se jedna ideja mota po glavi a to je da na prva 2 druzenja nemamo zvanicno sudjenje  :mhm. Da pojasnim: svi mi mozemo da letimo do mile volje i vezbamo, a kada ce sudije da vezbaju? Pa samo na takmicenju  to mogu da rade  mmmm. Kako se odredjeni ne bi naljutili vec prvom prilikom i odlucili da vise ne dolaze mislim da je ovako najbolje. Iduce godine napravimo 2 druzenja gde ce se leteti po IMAC programu, bez ogranicenja za tip modela. Mi  (<--), ucimo jedni od drugih i hvatamo cake. Uce i sudije  (work) i uskladjuju svoje kriterijume a rezultate mogu da zadrze i za sebe. Imamo citavu jednu godinu da puno napredujemo i shvatimo kakav nam model treba za 2011.

poz
« Last Edit: September 22, 2009, 11:58:23 PM by magic »
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: F3A i IMAC
« Reply #24 on: September 23, 2009, 12:16:30 AM »
Objasni ljudima sta je IMAC program i kako se tamo takmici...

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #25 on: September 23, 2009, 08:38:51 AM »
Objasni ljudima sta je IMAC program i kako se tamo takmici...

Hm, pa mislim da su svi linkovi vec okaceni u topiku ali ajde da ih ponovimo. Sam nacin takmicenja, mislim tu na broj turnusa i sl. nije bitan prilagodicemo ga nasim potrebama.

IMAC sajt, ovde sve pise, samo treba citati:
http://www.mini-iac.com/

Sekvence koje se lete za 2009 godinu, svaka ima 3 strane i objasnjeno je letenje u zavisnosti od smera vetra. Pored svake figure je i broj poena koji ona nosi. Ako nije jasno pitajte a ju cu probati da objasnim koliko umem. Ako ne umem ja ima sigurno ko ume:
http://www.mini-iac.com/Portals/0/Downloads/Sequences/2009/2009_BASIC.pdf
http://www.mini-iac.com/Portals/0/Downloads/Sequences/2009/2009_Sportsman.pdf
http://www.mini-iac.com/Portals/0/Downloads/Sequences/2009/2009_Intermediate.pdf
http://www.mini-iac.com/Portals/0/Downloads/Sequences/2009/2009_Advanced.pdf
http://www.mini-iac.com/Portals/0/Downloads/Sequences/2009/2009_Unlimited.pdf

Objasnjenje manevara:
http://www.iac.org/begin/figures.html

poz
Veljko

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 940
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: F3A i IMAC
« Reply #26 on: September 24, 2009, 10:50:34 PM »
 Magic:

Odusevio sam se kao kuce u liftu kada sam video o cemu pises. Okacim se dnevno nekoliko puta na forum, pa onako gvirnem, a ono F3a.

Da sada ne bi mnogo razglabali o F3a avionima i programima, poslednji koji sam leteo na takmicenjima je F3a turnaround, mislim da ga je neko i prikazao na forumu.
 I dan danas mogu, bez vecih problema da izletim ceo.
 Kada sam ove godine kupio IMPACT, poceo sam da trazim novi akro program.
 Ti si postavio otprilike sve sto me je interesovalo.
 Danima studiram i crtam.
 E a sada zasto ti pisem ovo...
 Danas sam otisao na letenje i poceo da vezbam.
 Odavno se nisam osecao ovako dobro.
Posto IMPACT nije gotov, letim SU 31 i ide sve to nekako.
 danas sam u 4 leta vezbao:
-Revers split S &Split S
-Half revers Cuban eight   (rolls)
-3x horizontal roll (oposite dir)
-Stall turn(rolls)
-4 pt roll (2x1/4-2/4)
- half square loop with 1/1 roll

Ovo su relativno jednostavni manevri, malo doradjeni u odnosu na one koje je zahtevao stari program.
 Bilo je prelepo.
 Na kraju je sve to pocelo i da lici.

Naravno sutra idem ponovo...

 Ako si zainteresovan za jedno F3a letenje (vezbanje), ovih dana, javi se

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #27 on: September 26, 2009, 09:55:41 AM »
Coko,

drago mi je da sam i ja tebi nesto mogao da pomognem! Pre 3 godine kada sam krenuo da se bavim avionima resio sam bio da idem postepeno i da polako otkrivam sta me to najvise zanima. I, gle cuda, modeli koji brzo idu su me privukli. Isto tako shvatio sam da posle nekog vremena ako ne zadam sebi nesto konkretno da uradim postaje dosadno. Samo na taj nacin covek jedino i moze da shvati koliko stvarno ume da upravlja modelom i kada model radi samo ono sto smo zamislili. I tako otkrih F3A/IMAC letenje. Nazalost klipovi na tu temu koji se mogu naci na netu su krajnje dosadni ali vremenom covek pocinje da respektuje takav nacin letenja zato sto polako shvata koliko je to u stvari tesko. Kada vidim kako Sebastiano pravi roling circle ali samo sa jednom rolnom i kako za tacno svakih 90 stepeni u horizontalnoj ravni ide i tacno cetvrtina rolne  (res) ... (i tata bi sine :)).

Onda kupovinom Elementa 30 shvatam koliko i model moze da pomogne. Nisam mogao da verujem sta sam sa modelom od 1,6kg radio po izuzetno jakom vetru. Naravno, sledeci korak je vec spreman: Angel 50 od Sebart sa Hacker motorom i kontrolerom, Ino Lab digi carbon gear servoi. Naravno razmisljam vec i o narednom koraku, ali za to ima podosta vremena ...

Za zajednicko letenje, vezbanje,  sam svakako zainteresovan. Malo me posao pritiso' u zadnje vreme tako da mi samo nedelja igra. Sutra planiram 13. Maj, bilo bi lepo ako mozes i ti da dodjes.

poz
« Last Edit: September 26, 2009, 10:01:22 AM by magic »
Veljko

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 940
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: F3A i IMAC
« Reply #28 on: September 26, 2009, 11:49:55 PM »
 Zdravo Magic:
Vrlo rado ali sam se upravo vratio iz Subotice.
Kakav dan, bilo je prelepo. Napravio sam 4 leta, izvodio 9 vezanih figura novog programa...dosao sam kuci cetvoronoske.
 Za sutra nema sanse, moram malo da se naspavam a i dosao je red da se uradi ciklus na baterijama na avionu. Bicu letan tek u ponedeljak popodne.

 Sve sto si napisao ima mnogo smisla, ali zapamti jedno, avion mora da bude veliki. Nije bez veze sto propisi zahtevaju 2x2. To sto ti takav model moze pruziti, nikada neces dobiti od umanjene varijante.
 Dok si u fazi ucenja i probe, sve moze da prodje, ali vrlo brzo ces morati da nabavis ovakav avion.
 

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F3A i IMAC
« Reply #29 on: September 27, 2009, 09:38:02 AM »
Za letenje ce biti prilike!

Apsolutno se slazem da je F3A od 2m prava stvar, ali i do toga treba doci postepeno. Kao sto vec rekoh moj neki plan je za sada sledeci: Fliton Element 30 (126cm, 1,6kg) Sebart Angel 50 (158cm, 2,9kg) polece do kraja oktobra, H9 Extra 260 (2m, 6,2kg) i za nju mi fale jos "samo" motor i kontroler, ostalo je tu. Extra bi trebalo da poleti na prolece. Trenutno razmisljanje za pravi F3A su ili Wind S Pro monoplane od Sebart-a ili CARF Integral, naravno na struju  :big smile. Plananirano je poletanje pred kraj naredne sezone.

Isto tako plan je da Element ide na prodaju na prolece, jos malo i ispunio je svoj zadatak u potpunosti. Primam rezervacije  (pijemo).

poz
Veljko