Author Topic: CAP 580  (Read 32157 times)

Offline An-2 colt

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 450
  • YU-TKN
Re: CAP 580
« Reply #30 on: June 25, 2012, 10:26:23 AM »
Koja komanda ti je otkazala, elevator?

Najgori momenat je gledati dobar model kako pada, a pritom ne mozes nista uciniti!!!

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: CAP 580
« Reply #31 on: June 25, 2012, 11:59:09 AM »
 :'( E gluposti ,steta.
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2377
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: CAP 580
« Reply #32 on: June 25, 2012, 03:10:16 PM »
Koja komanda ti je otkazala, elevator?

Najgori momenat je gledati dobar model kako pada, a pritom ne mozes nista uciniti!!!

Ne, nego vertikalac... Elevator je radio, jer sam uspeo malo da ga izvučem, ali nisam imao dovoljno visine... A o feelingu nemoj da mi kažeš ništa... Kad dođe onaj momenat da ti postane jasno da model već ne upravljaš... mada sve se to dešava jako brzo...

:'( E gluposti ,steta.

Sad šta da ti pišem??? Jeste, boga mi. Pogotovo za dušu... Uh, što zna da boli...

Offline An-2 colt

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 450
  • YU-TKN
Re: CAP 580
« Reply #33 on: June 25, 2012, 07:23:02 PM »
Mora da je visina bila kljucni faktor jer otkaz vertikalca ne bi trebao veliki problem da napravi.
Mene i na Zerou brinu te sajle (ne svidja mi se mnogo taj system) i primetio sam da sajle nisu bile osigurane i lako su se odvijale.

Offline baboher

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 130
Re: CAP 580
« Reply #34 on: June 26, 2012, 12:18:41 AM »
Greške se dešavaju...
Mene si uvek učio da nikad ne letimo nisko, baš zbog ovakvih otkaza technologije...
Žalosno za model... :(
Učenik Vazduhoplovne Akademije u Beogradu. Zaljubjen u avione od kad znam za sebe

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: CAP 580
« Reply #35 on: June 26, 2012, 04:15:54 PM »
zbog vertikalca nije smeo da padne model , pogledaj gabore da tamo nesto drugo nije otkazao,

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: CAP 580
« Reply #36 on: June 26, 2012, 07:24:40 PM »
Meni je to vise delovalo na dinamicko prevlacenje.....
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: CAP 580
« Reply #37 on: June 27, 2012, 09:35:07 AM »
Meni je to vise delovalo na dinamicko prevlacenje.....
+1 i ja mislim da nista nije otkazalo. Prevukao si model i usao u ( hi speed stall ).
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2377
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: CAP 580
« Reply #38 on: June 27, 2012, 12:37:25 PM »
Počeo sam popravku modela. Izvadio sam i servoe, sve ću pregledati, prekontrolisati... Izveštaj sledi...

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: CAP 580
« Reply #39 on: June 27, 2012, 03:15:04 PM »
Na snimku je evidentno da je model usao u kovit, kako kazu Nedan i Ivan. (res)

Uzrok pada moze da bude vertikalac.

Cap ima ogroman vertikalac sa velikim counter balance-om.

Gabor kaze da mu je jedan od pull-pull kablova pukao, da nema counter balance, nista se ne bi desila, model bi malo drmao dupetom levo desno, ali ne bi doslo do crash-a.

Ali counter balance je zaglavio vertikalac na maksimalnom otlonu, sto je izazvalo kovit.

Ova moja prica pije vodu, samo ako je Gabor 100% siguran da je jedan od kablova pukao.

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: CAP 580
« Reply #40 on: June 27, 2012, 04:41:11 PM »
Slazem se sa Markom, na snimku se vidi da je model imao dobru brzinu (ni premalu niti je bio prebrz).
U jednom momentu se vidi trzaj koji je zakocio vertikalac u stranu i tu ne postoji pilot koji bi to mogao da spasi.

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: CAP 580
« Reply #41 on: June 27, 2012, 07:03:59 PM »
Ako je vertikalac zglavio ful u jednu stranu ondak nema spasa. Nazalost cesto nezna se tacan uzrok jer neznamo sta se desilo prije a sta je uzrok krasa.Cak i kod putnicke avione, godinu dana se ispituje sa neogrenicena sretstva i opet zaklucak nema veze. Bar ja neverujem u vecina. Dobro ja retko na sta poverujem ali nema veze  :big smile
 (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2377
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: CAP 580
« Reply #42 on: June 27, 2012, 09:50:38 PM »
Hvala svima na odgovorima, tj. za moguće teorije uzroka pada  ()-()
Kako sam napisao, nije pilotska greška u pitanju. Takve greške nisam pravio, ne pamtim od kad...  Evo fotke, da vidite koji šraf je popustio:



Interesantno je da uvek, ali UVEK proveravam komandne površine pre poletanja, pre nego što stavim kabinu. Radio je sve kako treba. Na travi sam napravio jedan krug, da vidim kako se kotrlja po terenu. Taj krug sam napravio da vidim da nije trava prevelika, pa da se iznenadim prilikom sletanja modela. Mogao sam da ga polećem i sa zemljanog puta, ali i meni je lakše sa trave...  Jedna napomena, pošto je pirkao bočni vetar, prilikom poletanja, još sam mogao da ga korigujem sa vertikalcem, a i gore sam ga okrenuo sa istim...  6e A posle....  :superman:

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: CAP 580
« Reply #43 on: June 27, 2012, 11:17:35 PM »
Nije ni čudo da je ispalo, pa od kada se to tako montira?
Deo sa navojem se uvrće u viljuškicu a steže kontra maticom...

Pozdrav

Mirče

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: CAP 580
« Reply #44 on: June 28, 2012, 08:21:48 AM »
Mislim da ovde nije bio problem odvrtanja, posto je deo koji se "odsafio" ocigledno mnogo kraci od dela koji je ostao na armu.

Mislim da se deo sa navojem slomio.

Mada Mirce je u pravu, mora uvek kontra matica.

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!