Što se motora tiče, nakon više-decenijskog modelarenja pre par godina sam DEFINITIVNO zatvorio fasciklu sa glow motorima, iako ih volim. Prekretnica je bila nabavka PA Katane. Naprosto me je osvojila efikasnost, jednostavnost, pouzdanost i elegancija elektro pogona. Elem, od ta doba grah se ku..., htedoh reći - od ta doba za manje i srednje modele preferiram elektro, a za veće modele benzince. Ne bih želeo da se ovaj topic pretvori u diskusiju o prednostima i manama ovog ili onog pogona, jer oni koji me dobro poznaju znaju da sam rođen u znaku mazge, pa samim tim nema smisla trošiti reči i živce. Glow otpada i tačka.
Pogon:
E, pošto je ovo sve samo ne mali model, odluka se mogla naslutiti još od ideje za kupovinu Frenzy-ja. Razmatrali smo sa Ljubigamajka i elektro konverziju. Računica je pokazala da dobar elektro motor + dobar kontroler + dobre baterije (barem dva kompleta 2x6S 5000mAh), košta više od benzinske konverzije. Pored toga, trajanje leta se drastično razlikuje u korist benzinca. Do desetak minuta sa elektro, naprema četrdesetak minuta sa benzincem.
3D:
Da bi vozio psihodelično-epileptični-Alan-Szabo 3D, neophodno je, cenim, zadovoljiti barem jedan od dva uslova (a najbolje oba). Ili da su ti finansije poslednja briga u životu, ili da si helikoptere vozio intenzivno barem nekoliko godina (što je prilično teško bez ispunjenja prvog uslova). A za lepo akrobatsko letenje sa pojedinim 3D elementima, benzinac više nego da zadovoljava. Ljubigamajka je posle nekoliko sušnih meseci bez letenja, prihvatio tu realnost (barem tako kaže).
Konverzija:
Za ovaj helikopter ne postoje benzinske konverzije po principu klip-klap. Odnosno, kupiš, montiraš i gotovo. Pa dobro. To je još jedan izazov više. Sa Giletom sam već dogovorio da zajedno poradimo na tome. Siroma, čim je čuo da neću da ga gnjavim jedrilicama, pristao je na sve. Ma pristao bi da radimo i modle za kolače, samo da ne spominjem ono na J. Poznajući njegovo znanje i sposobnosti, kao i moj inat i veštinu da ga ubedim da je to u njegovom interesu, ič se ne bih iznenadio da kao plitak potok pregazi raznorazne Gassermane i ostale ...mane. Bez sve šale! Samo dok stigne motor.
Biće tu posla i posla. I oko zupčanika, i oko kvačila, i oko hlađenja. Ima dosta detalja koji se ne smeju zanemariti. Ali će zato biti zanimljivije. Kakvi će biti rezultati na kraju - videćemo, ali će zabava svakako biti maksimalna.
P.S.
Nenade, imam te u vidu za konsultacije u vezi sa konverzijom. Neću da te gnjavim dok ne dođe motor. Za sada, znaš li od kog materijala je izrađeno kvačilo?