Author Topic: Hellcat novi projekat...  (Read 126437 times)

Offline vpanin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 243
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #30 on: January 27, 2011, 01:13:41 AM »
Ovaj ce da bude zaebalo vek.
Super shto si vec radio taj kit.Chovek se na greshkama uchi..
Ako moze ovog puta bez ochiju i zuba.Mislim da ce mnogo bolje i zaj..nije da izgleda..

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #31 on: March 13, 2011, 11:51:44 PM »
E pa gospodo, sa temperaturom koja je postala prava proletnja, sve aktivnosti Modelarskog Kombinata su se vratile u glavni pogon - garažu...
Samim tim nastavljani su radovi na novom Hellcat-u.

Pošto dugo nije pisano o izradi ovog modela, moram "prijaviti" da sam tokom zime ipak nešto malo "raduckao" na centroplanu i levoj uški.
Ako se sećate, centroplan sam morao napraviti da bih mogao odrediti na trupu mesta gde će doći ubodne matice za šrafove kojima se centroplan steže za trup.
E, tu su radovi stali, pošto je postalo mnogo ladno da bih upasivao ova dva dela, a ovaj model je suviše veliki da bi ti radio u kući.

Ipak završio sam kompletnu levu ušku i "napasovao" je na centroplan.





Na toj strani krila, odradjeni su i privremeno postavljeni flapsovi, a uradjen je i eleron. Napravljene su i ošmirglane napadne ivice, kao i terminezon na kraju uške.
I komandne površine su u podešene jedna spram druge, tačno u liniji, baš kako treba da stoje...





Juče sam se "bacio" na izradu druge uške...



Na Hellcatu ima dosta posla da se odradi. Ali pošto imam sve delove i sa svakodnevnim radom nadam se da će do leta sve biti gotovo...

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: March 13, 2011, 11:53:16 PM by mirce »

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #32 on: March 14, 2011, 01:06:09 AM »
Ako je suditi po točku koji se nazire na prvim slikama, sledeće bi moglo da bude Merčep, ili Sarić... mmmm :big smile ;namig
Samo napred Mirče. (res)

 (pijemo)
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #33 on: April 14, 2011, 11:28:15 PM »
Uz sve ostalo što se, u zadnjih mesec dana radilo u Kombinatu, našlo se vremena i za Hellcat. Pošto je Panther poleteo, Hellcat je sada glavni projekat, koji se radi...
Nadam se da će do kraja leta sve biti spremno za letenje, što je i bio neki okvirni plan.

Pre mesec dana započeta je i druga uška, koja je u medju vremenu skoro i gotova...







Ostao je da se izplankira jedan mali deo na gornjoj strani, a to nije odradjeno iz razloga što je kroz taj otvor sipan epoxy lepak za karbonske cevčice u koje se postavljaju Robartove šarke za flaps.






Na drugoj uški odradjeno je 95% posla...





Napravio sam sve poklpoce i ugradio servoe za flapsove i elerone...













Na ove poklopve dolazi još tanak aluminijumski lim, malo širi nego poklopci, koji će pokriti sve žljebove i predstavljati panel. Ovo još nije odradradjeno...

Na ovoj uški su već obradjene napadne i izlazne ivice, terminezon i svi žljebovi...









Sa ove slike se može videti koliko je uška izvitoperena...




Pomalo sam "napao" i trup...
Na fire wall-u su ulepljene klocne za montažu kapotaža i "skala" auspuha.





Ovaj auspuh je poznat iz prošlog Hellcat-a, pravljen je za Zenoaha GT 80 sa jednim centralnim izduvnim loncem...












U novom modelu "skala" auspuh će doživeti male izmene. Pre nego što sam na prvog Hellcat-a stavio MVVS 80, Beli je vrhunski odradio dva mala "kanister" auspuha, za svaki cilindar po jedan.
Motor je samo proban sa njima i dobio je oko 200-300 obrtaja u odnosu na izduv sa jednim loncem...



Trenutno sam u dilemi šta da radim...
Plan mi je da moj "skala" auspuh presečem i izbacim srednji deo. Time ću dobiti dva zasebna auspuha... E sad, da li da izduvne grane iz cilindara direktno spojim sa njima (levu granu u levi skala auspuh a, desnu granu u desni skala auspuh), ili da izduve iz kanister auspuhe (koje je Beli pravio) zabodem u moje skala uspuhe?

Šta mislite šta bi bilo bolje, prva ili druga varijanta?

Malo sam pričao sa ljudima i mišljenja su da bi bez auspuha od Belog (da ih tako krstimo) motor bio glasniji, ali lakše izduvavao i imao još malo više obrtaja...
Takodje, bez ta dva izduvna lonca i temperatura pod kapotažom bi bila manja, jer ima manje elelmenata koje se greju i zrače...
Ono što će sigurno biti je da će izduvni gasovi izlaziti na istom mestu kao na pravom avionu... Mnogo dobro izgleda kad daš gas, a ono beli dim predje preko gornjeg krila...


Do odluke šta će se raditi po ovom pitanju još ima vremena...
Ono što ću najverovatnije praviti, su klapne na otvaranje sa gornje strane kapotaža...







Na prvom Hellcatu pregrevanje motora je bio mali problem...

Plan mi je da opet napravim klapnu na donjem delu trupa (centroplana) koja će se otvarati i zatvarati i kroz koju će deo toplog vazduha izlaziti napolje...
Takodje će donji deo kapotaža "dobiti" otvor sa mrežicom, a klapne na vrhu kapotaža koje bi mogle da se otvaraju u mnogome bi pomogle boljem hladjenju.
Ove klapne bi mogao da stavim na isti kanal sa donjom na trupu, tako da mi ne bi trebao još jedan extra kanal na stanici...

Nosače kapotaža sam već tako postavio da šrafovi ne idu kroz deo koji će se otvarati. Što se tiče sistema za otvaranje, verovatno če biti neki poput onog za flapsove ili slično, sa dva servoa, svaki za jedan par klapni...


Napravljen je i nosač servoa za gas i servoa za kill swich...





Ovaj nosač ujedno ne dozvoljava bocama od pneumatike da se pomeraju od vibracija prema napred.


Pozdrav

Mirče




« Last Edit: April 14, 2011, 11:38:21 PM by mirce »

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #34 on: April 15, 2011, 12:19:58 AM »
Gledao sam za vikend dokele je stigla izrada Hellcat-a i, kao i prethodni, lepo izgleda. Pedantno.
Cini mi se da ovaj put Mirce ipak vodi malo vise racuna o kilazi (ne sovjoj vec modela) tako da ce
ovaj biti zasigurno laksi.

Onaj prvi auspuh je radio fenomenalno. Stvarno lepo izgleda kada dim izlazi na cevke sa strane.
Decibeli su za sada, kod nas nebitni, jer da su bitni Thunderbolta bi ti zakonom zabranili da letis
(kakav zvuk sada ima to cudoviste!!!)

Kako mislis da otvaras klapne? Ako ih povezes recimo sa gasom, onda si mozda ustedeo jos jedan kanal.
Da li si do sada uopste otvarao donju klapnu u letu? Ili mozda da stavis da se taj servo mixuje sa gasom
tako da se klapne otvaraju kada gas predje XX% ?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #35 on: April 15, 2011, 09:59:48 AM »
Mišo, ideja je da svaki par klapni otvara jedan servo (verovatno neki standardni Futaba 3001, 3003, Graupner 577 ili sl), koji će se nalaziti u gornjem delu kapotaža...
Ova dva servoa biće povezana Y kabelom.
Potom će sa novim Y kabelom biti povezani sa servoom klapne na donjem delu trupa. Ko je zaboravio, evo slika:





Na prvom Hellcat-u ovu klapnu sam spuštao i podizao pomoću trimera na desnoj bočnoj strani stanice. Time sam mogao da doziram koliko želim da klapna bude otvorena...
Tako bi trebalo da bude i sada, jedino će se sve klapne otvarati istovremeno...

Pozdrav

Mirče

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #36 on: April 15, 2011, 10:36:39 AM »
Secam se kako klapne izgledaju, ali me interesuje da li si zaista otvarao klapne, i u kojoj situaciji (kada je motor na leru ili u max broj u obrtaja ili...)?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #37 on: April 15, 2011, 10:44:39 AM »
Aha, to, da pošto su svi letovi pravljeni po veoma toplom vremenu, klapna je stalno bila otvorena...

Ne zaboravi na prvom Hellcat-u postojala je samo ova donja klapna.
Hladjenje bilo loše (kažu ljudi da otvor gde vazduh izlazi, mora biti najmanje 3x veći od ulaznog otvora), zato sad planiram da pravim i dodatne klapne na kapotažu. Kad se one otvore poprilično će biti velike "rupe" za odvodjenje toplog vazduha...

Uz sve to, na novom modelu ću odmah napraviti i otvor sa mrežicom na donjem delu kapotaža...

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: April 15, 2011, 10:49:06 AM by mirce »

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #38 on: April 15, 2011, 11:58:50 AM »
Moja preporuka je da napravis usmerivace strujanja vazduha pod kapotazom.
Na mom Sukhoi-u sam to odradio i sada motor ima manju i konstantniju temperaturu u svim rezimima.
Barem tako kaze moj termometar. :big smile
Imas puno fotografija na netu, a ako hoces, kada budem bio u Ostruznaji, mogu da sibnem neku fotku mog resenja za hladjenje.
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #39 on: April 15, 2011, 01:01:50 PM »
Da to je dobro rešenje...

Sem usmerivača mnogi modelari i zatvaraju prednji deo kapotaža, ostavljajući otvore samo spram cilindara. Time mnogo manja količina vazduha ulazi u kapotaž i već je usmerena...

Pošalji neku sliku kako si to rešio u tvom modelu...

Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #40 on: April 17, 2011, 02:09:39 AM »
Danas su se pogoni u Kombinatu "pušili" od rada. Batalili smo balzu, git, lepkove i šmirgl papir i radili smo na "mehaničkim sklopovima".
Na gornjem delu kapotaža napravljene su 4 klapne na otvaranje...

Ove klapne (vratanca ili kako god) na kapotažu, kad ga kupite, već su naglašene i malo otvorene. Pokazalo se da otvor nije dovoljan i da bi veći izlaz za topli vazduh bio i te kako potreban.
Pošto je Hellcat u radu, sad je pravo vreme da napravim novi detalj i da spojim lepo sa korisnim.

Na kapotažu sam prvo krep trakom obeležio ivice i Proxonom isekao klapne.












Sa šmirgl papirom, zalepljenim na tvrdu daščicu, obradio sam ivice kapotaža.
Potom sam isekao klapne i svaku obradio da lepo "legne" na otvor u kapotažu. Razmake sam namerno ostavio malo veće da se ne bi tokom rada klapne zaglavljivale.
Deo tih otvora ću sa unutrašnje strane zatvoriti sa tankim limom, tako da će klapne, kad su u zatvorenom položaju nalegati na limeni falc...

Probao sam sa dve - tri vrste šarki, ali sam se na kraju odlučio za najjače, koje su kupljene u "Model Hungariji" u Madjarskoj...

Razmak izmedju klapne i kapotaža, u delu gde su šarke, mora biti malo veći, jer se klapna, kad ode u gornji položaj, zbog zakrivljemog oblika, u jednom momentu nasloni na kapotaž. To ujedno i odredjuje koliko će se klapna otvoriti.
U konfiguraciji kakvu sam napravio klapna se otvara i više nego što treba...

Kad sam postavio obe klapne, trudeći se da razmaci sa svih strana budu jednaki, povezao sam ih medjusobno sa plastičnim bužirom. Na jednoj klapni sam unutrašnji deo bužira zalepio za spoljni i sve to nalepio na klapnu. Na drugim vratancima je ulepljen samo spoljni plastični deo, dok unutrašnji slobodno klizi.
Kad servo motor gurne ili povuče prvu klapnu, ona automatski pomera susednu. Sve radi veoma precizno...



Mislio sam da će mi za sistem trebati dva servoa, ali ispalo je da je jedan u sredini dovoljan.



Sve što je prvo napravljeno na levoj, potom je iskopirano i na desnoj strani kapotaža.

Kad sam povezao polugama obe strane, klapne su se apsolutno isto otvarale i zatvarale.

Zatvoreni položaj...








...polu otvoreni...






...skroz otvoren...









Otvori za izlazak toplog vazduha su veoma veliki i siguran sam da više neće biti problema sa hladjenjem.
Sad kad sam video koliki su otvori, mislim da neći ni praviti rupu se mrežicom na donjem delu kapotaža...


Pozdrav

Mirče 

 
« Last Edit: April 17, 2011, 02:13:04 AM by mirce »

Offline kole

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 281
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #41 on: April 17, 2011, 05:25:33 PM »
A kako ces da odredjujes kada i koliko da otvaras klapne?
Aeroplan Jocika, vidi!

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #42 on: April 17, 2011, 07:29:05 PM »
Veoma korisno a jednostavno resenje. Jos kada se postave limovi...
Hoces li ostaviti ovako vezane sarkice strafovima, tj da li je po jedan sraf sa svake strane dovoljan ili ces ih mozda i dodatno ulepiti?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #43 on: April 17, 2011, 09:46:50 PM »
Kole, klapne će biti povezane sa klapnom na donjem delu krila. preko Y kabela.
Na prvom Hellcat-u sam sa trimerom, koje se nalazi na desnoj bočnoj strani stanice, otvarao i zatvaro ovu klapnu na donjem delu trupa. Isti postupak će biti i sada, s'tim što će sve klapne u letu uvek moraju biti otvorene, jer je to jedini izlaz za topli vazduh.
Na zemlji se mogu "zezati" i otvarati ih i zatvarati...

Mišo, šrafovi su trenutno samo da se sve postavi i vidi kako radi. Zato nisu ni skraćeni...
Šarke trenutno neću lepiti jer bi smola i farba tokom rada na modelu mogla da udje u osovinicu i da je ulepi.
Na kraju, kad budem finalno sastavljao model, šarkice ću zalepiti za klapne, a sa šrafićima će biti fiksirane za kapotaž. Tako ću moći da ih po potrebi skidam...

Pozdrav

mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Hellcat novi projekat...
« Reply #44 on: April 18, 2011, 12:37:18 AM »
Šta mislite o ovoj kolor šemi?







Malo je neobična. To je Hellcat X-2, koji je korišten za ispitivanja u vojnoj bazi Johnsonville, Pennsylvania...