Author Topic: Ziroli - F9F Panther  (Read 263885 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #225 on: December 31, 2010, 12:25:20 PM »
Kole, "moj izolacioni materijal" ide na trup iznutra, ne na spoljni deo cevi (to je do sada valjda već svima jasno)... Ima par santinetara prostora izmedju cevi i trupa, tako da je veoma moguće da će se trup malo grejati i da ništa neće ni biti potrebno... Videćemo kad kresnemo turbinu prvi put u modelu.

Zajo, hvala na čestitkama i ja tebi i tvojima takodje, želim sve najbolje u Novoj Godini...

Još jednom, svim posetiocima ovih stranica, Srećnu Novu Godinu iz Modelarskog Kombinata želi

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #226 on: January 03, 2011, 02:50:10 AM »
Pozdrav iz Kombinata...

Imam jedno pitanje, molbu, problem, pa k'o velim, možda može neko savetom da mi pomogne...

Krenuo sam da povezujem i miksujem servoe u Pantheru i došao sam do malog problema, pa ko velim da pitam za pomoć...
Već par godina imam i letim sa JR 9303... Stanica pruža mnoge opcije ali, da li može ovo?
 
Radi se o pneumatskom sistemu za trapove...

Kako sam već ranije pisao, Panther prilikom poletanja i sletanja, uz izbacivanje točkova, otvara i zatvara vrata na glavnim trapovima...
Zato sam kupio Siera UP 2 cilindar, koji sam odradi ceo ceo ciklus oko vrata i trapova, a to je da kad servo pokrene cilindar on prvo otvori vratanca glavnog trapa, trapovi izadju napolje, zabrave se a, potom se vratanca na glavnim trapovima zatvore (inače bi ze odvalila jer su blizu zemlje)...
Pri uvlačenju točkova redosled je obrnut, prvo se otvore vratanca, trapovi udju i zabrave se i potom se vratanca zatvore.

Sve to radi savršeno, ali i na prednjem točku postoje vratanca, a ta moraju biti otvorena sve vreme.
Njih sam namestio da ih otvara servo...

Ajd sad pomagajte, kako da povežem da se vratanca prednjeg točka otvore prva a, zatvore zadnja?

Postoji li na 9303 neki mix sa delay funkcijom?

Znači trebalo bi da kad, recimo, slećem, kad prebacim prekidač za trapove, prvo servo otvori poklopac (vratanca) prednjeg točka, potom drugi servo pokrene pneumatski ventil (koji sve ono odradi što odradi...)...

Kad želim da uvučem točkove, prvo servo od UP 2 ventila treba da odradi svoji proceduru i na kraju da servo prednjeg točka zatvori poklopac...

Da li na JR 9303 ima neka funkcija "delay" kojom možeš, na neki način, napraviti pauzu u mixovanju dva kanala?

Hvala unapred

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #227 on: January 03, 2011, 03:18:17 AM »
Sad, malo razmišljam o gore pomenutom problemu, pošto JR ima mogućnost da usporiš servoe, možda može da se prilikom miksanja dva servoa (onog za vratanca prednjeg točka i onog za UP ventil) njihove brzina uspore, tako da, kad se trapovi izbacuju, servo od poklopca prdnjeg točka ostane sa normalnom brzinom (vrata se brzo otvore) a, onaj od cilindra da se uspori i obrnuto, kad se trapovi uvlače, servo od UP 2 ventila odradi hod normalnom brzinom a, onaj od poklopca da se uspori...
Time bi se (bar teoretski) dobila "delay" funkcija...

Probaću ovo kad se probudim ali, i dalje važi molba za pomoć... Možda ima neka bolja opcija...

Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #228 on: January 03, 2011, 04:47:51 PM »
Probano, radi savršeno...

Pozdrav

Mirče

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #229 on: January 04, 2011, 09:44:18 AM »
A некажеш хвала за помоч!
 lol lol lol
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline brainstorm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 354
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #230 on: January 05, 2011, 11:58:28 AM »
Probano, radi savršeno...

Pozdrav

Mirče


Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #231 on: January 05, 2011, 01:20:26 PM »
radi fenomenalno. sta ce se desiti ako smanjis brzinu rada retrakta (tj, hoces li uopste probati da smanjis brzinu izlazaka tockova)
da li ce onda taj "delay" biti dovoljno spor da stigne sve da odradi?

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #232 on: January 05, 2011, 02:01:53 PM »
Mirce, po tvom smesku se vidi zadovoljsto.  :big smile
Radi savrseno samo je malo realnije ako se poklopci otvaraju malo sporije.  (pijemo)

Svaka cast .  (res)
« Last Edit: January 05, 2011, 03:55:30 PM by Schwab »
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #233 on: January 05, 2011, 03:36:34 PM »
Ovo je snimano sa telefonom i snimak baš nije najbolji...

Brzina otvaranja i zatvaranja i vrata i trapova je sporija nego na snimku, video je malo brži od realnog vremena...

Juče je bio Bane i malo mi je pomogao oko lemljenja nekih žica. Atmosfera je bila radna...



Danas sam, iz Nemačke, od vlasnika firme Tailor Decals (www.tailormadedecals.com) dobio set nalepnica za Panthera.  Čovek se toliko oduševio modelom, kad ga je video na RC Universu, da mi je poslao nalepnice sa svim neophodnim oznakama koje su bile i na pravom avionu...







Inače, na modelu intezivno radim svaki dan i verujem da ću u narednih par dana sve završiti. Kao i uvek i sad "padaju" neke male prepravke, kako bi sve što bolje "funkcionanisalo"...

Unutrašnjost poklopaca i trupa oko trapova sam ofarbao u zeleno...







Ugradjeni su svi servoi i sve komandne površine vrlo lepo, lako i precizno rade.
Na vertikalcu ću napraviti poklopce koji će pokriti ove otvore od servoa...





Servo za horizontalni stabilizator je Hitec HS 5645 i preko šipkice sa 3 mm navojem pokreće horizontalac...
Za vertikalni stabilizator sam stavio Graupnerov 5077, servo koji ima silu od 5,5 kila na 6 volti. Vertikalac pogoni preko 3mm karbonske cevčice...



Kad sve bude gotovo, za koji dan, detaljno ću sve slikati...

Pozdrav

Mirče   
« Last Edit: January 05, 2011, 08:02:16 PM by mirce »

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #234 on: January 05, 2011, 03:46:45 PM »
U ovaj model je uložen neverovatan trud, svaka čast još jednom. A ovom tipu za nalepnice  (pijemo), da li je kombinat  možda dobio svog prvog sponzora? :)

Sa koliko kanala ukupno se upravlja ovim avionom i svim njegovim mehanizmima?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #235 on: January 05, 2011, 04:18:00 PM »
Za Panthera sam iskoristio svih 9 kanala sa stanice. Da ih ima i više ne bi škodilo...
Sve u svemu
- kanal 1 - gas
- kanal 2 - eleroni
- kanal 3 - elevator (horizontalac)
- kanal 4 - vertikalac
- kanal 5 - trapovi
- kanal 6 - servo za upravljanje prednjim točkom (mix sa servoom od vertikalca - možda ovde dodje i žiroskop...)
- kanal 7 - prekidač za paljenje i gašenje turbine
- kanal 8 - flapsovi
- kanal 9 - servo od poklopca prednjeg točka (mix sa kanalom 5)

Da bi flapsove lepo podesio iskoristio sa Match Box, iako je moglo i na Y kabel...
Na Y kabel su povezani eleroni...
U jedan od kanala ću sa Y kabelom povezati i indikator napona (led diode)
U jedan od kanala ću sa Y kabelom povezati još jednu bateriju, kako bi sistem imao dve baterije (za ne daj Bože)... U prijemnik može da se "udene" samo jedna baterija ali, sa Y kabelom se može dodati još jedna. Naravno svaka mora imati nezavistan prekidač...

Iz prijemnika ide i data kabel za Flight Log, JR-ovu spravicu kojom možete proveravati koliko je svaki prijemnik ostao bez signala, napon u sistemu...

Kao što se vidi žica ima "ko na Djerdapu", a to je samo elektronika od prijenmika i servoa. Poseban sistem je onaj za ECU (Electronic Control Unit) za turbinu gde ide još 7-8 žica i kablova, pa tu je i pneumatski sisten za trapove sa crevima... Samo tih creva sam potrošio preko 3 metra...

Na modelu nisam koristio klasične produžne kablove, nego sam sve produžavao sa žicom koju sam lemio na postojeće kablove od servoa, baterija, prekidača... Time sam izbegao da se neka žica može "otkačiti" i dužine su baš tolike kolike treba da budu...
Zahvaljujući Posejdonu, koji mi je poslao ove zelenkaste plastike kojima se obmotavaju kablovi, u modelu je, bez obzira na broj žica, priličan red... Hvala Draganče...

A sad, odoh nešto i da radim, dosta je bilo ovog administrativnog posla...

Pozdrav iz Kombinata

Mirče












« Last Edit: January 05, 2011, 04:24:21 PM by mirce »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #236 on: January 05, 2011, 08:13:54 PM »
Mirce svaka cast za programiranje stanice! tek kada covek pocne da se bavi kompleksinijim modelima shvati koliko dobra stanica moze da pomogne.

poz
Veljko

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #237 on: January 05, 2011, 11:45:37 PM »
fenomenalno. koje baterije stavljas, i koliko stuje ce vuci tolika elektronika?

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #238 on: January 05, 2011, 11:49:55 PM »
Mirče,

kapa dole, sve izgleda super...

Jedan mali savet za ovaj predlog Y kabla i onda dve baterije...

Ako ih samo vežeš direktno, ništa neće sprečiti da se u slučaju kvara jedne baterije desi da otkaže i druga baterija... ima dosta scenarija za to, kratak spoj, prazna neka ćelija i slično...

Na svaki + vod kabla od baterije je potrebno staviti diodu, tako da kada se desi da jedna od baterija odahne, druga preuzme napajanje, ali se i ne prazni kroz drugu... Imaj u vidu da na diodama imaš pad napona zavisno od tipa diode... Recimo, 0.2-0.4 volta za neku Schottky diodu ako nije previse opterecena, sto je kod tebe slucaj jer se napaja samo prijemnik sa baterija ako sam dobro shvatio...

baterija ----|>|---\
                           \
                             \
                              ------------ prijemnik
                             /
                           /
baterija ----|>|---/

A moguće je da si sve ovo već i znao! :)

Pozdrav
branek
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #239 on: January 06, 2011, 02:40:37 AM »
Branek, hvala na savetu... Baterije neću povezivati kako si ti nacrtao, dve baterije u jedan Y kabel pa u prijemnik.
Jedna baterija ide u prijemnik u mesto namenjeno za bateriju...
Druga baterija ide preko Y kabela sa recimo servom za prednji točak u prijemnik...
Ovo nisam ja izmislio, video sam da ljudi tako rade...
Time sam izbegao da u bilo kakvom slučaju nezgode ostanem bez obe baterije odjednom. Zato i imam dva prekidača i dva voda za punjenje baterija... Zajednički je samo pokazivač napona koji ide direktno iz prijemnika...

Što se tiče potrošnje struje, ovaj model nema ništa više servoa nego bilo koji koje imam i letim. U Pantheru je samo jedan servo digitalan (za horizontalac) a svi ostali su analogni. Prosečna potrošnja struje u Zero-u ili Thunderbolt-u po letu od desetak minuta je oko 150 mAh... To znam pouzdano jer uvek dopunim od 450-500 mAh kad se vratim sa letenja, a obično ne letim više od tri puta...
Opet ponavljam, svi servoi su analogni.

Godinama unazad koristim baterije iz bateri šopa u Novom Sadu, Duracel NiMh od 2650 mAh... Uvek pravim paket od 5 ćelija (6 V) i sa punjačem koji imam mogu da ih praznim, punim, na displeju vidim sve parametre da mogu da pratim stanje baterije...
Nažalost, momak koji je radio u toj radnji na punktovanju baterija, više neradi tako da sa par zadnjih paketa baš nisam bio zadovoljan punktovanjem.
Razmišljam da predjem na 123 baterije, ali i tu ima i prednosti i mana...

Velika struja koju daju ove baterije, meni nije bitna, jer nemam digitalne servoe...
Brzina punjema takodje kod mene ne igra ulogu, pošto uvek imam dovoljno vremena da do sledećeg letenja dopunim baterije...
Trenutno jedina prednost je što možeš kupiti već gotov paket od 2 ćelije (6,6V) i što sa takvim paketom ne moraš koristiti regulator napona...
Cena od 40$ nije zanemarljiva (i to je cena u Hobby Kingu) kao i činjenica da mi treba i nov punjač ( ajd on je 20-tak $)...

Ako nadjem varijantu da dobro zapunktujem baterije verovatno neću menjati svoje Duracel pakete...

Što se tiče ostale struje u Pantheru, uz turbinu se dobije dvo ćelijska LiPo, od 2200 mAh, koja bi trebala da bude dovoljna za par letova.
Sad već predprošle godine kad sam na Top Gun-u razgovarao sa jednim gospodinom iz Venecuele o njegovom jet-u (tada mi ni na kraj pameti nije padalo da ću eti i ja vrlo brzo imati takav model), on je na svoju Jet Cat turbinu stavljao LiPo od 4400 mAh i to mu je bilo dovoljno za oko 12 startova...
Naravno za potrošnju baterije bitna je o veličina motora kao i vreme hladjenja turbine, jer, kako znate, elektro motor koji "zavrti" turbinu, na kraju kad se sve ugasi i hladi istu dok temperatura u njoj ne padne ispod 100 stepeni...

Koliko ciklusa rada Jet Cat-a sa jednom baterijom koju imam ću moći da napravim ostaje tek da se vidi...

Pozdrav

Mirče   
« Last Edit: January 06, 2011, 02:48:12 AM by mirce »