Author Topic: REGENT od JR MODELS  (Read 12779 times)

Offline cane

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 422
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #15 on: May 30, 2010, 01:03:41 AM »
To sam dobio od gospodje za rodjendan jedan mali ultimate,made in china,ali ide brate ko djavo.70 cm raspon,malo otkloni za prve letove smanjeni,malo manja elisa,sav od balze i tezine oko 800 grama sa baterijom.pravi 3d model.

Offline nenadejno

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #16 on: May 30, 2010, 01:09:10 AM »
Ja letim na padini koja je cela prekrivena nakakvim grmljem a kad bacam model ispod mene je jedna krosnja koja me je naucila dovesti model pri sletanje u ruku! a tu su i svakojake pticurine koje uvek prate model (pravi kombat) PRIRODA TE ZOVE MWAHAHAHAHA (pijemo)
VIVA PRIMITIVA

Offline cane

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 422
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #17 on: May 30, 2010, 01:10:48 AM »
verujem da je pravo uzivanje mada jos nisam probao.Ali,ima dana za megdana,bice i toga. ()-() (<--)
« Last Edit: May 30, 2010, 01:13:01 AM by cane »

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #18 on: May 30, 2010, 01:15:15 AM »
Malim otklonima na dole (par stepeni), povećava se zakrivljenost profila krila, a time i koeficijent sile uzgona pri manjim brzinama od onih za koje je namenjen originalni profil. Time se postiže to, da jedrilica pri manjim brzinama postiže potrebni uzgon, a manjom brzinom lakše može da se jedrilica održi bliže centru termičkih stubova, gde je uzdizanje veće. E, ali problem je u tome, što se daljim spuštanjem izlazne ivice krila, taj deo krila sve više približava slomu uzkona i naglom skoku otpora, a naročito pri manjim brzinama (sletanje). Taj slom se, k'o za inat, ne događa u istom momentu na oba krila (zbog nesavršene simetričnosti krila, kosog opstrujavanja...). Ako se to desi kod flapsova, koji su odmah pored trupa, neće se desiti ništa strašno, jer su momenti sila manji zbog kraće poluge. Ostatak krila "ladno" može da isparira te nesimetrične sile, jer je udaljeniji od trupa i momenti sila su jači zbog veće poluge.
Al' sam ga zapetljao - svaka mi čast. Sve je to jasnije uživo i uz par skica, ali se ipak nadam da može da se razume i ovo.
E sad zamisli da eleroni glume flapsove, odnosno da ih spustiš kao flapsove pod velikim uglom. Onda je ta zona podložnija slomu uzgona od ostatka krila. Time se stvori situacija da te sile stvaraju jači moment zbog duže poluge, pa ostatak krila bliži trupu ne može da ih isparira. Šta se dešava, pa model se svali iznenada na jednu stranu, i to u blizini majčice zemlje...! Da stvar bude gora, pokušavanjem da se komandama parira - stvar se još više pogoršava. Komandovanje komandom nagiba u levo, da bi se podiglo desno krilo koje je naglo palo, još više obaraš desni eleron na dole, a levi eleron podižeš gore. Na desnoj strani krila se gubitak uzgona i rast otpora pogoršava, a levo krilo je izašlo iz gubitka uzgona i smanjilo otpor. Rezultat - umesto da izravnaš model, još više ga svališ u desnu stranu. Olivađivanje je u većini slučajeva - neminovno.

Uuuuuuuh!

Aj sad  (pijemo)
« Last Edit: May 30, 2010, 01:18:15 AM by Lazo »
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline nenadejno

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #19 on: May 30, 2010, 01:33:26 AM »
DR.LAZO Divim se tvom znanju, imam i ja dosta pitanja ali to kasnije!
VIVA PRIMITIVA

Offline nenadejno

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #20 on: May 30, 2010, 01:34:25 AM »
rg-15
VIVA PRIMITIVA

Offline cane

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 422
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #21 on: May 30, 2010, 09:26:27 AM »
Alal vera,gosn Lazo.Hvala na objasnjenju,uopste nije bilo komplikovano.To se verovatno uci praksom i velikim iskustvom koje vi imate.Drago mi je sto to zelite da podelite sa nama manje iskusnima,da izbegnemo koliko mozemo incidente i lomove.

Offline cane

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 422
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #22 on: June 02, 2010, 07:53:27 PM »
Gosn Lazo,Veljko???Ajd da lupim nesto jer nisam siguran da pogadjam u metu,ali....
da li postoji mogucnost da se na vec postojeci reduktor umesto cetkasa ubaci neki brushless motor???kao,npr,umesto ovog Simprop power speed,nadjem neki odgovarajuci brushless motor koji bi to sve mogao da tera i samo zamenim mesta??

Ako lupam gluposti,izvinite,al` palo mi na pamet.

pozz cane

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #23 on: June 02, 2010, 08:12:43 PM »
U toeoriji bi moglo ako se precnik izlazne osovine novog motora poklapa sa osovinom motora koji vec imas isto kao i rupe za srafljenje. Ono sto treba imati u vidu je da snaga koju jedan brushless moze da proizvede daleko prevazilazi speed 600 tako da verovatno i zupcanici u tom reduktoru ne bi to mnogo dugo izdrzali. Podvukao sam verovatno zato sto to moze ali i ne mora tako da bude.

Moras samo voditi racuna da ako budes stavljao neki laksi motor od sadasnjeg je da ces to morati da nadoknadis sa olovom ili vecom baterijom jer jedrilice starog tipa imaju kratak nos.

poz
« Last Edit: June 02, 2010, 09:18:41 PM by magic »
Veljko

Offline cane

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 422
Re: REGENT od JR MODELS
« Reply #24 on: June 02, 2010, 08:54:37 PM »
Za teziste se ne brinem mnogo

sada imam oko 5-6 cm mesta gde mogu da vucem bateriju prema napred,sa manjim motorom bi to bilo i vise mesta.
Naravno da bih potrazio motor sa istim precnikom osovine i koliko je moguce pribliznim ili istim odstojanjem rupa za srafove.pitanje je bilo zbog toga sto je svaki motor sa reduktorom skuplji za oko 50-60 evra,a zasto da kupim tako nesto ako vec imam reduktor.nisam samo bio siguran dal bi to u praksi radilo kako treba,pa bolje da prvo pitam nego da ostanem i bez ovoga a posle jos da kupim i drugi.