Author Topic: Izduv na glow motorima ?!  (Read 5976 times)

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Izduv na glow motorima ?!
« on: November 21, 2009, 06:18:57 PM »
ima li svrhe kupovati aftermarket izduv za glow motore i koliko moze podici snagu i moment u realnim uslovima i u kom opsegu obrtaja ?

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Izduv na glow motorima ?!
« Reply #1 on: November 23, 2009, 12:40:03 PM »
 Pozdrav i sve pohvale na inicijativi.
 Godinama sam koristio rezonantne i aftermarket izduve. Cinjenica je da je u poslednje vreme najezda fenomenalno konstruisanih motora (asp, evolution, os max serije lx...), kod kojih je vrlo tesko iscupati jos par stotina obrtaja.
 Ako vec pricamo o podizanju snage, najbitniji je korektan odabir elise i posto se o tome vec podosta pisalo, ne bih se na to vracao.
 Dalje, gorivo. Koriscenje 10-ak % nitro metana ce zasigurno razgoropaditi motor. Iako je cest slucaj da se gorivo pravi i sa procentima 20-30%, ovako visok procenat ce zasigurno skratiti vek motora.
 Drzimo se za sada na 10%.
 Sledeci korak bi bio pravilno podesen motor.
 Tek kada ste sve to izveli, a zelite jos snage, predstoji vam igranka sa rezonantnim auspusima.
 Posto vec dugo spremam tekst o ovakvim izduvima, bez zelje da sada ulazim u tehnicka resenja, rekao bih vam sledece:
1. Sa rezonatorom je moguce povecati broj obrtaja za oko 500 (sa 13500 na 14000). Na krivi snage motora, ovo moze iznositi i preko 10%.
2. Svaki rezonator radi samo na jednom opsegu broja obrtaja, van njega, predstavlja samo dobar prigusivac
3. Vrlo je skakljivo pravilno podesiti duzinu rezonatora i neophodana vam je obrtomer.
4. Rezonator doprinosi povecanju mase modela i komplikuje ugradnju
5. Cela muka je VREDNA TRUDA

  Rezonatori se prave i klasifikuje po velicini motora ( do 5ccm, do 6.5 ccm, do 10ccm...), tako da precizne smernice necete dobiti.
 Po meni najbolji izduvi su japanske firme HATORI, ali je cena astronomska.
 Pokusacu da zavrsim zapoceti tekst, a ako vam neka sugestija ustreba, telefon je 064 11 20 284
 

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Izduv na glow motorima ?!
« Reply #2 on: November 23, 2009, 04:00:40 PM »
Ja bih naveo neke stvari zbog čega ne vredi kupiti i staviti rezonatorsku izduvnu cev.
Šta oni rade?
   Oni samo popravljaju lošu efikasnost 2T motora. Tačnije, ne dozvoljavaju izlivanje smeše u datom trenutku kroz izduvni kanal. Znači štaka za 2T motore. Oni to rade samo na najvećim brojem okretaja motora sa povratnim talasom pritiska u izduvnoj cevi, što u većini kategorja avio modela nije potrebno.
Šta mi vreditih 10% više snage, kada to izgubim na elisi. Naime, sa rastom broja obrtaja pada efikasnost odnosno korisno dejstvo elise. Ovo je jedan od važnih stvari zbog čega je prihvaćen 4T motor. Oni rade sa 20-30% manjim brojem okretaja a samim tim se dobije i na efikasnosti elise.
Rezonator cev je ružna na modelu i dodatna je težina. oo))
U većini režima leta modela je nepotreban najveći broj obrtaja motora odnosno snaga. Kod F3A akrobacija se stalno dodaje i oduzima gas radi ravnomernije brzine modela i tačnog kreiranja akrobacija.
Kod 3D modela je isto nepotrebna stvar, jer je definitivno snaga na manjim obrtajima potrebna a i sasvim dovoljnja zbog lakoće 3D modela.
Jedino je opravdano kod brzinske klase zvan pajlon (pilon) gde se leti sa gasom do daske. (<--)
Motori su sve bolje i bolje konstrukcije sa standardnim izduvnim loncem, a kome baš treba ponekad malo više snage neka stavi malo više nitrometana. Dobi će se više snage na svim obrtajima.
Gledajući trendove, jako malo se primenjuje. Ko ga stavlja, stavlja zbog šminke, odnosno da bi model izgledao "opasnije" i to u klasi velikih benzinskih modela. :jaki:


« Last Edit: November 23, 2009, 04:04:36 PM by tibeteagle »

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: Izduv na glow motorima ?!
« Reply #3 on: November 23, 2009, 05:24:03 PM »
a sta je sa camcima i automobilima ? kod njih je drugacija situacija sto se tice obrtaja i iskoriscenosti motora, uglavnom nikad ne rade u idealnom rezimu vec stalno plivaju izmedju nekih cifri sto se obrtaja tice, mnogo skretanja i stalno dodavanje i oduzimanje gasa traze maksimalnu pomoc za peglanjem krive i dobijanjem sto upotrebljivijeg motora u sto vecem rezimu obrtaja ?

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Izduv na glow motorima ?!
« Reply #4 on: November 23, 2009, 05:28:00 PM »
sve zavisi koji model imas. ako imas neki rtr model nemoj bacati pare vec ih cuvaj za nesto sto ce ti sigurno pomoci da bolje vozis, a to su amortizeri, kako na asfaltu tako i po zemlji. motor je skoro pa zadnja stavka na kojo treba raditi, seting automobila je na prvom mestu.

poz
Veljko